smrad motoru?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: smrad motoru?

Příspěvek od V12 » 16.08.2011 12:15

Z tej schemy nie som moc mudry. Mal si vstrekovac vytiahnuty z hlavy ? Pretoze podlozka je az uplne dolu a vstrekovac na nej v podstate sedi. Jej priemer je rovnaky ako jeho driek. Ak mi to vyjde, skusim Ti odfotit detail podlozky jedneho z tych mojich, aby si videl, o co ide. V ziadnom pripade tam nema byt nic co vyzera ako ulepene, ochcane ci oblivane. Hlava okolo "sachty"vstrekovaca musi byt sucha a cista. Iba vtedy je vsetko OK.

K tomu startovaniu :
Obcas mam so zohriatym motorom problem aj ja - nechce nastartovat, akoby nedostaval naftu. Po opatovnom pokuse ale naskoci aj na 1/4 otacky klukovky. Mechanik mi povedal, ze to moze (ale aj nemusi byt) regulacny tlakovy ventil na vystupe z commonrail cerpadla. Dufam, ze sa myli, pretoze ventil sa samostatne vymenit neda, iba s cerpadlom, co je palka ako svina (cca 700 EUR). Druha moznost vraj moze byt viaznuci EGR ventil, co tiez nie je velmi lacna porucha.

EDIT :
Pozri si obrazok
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
sustred sa na vstrekovac uplne hore - medena podlozka je jasne a zretelne viditelna hned vedla jeho spicky. Takto vyzerali ihned po vytiahnuti z motora, maju najazdenych 160 tisic km. Ziadna handra a utieranie ci umyvanie. Vytiahnute z motora, polozene na stol a odfotene.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
MackCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 12.07.2011 11:14

Re: smrad motoru?

Příspěvek od MackCZ » 16.08.2011 14:22

Nevyndával jsem je. Na to jsem si fakt netroufnul. Já jsem spíš na počítače než na motory. :D
Ale při přidávání plynu nikde nic nesmrdělo. Tak nevím.
Ale díky za obrázek.
Ve čtvrtek jedu do Prahy do dieselservisu Velendorf. Byly tady na jeho servis hodně pozitivní reakce.
Tak ho nechám, ať zkusí vstřiky a čerpadlo na stolici a pak uvidíme, co s nima je či není.
Jestli to bude čerpadlo, tak se z toho pos... Kdyby vstřiky, tak ještě dobrý. Auto už má taky, jako to
tvoje nalítáno cca 158tis a vstřiky asi už budou načatý, takže mě výměna do cca +-20tis km asi nemine.
Kdyby byly v háji, koupím asi nový, než repas. Repas prý vydrží asi jen 50-60tis km, ale nový by mohli zase
150tis km schroupnout, když budu taknovat dobrou naftu :D a pridávat třeba VIF. Fakt nevím :totlsmile:
Tak snad to do konce příštího týdne bude hotové a pak samozřejmě poreferuju.
:D

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9502
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: smrad motoru?

Příspěvek od phofy » 18.08.2011 20:46

A nedělá ti to klimatizace, ta taky dokáže docela brutálně smrdět :D

Uživatelský avatar
MackCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 12.07.2011 11:14

Re: smrad motoru?

Příspěvek od MackCZ » 19.08.2011 14:56

Klimatizace ne, tak když nastartuješ, neudělá obláček dýmu. :D
Auto je od včerejška v servisu u pana Velendorfa v Říčanech. Hodí vstřiky a čerpadlo na testovací stolici a uvidíme, jak na tom jsou.
V nejhorším případě se bude muset obojí zrepasovat. Jestli jo, tak mě asi klepne. To bude balík :wallbash:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: smrad motoru?

Příspěvek od V12 » 19.08.2011 22:44

Poznam cloveka, ktoremu repasovali vstreky na Mondeu a po 10k km opat zacinaju robit problemy. Radsej ako repas by som siel po vstrekoch z buracky s malo km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
MackCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 12.07.2011 11:14

Re: smrad motoru?

Příspěvek od MackCZ » 22.08.2011 10:14

Tak vstřiky z bouračky, to je zajímavej nápad - ALE - ja víš, kolik mají vstřiky nalítáno a jestli ti za chvíli neodejdou?
Na repasovaný vstřiky dává Velendorf záruku. Vymění se celej vnitřek vstřiku, takže ti zůstane jen vnější obal. takže máš defakto celej vstřik skoro novej.
A obal by na funkci vnitřku, pokud je 100% v pořádku neměl mít vliv. Taky jsem samozřejmně uvažoval o novejch. Ale když si vezmu, že za novej dám 7500 a za repas dám 4400, tak to radši repasnu a odjezdím s ním 60-100tis a pak auto prodám. To ty repasovaný vstřiky vydržej.
Ono 20tis nebo 30-35tis už je docela v peněžece cítit :) :wallbash:
Jinak kdyby bylo i čerpadlo v háji, zrepasuje ho a bude i s ním klid. Stejně se bude čistit palivová soustava, takže by tam neměl být bordel a čerpadlo po repasování a vstřiky po repasování by měli s kvalitní naftou snad nějakej ten rok vydržet :D snad :bebng:

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: smrad motoru?

Příspěvek od lucky.jack » 22.08.2011 11:05

On právě někdy zádrhel v tom, že se spojí nové díly se starýma a to někdy není ono. Když jsou součástky vstřiku zajížděný od začátku pospolu, tak kolikrát vydrží dýl. Druhá věc je tvoje námitka ohledně pravdivých KM. Sehnat poctivý vstřiky není snadný, ale dá se. Cena bývá kolem 8000-10000Kč, ev. test 2000,- Takže to máš -10t oproti tvým 20t za repasovaný.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
MackCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 12.07.2011 11:14

Re: smrad motoru?

Příspěvek od MackCZ » 22.08.2011 11:32

Janě no. Vím, že je to spojení použitýho a nějak opotřebovanýho materiálu s novým. Ale víš co. Když na nich najezdím třeba těch 60-80tis km, tak budu spokojenej.
To než teď najedeme, bude trvat tak 5-6 let a to auto pujde tak za ty 4 roky z baráku. Takže snad to vydrží a pak už mi to bude jedno.
Hlavně teď nemůžu dát takovej balík, protože čekáme v prosinci mimi a musím mu taky koupit kočárek :D , aby mělo v čem jezdit :lol:
Takže asi na 100% zvolím repas vstřiků a popřípadě i čerpadla.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: smrad motoru?

Příspěvek od V12 » 22.08.2011 12:07

Zaruka na vstrekovace - jedna vec je to, co je na papieri a druha vec je to, ako sa k tomu postavi dieselservis. A ked odbornik z dieselservisu povie, ze tie vstrekovace odisli z dovodu tankovania suchej nafty uz po 10k km, mas dost velky problem, pretoze je to prakticky nedokazatelne a chcelo by to potom znalecke posudky a sudenie sa za velke prachy a to vsetko s nejasnym vysledkom. Podla viacerych zdrojov je zivotnost repasovanych vstrekovacov na nasu bezne dostupnu naftu cca 50 tis. km, co je cca 2 rocny nabeh vacsiny dieslov. Ak tych 50 tis. km niekto planuje najazdit za 4 a viac rokov, kupa dieslu bola somarina, pretoze uz ten repas vstrekov a cerpadla na tych 50k km anuluje vyhodu nizsej spotreby diesla.
Dalej je tu jedna kardinalna otazka - je repas vobec mozny ? Nie vsetky cerpadla a vstrekovace sa daju repasovat - napr. Siemens / Continental vstrekovace sa zrepasovat nedaju, ako je to s cerpadlom neviem. Mam iba informaciu, ze vyrobca neuvolnil ziadnu servisnu literaturu s postupmi oprav. A ucit sa repasovat na hardware za 20 tisic tiez nie je to prave orechove.
Kilometre vstrekov z buracky su naozaj velmi otazne, treba mat cloveka, ktoremu veris, plus vysledky testu a zobrat ich z rozbiteho auta z krajiny, kde sa jazdi na kvalitnu naftu a nepestuje stacaci sport. Ja som sa riadil otazkou kalkulovaneho rizika - vstreky za 330 EUR z buracky so 60k km, alebo nove za 1300 EUR. Ak su jazdene OK, usetril som cca 1000 EUR, ak skapu, stratil som 330 EUR. Volba bola teda jasna a zatial sa zda, ze som usetril. Motor ide tichsie, dymi podstatne menej a aj realna spotreba sla dolu. Uvidime, ako bude auto startovat po poklese teplot k / pod nulu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
MackCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 12.07.2011 11:14

Re: smrad motoru?

Příspěvek od MackCZ » 22.08.2011 12:31

Tak nafta se samozřejmě musí brát dobrá a ještě nejlíp přidávat aditivum.
Takže dobrá nafta = beru na Benzině - Verva + pridávám aditivum VIF.
Takže ty repasovaný vstřiky by měli něco vydržet.
Co se týče nájezdu km u dieselů, tak si myslím, že většina lidí, si diesel nepořizuje jen z finanční stránky.
Já jsem si ho teď pořídil proto, že se mě i mé ženě s dieselem dobře jezdí a máme ho radši než benzín.
Takže o tom asi nemá cenu diskutovat.

Jinak bylo divný, že auto nekouří z výfuku, jede suprově, ale má horší starty a občas trochu zasmrdí od motoru.
Tipuju to na jeden buď blbej vstřik nebo podfouknutej.
Tak uvidím. Dnes nebo zítra mi má Velendorf volat, tak hned sdělím, co se dozvím. :D

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: smrad motoru?

Příspěvek od V12 » 22.08.2011 14:02

Brat premiovu naftu a k tomu este aditivum mi pripada trochu divne. Hlavne ked si predstavim podnikove flotily s Octavkami jazdiacimi na standardnu naftu bez aditiv s bezproblemovym najazdom 250 - 300 tisic km, triafa ma slak.

Apropo - na kolko potom vyjde liter nafty s prislusnou davkou aditiva ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
MackCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 12.07.2011 11:14

Re: smrad motoru?

Příspěvek od MackCZ » 22.08.2011 14:53

No bral jsem to hlavně proto, že jsem měl auto nové koupený a chtěl jsem ho pročistit.
Proto jsem bral Vervu + VIF.
Teď když budou nově repasovaný vstřiky nebo i čerpadlo, tak to tam proženu tak 1x nebo 2x ročně na pročištění.
Těch 230Kč mě 2x do roka nezabije a budu mít čistý svědomí.
Velendorf používá pro diesly aditivum Diesel+ a prý má účinnost až 6 měsíců. Tak nevím, co je na tom pravdy.
Třeba to vyzkouším.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: smrad motoru?

Příspěvek od V12 » 24.08.2011 12:02

Ja kupim benzinaka, s ktorym taketo nezmysly riesit nemusim a tiez budem mat svedomie ciste. Pri mojom najazde ma tie 2 litre vacsej spotreby nezabiju - jedna vacsia oprava dieslu a rozdiel oproti nafte je zmazany.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
MackCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 12.07.2011 11:14

Re: smrad motoru?

Příspěvek od MackCZ » 24.08.2011 12:32

No popravdě jsem už včera o benzinu taky uvažoval, když jsem se dozvěděl co všechno se bude opravovat a za kolik :wallbash:
Takže prvni jsou vstřiky repas (už prý byly přidřený) - 4300Kč za 1ks, další věc je čerpadlo, který je už načatý a už z něj jde bordel ke vstřikům. Takže jeho
repas vyjde na 15000Kč. Dál se musí vyčistit potrubí a nádrž, protože v nádrži byl zjištěnej taky bordel. Cena práce komplet 6000Kč.
K tomu nový filtr za 800Kč a jsem na 40000Kč jako nic :dih:
Je pravda, že jsem se vstřikama počítal (35tis), takže za 40tis budu mít snad všechno v cajku. Doufám, že neodejde ještě něco dalšího.
Takže teď už je jedno, jestli jeden vstřik "podfukoval" či ne. Snad teď bude auto v kupě a pár let v něm pojezdíme. :)

dvorak.josef01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 07.07.2010 21:27
Bydliště: Praha

Re: smrad motoru?

Příspěvek od dvorak.josef01 » 24.08.2011 13:43

A jak je to u benzinu? Nekdy spatne starty, nebo napr. dnes odpo chci odjet z prace nastartuji na poprve a uplne se motor dusil, jako by chtel chcipnout. tak sem zastavil a na podruhe uz nastartoval v poradku.. Akorad mi zaráží proc ten prvni start se jako by kuckal. :roll:
Ford Focus 1.6 benzín, HATCHBACK 5dv., 74kW, rok výr.2002

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti