Stránka 2 z 5

Re: Neobvyklá závada - pomůže někdo?

Napsal: 13.06.2015 11:00
od praza
Me motor kolisal pri ustalene jizde, FF 05, a bylo to zatekajici vodou skrz kapotu kolem odstrikovacu, primo na svicky. Byla tam voda. Ale pises, ze to jsi kontroloval, takze tim to nebude.

Me pomohlo zalepit nejakou pastou ostrikovace v predni kapote a bylo po problemu.

Re: Neobvyklá závada - pomůže někdo?

Napsal: 13.06.2015 15:41
od Johny181
Tak si klidně zkoušejte pořád dokola to co je už několikrát prověřené a co je i podle vašich slov málo pravděpodobné že je špatně.A na to co vám tu radí jiní se klidně vykašlete :D Kontrola rozvodů nestojí v podstatě žádný materiál ale jak chcete, můžete měnit lambdu za lambdou dokud se auta nezbavíte :D Nedokonalé spalování si myslím že spíš souvisí se špatnou dobou zápalu směsi (předstih) nebo např. pootevřeným výfukovým ventilem(pohnuté rozvody).Pokud teda jak tvrdíš svíčky, kabely cívka ok.Ale kdo chce kam pomožme mu tam :D Zkuste při pomalém vytáčení motoru na neutrál aspoň sledovat předstih to nestojí vůbec nic.Pokud bude nějak neobvykle kolísat, poskakovat tak je jasný, že má ŘJ s časováním zápalu směsi nějaký problém.Chtělo by to sledovat i live data ve chvíli kdy se problém cukání projeví.

Re: Neobvyklá závada - pomůže někdo?

Napsal: 13.06.2015 22:04
od fofok
Rozvody ještě dělaný nebyly,takže to tím těžko bude.

Re: Neobvyklá závada - pomůže někdo?

Napsal: 14.06.2015 05:10
od Lašty
Johny181: přesně jak píšeš tak mi to i dělá . Na volnoběh cca 2200 otáček a auto začně být neklidné jakoby blbě pálilo, ale po tom dál to pokračuje bez zádrhelu. Myslíš, že to bude rozvodama? Mám najeto 88 tis. a ještě nebyly dělány.

Re: Neobvyklá závada - pomůže někdo?

Napsal: 15.06.2015 18:34
od HFerda
Krátce jsem to nadhodil svýmu mechanikovi. O snímači polohy klikovýho hřídele taky uvažoval, ale ten by neměl mít vztah k neprohoření směsi. Pokud jde o to první video, tak až takhle ostře se mi to neprojevuje. U mně jsou ty výpadky natolik krátký, že se na otáčkoměru ani nepromítnou. Zajímavý ale je, že nedávno po vymazání paměti (KAM nebo jaký?) to zase začalo jezdit dobře, ale předpokládám, že je otázka času, kdy se to zas vrátí do starých kolejí. V podstatě stejnej případ jako po výměně svíček. Tak mě napadá, jestli něco neposílá do řídící jednotky nějaký kraviny a auto pak blbne...?

Re: Neobvyklá závada - pomůže někdo?

Napsal: 18.06.2015 12:37
od George V.
HFerda píše:...Mechanik mi vyměnil svíčky a auto najednou začalo jezdit plynule a hladce. Bohužel moje radost trvala pouze asi 500km, než se nerovnoměrnost a cukání začaly objevovat znovu a neustále se horšit. Po napíchnutí samozřejmě kód P0133 slabý signál lambdy. Vyzkoušeli jsme vyměnit kabely ke svíčkám, bez zlepšení. Škrtící klapka je vyčištěná a zdá se, že funguje dobře. Nyní se už s autem začínám bát jezdit v obavě, že mě znovu začne trestat škrtící klapla. Nestalo se to někomu? Za radu bych byl nesmírně vděčný!!! Díky moc... :oops:
...držel bych se těch svíček. Jestliže to 500km jezdilo, tak bych je zkontroloval. S největší pravděpodobností budou zanešený - pokud ano, zjišťoval bych proč. Jedna možnost - zakarbonovaný=prolínání oleje do spalovacího prostoru (zapečený pístní kroužky, vadná vodítka ventilů?), nebo budou zanešený tak nějak "normálně" - pak nepálí, resp. špatně pálí=kabely, cívka... Ještě je taky otázka, co za svíčky jsi tam dal. Pokud nejsou "originál" tak se taky může dít ledacos :D ... Fordy jsou na svíčky docela háklivý.

Re: Neobvyklá závada - pomůže někdo?

Napsal: 20.06.2015 03:24
od Johny181
HFerda píše:Tak mě napadá, jestli něco neposílá do řídící jednotky nějaký kraviny a auto pak blbne...?

A co sem tu asi psal :dih:

Kontrolka - lambda sonda

Napsal: 10.07.2015 07:01
od fordak9005
Ahoj Forďáci, potřeboval bych poradit, jelikož už nevím, jak mám postupovat.

Asi před rokem jsem koupil FFII 2010, motor 1,6 benzín, najeto cca 65000 km (teď, při koupi asi 42000 km). Chvíli jsme jezdil, ale zdálo se mi, že auto občas cuká, zajel jsem tedy k mechanikovi a ten přes diagnostiku zjistil, že bude asi špatná lambda, tak jí rovnou vyměnil. Vše se zlepšilo, jezdil jsem spokojeně dál. Asi po 2000 km se však rozsívitla žlutě kontrolka emisí (ZÁVADA SYSTÉMU ŘÍZENÍ EMISÍ), což mě samozřejmě zneklidnilo, tak jsem zajel opět k mechanikovi na diagnostiku a ta mu ukázala jedinou chybu, a to, že se lambda sonda špatně vyhřívá (tuším že lambda č.2). Tak dal lambdu reklamovat a namontoval mi novou a chybu vymazal. Jezdil jsem dál, řekněme 8000 km bez problému, ale kontrolka se opět rozsvítila, opět diagnostika, opět špatně vyhřívaná lambda, mechanik zkusil pro jistotu ještě jednou reklamovat lambdu, jestli není třeba shodou náhod zase nějaká špatná, jezdil jsem dál, ale po cca 1500 km se mi včera zase kontrolka rozsvítila...

Jen pár zajímavostí :)

Mechanika mám moc šikovného, takže určitě nic nepodcenil, nebo nenamontoval špatně, toho bych se nebál. Sám už říkal, že netuší, co s tím může být. Můžu to samozřejmě přes svojí diagnostiku vždy jen smazat, ale to není řešení, radši bych to vyřešil trvale. Mechanik mi říkal, že to není nic závažného a že se s tím dá v pohodě jezdit. Jenže já jsem navíc na auto dost puntičkář a tohle mi doslova rve srdce :D

Když jsem jel před nedávnem do Rakouska (bylo to před poslední výměnou, kontrolka svítila, čekal jsem, až mechanikovi přijde nová), tak po ujetí asi 100 km mi kontrolka najednou zhasla...možná to nemá spojitost, ale již delší dobu tankuju N95 na Agipu, tentokrát jsem před cestou tankoval dvakrát, prvně N95 u OMV a(cca 10 litrů) a pak N98 u Agipu (plnou nádrž)...jenže lambda už byla objednaná, takže mi jí tam asi za dva dny mechanik montoval, tudíž jsem nezjistil, jestli by zůstala zhasnuta, nebo by se po čase zase rozsvítila (i po zhasnutí kontrolky byla chyba stále zapsaná na diagnostice)...a jak už jsem psal, po poslední výměně najeto 1500 km a opět svítí...

Auto jinak jede bez problémů, nemůžu si stěžovat. Jedině, občas, když vyjíždím, tak je prvních cca půl minuty (resp. při prvním rozjezdu) auto trošku neklidné (kolísají otáčky, při prvním rozjetí vyletí třeba na 2000 a najednou spadnou na 300), ale to jen spíše opravdu výjimečně...ale to s tím asi nebude souviset...

Diagnostika jinou závadu neukazuje, auto jede dobře. Netuším, jestli to může být spojeno s natankováním jiného paliva, nebo v čem je problém. Za každou radu budu moc rád. Pokud by to pomohlo, můžu napsat i přesné znění chyby z diagnostiky.

Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale potřeboval jsem to popsat co nejlépe :) A díky moc

Re: chyba lambdy

Napsal: 11.07.2015 07:15
od fordak9005
Jen abych doplnil, přesná chyba, kterou to vyhazuje na diagnostice je P0133 O2 sensor circuit slow response (bank1 sensor1), takže pomalá odezva lambda sondy... Díky moc za každou radu

Re: chyba lambdy

Napsal: 11.07.2015 16:33
od foki
Tak nevim jestli to neni preklep ale mechanik ti meni druhou lambdu ale diag ti pise prvni .

Re: chyba lambdy

Napsal: 11.07.2015 21:39
od fordak9005
Preklep, menil mi prvni, omlouvam se :)

Re: chyba lambdy

Napsal: 30.07.2015 17:05
od Lašty
Ahoj tak hlásím dneska jsem byl na diagnostice a mám v háji lamda sondu před katíkem. A chtěl bych se zeptat originálů je moc drahej chtěl bych tam dát bosch myslíte, že je to dobrá náhrada?

Re: chyba lambdy

Napsal: 15.11.2015 19:01
od suzzor
Ahoj, problémy s lambdou sem řešil cca před rokem, ale nepsalo mi to přimo závadu lambdy, tenkrát sem se u stojanu přehmátl a nadojil do kanistru naftu a začalo mi to psát špatnou funkci katalizátoru,palivový systém vyčištěn, furt sme to mazali a za cca 60 km to bylo zpátky, nakonec lambda 1 vyměněna(bosch) a lambda 2 odpojena a je klid.

Re: chyba lambdy

Napsal: 02.01.2017 07:55
od MagnaWoX
Ahoj,

poslední dobou na mě vyskakuje chyba P0420 (nízká účinnost katalyzátoru), než ho budu měnit rád bych zjistil jestli to není lambda sondou. Mohli by jste se někdo prosím podívat na průběhy jestli je to v pohodě. Nemá moc dlouhou reakční dobu? Je to asi 320ms. Motor tedy nebyl úplně ohřátý, průběh je od volnoběhu, dále asi 3km jízdy. Soubory jsou glf, ten jde otevřít ve Scanmasteru a nebo je to vytažený do excelu.

Ještě přikládám fotky svíček, mají správnou barvu? Je na nich najeto cca 10000 km.

Díky

Obrázek ObrázekObrázekObrázek
lamb.rar
(131.17 KiB) Staženo 222 x

Re: chyba lambdy

Napsal: 02.01.2017 08:17
od jarod72pm
Pokud ti zadní lambda kopíruje přední lambdu(napětí) tak katalyzátor nepracuje, je nejspíš po něm.
Ale objektivně to lze říct až je motor i kat zahřátý na provozní teplotu a to po 3 km nemusí být .
Jde to částečně poznat i čuchem - protože pokud kat nepracuje je to takový "voňavý" smrad ale jakmile začne fungovat je to spíš už kouř bez výrazné vůně.