Stránka 2 z 11
Zvuk po vypnutí motoru Ford Focus 1.8TDCI
Napsal: 12.05.2006 20:40
od EL
Krabator píše:Ještě k původní otázce Ela. Hluboce jsem se zaposlouchal do zvuků, které vydáva motor TDCi po vypnutí a zaslechl jsem jen jakoby doběh nějaké pohyblivé části, jako když vypneš el. motorek a on se ještě setrvačností sekundu točí. Bylo to po 70 km dálnice, částečně i s klimou. Připadá mi to uplně normální,kdybych se na to nesoustředil tak si toho ani nevšimnu. Je to šelest s pozvolna snižující intenzitou asi 1-2 vteřiny.
Zjistil jsem, že se někdy zapne klima i když ji vypínačem nezapnu. Když zapnu vypínačem klimu a poté vypnu motor, je slyšet ten šelest s snižující intenzitou. Zřejmě to tam má být.
Napsal: 14.05.2006 14:29
od patmat
Auto mam fungl novy a dela to samy, co popisuje Krabator. Ani bych si toho nevsimnul, urcite jen neco dobiha po vypnuti motoru.
Napsal: 14.05.2006 22:35
od Vodik
Tak jak je to s tím setrvákem? Prosím.
Napsal: 14.05.2006 23:49
od foki
cena v euro bez dane
Napsal: 15.05.2006 08:02
od Vodik
V čem je tam ten problém? Co je tam uvolněného?
Napsal: 15.05.2006 09:09
od foki
to bych ti musel natocit oba setrvaky zdravej spatnej na video . ten je slozenej z dvou desek a ty maji plovouci ulozeni a to se vyvykla tak ze to jde volne a narazi to do sten a tim to vydava ten kovovy zvuk .
Napsal: 15.05.2006 14:06
od Vodik
Zajímá mě, jestli když to nebudu (z finančních důvodů) okamžitě řešit, jestli se může zku...t něco dalšího, nebo jestli s tím můžu v klidu nějakou dobu jezdit? Moc díky za rady.
Napsal: 15.05.2006 17:22
od foki
teoreticky to bude rachtat vic a vic , nevim ale jestli je technicky mozny aby se to pak utrhlo . to jsem nikdy neresil protoze jsem to hned menil .
Napsal: 19.05.2006 15:30
od Vodik
S tím videem to není špatný nápad. Samozřejmě to ber s rezervou. Nechci po tobě abys rozdělával kvůli mě nějakej motor. To jen kdyby jsi měl zrovna něco rozdělanýho. Platí to stále.
Napsal: 19.05.2006 19:52
od foki
Vodik píše:S tím videem to není špatný nápad. Samozřejmě to ber s rezervou. Nechci po tobě abys rozdělával kvůli mě nějakej motor. To jen kdyby jsi měl zrovna něco rozdělanýho. Platí to stále.
mam dva setrvaky venku spatnej i

pobrej
Napsal: 21.05.2006 20:32
od Vodik
Tak to prosím natoč, třeba na digiťák, a pošli na můj e-mail. Jetstli tě to teda moc neobtěžuje. Dík
Napsal: 22.05.2006 15:44
od kmichal
Když vypnu motor se zaplou klimou tak je slyšet cca 3 sec. po vypnutí kompresor.S vyplou klimou to nedělá. Ale to nebude asi tvůj problém.
Napsal: 23.05.2006 16:56
od Chlumacek
Tak ještě k tomu setrváku. Foki, máš vysvětlení, proč se ten zvuk ozve jen když je ohřátý motor. Když je motor studený, tak je start úplně normální. Jak dlouho trvá taková výměna setrváku?
Napsal: 23.05.2006 22:08
od pelen
Krabator píše:Ještě k původní otázce Ela. Hluboce jsem se zaposlouchal do zvuků, které vydáva motor TDCi po vypnutí a zaslechl jsem jen jakoby doběh nějaké pohyblivé části, jako když vypneš el. motorek a on se ještě setrvačností sekundu točí. Bylo to po 70 km dálnice, částečně i s klimou. Připadá mi to uplně normální,kdybych se na to nesoustředil tak si toho ani nevšimnu. Je to šelest s pozvolna snižující intenzitou asi 1-2 vteřiny.
Nevšimli jste si, že se popisovaný zvuk po vypnutí motoru nevyskytuje u benzínu, všechny příspěvky jsou od turbo dieselu.
Někde jsem četl, že před vypnutím motoru TD se má chvíli počkat, až klesnou otáčky turba, jinak hrozí jeho poškozování. To platí zvlášť po ostré jízdě na dálnici.
Napsal: 23.05.2006 22:31
od pelen
Už jsem něco našel:
http://bmwtuning.blog.cz/
Jak správně jezdit s motory Common Rail ?
Motory se systémem Common Rail je nutné po studeném startu zahřát jízdou na provozní teplotu a potom teprve využívat vyšší otáčky a plný výkon.
Další dobrou radou je nevypínat motor ihned po dlouhé jízdě v rozmezí vyšších otáček (dálnice), čímž zabráníme zničení turbodmychadla. Motor je dobré před vypnutím ochladit pomalejší jízdou při nižších otáčkách, nebo alespoň ho nechat chvíli pracovat ve volnoběžných otáčkách. Toto doporučení platí zejména pro vysoké venkovní teploty. Dále odborníci doporučují tankovat naftu pouze u značkových čerpacích stanic, jelikož nekvalitní nafta může motor poškodit.