Stránka 11 z 13
Re: rucni brzda
Napsal: 07.06.2012 20:46
od ajvn
Když odbrzdím, jsou obě páčky u spodních dorazů. Ale musím ověřit, jak to je, když ji zatáhnu. Jako že by jedno lano bylo víc vytahané a vlastně brzdila jen jedna kotoučovka? Prověřím, dík za tip. Chtěl jsem kouknout na vahadlo jestli je rovně, ale je pod tím plechem nad výfukem zakryté, musel bych to sundávat...
Re: rucni brzda
Napsal: 08.06.2012 13:51
od ajvn
Takže při zabrždění jsou obě páčky u dorazů. Z toho dedukuji, že problém bude v těch samostavech ve třmenu, že? Budu muset pohledat, jestli tu není někde nějaký návod, jak na ně...
Re: rucni brzda
Napsal: 08.06.2012 14:58
od spanel
Etzold píše, že je nutné při výměně zadních desek použít přípravek pro zatlačení pístku (který jak zatlačuje, tak pravotočivě zašroubovává) aby nedošlo k poškození samostavu. Teoreticky by to mohl být samostav a poškozený nedodržením postupu.
Re: rucni brzda
Napsal: 08.06.2012 15:34
od ajvn
Při výměně desek jsem použil osvědčený postup - truhlářská svorka + sikovky a točit doprava.Po výměně vše ok, jak se sjíždí desky, tak ručka brzdí čím dál míň. No pevně věřím, že jsem ty samostavy nějak nesprasil - že jsou třeba nějak zarostlé bordelem. V úterý na to kuknu - už se teda těším

Re: rucni brzda
Napsal: 08.06.2012 16:17
od Jardak
Páčky na třmenech se musí po uvolněmí ručky vracet těsně k dorazům,uvádí se max vůle 1 mm. Pokud je vůle větší je samostav ruční brzdy vyřazen z činnosti a jak se opotřebovává obložení,prodlužuje se krok ruční brzdy. Pokud je vše OK ručka už solidně brzdí na druhým zubu.
Re: rucni brzda
Napsal: 12.06.2012 18:31
od ajvn
Tak jsou to nakonec ty lanovody, je to přesně jak napsal Jardak - ty páčky se nevrátí až k dorazu a proto se nevymezí ta vůle. Hledal jsem na netu a objevil jsem lana ATE za cca 1050,- a pak jsem koukal, nějaká polská LINEX za cca 800,-.Nevíte někdo, co to může být za kvalitu? Ale směřuji to do těch ATE, asi...
Re: rucni brzda
Napsal: 23.08.2012 13:59
od Noah
Tak po dnesni vymene kotoucu,desticek jsem dospel k problemu ze mam pri odbrzdene rucce ty packy kolebky tak pul centaku od dorazu na obou stranach.Rucka vepredu je povolena co to jde ale packy se proste nevratej k dorazu.Z toho co tady ctu je problem v lanovodech?
A jeste jake lanovody mam hledat,koukal sem je plno variant.
Re: rucni brzda
Napsal: 24.08.2012 16:51
od ajvn
U mně tedy opravdu byl. Po výměně vše brzdilo OK, jak se ojely destičky, tak ručka přestala brzdit. Pomohla až výměna lanovodů. A k tomu jaké - no prošel jsem víc obchodů na netu a všude se měla zadat motorizace, rok výroby a zda tam jsou kotoučovky a pak už se ta nabídka lišila jen výrobcem. A to už je na tobě, co zvolíš. Já dal nakonec ATE a zatím spokojenost

Re: rucni brzda
Napsal: 24.08.2012 18:15
od petulak
Záleží taky, v jakém stavu jsou vratné pružinky, páček.
Re: rucni brzda
Napsal: 24.08.2012 18:56
od Noah
Ty pruzinky jsou v pohode spis me zarazelo jako kdyby lana byla o centimetr kratsi.
Re: rucni brzda
Napsal: 27.12.2012 00:23
od miki21
Příště to napiš červeně- červená je teplá barva, to už Ti určitě nezamrznou.

Re: rucni brzda
Napsal: 27.12.2012 11:10
od petulak
Re: rucni brzda
Napsal: 27.12.2012 12:10
od gutch
miki21 píše:Příště to napiš červeně- červená je teplá barva, to už Ti určitě nezamrznou.

Moc děkuju za pomoc kvůli podobným lidem jsem už jedno forum opustil

Re: rucni brzda
Napsal: 27.12.2012 12:25
od Jardak
Teflonovej olej tam nedávej,při nízkých teplotách tuhne. Alespoň ten co používaně v práci -teflonovej sprey od vaidecu,při tom uvádí použitelnost do -20°C. Lanko má teflonový povlak,takže mazání není vyloženě nutný. Pokud to chceš něčím namazat,tak nějakým řídkým olejem typu konkor. Jinak nezatuhává ti spíš mechanismus ruční brzdy ve třmenu?