Stránka 2 z 2
Re: poskozeny podvozek
Napsal: 09.12.2020 20:20
od vladka1
Proč bys měl odvrtávat čep, když na rameni je novej (a rameno můžeš vzít Lemforder), navíc po takový ráně j ečep na výměnul, může být načatý a časem se udělá únavová trhlinka = pak nečekaně rupne = ztráta kontroly nad vozem a snad domyslíš možný následky (někoho v protisměru zrakvíš). Podobně čep řízení když jsi přetrhl táhlo.
Tlumič to nebude, ale určitě je ohlý rameno a možná i nápravnice.
Nebo seš debil který vlastní blbostí rozseká auto a chce to slepit lacino za cenu šetření na zásadních dílech...? Jestli se chceš zabít tak prosim, ale pak si jezdi na soukromým okruhu kde nevemeš další sebou.
Re: poskozeny podvozek
Napsal: 10.12.2020 16:06
od K EM
Děkuji za charakterizaci

nesnažim se tolik šetřit peníze jako čas. Navíc rameno taky vypadá rovný

tak si holt budu muset lehnout dolu s metrem. na nápravnici nejsou vyditelný žádný stopy po ohybech... ještě je otázka, zadní silentblok ramene se může trochu pohybovat ve šroubech, je tam taková podložka, že když se chytne poloha tak se pro příště protlačí do ramene aby si to sedlo zas stejně. neni možný že je tam vůle co udělá 5 cm na kole ?
Re: poskozeny podvozek
Napsal: 11.12.2020 13:02
od vladka1
Myslim že to je vidět i na tý fotce - když prodloužíš osu předního silentbloku, tak nejde do osy zadního (tý tyčky) ale ca o centimetr vedle a ta tyčka je i ohlá těsně za ramenem = to rameno je ohlý na 99% Uvidíš až to porovnáš s novým... Pak po smontování uvidíš jeslti je ohlá i nápravnice, nemusí být ale může i když deformace nejsou na první pohled vidět - musel bys to proměřit, milimetrová deformace okem těžko uvidíš a milimetr se na delším rameni projeví v centimetrech....
Re: poskozeny podvozek
Napsal: 11.12.2020 13:54
od fofok
Zjistíš to jestli si to už neměřil až nasadíš kolo a změříš vzdálenost kol přední-zadní na levý a pravý straně o kolik je to hnutý nebo jestli vůbec.Podle fotek se nic nepozná.
Re: poskozeny podvozek
Napsal: 14.12.2020 10:43
od vladka1
fofok - to platí jen když je poloha zadní nápravy vůči kastli OK.. Když bude zadek křivě a předek OK, tak taky naměří každou stranu jinak a mohl by to zaměnit zadek OK předek křivě.. = měřit i polohu vůči kastli, resp. polohu i křížem (což se měří blbě.. nejlíp asi pustit svislice od nábojů a pak to změřit na zemi..)
Re: poskozeny podvozek
Napsal: 14.12.2020 11:03
od fofok
Když nemá zvedák tak tohle je nejjednodušší základní zjištění.Pokud je hnutej i zadek tak do hutí a nešpekulovat

Re: poskozeny podvozek
Napsal: 14.12.2020 11:29
od vladka1
jj, jen upozorňuju na možnou chybu měření, změřením úhlopříčky jí vyloučíš...
Pustit olovnicí od náboje svislici na zem a změřit body na zemi neni nic složitýho, pokud má aspoň trochu rovnou podlahnu tak je to je to i dostatečně přesný.. 4 body na zemi = může doměřit osu auta, kolmice k ose náprav, zjistit který kolo je jinde nebo je natočená/ posunutá celá náprava apod. Ty svislice jdou pustit i od různých bodů kastle a měřit polohu kola/nápravy vůči kastli..
Re: poskozeny podvozek
Napsal: 15.01.2021 19:44
od K EM
Abych to tady nenechal nedořešený, bylo opravdu ohnutý pouze rameno. A to na dvou místech, u prolisu mezi silentbloky a potom samotnej čep v zadním silentbloku. Celkově to prohnutí dělá asi 5mm na konci čepu a bez srovnání s novým to pouhým okem není skoro vidět. Úhlopříčky jsem ještě nedělal, ale ještě je tam nějaká práce ( rovnání tepelných štítů ), tak to přiřadim k tomu.
Ještě jednou všem díky