Stránka 11 z 12

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 10:23
od Tomin123
Romca: EGO11 vypada ok, EGO12 celkem taky, jen v tom prechodu dost rychle prejde do nizkeho napeti (=jako chude=objevi se kyslik za katem). Coz by mohlo znamenat mensi ucinnost katiku. Rozhodne by to ale nezpusobovalo nejake cukani motoru.

Ty data jsou pomala. Cim mene hodnot navolis, tim ty zbyle hodnoty budou rychlejsi, ale zazrak to nebude stejne. (Tomu se rika pokrok :-( Starsi motory s EEC V prenesou 550 hodnot za sekundu a dnesni ..... Holt, driv si s tim vyvojari ecu vic vyhrali, zatimco dnes se pospicha... :evil: )

Jinak - zadni lambdy take kecaji do tvorby smesi, ne ze ne, ale jen v znatelne mensim rozsahu. Primarne tam jsou kvuli kontrolovani ucinnosti katu.

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 10:28
od stano.
Kat nemusi mat mensiu ucinnost, ale nie je dostatocne zohriaty. 1.6 ho ma dost daleko, pod autom, a teraz v zime sa za 10 minut kludnej jazdy nezohreje uplne.
Nemas tam viacej lambda sond? Iba dve?

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 11:16
od Dr.Romca
Kluci díky, jsou tam naštěstí jen dvě Lambdy, jedna před a druhá za katem...
Ta před katem je měněna za neorigo, původní vyhazovala vyloženě chybu motoru...

Co je prostě divné je to, že ta první lambda neustále hází chybu: Mimo rozsah během decelerace, jiank nic...

Nahlásí jí už po cca 10km jízdy...
A jak jsem psal, motor úplně studený nebyl...

Jinak koukali jste na rozkmit té první lambdy? Kmitá na nějakých cca 0,1V - nevím jestli by neměla kmitat v nižším rozsahu...

jinak jediná jiná možnost je kouknout na to osciloskopem, ale to se mi teď v zimně nechce...

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 11:48
od stano.
Uplne studeny nie. Pisal si, ze 10 minut jazdy. To je podla mna malo na uplne prehriatie katu pri tychto teplotach. Ale to by malo vplyv na 2. lambdu.
Prva lambda ma dobry rozkmit. Variabil ventilov je v poriadku?

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 11:53
od Dr.Romca
Jak jsem psal: 15 km tam, 15km zpátky, pak auto 10 minut stálo a pak 10 minut běžel volnoběh + občasné prošlápnutí, pak jsem začal natáčet...

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 12:09
od stano.
Statie chapem s vypnutym motorom. Za 10 minut vyfuk a kat poriadne vychladne. Neviem, ci 10 minut volnobehu ho zohreje na 1.6 katalyzator na potrebnu teplotu... Bud teda to, alebo asi kat nebude v zrovna dobre kondicii ako pisal Tomin.
Z toho grafu sa zda, ze pusteni plynu a padani otacok este trosku dlhsie drzi bohatu zmes. Ale to moze byt sposobene pomalou odozvou diagnostiky (malo snimkov za sekundu). Asi by to chcelo fakt osciloskop...
Nefrfle lambda ZA katom? Ze RJ nesedia hodnoty medzi nimi, ale pise to na prvu? Podobne ako RJ porovnava cidlo vacky a klukovky. Ak sa pokazi to na vacke, tak hodi chybu na kluke - asi preto, ze to ma vyssiu prioritu (?)
Vyskusat to by znamenalo vymenit kat... Alebo zohnat "oblbovak" na druhu lambdu.
Az taky odbornik na motory nie som, nevrtal som sa v stovkach aut, ze by som to mal odsledovane.

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 13:15
od Tomin123
A co ze Ti to hlasi za chybu lambdy ? (posli link na pripadny popis problemu)

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 18:53
od vitr73
"Jinak - zadni lambdy take kecaji do tvorby smesi, ne ze ne, ale jen v znatelne mensim rozsahu. Primarne tam jsou kvuli kontrolovani ucinnosti katu."
..a ja tvrdim ze do rizeni vstrikovani nezasahujou....prave jen a pouze proto ze jsou az za katem kde napetovej prubeh je uplne jinej nez na sonde pred katem ktera ridi vstrikovani aby to "necudilo", ta druha sonda jen dohlizi jestli to vykazuje emise dle nastaveni programu na (treba) EURO3...staci si jen prohlednout bin soubor programu v řj a je to videt ze navaznost na chod rizeni to nema....ale to se blbe vysvetluje nekomu kdo to nevidel a vubec nevi jak je stavenej program....
..reknu to jednoduseji...pokud to funguje spravne tak jsou emise v poradku..a pokud jsou v poradku tak museji byt v poradku i potom kdyz se druha sonda odpoji a prezto ze to sviti zavadu tak emise jsou stale stejne-zkousemo a potvrzeno nekolikrat( joo..pokusy to je moje :D )..no zkuste ukecat strejdu na emisich na tohle-zmerit emise a po odpojeni druhe sondy zmerit znovu...a hle-je to upne stejne i prez to ze sviti zavada...uff..osobne zkouseno nekolikrat...

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 19:39
od Tomin123
vitr73: a proc ma Ford tedy PIDy typu:
R_BIAS1 [% ] REAR Fuel trim 1 (%) RR FUEL TRIM BANK 1
R_BIAS2 [% ] REAR Fuel trim 2 (%) RR FUEL TRIM BANK 2
? :-)
Hledej "rear ego trim"

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 20:52
od Pittbul
Dr.Romca píše:Kluci díky, jsou tam naštěstí jen dvě Lambdy, jedna před a druhá za katem...
Ta před katem je měněna za neorigo, původní vyhazovala vyloženě chybu motoru...

Co je prostě divné je to, že ta první lambda neustále hází chybu: Mimo rozsah během decelerace, jiank nic...

Nahlásí jí už po cca 10km jízdy...
A jak jsem psal, motor úplně studený nebyl...

Jinak koukali jste na rozkmit té první lambdy? Kmitá na nějakých cca 0,1V - nevím jestli by neměla kmitat v nižším rozsahu...

jinak jediná jiná možnost je kouknout na to osciloskopem, ale to se mi teď v zimně nechce...

Cau Romane,

prosim te, jen jsem se chtel zeptat zda tam opravdu mas jen dve lambdy??? Me neorigo diag hlasila take chybu jen na jedne ze ctyr a ve finale byly po smrti vsechny ctyri. Je mi divne, ze by tve TI-VCT melo lambdy jen dve, ale nepru se o to. Nemuzu vedet vsechno.......

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 21:00
od vitr73
Tomin123
ty pidi co pises znamenaji ze ten motor ma 4 lamda sondy a min 2 katy...a obe tebou napsane jsou ty prvni co ridej vstrikovani....kazda je jen pro 2 valce... ty dalsi 2 za katama nic neridej...aspon tak to chapu ja kdyz 4 valce musej mit 4 sondy a 2 katy...
to uz mohli dat sondy 4.4katy a za ne zas 4 sondy ..2 jen pro jeden hrnek.... :mrgreen:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 27.11.2014 21:09
od vitr73
jo kde sou ty casy kdyz byli 4 lambdy jen na 8valcich-vzdy 2 pro jednu stranu motoru
bank 1 sonda 1 nebo sonda2
a bank 2 sonda1 nebo 2 tzn prave 4 valce a leve 4 valce

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 28.11.2014 00:17
od stano.
1.6 Ti-VCT sa robili s 2 lambdami (jedna pred a jedna za katom) a potom specialne 85kW (ako foki upresnil asi len do 2006) mali 4 lambdy (dve pred katmi, dve za katmi, dva katy)

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 28.11.2014 07:41
od foki
jj jak pise stano 1,6tivct s 85kw mela od 2005 do konec 2006 nebo zacatek 2007 2x kat a 4x lambdu , od 2007 mela 1x kat a 2x lambdu

to stano : fofo 2 ma kat uz na svodech , ne jako ff1 ktere melo kat za svodama a zadni lambdu uprostred podlahy . u ff2 je zadni lambda v urovni rizeni a predni hned za hlavou

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 28.11.2014 09:24
od stano.
:palec_nahoru:
Hej, viem, ze je vyssie, v tom ohybe. Jednotkovy to mal pod riadiacou pakou. Aj tak je to dalej od motora ako 1.8 a 2.0. A volnobehom sa vyfuk/motor prilis nezohrieva.