Ahoj Forďáci, potřeboval bych poradit, jelikož už nevím, jak mám postupovat.
Asi před rokem jsem koupil FFII 2010, motor 1,6 benzín, najeto cca 65000 km (teď, při koupi asi 42000 km). Chvíli jsme jezdil, ale zdálo se mi, že auto občas cuká, zajel jsem tedy k mechanikovi a ten přes diagnostiku zjistil, že bude asi špatná lambda, tak jí rovnou vyměnil. Vše se zlepšilo, jezdil jsem spokojeně dál. Asi po 2000 km se však rozsívitla žlutě kontrolka emisí (ZÁVADA SYSTÉMU ŘÍZENÍ EMISÍ), což mě samozřejmě zneklidnilo, tak jsem zajel opět k mechanikovi na diagnostiku a ta mu ukázala jedinou chybu, a to, že se lambda sonda špatně vyhřívá (tuším že lambda č.2). Tak dal lambdu reklamovat a namontoval mi novou a chybu vymazal. Jezdil jsem dál, řekněme 8000 km bez problému, ale kontrolka se opět rozsvítila, opět diagnostika, opět špatně vyhřívaná lambda, mechanik zkusil pro jistotu ještě jednou reklamovat lambdu, jestli není třeba shodou náhod zase nějaká špatná, jezdil jsem dál, ale po cca 1500 km se mi včera zase kontrolka rozsvítila...
Jen pár zajímavostí
Mechanika mám moc šikovného, takže určitě nic nepodcenil, nebo nenamontoval špatně, toho bych se nebál. Sám už říkal, že netuší, co s tím může být. Můžu to samozřejmě přes svojí diagnostiku vždy jen smazat, ale to není řešení, radši bych to vyřešil trvale. Mechanik mi říkal, že to není nic závažného a že se s tím dá v pohodě jezdit. Jenže já jsem navíc na auto dost puntičkář a tohle mi doslova rve srdce
Když jsem jel před nedávnem do Rakouska (bylo to před poslední výměnou, kontrolka svítila, čekal jsem, až mechanikovi přijde nová), tak po ujetí asi 100 km mi kontrolka najednou zhasla...možná to nemá spojitost, ale již delší dobu tankuju N95 na Agipu, tentokrát jsem před cestou tankoval dvakrát, prvně N95 u OMV a(cca 10 litrů) a pak N98 u Agipu (plnou nádrž)...jenže lambda už byla objednaná, takže mi jí tam asi za dva dny mechanik montoval, tudíž jsem nezjistil, jestli by zůstala zhasnuta, nebo by se po čase zase rozsvítila (i po zhasnutí kontrolky byla chyba stále zapsaná na diagnostice)...a jak už jsem psal, po poslední výměně najeto 1500 km a opět svítí...
Auto jinak jede bez problémů, nemůžu si stěžovat. Jedině, občas, když vyjíždím, tak je prvních cca půl minuty (resp. při prvním rozjezdu) auto trošku neklidné (kolísají otáčky, při prvním rozjetí vyletí třeba na 2000 a najednou spadnou na 300), ale to jen spíše opravdu výjimečně...ale to s tím asi nebude souviset...
Diagnostika jinou závadu neukazuje, auto jede dobře. Netuším, jestli to může být spojeno s natankováním jiného paliva, nebo v čem je problém. Za každou radu budu moc rád. Pokud by to pomohlo, můžu napsat i přesné znění chyby z diagnostiky.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale potřeboval jsem to popsat co nejlépe

A díky moc