Stránka 2 z 115

Napsal: 17.08.2007 13:16
od mansart
Partizan píše:Musím říct,že ať jsem natankoval Shell diesel extra,nebo v power diesel tak jsem nic nepoznal.Ale po natankování Diesel topQ u benziny jsem poznal rozdíl hned.Auto jelo lépe,klima není vůbec poznat.takže moje volba je jasná.Takže žádnou spešl naftu netankuju,ale teď ještě přidávám aditivum po vzoru pelena a též je to poznat.spotřeba jde hodně dolů.Momentálně 5,5 l
s klimou.
:D :D :!:
Partizane,pak dej vědět jak jsi s tou kombinací toho aditiva a Diesel topQ od benziny dopadl. jezdím na tom stejném a přemýšlím o aditivu. Tak by se mi tvůj postřeh hodil. Díky

Napsal: 17.08.2007 13:19
od mansart
Snad se to sem bude hodit. Spojitost tam je :)
Chci se zeptat jak to máte s dýmivostí. já když jedu na dvojku tak ten dým vidím ve zpětném zrcátku,ale potom už tam není. Ani při jedničce. jenom u té dvoječky.

Napsal: 17.08.2007 13:49
od fplisek
Já jsem zase učinil nedávno zajímavej objev 8) , jde o bionaftu. Minulý týden jsem chvátal ráno do práce, palivoměr skoro na nule, tak jsem zajel u nás na benzínku ADW, všechny stojany na naftu byly obsazené, jen jeden volný s bionaftou, sice jsem se ji vždycky bránil, ale chvátal jsem, tak jsem vzal za dvě kila bionaftu, jaké bylo překvapení, když jsem jel práce, auto jelo mnohem líp, jak s obyčejnou naftou, skvěle šlo do otáček a co mě překvapilo nejvíc, tak že kouřivost bylo nulová, a to mi auto kouří teda fest, ADW vyrábí svou bionaftu a přidávají do toho nějaká aditiva, sice na bio nechci jezdit, ale zkušenost dobrá, navíc to bio stojí 23,10kč/l :roll:

Napsal: 17.08.2007 13:52
od chmelko
hmmm, tak toto je revolučný nazor :wink:

Napsal: 17.08.2007 13:57
od Tad
tj, jen abys brzo nedojezdil

Napsal: 17.08.2007 14:35
od martinsk
Ja od začiatku ako som kúpil fofa tankujem diesel extra a pridávam aditívum - http://www.interhouse.sk/bishops/default.htm

Napsal: 17.08.2007 14:56
od Ahmed
Tak tankuj tu bionaftu a potom si spocitej, kolik jsi vymenil cerpadel a kolik jsi na te nafte usetril :wink: :lol: :D Nase auta na bionaftu nejsou vubec stavene.

Napsal: 17.08.2007 14:56
od omik
ja jazdim v podstate vyhradne na v-power diesel. ked nudza pritlaci, tak natankujem diesel extra a raz sa mi stalo, ze som bral asi 5 litrov nafty od slovnaftu (ale to uz som fakt siel na vypary)....

Zatial spokojnost, len neviem posudit ziadny rozdiel, pretoze 95% casu tam mam v-power diesel a nemam ho ako porovnavat...

Napsal: 17.08.2007 15:22
od misakxt
já jsem v Tranzitu rozdíl mezi Bio a obyč naftou nepoznal

Napsal: 17.08.2007 16:14
od zewl
fplisek píše:Já jsem zase učinil nedávno zajímavej objev 8) , jde o bionaftu. Minulý týden jsem chvátal ráno do práce, palivoměr skoro na nule, tak jsem zajel u nás na benzínku ADW, všechny stojany na naftu byly obsazené, jen jeden volný s bionaftou, sice jsem se ji vždycky bránil, ale chvátal jsem, tak jsem vzal za dvě kila bionaftu, jaké bylo překvapení, když jsem jel práce, auto jelo mnohem líp, jak s obyčejnou naftou, skvěle šlo do otáček a co mě překvapilo nejvíc, tak že kouřivost bylo nulová, a to mi auto kouří teda fest, ADW vyrábí svou bionaftu a přidávají do toho nějaká aditiva, sice na bio nechci jezdit, ale zkušenost dobrá, navíc to bio stojí 23,10kč/l :roll:
tusim, ze v navodu uplne vzadu je napsano, ze se do TDDi motoru nesmi tankovat bionafta :idea:

Napsal: 17.08.2007 16:21
od powermax
na bionaftu musi byt motor stavany inak nastanu problemy!

to omik: neviem ako diesel, ale benzin pre shell robi slovnaft, postavili spec. aditivacne zariadenie pre v-power paliva, takisto pre omv a dalsie. Takze slovnaftackych cerpaciek by som sa nebal. (teda aspon na slovensku)

Napsal: 17.08.2007 16:55
od Ahmed
powermax píše:na bionaftu musi byt motor stavany inak nastanu problemy!

to omik: neviem ako diesel, ale benzin pre shell robi slovnaft, postavili spec. aditivacne zariadenie pre v-power paliva, takisto pre omv a dalsie. Takze slovnaftackych cerpaciek by som sa nebal. (teda aspon na slovensku)
Jistota to taky uplne neni, v lepsim pripade tam treba aditiva nebudou nebo tam muzou primichavat nejake sracky, tak jak to delavaji mensi odberatele.

Napsal: 17.08.2007 17:23
od kasi
od doby co mám fofo dávám naftu jen na shellu a to shell diesel extra a po městě co jezdím pak do práce je to tišší a lépe se vytáčí.jinak se vejdu do 5.5l/100km spokojený :wink: ještě nevím jak v zimě ale asi žádné problémy nebudou dofám :roll: .aditiva sem nezkoušel ani tabletky.

Napsal: 17.08.2007 20:29
od pelen
Aditivum v nafte vetsinou mimo jine zveda cetanove cislo. To funguje podobne jako oktanove cislo u benzinu. Proto se diesel motor chova klidneji pri kvalitejsi nafte nebo nafte s aditivem. Aditivum obsahuje vetsinou:
75% kerosin (letecky petrolej)
20% propanol

Napsal: 17.08.2007 22:12
od Partizan
Tohle je odpověď z diskusního fóra na serveru oleje.cz na otázku jestli přidávat aditiva nebo ne.Myslím,že ten chlápek se v tom docela vyzná.

Jednoznačně platí, že všechny nafty ve všech druzích a kvalitách, jsou dnes aditivivány přímo od výrobce - je to standard, který nařizuje i norma.
Jednak se dává cetanový zlepšovač, přísada pro zvýšení mazivosti a přísada pro snížení TVP (pro potlačení teplotního bodu pro vylučování parafínů).

K probíranému tématu zda přidávat ještě další přísady do paliv - jednoznačně ano. Vždy se vyplatí koupit aditivum, které zvyšuje cetanové číslo (osvědčí se zejména v zimních měsících), dále které zvyšuje mazivost a čistí palivový systém - hlavně vstřikovací trysky a čerpadlo. Při dlouhodobém používání je přínos těchto aditiv jednoznačně znát.

Samozřejmě, že jsou odběratelé paliv, kteří si odebrané palivo ještě navíc aditivují - někteří (těch je ale velmi málo) aditivaci provádějí na svých pumpách, ale mnohem více se dodatečná aditivace provádí přímo u výrobce paliv a to tak, že odběratel má u výrobce (např. Česká rafinérská) svůj malý zásobník s aditivy a při plnění do autocisterny je mu k odebíranému množství současně dávkováno i jeho aditivum.
Nemyslím si však, že se vyplatí takto aditivované palivo kupovat - myslím si, že přínos neodpovídá vloženým nákladům. Je rozhodně lepší si příslušné aditivum koupit a dávkovat sám. Velmi přehledný leták k aditivům má myslím f.STP, ale mohou být i jiné firmy a já nechci nikomu radit nic konkrétního - to musí každý spotřebitel zkusit sám, co mu vyhovuje - cena/přínos.

Kde tankovat: nebojte se tankovat i u firemních čerpacích stanic - Makro, HyperNova atp. Tyhle stanice mají velmi vysokou výtočnost, tzn. že jsou denně zaváženy novým palivem. Jejich stavba je nového data a tudíž musí i splňovat požadavky příslušných norem na skladování, odvětrávání a systém rekuperace odsávaných par. Pravděpodobnost výskytu vody je velmi malá. Tyhle pumpy nejedou na zisk z paliv, tak jako ostatní. Tyhle pumpy mají nákupní cenu paliv navýšenou jen o příslušnou daň a takovou marži, která pokryje nutný provoz této stanice a náklady na údržbu a plat obsluhy. Tyhle pumpy neživí jednoho či dva majitele a jejichž krédem je být co nejdříve za vodou. Jsou provozovány za účelem získání co největšího počtu zákazníků do vlastního obchodního centra, kdy jste nuceni koupit zboží v určité hodnotě, abyste pak dostali příslušnou slevu na palivu. Tohle velké množství paliva pak musí kupovat stejně jen u důvěryhodného zdroje, protože jinak by ztratilů celý jejich obchodní řetězec kredit.
Jet je Conoco. Conoco,Agip a Shell jsou akcionáři České rafinérské.
Tihle tři berou jen u České rafinérské nebo u dalších drobných výrobců v rámci skupiny Unipetrol, kam patří i Česká rafinérská. Do Unipetrolu patří i Paramo a Koramo(jinak dnes již také Paramo).
Aral bere stejného dodavatele jako výše jmenovaní.
OMV také tak nebo případně vozí palivo přímo z Německa, ale rovněž min. stejně kvalitní - nicméně dnes se jim vyplatí brát palivo u nás, což také dělají. Benzina bere výhradně u České rafinérské - je také ve skupině Unipetrol. Palivo od Slovnaftu je totožné s naším.
Můžete celkem bez obav tankovat i u čerpacích noname stanic, ale jen u takových, kde víte, že je vysoká výtočnost.
Nejvíce opatrní ale buďte hlavně v zimě - týká se dieselu - pokud máte pochyby, protože cena se vám zdá nízká, pak chtějte po obsluze, aby vám dala do ruky doklad o tom, jaké palivo expeduje.