Ahoj, jak to prosím dopadlo?
Aktuálně řeším naprosto stejný problém a nalezení tvého příspěvku mi hodilo vidle do plánů, ale ušetřilo peníze za zbytečný repas nepoužitelné hlavy 4M5G-6090-XB. Mám Motor SHDC s hlavou 7S7G-6090-CB a řešil jsem ztráty vody spolu se špatnými studenými starty, které jakmile se to srovná, další start je na drc. Po sundání svíček, natlakování chladícího systému na 1,5BAR sem viděl, jak po stěně válce stéká voda a tlak spadl během par minut na 1,2BAR. Na 3. válci stála během chvilky louže vody (trochu i na 2.) a po sundání hlavy mám červené výfukové ventily. Přivezl jsem od známého z C-MAXu hlavu 4M5G-6090-XB s tím, že jí udělám, ale tohle mi hodilo vidle do plánu a potvrdilo, že dosedací plochy bočních kanálků jsou trošku rozdílné.
Tak by mne jen zajímalo za kolik, kde si sehnal hlavu a jak ti to dopadlo. Já se nyní koukám na inzeráty, samotná hlava za 2/3 ceny celého motoru a většina z nich má taktéž červené ventily, takže nejspíš také budou prosakovat. Jenže koupit celý motor a vyměnit jej je dalsích cca 35-45 000 což když má auto cenu tak 90 už úplně nedává smysl a navíc kde je jistota, že ta hlava na motoru nebude načnutá a neodejde za čas také.
EDIT:
Tak nakonec bylo opravdu fouklé těsnění pod hlavou, ale hlava byla OK a prošla tlakovou zkouškou. Dále ve velkém prochcával 2. a 3. vstřik benzínu, který tak přikapával k LPG a rozhazoval směs i přes to, že vstřikovače prošly ultrazvukovým čištěním a kontrolou

Nicméně servis hlav, který hlavu testoval a následně opravoval odhalil, že předešlá oprava hlavy byla dost neodborná (cituji "garážového typu") a hlava byla na auto nejspíš vrácena bez řádného zarovnání dosedací plochy (buď jen očištěno vzhledem k předchozím stažením dříve (hlava byla během 4 let 2x dole kvůli potkání motoru a pístním čepům) či srovnáno, ale neodborně/málo, že nenastala rovina), díky tomuto došlo po necelém roce a půl od opravy k podfouknutí

Takže v podstatě servis za 32 000 Kč (Komplet hlava, rozvody Contitech, nové všechny 4 vstřikovače benzínu BOSCH) ze zbytečného důvodu

Kdyby se hlava zarovnala korektně jak měla a vstřiky nebyly označeny za funkční, nemusel jsme toto vůbec řešit.
Co je mi ale divné, vstřikovače jsem sám testoval (vyndání ze sání a ponechání se zaplým klíčkem/natlakovaným systémem) několik hodin a na papíru pod nima nebylo nic vyjma jednoho kde byla malá kapka (1. válec). V servisu ukazovali video z rozebrání a 2. a 3. válec měly díky uzavřeným ventilům ventily utopené v benzínu
Jsou to prostě záhady co člověk nevysvětlí
