Stránka 2 z 4
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 03.04.2017 18:03
od petulak
prehistorik3 píše:Zdar pred 1tkm menene rozvody, 2 se museli pri rozvodech potkat, ptam se jak... Dyt by se mely potkat vsechny.
stačí, si uvědomit, jak 4dobej motor pracuje.

Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 04.04.2017 03:49
od vladka1
No právě, mělo by to proběhnout u všech válců stejně

Pokud se potká jeden tak jaktože ostatní ne? Motor pár otoček ještě udělá a posunutý rozvod by měl být u všech válců stejně.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 04.04.2017 08:54
od petulak
motor ti pár otáček udělá, ale vačky ne, když rupne řemen. záleží na momentálních točkách motoru.
viděl jsem ohnutej jeden, to rupnul na cca 1000ot.
i taky skoro všechny, při cca 5000ot. + nakoplé vačky.

Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 04.04.2017 11:12
od vladka1
Na zastavení vaček musí rozvod najednou rupnout, pokud se posune tak to furt vačkama točí

Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 04.04.2017 11:45
od miki21
Jen do doby, než se píst zarazí o ventil... vzhledem k tomu, že písty chodí dva a dva, tak většinou dojde k současnému poškození dvou ventilů. Hodně závisí na otáčkách.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 04.04.2017 14:27
od Jurawood
Nam se loni potkal motor v 12 000 na cilovce, rana a ticho.
Kamos nastesti rychle zaspojkoval a odstavil motor.
Jeden lehce nahly titanovy ventil, zasek v pistu. Behem 2 hodin jsme udelali generalku a druhej trening uz zase valil.
Kdyby me to nekdo pred tim rekl, mlatil bych si o celo, ze toto neni mozne.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 05.04.2017 00:00
od miki21
Není motor jako motor... 12 tisíc asi focus netočí ani bez omezovače

Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 05.04.2017 09:19
od Jurawood
Jen jsem tím chtěl říci, že se motor vůbec nemusí protočit a udělat harakiri, tím spíš, že otáčky budou minimálně 5x nižší.
Ono ventil není žádný blato.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 05.04.2017 09:52
od petulak
záleží, jak jsou ventily vedené, ( kolmo, šikmo ), když je šikmo, 100% ho ohneš, nebo ulomíš "talířek".

Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 06.04.2017 18:02
od prehistorik3
Cau, vsem se omlouvam za nedodane info a pozdni reakci. Jde o ff 1.6 ti vct. Znamej ma servis, vzali mi auto, bo se ztracela chladici kapalina. Tesneni pod hlavou pry dali nove, no a samozrejme delali rozvody. Dnes jsme to s kamaradem davali na zahrade dohromady. Celej problem byl v tom, ze jak se mi vratilo auto z toho servisu, tak casovani jako by nereagovalo.. Po pridani plynu motor rachtal, ale vykon slabej. Tak du za dalsim kamosem, co se vyzna vic nez ja. Ten mi rika, ze se mu to nezda podle toho jak se to projevuje. Tak koukal na rozvody a zhodnotil, ze jsou o zub vedle.. Kupoval jsem kvuli tem rozvodum aretacni kufrik, tak by to melo byt cajk rikame si. Kdyz nastavil rozvody podle navodu, tak mu to chcipalo, kdyz to dal o zub dal - aniz by se potkaly ventily - startovalo lip, ale stejnej zvuk jak predtim.
Tak jsme to radsi rozebrali a nasli jsme potkany dva saci ventily -ktery jsou vetsi nez vyfukove, wau. Ventily i pist meli v miste potkani na sobe nanos karbonu, tak vylucuju ze by to udelal tenhle druhej znamej. Vypada to, ze jsem na tech ventilech ujel 1tkm, a je zazrak ze se neco nepoku..vilo....
No a moje rozcarovani je, jak se muzou potkat takhle jen dva ventily? Pri startovani? Za jizdy asi ne...
Jak to vubec muze jet na ctyri valce kdyz sou takhle vohnuty? Pro me zahada. Pridavam foto
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 06.04.2017 18:14
od miki21
Z toho to vypadá, že se jim to v tom servisu při startu potkalo, tak nastavili rozvody o zub, aby to jakžtakž jelo a šup ze dvora.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 05.10.2021 14:43
od LeonardoTM
focuspokus2 píše: 04.07.2014 16:20
čau lidi.
Mám FoFo2 1.4 beneli. A sním tenhle problém. Při zahřátém motoru se při přeřazení na viší rychlostní stupeň ozve od motoru cvakavý zvuk,je to znatelnější když je motor v záběru,do kopce nebo pri rozjezdu popř když míjím řadu aut či zeď a řadím z 1 na 2 při puštění spojka a přidání plynu je to zacvakání hodně slyšet. Na volnoběh to nedělá nic ani když přidám plyn. Napadla mě vule na ventilech,ale prej už tam sou hydroštely,že se tam nic neseřizuje. Mám najeto 65tis.
Našel jsem zde dvě taková témata ale žádnou odpověd tak snad budu mít štěstí předem dík za rady.
Ahoj, já mám možná podobný problém. Při rozjezdu (když je motor zatížený), je slyšet zacvakání, které možná také pochází od ventilů. Dělá to i na vyšší rychlostí stupně (např. na 3-ku při výjezdu ze zatáčky, když se motor rozjíždí z nízkých otáček). Při vyšších otáčkách a menší zátěži je vše OK (normální zvuk i přiměřený tah bez cukání), volnoběh (jak za studena, tak za tepla) je stabilní. Auto je Fusion z roku 2006, ale motor 1,6 16V 74kW Duratec je stejný jako ve Focusu I (a II), tj. klasika bez Ti-VCT. Najeto má kolem 180 tkm, rozvody byly dělány u Forda v roce 2016 při 130 tkm.
U mých předchozích aut se stejným motorem to nedělalo (a do 230 tkm jsem na nich nikdy nic neseřizoval).
Nemáte někdo něco podobného a nemáte hlavně tip, co by se s tím mohlo dát dělat?
Poslechnout si to (snad) můžete tady - ten zvuk je kolem 2 sekundy:
https://uloz.to/file/eGKTkHrTSwG3/ford- ... zjezdu-mp4
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 05.10.2021 15:25
od petulak
detonační čidlo funguje?
DETONAČNÍ HOŘENÍ
Při detonačním spalování se zapálení směsi uskuteční jiskrou zapalovací svíčky. Rozšiřující se fronta plamene od zapalovací svíčky vytváří tlakové vlny, které vyvolávají v nespálené směsi kritické reakce (vznik radikálů, mění se struktura paliva). Tím dochází ve směsi na mnoha místech současně k samovznícení. Rychlost hoření se z těchto míst šíří mnohonásobně rychleji jako fronta od zapalovací svíčky. Vzestup tlaku na stupeň úhlu pootočení klikového hřídele roste nad kritickou mez. Dále se tvoří v expanzním zdvihu tlakové pulzy o vysoké frekvenci. Toto je provázeno charakteristickým ostrým kovovým zvukem – klepáním. Lehké klepání s přerušeními je většinou motorů po delší dobu bez škod snášeno. Silné, dále trvající klepání, vede k erozím materiálu na dně pístu. Rovněž tak těsnění hlavy válců může být podobným způsobem poškozeno.
Příčiny detonačního hoření:
Použití paliva s nízkým oktanovým číslem.
Zvýšení kompresního poměru, vlivem karbonových úsad.
Nastavení příliš velkého základního předstihu zážehu.
Příliš vysoké teploty nasávaného vzduchu, vznikající nedostatečným odvětráváním prostoru motoru nebo zadržováním výfukových plynů. Ale také pozdní přepínání vzduchové klapky sání na letní provoz, případně vadná přepínací automatika, vedou ke značnému zvýšení nasávací teploty.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 05.10.2021 17:00
od LeonardoTM
Odstraněna zbytečná citace M21
Díky moc za tip, kouknu na to.
Kde je případně umístěno to detonační čidlo? (a jak zkontrolovat, že je v pořádku - diagnostikou nebo pokusem vyměnit za jiné?)
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 05.10.2021 17:15
od petulak