spolocne chyby EGT a EGR

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 10.11.2024 20:35

Diky.
Nasiel som predrany hruby kablovy zvazok od PCM pred Powershiftom smerom k motoru. Odbalil som ochranu, rozbalil kable, dva mali predranu izolaciu a evidentne sa dotykali (mohli dotykat) plechu na prevodovke. Tak som ich opravil, zaizoloval, cely nateseny isiel otestovat. Bez zmeny. Mna z toho auta jebne :wallbash: :wallbash:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 14.11.2024 23:29

Som presvedceny, ze to suvisi so zaciatkom regeneracie.
- Spustim staticku regeneraciu. Faza volnobehu je ok. Akonahle zacne faza zahrievania, dvihne otacky a o par sekund dochladzuje - lebo domnela teplota vyleti na 800stupnov - napatie na senzore padne na nulu.
- Jazdim po meste, bez chyby. Akonahle vyjdem na okresku, po par sekundach zvysenia rychlosti nad 70-80km/h, skoci teplota na 800.

:arrow: Co sa spina/meni pri zaciatku regeneracie?
Samozrejme som zacal cerpadielkom k vaporizeru a zhavickou v nom. Premeral som kable, hladal skrat na ine vodice. Odpojil som konektory k nim. Odpojil som F2, F6, F9. Nepomohlo.
Odpojil som (znovu) aj oba konektory EGR, tiez nepomohlo.

Co este tam moze blbnut?
(Mimochodom, bol som v tom, ze s chybou vaporizera/cerpadielka ani nespusti regeneraciu)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24525
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od ZaQik » 15.11.2024 05:48

stano. píše: 14.11.2024 23:29 ... napatie na senzore padne na nulu.
myslis vstupni napeti nebo vystupni hodnota z cidla?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 15.11.2024 06:51

Hodnota v live datach. Nemam to ako merat za jazdy.
Kedze jeden vyvod maju spolocne obe EGT cidla, tak to bude ten druhy.

Napadla mi este mriezka chladica. Ale ta ma napajanie z F11 a do PCM ide zvlast vyvod LIN. To by nemalo mat nic spolocne.

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od ica » 15.11.2024 14:50

sprav LOG kde budu vsetky PIDy s V + VAPORIZER_MES , VAP_FREQ_DSD

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 20.11.2024 09:52

Bol som mimo, zalogoval som az teraz.
Vsetky PIDy s Voltage plus tie VAP.
FORScan.zip
(483.55 KiB) Staženo 33 x

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od ica » 20.11.2024 14:01

toto si asi nemal rozbalene/preletovane SP482 ?

popripade skus logovat skrat na kostru EGT11 aj ci nehodi nejake DTC, mozno skusit jazdu s odpojenou lambdou
Přílohy
Screenshot 2024-11-20 135352.jpg

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 20.11.2024 14:28

Odpojena lambda, ani odpojeny EGR nezmeni spravanie.
P0130 a P0135 je v PCM stale pritomna, aj po zmazani vsetkych chyb. Nebol by to prvy dvojliter s pokazenou lambdou, jazdiaci roky bez problemov. Je nejake TSB, ze to ani nema vplyv na emisie, moze sa chyba ignorovat dokonca aj na EK. Kedze odpojenie nic nezmenilo, neriesil som to dalej.
Predpokladam, ze ten spoj najdem niekde v hrubom kablovom zvazku, zabaleny.
Dnes vsetky 3 zalogovane chyby skocili pri rychlosti nejako nad 60km/h. Rovnaky usek som isiel domov okolo 50km/h a neskocila ani raz (ten log "bez chyby"). Preto som presvedceny, ze to ma nieco so stavom, ktory nastane pri vyssej rychlosti. Najprv to chvilu trvalo vyvolat, postupne sa to zhorsovalo a teraz v podstate okamzite pri zvyseni rychlosti chyba. Myslel som, ze je to regeneracia, ale VAPORISER PID je off, nie?
Ok, pozriem este toto. Diky.

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od ica » 20.11.2024 15:04

Ano ak je VAP off a Hz 0 tak neregeneruje. Islo mi skor o vyhrievanie lambdy , ak by bola na rovnakej vetve. V logu je vidno ze ti pada V , musis zistit ktore supply ti napaja EGT11 . Nevyzera ze ti to niektory snimac/ovladac stahuje .

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 23.11.2024 18:10

SP482 rozbaleny. Je to hned za poiskovkou, v gumovej prechodke. Takze isiel blok z poistkovej von. Vsetkych 5 vystupnych kablov tam drzi, spoj je cisty, bez oxidacie.
Skusim este prepojit pred PCM, ale nemyslim, ze to pomoze.

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od ica » 23.11.2024 18:39

to by mal byt lisovany spoj ? Prepajkuj ho , takto podobne blbnu ak je v nich problem, tu oxidaciu tam neuvidis .

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 24.11.2024 18:07

Spoj opraveny, premostene napajanie k PCM.
Mam 2 logy. Jeden je vyskocenie chyby s odpojenou lambdou.
Druhy je skratovanie signalneho pinu EGT na karoseriu.
FORScan.zip
(912.07 KiB) Staženo 34 x
Tie zakmity na zaciatku su prikladanie prepojovacieho kabla na podvozkove casti. Potom som otvoril kapotu a cvakol na (-) svorku urcenu na pripojenie startovacich kablov.
Co je divne, tak "teplota" isla max 750 stupnov trvale, prechodovy zakmit na 795-800 :roll: Nie 800 trvalo ako chyba za jazdy. Napriek tomu, ze napatie pise 0,0V.

Este mi napada vymenit EGT cidla medzi sebou :nixw:

Opat test statickej regeneracie. Uvodna faza presla bez problemov. Ako zdvihne otacky cez 2000, teplota (pravdepodobne) skoci na 800, zacne sa "cool down phase" a o par sekund vypne motor s P244D.

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od ica » 24.11.2024 21:42

a ake DTC hodilo pri skrate ?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 25.11.2024 18:26

Odstrihol som kable a prehodil som EGT11 za EGT12. Hadajte co? Zacala lietat hodnota EGT12 :wallbash:
Za normalnych okolnosti by som vymenil to cidlo pred DPF, lebo je vadne.
Ale.
Preco sa aj stare (povodne Ford cidlo) a aj nove Meyle sprava tak, ze pri zohriati vyfuku nad 210-220 stupnov zrazu prejde do vnutorneho skratu? Obe cidla by boli rovnako pokazene?

A dakujem za pomoc/cas.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13477
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: spolocne chyby EGT a EGR

Příspěvek od stano. » 04.12.2024 12:55

Cidlo pred DPF vymenene za (dalsie) nove. Auto zatial jazdi bez problemov, hned po vymene zbehla aj regeneracia.

Takze 2 cidla pred tym mali rovnaky problem - pri zahriati na cca 220 stupnov presli do skratu. Ak kusok vychladli, dala sa resetnut P244D.

Stretli ste sa s niecim takymto? Mam podozrenie, ze tie cidla pred tym bud poskodila vadna PCM, alebo tie predrane kable o prevodovku :nixw:

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host