Lze "vyradit" EGR u TDCi?
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 06.09.2008 19:27
- Bydliště: Ostrava
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Zdravím pánové(a dámy?)egr zaslepen v březnu po 2000km se rozsvítila kontrolka (květen),diagnostika - nefunkční egr 430kč,chyba vymazána a pohoda,neděle 21.8 011 kontrolka znovu svítí(po cca dalších 2000km).Dnes diagnostika a znovu nefunkční egr a znovu 430kč a vymazání chyby.Nevíte někdo jestli se to dá trvale vymazat?
Ford Focus Mk I FL HB 1.8 TDCi 74kw nar.10/2004
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Trvale vymazat by se to dalo akorát úpravou řídící jednotky. Buď zdeaktivovat EGR komplet nebo zablokovat tu chybu. Mám ten samý problém a taky jsem to chtěl
takhle definitivně vyřešit. Ptal jsem se i na různých zahraničních fórech a zatím jsem nikde nenarazil na řešení pro Delphi jednotku. Asi by byla možnost poptat
nějaké tuningové firmy, jestli by to někdo neuměl. Řeším to tak, že to prostě občas vymáznu. Stačí na to ELM327 který stojí míň než tebe jedno vymazání.
takhle definitivně vyřešit. Ptal jsem se i na různých zahraničních fórech a zatím jsem nikde nenarazil na řešení pro Delphi jednotku. Asi by byla možnost poptat
nějaké tuningové firmy, jestli by to někdo neuměl. Řeším to tak, že to prostě občas vymáznu. Stačí na to ELM327 který stojí míň než tebe jedno vymazání.
Focus II 1.8 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 06.09.2008 19:27
- Bydliště: Ostrava
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
A kolik ten ELM stojí a kde se dá sehnat?Ostrava a okolí popř.nechat poslat.
Ford Focus Mk I FL HB 1.8 TDCi 74kw nar.10/2004
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Tak to vypadá,moje (a ještě pár lidí co mají zaslepeno bez svítící kontrolky) řj. delphi je nějaká flegmatická.Po zaslepení najeto 28000 km a kontrolka se nerozsvítila.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Když se podíváš na AUKRU tak je lidi prodávaj od 500. Na ebayi to vyjde tak cca 250Kč včetněPitris píše:A kolik ten ELM stojí a kde se dá sehnat?Ostrava a okolí popř.nechat poslat.
poštovnýho.
Focus II 1.8 TDCi
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Můj názor - bez záruky (ještě nemám plně ověřeno): co se týká zaslepení a zda se rozsvítí či nerozsvítí kontrolka pravděpodobně nezávisí na zaslepení, ale na stavu EGRu. Co kontroluje ŘJ, respektive jaká data k tomu bere (ve vztahu k EGRu)? V prvé řadě je to informace z EGRu, zda je funkční, je otevřen a na jakou polohu a pak bere další info jako je teplota motoru, objem vzduchu, teplotu nasávaného vzduchu, režim turba, atd., atd. a pak hodnoty z lambda sondy,která měří objem kyslíku ve výfukových plynech a dle tohoto obsahu je regulována bohatost směsi a dle těchto základních (netvrdím, že to jsou všechny) hodnot řídí spalovací cyklus motoru. Prosté zaslepení funkčního EGRu změní složení směsi v sání v režimu volnoběhu a nízkých otáček ze směsi vzduchu a výfukových plynů na vzduch a vzhledem k tomu, že zde není žádná sonda, která by měřila tuto směs, pak by neměl být důvod, aby kontrolka svítila, lambda by měla vyhodnotit "nové" složení výfukových plynů a upravit bohatost směsi tak aby byla co nejefektivněji spalována. Pokud je EGR funkční, pak se zavírá a otvírá "naprázdno" a ŘJ nemá důvod dávat chybovou hlášku (v případě, že určitému typu EGRu záslepka mechanicky nebrání v pohybu). Otázkou je, jaké info dává podtlakový snímač v sání, ale předpokládám, že (a to si nejsem jistý) že ten to "neřeší". Chybové hlášky se mohou objevovat i při zaslepeném EGRu (většinou se začíná zaslepovat až když začne zlobit, že) a to je dle mého způsobeno jeho opotřebením předchozím provozem před zaslepením. Teoreticky by se i při rozsvícení kontrolky nemělo nic dramatického dít (na rozdíl od nezaslepeného vadného EGRu), protože sice ŘJ má info, že EGR "zlobí", ale fyzicky při otáčkách, kdy se má EGR přivírat či být zavřen nejde bordel z výfuku do sání a motor by neměl trpět nefunkčním či zaseklým EGRem (příliš chudá směs plná výfukových plynů, žádný výkon a černý kouř z výfuku). NORMÁLNÍ motory žádný podělaný EGR nepotřebují, je to jen pseudo EKO pakárna pro snížení obsahu oxidů dusíku prakticky jen na volnoběh. Tak co vy na to?
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
No,já mám zaslepenej v podstatě funkční EGR.Měl jsem před časem problémy se studenými starty,které byly nakonec způsobenými vadnými vstřiky (viz téma vstřiky).V rámci vyloučení všech levnějších závad,došlo i na demontáž sacího potrubí a jeho důkladné vyčištění včetně EGR.Práce na ho.no,jak demontáž,tak čištění.Za dalších cca 10000 km se udělali vstřiky a špatné starty zmizeli.Po dalších asi 5000 km jsem EGR zaslepil,v podstatě jenom proto aby nešel bordel z výfuku do sání,tedy bez jakýchkoli problémů v chodu motoru.Jedíná změna v chodu motoru bylo snížení otáček kdy začne zabírat turbo z cca 1800 na 1500 ot. a silnější volnoběh.
spanel: TDCi v F1 nemá lamda sondu.
spanel: TDCi v F1 nemá lamda sondu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Trochu bych upřesnil tvé představy o tom jak to EGR funguje u těhle TDCi motorů do 2004. Zaprvé tyhle motory nemají žádnou lambda sondu, která by měřila
přesný poměr vzduchu a paliva, protože to není benzíňák, který běhá v úzkém rozpětí AFR. Nafta se spaluje zásadně s přebytkem vzduchu, ve chvíli kdy
začíná být směs příliš bohatá, tak auto začíná černě kouřit. EGR ventil u těhlech TDCi je ovládaný podtlakem, z ventilu není žádná přímá zpětná vazba
do řídící jednotky o jeho natočení. Řídící jednotka určuje množství spalin z váhy vzduchu. Při otevření EGR ventilu totiž část vzduchu ze sání nahradí
spaliny a tím pádem dojde k poklesu množství jdoucího přes váhu. V jednotce jsou mapy, které určují při jakých otáčkách a zatížení má ten průtok být.
Tím pádem, když se zaslepí přívod do EGR tak to jednotka zjistí tak, že se pokouší otevřít EGR a nemůže dosáhnout požadované hodnoty a vyhodí chybu
o nedostatečném průtoku EGR. Jediná věc, kterou na to tomhle EGR ventilu jednotka diagnostikuje přímo je elektrické připojení cívky podtlakového ventilu.
přesný poměr vzduchu a paliva, protože to není benzíňák, který běhá v úzkém rozpětí AFR. Nafta se spaluje zásadně s přebytkem vzduchu, ve chvíli kdy
začíná být směs příliš bohatá, tak auto začíná černě kouřit. EGR ventil u těhlech TDCi je ovládaný podtlakem, z ventilu není žádná přímá zpětná vazba
do řídící jednotky o jeho natočení. Řídící jednotka určuje množství spalin z váhy vzduchu. Při otevření EGR ventilu totiž část vzduchu ze sání nahradí
spaliny a tím pádem dojde k poklesu množství jdoucího přes váhu. V jednotce jsou mapy, které určují při jakých otáčkách a zatížení má ten průtok být.
Tím pádem, když se zaslepí přívod do EGR tak to jednotka zjistí tak, že se pokouší otevřít EGR a nemůže dosáhnout požadované hodnoty a vyhodí chybu
o nedostatečném průtoku EGR. Jediná věc, kterou na to tomhle EGR ventilu jednotka diagnostikuje přímo je elektrické připojení cívky podtlakového ventilu.
Focus II 1.8 TDCi
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Spíš by jsi měl napsat proč u některých TDCi to řj. vyhodnotí jako chybu a rozsvítí kontrolku a u jiných ne.Podle mě je jedna z možností právě míra zanesení sacího potrubí tím mazlavým sajrajtem a tím zůženej průchod vzduchu který se tlačí od turba.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
No, já jsem to bral spíš dle svého motoru a typu EGRu.
Viz vlákno : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2&start=45
Viz vlákno : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2&start=45
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
A není do 2004 EGR ovládaný podtlakem, tj. volnoběh, EGR zavřený, zvýšené otáčky, EGR se otevírá? Tj. žádná ŘJ, ale fyzika?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Je ovládaný podtlakem, ale úroveň otevření řídí řídící jednotka modulací toho podtlakového ventilu. Kdyby to bylo tak jak píšeš tak by to auto skoroEidž píše:A není do 2004 EGR ovládaný podtlakem, tj. volnoběh, EGR zavřený, zvýšené otáčky, EGR se otevírá? Tj. žádná ŘJ, ale fyzika?
nejezdilo, stačilo by dupnout na plyn a objevil by se obrovský černý oblak

a jakmile je po autě požadován vyšší výkon tak ho jednotka zavře taky.
Focus II 1.8 TDCi
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
To: xbobcz
Moc to to co píšeš se mi nezdá. Osobně jsem s EGR laboroval jezdil s odpojeným a zapojejným egr a žádná chyba teda nebyla. A 2800 ot je už fakt moc to už je opravdu dávno zavřenej. Podle tahu podtlakové vývjevy to vypadá na 1800 ot. Jen by mě zajímalo jak jsi na tyhle všechny informace přišel. Díky
Moc to to co píšeš se mi nezdá. Osobně jsem s EGR laboroval jezdil s odpojeným a zapojejným egr a žádná chyba teda nebyla. A 2800 ot je už fakt moc to už je opravdu dávno zavřenej. Podle tahu podtlakové vývjevy to vypadá na 1800 ot. Jen by mě zajímalo jak jsi na tyhle všechny informace přišel. Díky
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Taky jsem s tim delal dost pokusu a hledal informace na netu jak vypadaji mapy v ridici jednotce ktere ridi EGR a tak dal. Dost casu jsem venoval i ridicim jednotkam z TDCi motoru.
Udelal jsem nejaky dumpy ze svych jednotek a postahoval z dalsich. Takze jsem v nich nasel mapy ktere jsou svazane s ovladanim EGRu a ridi prutok vzduchu. Je tam videt
jakym zpusobem to ovlivnuje cilove mnozstvi vzduchu protekajiciho pres MAF. Je videt, ze EGR funguje pouze od maleho po stredni zatizeni motoru v otackach cca 1200-2800.
Ono je to rizeni jeste trochu slozitejsi, jsou tam mapy pro 5 rezimu EGRu, od jizdy uplne bez EGR po ruzne rezimy otevreni, ktere se na zaklade nejakych dalsich velicin prepinaji.
Chyba v ridici jednotce se objevi po chvilce, kdy jedes s odpojenym EGR. Teda pokud ten ventil zavira jak ma. Akorat pricinou proc to obcas rozsviti kontrolku motoru
si nejsem jisty. Ve chvili kdy mi to udela tak je tam jen chyba P0401 ktera znamena maly prutok EGR, coz je to co chceme
Udelal jsem nejaky dumpy ze svych jednotek a postahoval z dalsich. Takze jsem v nich nasel mapy ktere jsou svazane s ovladanim EGRu a ridi prutok vzduchu. Je tam videt
jakym zpusobem to ovlivnuje cilove mnozstvi vzduchu protekajiciho pres MAF. Je videt, ze EGR funguje pouze od maleho po stredni zatizeni motoru v otackach cca 1200-2800.
Ono je to rizeni jeste trochu slozitejsi, jsou tam mapy pro 5 rezimu EGRu, od jizdy uplne bez EGR po ruzne rezimy otevreni, ktere se na zaklade nejakych dalsich velicin prepinaji.
Chyba v ridici jednotce se objevi po chvilce, kdy jedes s odpojenym EGR. Teda pokud ten ventil zavira jak ma. Akorat pricinou proc to obcas rozsviti kontrolku motoru
si nejsem jisty. Ve chvili kdy mi to udela tak je tam jen chyba P0401 ktera znamena maly prutok EGR, coz je to co chceme

Focus II 1.8 TDCi
- qwerton
- Pokročilý
- Příspěvky: 705
- Registrován: 25.02.2008 22:41
- Bydliště: Praha - Chodov
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
no, tak tohle je na mě příliš akademické, ale pokusil jsem se EGR zaslepit, protože to kouří docela dost a podle tohoto vlákna se začíná u zaslepení EGR.
tak jsem se do toho pustil, záslepku nandal (snad na správné místo) a včera jsem to trochu protáhnul s citem po dálnici a to co šlo z výfuku mě dost překvapilo. kouř černej jako prase, jako kdybych tam pálil uhlí místo Vervy. tak jsem se toho trochu polekal a záslepku jsem zase radši vyndal.
pro upřesnění uvedu, že tankuju od března jen vervu a teď jsem do ní poprvé přidal i VIF (dříve tuším že castrol aditiva) - debatu o tom, že verva je již dost aditivovaná necháme jinam, prostě jsem to tam dal.
záslepku jsem pořídil z cca 1mm hliníku, protože jsem nic jiného neměl po ruce. nevím jaký tam vznikají tlaky a jestli je hliník dostačují cí materiál, nebo mám radši použít něco pevnějšího, ale když jsem ji vyndal, tak je prohnutá směrem dolů a na obou stranách jsou místama uchycený saze.
řekl bych, že to kouřilo víc, než když tam záslepka nebyla. je to možný? nebo je to jen projev spojení Verva + VIF a něco se začalo čistit? nerad bych si auto nenávratně zlikvidoval...
tak jsem se do toho pustil, záslepku nandal (snad na správné místo) a včera jsem to trochu protáhnul s citem po dálnici a to co šlo z výfuku mě dost překvapilo. kouř černej jako prase, jako kdybych tam pálil uhlí místo Vervy. tak jsem se toho trochu polekal a záslepku jsem zase radši vyndal.
pro upřesnění uvedu, že tankuju od března jen vervu a teď jsem do ní poprvé přidal i VIF (dříve tuším že castrol aditiva) - debatu o tom, že verva je již dost aditivovaná necháme jinam, prostě jsem to tam dal.
záslepku jsem pořídil z cca 1mm hliníku, protože jsem nic jiného neměl po ruce. nevím jaký tam vznikají tlaky a jestli je hliník dostačují cí materiál, nebo mám radši použít něco pevnějšího, ale když jsem ji vyndal, tak je prohnutá směrem dolů a na obou stranách jsou místama uchycený saze.
řekl bych, že to kouřilo víc, než když tam záslepka nebyla. je to možný? nebo je to jen projev spojení Verva + VIF a něco se začalo čistit? nerad bych si auto nenávratně zlikvidoval...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů