Stránka 11 z 33

Napsal: 22.12.2007 19:33
od chmelko
chladiaci system je rozdelený na dve časti (malý, velký okruh) to všetci viete..
malý okruh je len okruh okolo motoru (nezahrnuje chladič) preto aj pri neutrale pro zahriatom okruhu podla mna skratka musí samotný motor, a jeho vyprodukovane teplo udržat v malom okruhu provoznu teplotu ak sa termostat spravne zatvorí..samozrejme nikdy sa nezatvorí hermeticky kvoli pretlaku.

uznávam ale, že tam budu určite rozdiely medzi diesel /benzín, ale jazdím sa kopov naftakov, bohižial žiadný fofo a nikdy som sa s tým,ešte nestretol

Napsal: 22.12.2007 19:35
od Jozkablack
Souhlas s Chmelkem....ručička u Focuse se určitě nepohybuje, pokud je termostat v poho. Dneska jsem jezdil vážně poklidnym tempem a ze všech kopců tady v Jizerkách jsem vyřazoval, jen abych viděl nějakej pohyb ručičky a byl jedinej a to směrem nahoru při prvnim zahřátí a to i po tom co jsem jel cca 4km od baráku do kopce a nahoře jsem měl zahřáto tak na 70% a vyřadil jsem a sjížděl dolu, ručička šla nahoru i tak. Teplota -5°C. Prostě než se voda ohřeje koluje jen v tzv. malym okruhu a do chladiče se prostě nedostane, tudíž ani jízda z kopce nemůže ovlivnit ručičku. Platí jen pokud je termostat v poho.....to co popisuje Ahmed je jednoznačně příznak špatně pracujícího termostatu.

Napsal: 22.12.2007 19:53
od LH
zewl: bud klidny, ja ten termostat menil, protoze mi ta raficka obcas nahodne klesla i treba po 20km, nedelalo to casto, ale radsi jsem sel do vymeny a i ted, jak uz jsem zde psal, jde raficka u studeneho motoru nahoru , kdyz jeste s nezahratym pojedu z kopce (u nas je cca 3km dlouhy) se zarazenym kvaltem, ale bez plynu , tak zase mirne raficka sleze, pokud se motor ohreje az tak, ze sepne termostat, tak to uplne prvni sepnuti znamena slezeni raficky cca o 4mm. Pak uz ten termostat spina prubezne a pomerne casto (mozna , ze ani poradne nezavira pouze koriguje prutok v rozmezi od 0-100% podle teploty motoru) a v chladici se patrne nestihne kapalina vychladit na okolnich -6C , tak po celou dalsi dobu jizdy je ta raficka v pozoru a ani se nehne, i kdyz si treba zopaknu ten 3km kopec zase se zarazenym kvaltem a zase bez plynu....navic se mi po vymene termostatu zkratila doba zahrivani motoru a zlepsila ucinnost topeni, tak mam za to, ze ten termostat asi zustaval otevreny vic, nez by mel..

Napsal: 22.12.2007 19:56
od Stehnak
OK chapu, ale:
1) Otazka, zadnej stouchanec: Teplo odvedene topenim do kabiny je zanedbatelne? Napr FF co mam 1.6ka ma pri rpm 1500 (min v tom grafu nejni) 17kW, extrapolaci mi pri 700 ot/min vychazi cca 8kW. Neco jde na ztraty trenim, altik atd... ted prave ele netusim kolik se da odvest "do kabiny". Asi by stacilo vyhrabat sesity ze skoly, zjistit kolik ma vzduch z topeni teplotu (dle zkusenosti hodne velkou) a kolik cm krychlovych za minutu dokaze vetrak "natlacit" do kabiny... no a pak...

Stouchanec: co jizda z kopce, zarazena rychlost, topeni na full a vetrak na "4"?

Mi nerikejte ze motor ktery neprodukuje teplo (zarazena rychlost) ale jen ho ztraci (topeni) nesnizi teplotu...

OT: ted budou mit sousedi radost bo hrajou moji oblibenou na EV2 8)

Napsal: 22.12.2007 20:00
od LH
Jozkablack,: no je to prave o tom , jestli pri jizde z kopce pri nezahratem motoru vyradis nebo ne, kdyz vyradis, tak do motoru jde palivo, aby se udrzel v chodu to hori = teplo = raficka musi jit nahoru, kdyz nevyradis, tak se palivo nevstrikuje tak to v motoru nehori= nehreje (kdyz teda pominu zahrivani trenim ..) = raficka muze klesnout, ale pouze pokud neni motor jeste poradne zahraty.. :wink:

Napsal: 22.12.2007 20:00
od chmelko
Stehnak: motor STALE produkuje teplo, aj ked tam mas zaradenu rýchlost dole kopcom, netrufam si odhadovat kolko má malý okruh objem, ale podla mna to je okolo 1 litra a zober si, ake teploty vznikaju pri detonacii vo valci...

Napsal: 22.12.2007 20:07
od LH
Chmelko: a ja myslel , ze kdyz mam zarazeno a jedu z kopce, tak se palivo vstrikuje, az kdyz otacky motoru klesnou pod urcitou mez, kdyz je kopec dost prudky na to , aby se motor od kol pres prevodovku udrzel tocit i treba 2500ot , tak jsem mel za to, ze se tam palivo nevstrikuje nic se nespaluje a jedu zadara :-)

Napsal: 22.12.2007 20:08
od Jozkablack
LH: No právě že já nejsem příznivce vyřazování kvaltu z kopce, tohle jsem dneska jen testoval protože tady kluci psaly že jim to spadne při vyřazenym kvaltu a jízdě z kopce. Ale já musim říct že mi to rozhodně neklesne ani při zařazenym kvaltu. Ještě jsem přemejšlel že mám se Zewlem jinej termostat, myslim teplotu kdy začne otvírat a to může mít vliv na tu ručičku.

Napsal: 22.12.2007 20:08
od Stehnak
to LH: i ja: viz napr: http://zeth4beatz.blog.cz/0706/falesne-maminciny-rady
MÝTUS. Když při jízdě automobilem z kopce vyřadím rychlost, šetřím spotřebu paliva.
PRAVDA: Jde o názor velmi ošidný. Částečně mohl snad platit jen u starších typů motorů. Navíc "jízda na neutrál" znemožňuje okamžitou reakci v případě náhlého nebezpečí, v zimě takový automobil připomíná spíš neovladatelné saně. Současné motory naopak dokážou při brždění motorem dosáhnout nulové spotřeby paliva, tedy méně než při jízdě na volnoběh.

Napsal: 22.12.2007 20:14
od chmelko
podla mojho nazoru motor tak či tak vydáva dostatok tepla pri treni (valce pracuju tak či tak) na to aby ohrial ten cca.1liter (fakt by ma zaujimalo kolko to presne je) ten moj určite to zvlada :wink:

Napsal: 23.12.2007 14:47
od Ahmed
Na 3 mesice starem aute asi spatny termostat nebude :wink: Delal mi to i stary focus - dalo se to poznat uplne jednoduse: pri poklesu teploty chladici kapaliny zaplo nezavisle topeni, aby ji znova ohralo (myslim, ze to bylo pod 74°C), na rucicce to kvuli bufiku poznat nebylo, protoze nedovolil vetsi ochlazeni kapaliny.

Ale ja jsem mluvil o ochlazovani pri zahratem motoru = rucicka v polovine. A to uz je na 100% termostat otevreny, takze neni problem, aby pri plynule, rychle jizde doslo k ochlazeni kapaliny...

Napsal: 23.12.2007 14:57
od Ahmed
chmelko píše:Ahmed:ak ti ručička po zahriati a plynulej jazde spadne do prvej štvrtiny, jednoznačne to normalne nieje...
Do prvni 1/4 ne. Mam 60°C - carka - 1/2 - carka - 120°C. Kdyz je motor zahraty, je rucicka presne uprostred na 1/2, po ochlazeni je mezi carkou a 1/2.

Napsal: 23.12.2007 17:42
od Jozkablack
Tak jel jsem asi 100km vážně poklidnym tempem na pětku cca 110km/h, otáčky tak na 2500 a venku -5. Prostě se mi ručička nehne.

Napsal: 23.12.2007 20:03
od pelen
Ani pri -9°C po zahrati motoru - dosazeni ustalene teploty chladici kapaliny, rafika uprostred - se pri pomale nebo i rychle jizde teplota kapaliny nemeni, alespon podle rafiky, ta se ani nehne. :wink:

Napsal: 23.12.2007 22:49
od Noah
Ahmed píše:To je ale uplne normalni, ze rucicka trosku padne dolu, kdyz se motor ochladi..., hlavne v takovem pocasi. U me neni problem mit rucicku v polovine a po delsi plynule jizde 90km/h mi spadne o 1/2 dilku...

Presne tohle mi dela taky