zopar postrehov o hlucnosti FOCUS-a 2 1,6 Ti-VCT z testovania na autorevue.cz...
hluk od motora..
Chování motoru je vcelku kultivované, ale svým trochu rachtavým zvukem v nízkých otáčkách nepatří zrovna do vybrané společnosti. I na přiloženém videu je slyšitelné, že na volnoběh se neprojevuje jako nějaký noblesní kliďas. Toto však odhalíte pouze při poslechu zvenku, ze zmíněného videa je patrné i to, že do interiéru proniká velmi vzdáleně i zvuk startéru, natož pak motoru, který je prakticky neslyšný. S rostoucími otáčkami neklid zmizí, ticho v interiéru zůstává. To se změní až po překročení hranice 5 000 otáček, kdy si v interiéru budete moci užívat poměrně uchulahodícího pilovitého zvuku. Motor je tedy odhlučněn velice dobře, při běžném ježdění je prakticky neslyšný a ozve se až při ostrém ježdění, což myslím není na škodu.
hluk od podvozka,aerodynamicky hluk a audiozariadenie SONY...
V běžné specifikaci je nadmíru komfortním společníkem, který si poradí i s nekvalitními českými silnicemi. O dobrém odhlučnění motoru již byla řeč, stejně dobře je odhlučněn i podvozek, který je v běžném nastavení výborným kompromisem mezi jízdními vlastnostmi a pohodlím.
Mimořádné je pak odstínění interiéru od aerodynamického hluku, konstruktéři místy použili až trojitá těsnění. Výsledkem je subjektivně naprosté ticho i v dálničních rychlostech, ve 140 km/h nevíte o motoru, ani o hluku od pneumatik, natož pak o aerodynamickém svistu, který je v podstatě nulový a i ve 200 km/h je naprosto minimální. Akustická pohoda v interiéru dostává jedničku s hvězdičkou a k tomu dobře pasuje i nečekaně kvalitní audiosystém Sony s osmi reproduktory a schopností přehrávat „empétrojky“, který do zmíněného ticha dokázal vnést velice kvalitní hudební produkci. Sony bych si jinak do auta nikdy nepořídil, ale tento systém mě přesvědčil a vzhledem k velmi malému příplatku za něj – 9 400 Kč – jej mohu i do nižších výbav jedině doporučit.
Velké změny se odehrály po stránce jízdního komfortu, odhlučnění podvozku je na špičkové úrovni a akustická pohoda v interiéru není daleko od té, kterou nabídnou větší a dražší limuzíny. Absolutorium získává odstínění od aerodynamického svistu. Ona pohoda ale netkví v jednotlivostech, akusticky vyladěné je u Focusu takřka vše od dveřních systémů až po zvuk přerušovače blinkrů.
Presne takto to vnimam aj ja.
kompletny test na...
http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/F ... fault.aspx