
Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Ještě jednou držák třmenu se sundavat nemusí, ani štefty co drží kotouč. Musí se vylaboravat poloha kotouče a ven to projde lehce bez násilí.. Klasický ježek v kleci 

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
To musi jit ale hodne na krev, ne? Plus ne vsechny kotouce maj stejne velky diry pro stefty.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.08.2014 19:31
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
taky sem se snažil vymotat kotouč ven, ale nemohl sem to dostat. Je pravda že sem to zas tak dlouho nezkoušel, pak sem tam stříknul ten uvolňovač a šlo to.
Focus 1999, benzín 1.8
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
ve předu je jen imbus "7".pkadecka píše:Ještě mě napadá, když jsem povoloval šrouby na předních brzdách, tak jsem ťukal kladívkem do klíče a povolily. Vzadu sice stejný postup nevyšel, ale zkusil bych to.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Já vim, vepředu je imbus, vzadu šestihraná hlava. To snad na věci nic nemění. Klepat kladívkem se dá do obou typů klíčů.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Dneska jsem u svého Focuska též měnil zadek a vše šlo naštěstí díky bohu bez problému co se týče demontáže a montáže. Sehnal jsem i ten stahovák na ten pístek zadní a s ním to šlo docela dobře, pokud se dobře trefí na výkroje. Jediné co teď musím poladit je ruční brzda, máte někdo tip jak ji správně seřídit? Zkoušel jsem klasika - povolil jsem seřizovací matici ještě před výměnou, po dokončení brzd jsem pak sešlápl brzdu, povolil brzdu aby se desky usadily a stejně když je větší kopeček tak se kloužu dolů i na 5-tém zubu. 

Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Má to samostav, takže lanko musí být povolené co nejvíce aby se páčky na brzdičích při uvolněné ruční brzdě vraceli až na doraz.Pokud tomu tak není a páčky na brzdičích se nevrací zpět až na doraz, zkratí se tím jejich krok a tím i celkový brzdný účinek při maximálně zatažené ruční brzdě.Mě se osvědčilo po výměně desek lanko povolit úplně na volno, našlapat brzdy ať se vymezí vůle mezi deskou a kotoučem a pak lanko začít utahovat při maximálně uvolněné ruční brzdě do chvíle kdy to začne přitahovat páčky na brzdičích.Pak už jenom trochu povolím a zkontroluju jestli se po zatažení a uvolnění ruční brzdy páčky na brdičích vrátí do své maximální zadní pozice a je to.Takhle mi ručka brzdí dost už na 2.,3.zubu.Problem ovšem nastane pokud jedna z páček zatuhne a nevrací se.Coz se mi jednou za čas stane a poznám to právě sníženým brzdným účinkem ruční brzdy.Pak stačí zase rozhýbat ať se vrací zase úplně na doraz a je to ok.Dělá mi to jeden brzdič vždycky ho musím cca. po půl roce rozhýbat a pak to zas válí jako nové. Asi by chtěl vyměnit ale je*u na to ještě to párkrat rozhybu a auto půjde pryč 

FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- Olut
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 13.01.2012 10:02
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Dají se pístky zatlačit do třmenu obyčejnou truhlářskou svěrkou? V čem je smysl toho přípravku? Na obrázkách na něm nic až tak extra speciálního nevidím 

1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
- mikki
- Pokročilý
- Příspěvky: 921
- Registrován: 10.01.2012 09:07
- Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Smysl je takový že točíš s pístkem a zároveň zatlačuješ pístek. Uvnitř je šroubovice a jinak než točit a zároveň tlačit to nejde ,Tedy jde ale destrukcí brzdiče!!. S truhlářskou svěrkou jdi na Š 105/120. 

Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Četl jsem tu, že to tu lidi dokážou, sverkou tlačit a sikama točit
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Olut
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 13.01.2012 10:02
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Aha. A nestačilo by k zasunutí poklepávat pístek po obvodu přes nějaký trn/majzlíček? Takhle jsem to kdysi dávno dělal u Citroenu, tam to prostým zatlačením svěrkou taky nešlo.
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Na předních brzdách stačí čímkoliv přetlačit pístek, když máš sílu jako bejk, tak i holýma rukama. Na zadních se musí navíc točit, já jsem si na to koupil tu sadu (stála asi 400, to je pár korun a vzhledem k tomu, jak to usnadní práci a nemusíš se tam mrdat se sikovkama s rizikem, že něco zkurvíš ). Včera se mi hodila i na mazdu.
Ještě jeden postřeh, šrouby na brzdiči/třmenu na mazdě byly tak utažený, že jsem je rukou nedokázal povolit. Tak jsem použil místo síly mozek a přišel jsem na super fintu - nasadil jsem klíč, něčím ho podepřel proti zemi a pak pouštěl auto na heveru. Je to ještě efektivnější, než bouchat do klíče kladívkem, protože mi pomáhá váha auta - je to jak lis. Bohužel se to dá použít hlavně na levém kole, na pravém musí být klíč otočený na druhou stranu a není tam dost místa, ale jeden šroub jsem taky tak povolil. Bylo to teda na mazdě, ale je to podobné jako na focusu (a dneska asi na všech autech).
Ještě jeden postřeh, šrouby na brzdiči/třmenu na mazdě byly tak utažený, že jsem je rukou nedokázal povolit. Tak jsem použil místo síly mozek a přišel jsem na super fintu - nasadil jsem klíč, něčím ho podepřel proti zemi a pak pouštěl auto na heveru. Je to ještě efektivnější, než bouchat do klíče kladívkem, protože mi pomáhá váha auta - je to jak lis. Bohužel se to dá použít hlavně na levém kole, na pravém musí být klíč otočený na druhou stranu a není tam dost místa, ale jeden šroub jsem taky tak povolil. Bylo to teda na mazdě, ale je to podobné jako na focusu (a dneska asi na všech autech).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.08.2014 19:31
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
olut-> i bez přípravku to jde naprosto snadno. Udělal jsem si domácí zatlačovák pístků ze starý brzdový destičky a na ní přivařený matky, skrz kterou zašrubuju šroub, který tlačí na pístek. Stačí pak před pístek dát kus železa(aby se zatlačováním neponičil) a po kouskách utahovat a zároveň sikovkama otáčet pístkem. U jednoho brzdiče práce na 5 minut.
A samozřejmě ve předu stačí jen zašroubit šroub a tím zatlačit pístek, ideálně přes starou destičku a není ani potřeba shánět kus železa na ochranu pístku.
pkdecka -> povolání vahou auta je super nápad, ale není to určitě efektivnější, než bouchat do klíče kladivem. Když to klíče boucháš, tak rázama můžeš povolit šroub, který by si jen tahem ukroutil.
A samozřejmě ve předu stačí jen zašroubit šroub a tím zatlačit pístek, ideálně přes starou destičku a není ani potřeba shánět kus železa na ochranu pístku.
pkdecka -> povolání vahou auta je super nápad, ale není to určitě efektivnější, než bouchat do klíče kladivem. Když to klíče boucháš, tak rázama můžeš povolit šroub, který by si jen tahem ukroutil.
Focus 1999, benzín 1.8
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Když jsem bouchal do 8 imbusu, tak sice krásně pružil, ale povolit se nechtěl. Když jsem ho zapřel proti zemi, tak to povolilo. Na druhé straně to tak nešlo, tak jsem do něj musel bouchat. Chce to větší ránu, bohužel tam není moc prostor se rozmáchnout a taky človek musí dávat bacha, aby se nepraštil do druhé ruky, kterou ten imbus drží. Taky kdyby to byl imbus nástavec na gole, tak by to nepružilo jako ta obyčejná zahnutá tyčka.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Výměna zadních kotoučů a obložení,postup.
Zadek: pístek se musí při zasouvání otáčet. Přípravek je lepší, jde to i bez něj - truhlářská svěrka a sikovky není problém, hlavně se musí dávat pozor na proštípnutí prachovky.
Předek: zasunout čímkoliv, pokud pístek chodí dobře tak jde zasunout i rukou. Pokud se mění destičky a nevadí že se orvou, tak jdou vypáčit od sebe šroubovákem, montpákou atd. a tím se zasune pístek.
Při zasouvání pozor na přetečení nádržky brzdovky, sledovat a případně odsát.
Šrouby prostým velkým tahem ala klíč opřít o zem a pustit hever dolu = dobrá cesta jak je ukroutit
Hlavně jde o namáhání šroubu kombinací krut + ohyb. Je třeba krut bez ohybu = vratidlo. Hodí se uvolňovač, ohřátí "díry", ochlazení "hřídele"
Předek: zasunout čímkoliv, pokud pístek chodí dobře tak jde zasunout i rukou. Pokud se mění destičky a nevadí že se orvou, tak jdou vypáčit od sebe šroubovákem, montpákou atd. a tím se zasune pístek.
Při zasouvání pozor na přetečení nádržky brzdovky, sledovat a případně odsát.
Šrouby prostým velkým tahem ala klíč opřít o zem a pustit hever dolu = dobrá cesta jak je ukroutit

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host