FOCUS 1,8_studeny start
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Netuším. Buď to aplikace Torque neukazuje nebo špatně hledám.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
krátkodobé +5 , dlouhodobé mohou být klidně +30
a pravděpodobně i jsou, protože jak je vidět krátkodobé se nedaří srovnat.
To tedy vůbec nic neříká, jen to, že to je divné, já mám po uklidnění krátkodobé skoro vždy vybalancované na nulu.
Přepnutí na LPG, potom nepoznám vůbec na ničem, ani na lambdě.
Jmenuje se to "dlouhodobý směšovací poměr - bank1"
(Tomin: technická, když tě vidím, prosím tě, co způsobuj to, že po střední zátěži - closed loop, vyřadíš a směs je cca 6-8 sekund chudá. STFT letí samozřejmě nahoru, až LS začne zase oscilovat, tak se to dorovná.
Pochopil bych to u karbecu, když jen zavřeš plyn, na klapce vznikne obrovský podtlak co saje stlačitelný vzduch, ale benál se šroubkem škrtí. Tak to střílí.
Ale proč je tomu u stříkačky, navíc při vyřazení? )

To tedy vůbec nic neříká, jen to, že to je divné, já mám po uklidnění krátkodobé skoro vždy vybalancované na nulu.
Přepnutí na LPG, potom nepoznám vůbec na ničem, ani na lambdě.
Jmenuje se to "dlouhodobý směšovací poměr - bank1"
(Tomin: technická, když tě vidím, prosím tě, co způsobuj to, že po střední zátěži - closed loop, vyřadíš a směs je cca 6-8 sekund chudá. STFT letí samozřejmě nahoru, až LS začne zase oscilovat, tak se to dorovná.
Pochopil bych to u karbecu, když jen zavřeš plyn, na klapce vznikne obrovský podtlak co saje stlačitelný vzduch, ale benál se šroubkem škrtí. Tak to střílí.
Ale proč je tomu u stříkačky, navíc při vyřazení? )
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Tak prechody nejsou nikdy uplne idealni. Pokud nejsou z nejakeho duvodu jeste uplne "sedle" adaptace (v nedavne minulosti vymena baterie apod.), tak bych par sekund neresil. 8 sekund na sedlych adaptacich uz mi prijde celkem dost dlouha doba, ale co by to mohlo zpusobovat ... ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
právě že adaptace sedlé dávno jsou, nechal jsem si vykreslit časy vstřiků podle MAP/RPM a leží pro lpg i benzín naprosto na sobě.
Dlouhodobá je všude +0, +2 až max +5, kromě lechtání plynu, pokud jen malinečko lechtám letí někam k +12
Ale když po střední zátěži vyřadím, musí krátkodobá našplhat někam k +15 cca 6 sekund a pak se vrací na ty +3
Jinak vše šlape na 1A, jen mě to vrtá hlavou, proč to tak ujede. Kdyby netěsnil vstřik, zůstávalo někde palivo v lpg trubičce, šlo by to do chuda. Ale prostě těch 6 vteřin visí lambda na 0,2V, než to najede.
Nemůže to dělat nějaká nelinearita MAP? Při obrovském podtlaku ujede...ne to je blbost, na idle je map normální.. nevím
Dlouhodobá je všude +0, +2 až max +5, kromě lechtání plynu, pokud jen malinečko lechtám letí někam k +12
Ale když po střední zátěži vyřadím, musí krátkodobá našplhat někam k +15 cca 6 sekund a pak se vrací na ty +3
Jinak vše šlape na 1A, jen mě to vrtá hlavou, proč to tak ujede. Kdyby netěsnil vstřik, zůstávalo někde palivo v lpg trubičce, šlo by to do chuda. Ale prostě těch 6 vteřin visí lambda na 0,2V, než to najede.
Nemůže to dělat nějaká nelinearita MAP? Při obrovském podtlaku ujede...ne to je blbost, na idle je map normální.. nevím
Naposledy upravil(a) Jurawood dne 20.11.2017 20:21, celkem upraveno 1 x.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Pochybuji. Nelinearita MAPu (chyba vetsi jak nejaka desetina %, max. procento, dve) = vadny MAP.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Tak jedeme dál... 
Čištění MAP nepomohlo, ráno po odpojené baterii opět start na druhý pokus.
Už mám jinou aplikaci, ve které vidím LTFT i STFT. Hodnota LTFT je dooost blízká nule, rozhodně mezi -5 a +5.
Co s tím tlakem paliva?
Ještě čekám na potenciometr klapky, kterej jsem objednal z Číny, tak uvidíme. Pak už jsem s nápadama definitivně skončil

Čištění MAP nepomohlo, ráno po odpojené baterii opět start na druhý pokus.
Už mám jinou aplikaci, ve které vidím LTFT i STFT. Hodnota LTFT je dooost blízká nule, rozhodně mezi -5 a +5.
Co s tím tlakem paliva?
Ještě čekám na potenciometr klapky, kterej jsem objednal z Číny, tak uvidíme. Pak už jsem s nápadama definitivně skončil

- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Trochu se o to začínám zajímat, dnes jsem přišel na to, že LTFT při velmi malých zatíženích jsou dost vysoko (cca+18%), volnoběh +8, jakmile začnu plyn lehounce přidávat ihned padá na +3 až +0..
Na těch 18 to stoupá při obrovském podtlaku, vyžší otáčky a plyn jen tak aby auto brzdilo ale běželi vstřiky.
Podle mě RJ nemá šanci jak píšeš Tomine odhalit takhle MAP, prostě si myslím, že MAP mě ujíždí.
Na jaře si udělám přípravek a zkusím si MAP zkalibrovat o kolik kecá. Hlavně konečně rozeberu sání s klapkami.
Docela pěkně tohle popisuje tenle článek:
"A na co se zaměřit, pokud u motoru s MAP senzorem pozorujete chování korekcí směsi přesně takové, jaké bylo výše popsáno jako typické pro přisávání falešného vzduchu? Po mnoha hodinách marného prolézání motoru křížem krážem, bezpočtu dotazů na povolanější a neustálého všudypřítomného ujišťování, že to jsou naprosto typické příznaky přisávání falešného vzduchu, nic jiného, vám můžu poradit přinejmenším jednu věc, kterou by mohlo stát za to zkontrolovat – totiž samotný MAP senzor. Nemusí být od věci si ověřit, zda hodnoty, které udává, jsou skutečně správné. Dá se to ověřit více způsoby, já se s ohledem na příšerně nepraktické umístění MAP senzoru na motoru v našem autě rozhodl připojit k sání klasický manometr a porovnat na něm odečtené hodnoty s hodnotami, které udával MAP senzor (tady pozor na to, že klasický manometr bude měřit hodnoty vztažené k aktuálnímu tlaku vzduchu na daném místě, zatímco MAP senzor měří tlak absolutní, takže je potřeba provést patřičnou korekci hodnot, které na manometru odečítáte – a nezapomenout na to, že hodnoty atmosférického tlaku, které lze získat z meteorologických stanic, jsou obvykle přepočtené na hladinu moře a je tedy potřeba z nich zpětně vypočítat skutečnou hodnotu atmosférického tlaku v daném místě). A díky tomu se mi celý ten oříšek konečně podařilo po velmi dlouhé době a nemalém úsilí rozlousknout. MAP senzor totiž měřil chybně, a chyba jeho měření byla ještě navíc nelineární. Nejednalo se o chybu natolik výraznou, aby ji řídící jednotka vyhodnotila jako jednoznačně mimo očekávané rozmezí hodnot a vyhodila tedy chybu MAP senzoru (i když se zřejmě pohybovala dost na hraně), a nebyla dokonce ani taková, aby letmým pohledem na hodnoty tlaku v sání bylo jasné, že s MAP senzorem je něco v nepořádku. Jen zkrátka o několik kPa podměřoval – při plně otevřené klapce a tedy hodnotách víceméně atmosférického tlaku udával hodnoty jen asi o 1.5 kPa nižší, než byly správné (což jsou hodnoty, které jsou plně v toleranci přesnosti daného snímače), a jak tlak v sání klesal (tzn. čím nižší otáčky motoru), tím tahle chyba stoupala, až se nakonec na volnoběhu a při brždění motorem (kdy je tlak v sání nejnižší) pohybovala zhruba někde mezi 4-5 kPa. A čím nižší tlak na MAP senzoru řídící jednotka vidí, tím chudší připravuje směs. Takže na volnoběh připravovala poměrně hodně chudou směs, která následně vyžadovala vysoké pozitivní korekce bohatosti, a jak stoupaly otáčky, klesala chyba měření MAP senzoru, s ní klesala i odchylka počáteční bohatosti směsi od ideálu a tím pochopitelně klesaly i korekce bohatosti směsi, které následně musela řídící jednotka aplikovat, aby směs dostala do normálu. Jinými slovy – vše se navenek projevovalo přesně tak, jako se na motoru s MAF senzorem projevuje přisávání falešného vzduchu. Jen příčina byla docela jiná, protože se jednalo o motor, jehož řízení funguje na odlišném principu…"
Na těch 18 to stoupá při obrovském podtlaku, vyžší otáčky a plyn jen tak aby auto brzdilo ale běželi vstřiky.
Podle mě RJ nemá šanci jak píšeš Tomine odhalit takhle MAP, prostě si myslím, že MAP mě ujíždí.
Na jaře si udělám přípravek a zkusím si MAP zkalibrovat o kolik kecá. Hlavně konečně rozeberu sání s klapkami.
Docela pěkně tohle popisuje tenle článek:
"A na co se zaměřit, pokud u motoru s MAP senzorem pozorujete chování korekcí směsi přesně takové, jaké bylo výše popsáno jako typické pro přisávání falešného vzduchu? Po mnoha hodinách marného prolézání motoru křížem krážem, bezpočtu dotazů na povolanější a neustálého všudypřítomného ujišťování, že to jsou naprosto typické příznaky přisávání falešného vzduchu, nic jiného, vám můžu poradit přinejmenším jednu věc, kterou by mohlo stát za to zkontrolovat – totiž samotný MAP senzor. Nemusí být od věci si ověřit, zda hodnoty, které udává, jsou skutečně správné. Dá se to ověřit více způsoby, já se s ohledem na příšerně nepraktické umístění MAP senzoru na motoru v našem autě rozhodl připojit k sání klasický manometr a porovnat na něm odečtené hodnoty s hodnotami, které udával MAP senzor (tady pozor na to, že klasický manometr bude měřit hodnoty vztažené k aktuálnímu tlaku vzduchu na daném místě, zatímco MAP senzor měří tlak absolutní, takže je potřeba provést patřičnou korekci hodnot, které na manometru odečítáte – a nezapomenout na to, že hodnoty atmosférického tlaku, které lze získat z meteorologických stanic, jsou obvykle přepočtené na hladinu moře a je tedy potřeba z nich zpětně vypočítat skutečnou hodnotu atmosférického tlaku v daném místě). A díky tomu se mi celý ten oříšek konečně podařilo po velmi dlouhé době a nemalém úsilí rozlousknout. MAP senzor totiž měřil chybně, a chyba jeho měření byla ještě navíc nelineární. Nejednalo se o chybu natolik výraznou, aby ji řídící jednotka vyhodnotila jako jednoznačně mimo očekávané rozmezí hodnot a vyhodila tedy chybu MAP senzoru (i když se zřejmě pohybovala dost na hraně), a nebyla dokonce ani taková, aby letmým pohledem na hodnoty tlaku v sání bylo jasné, že s MAP senzorem je něco v nepořádku. Jen zkrátka o několik kPa podměřoval – při plně otevřené klapce a tedy hodnotách víceméně atmosférického tlaku udával hodnoty jen asi o 1.5 kPa nižší, než byly správné (což jsou hodnoty, které jsou plně v toleranci přesnosti daného snímače), a jak tlak v sání klesal (tzn. čím nižší otáčky motoru), tím tahle chyba stoupala, až se nakonec na volnoběhu a při brždění motorem (kdy je tlak v sání nejnižší) pohybovala zhruba někde mezi 4-5 kPa. A čím nižší tlak na MAP senzoru řídící jednotka vidí, tím chudší připravuje směs. Takže na volnoběh připravovala poměrně hodně chudou směs, která následně vyžadovala vysoké pozitivní korekce bohatosti, a jak stoupaly otáčky, klesala chyba měření MAP senzoru, s ní klesala i odchylka počáteční bohatosti směsi od ideálu a tím pochopitelně klesaly i korekce bohatosti směsi, které následně musela řídící jednotka aplikovat, aby směs dostala do normálu. Jinými slovy – vše se navenek projevovalo přesně tak, jako se na motoru s MAF senzorem projevuje přisávání falešného vzduchu. Jen příčina byla docela jiná, protože se jednalo o motor, jehož řízení funguje na odlišném principu…"
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Jen tě opravím, neber to v žádném případě ve zlémvladka1 píše:Tlak paliva je OK? Na studený start je potřeba nejvíc paliva a to už s nižším tlakem dát nemusí, za tepla stačí v pohodě... Nejlíp přímo změřit tlak paliva na liště...
Známému se podobně chovaly i kabely, spíš na ranní zvlhnutí než na chlad (orosení a chladno jdou většinou spolu)... Za tepla to taky bylo OK, jen studený start problém.

Množství potřebného paliva na start je dle obsahu a hlavně teploty co jsem si tak odpozoroval cca 4-8 l/h a rychle klesne na tu spodní hranici.
Množství paliva při vysokém duty cycle vstřikovačů (plný plyn/max PRM) je cca 60-100 l/h
Pokud by tady bylo málo tlaku, krom toho, že by motor spadl do nouzáku chudá směs by cukal a byly by extrémě plusové adaptace při vysokém zatížení. Nic z toho nemá.
Každopádně stav paliva se vyplatí znát už z důvodu zda funguje zpětný ventilek co drží tlak na liště po chcípnutí motoru. Nevím jak to přesně funguje u forda, jestli se čerpadlo zapne při otevření dveří jak u vW např...
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Já bych připomněl, že to blbne jenom při nižších teplotách.
Jakmile začnu startovat, chytne to vždycky okamžitě, otáčky vyskočí někam na cca 1800 a pak to padá dolů. Buď to spadne úplně a chcípne, nebo se to vteřinu mrcasí kolem 500 a pak zázrakem vzpamatuje - pak už to drží krásně na 1200 a s postupným zahříváním motoru klesá.
Ten ventil co má držet tlak vypadá jak? Jde to vyndat a zjistit těsnost?
Jakmile začnu startovat, chytne to vždycky okamžitě, otáčky vyskočí někam na cca 1800 a pak to padá dolů. Buď to spadne úplně a chcípne, nebo se to vteřinu mrcasí kolem 500 a pak zázrakem vzpamatuje - pak už to drží krásně na 1200 a s postupným zahříváním motoru klesá.
Ten ventil co má držet tlak vypadá jak? Jde to vyndat a zjistit těsnost?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Teoreticky máš pravdu, ale prakticky spousta fíků blbě startovala, po startu OK i na plný plyn a bylo to čerpadlem. Mmch. tvoje teorie nepočítá se změnou napětí po startu - bez altíku 12V, po startu 14,3 udělá co? Že by zvýšení tlaku protože před startem šlo do čerpadla např. 7V a po startu 9? 
Tlak se měří manometrem, buď tam je ventilek nebo se udělá odbočka... Je to jednoduché, tak bych tohle určitě ověřil ještě před složitějšíma pokusama...
edit: Pokud chytne okamžitě tak to tlakem paliva nebude. Volnoběžný ventil?

Tlak se měří manometrem, buď tam je ventilek nebo se udělá odbočka... Je to jednoduché, tak bych tohle určitě ověřil ještě před složitějšíma pokusama...
edit: Pokud chytne okamžitě tak to tlakem paliva nebude. Volnoběžný ventil?
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Ten můj motor volnoběžný ventil, který byl dřív na 1.6, nemá, tam je to ASI řízený jenom klapkou. Nebo se pletu?
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
regulace volnoběhu je prováděna pouze a jen klapkou - navíc tobě se klapka na volnoběhu chvěje, to není standardní, je neklidná, proto jsem ti napsal zkusit za 600,- ten poťák na ní, mimochodem na tohle jsem hrozně zvědav, taky ho chci do rezervy vozit ssebou, třeba na takové dovolené v HR kdyby to odešlo...
Ještě bych chtěl budíky s imobilizerem - nejčastější porucha focusu.
vladka1: RJ myslím vypíná funkci někde u 9,5V. Takže ze 7V by si ani neškytl.
Každopádně, ano v tom máš pravdu. Čerpadlo dodá mnohem více s normálním palubním napětím.
Ale v čem jsem tě opravoval bylo: na start je potřeba nejvíce paliva. A to mě 3l/hod, když auto běžně cucne i 100l/h zas tak nejvíc nepřijde. Ale s tou baterkou to zní logicky...
jarous350: ale dobrá, za zkoušku nic nedáš, vezmi měřák ať ti někdo startuje a mrkni jestli při startu napětí nepadá pod 9 a ihned po nabrnknutí se vrací k 13V.
Tohle je fakt záhada ale nic složitého to nebude: čidla teploty, MAP, klapka, tlak paliva, komprese za studena.
To že MAP vyčistíš a tím to nebylo - to nepovažuj ale za správný postup, to je ti jasné ne?
Chtělo by to ještě jedno auto a během dne si popřehazovat postupně díly.
Ještě bych chtěl budíky s imobilizerem - nejčastější porucha focusu.
vladka1: RJ myslím vypíná funkci někde u 9,5V. Takže ze 7V by si ani neškytl.
Každopádně, ano v tom máš pravdu. Čerpadlo dodá mnohem více s normálním palubním napětím.
Ale v čem jsem tě opravoval bylo: na start je potřeba nejvíce paliva. A to mě 3l/hod, když auto běžně cucne i 100l/h zas tak nejvíc nepřijde. Ale s tou baterkou to zní logicky...
jarous350: ale dobrá, za zkoušku nic nedáš, vezmi měřák ať ti někdo startuje a mrkni jestli při startu napětí nepadá pod 9 a ihned po nabrnknutí se vrací k 13V.
Tohle je fakt záhada ale nic složitého to nebude: čidla teploty, MAP, klapka, tlak paliva, komprese za studena.
To že MAP vyčistíš a tím to nebylo - to nepovažuj ale za správný postup, to je ti jasné ne?

Chtělo by to ještě jedno auto a během dne si popřehazovat postupně díly.
Naposledy upravil(a) Jurawood dne 24.11.2017 13:51, celkem upraveno 1 x.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Bych se ani nedivil, když je tam navíc to debilní zapínání výhřevu obou oken pod 4 stupně.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start

FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Mně se to právě nedařilo tu diagnostiku dát do režimu, kde bych to nastavil. Jakmile navštívím servis, řeknu si o to.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti