Stránka 2 z 33

Napsal: 28.12.2006 21:55
od pelen
to Hurvajs:
Mi vybehne teplota po cca 10km. Ty mas benzin, tobe musi vybehnout drive. Pokud nepotrebujes teply ofuk na predni sklo, tak pust topeni, az stoupne teplota. :wink:

Napsal: 28.12.2006 22:01
od Hurvajs
pelen píše:to Hurvajs:
Mi vybehne teplota po cca 10km. Ty mas benzin, tobe musi vybehnout drive. Pokud nepotrebujes teply ofuk na predni sklo, tak pust topeni, az stoupne teplota. :wink:
Počkej a jak vyběhne? Až do půlky? A myslíš, že když pustím topení dřív, tak to nějak výrazně ochladím? Mně to prostě připadalo, jako že se to pořádně neohřeje jen při rychlejší jízdě, ne po městě. Jako by termostat pouštěl do chladiče víc než by měl a za jízdy by se to víc chladilo než má. :cry:

Napsal: 29.12.2006 12:43
od Jezek
to Hurvajs:
Měl jsem ten samý problém, ale to bylo v létě. Auto se v těch 30 stupnových vedrech ohřívalo jen zvolna, asi po 7 km. v servisu naznali, že je to termostatem. tak ho vyměnili a je klid.
Rychleji se to ohřálo, pokud jsem zapnul klimatizaci.(zatížila motor)
Ted v zimě by se to ohřívalo ještě déle a taky by to víc papalo. Zkoušel jsi osahat hadice do chladiče? Jestli jsou krátce po nastartování teplé,tak nesepnul termostat a je po smrti.(voda do chladiče jde jen když motor dosáhne provozní teploty)
Teď při teplotách okolo nuly se mi ohřeje na provozní teplotu asi po 4km.

Napsal: 29.12.2006 13:18
od pelen
Hurvajs píše:
pelen píše:to Hurvajs:
Mi vybehne teplota po cca 10km. Ty mas benzin, tobe musi vybehnout drive. Pokud nepotrebujes teply ofuk na predni sklo, tak pust topeni, az stoupne teplota. :wink:
Počkej a jak vyběhne? Až do půlky? A myslíš, že když pustím topení dřív, tak to nějak výrazně ochladím? Mně to prostě připadalo, jako že se to pořádně neohřeje jen při rychlejší jízdě, ne po městě. Jako by termostat pouštěl do chladiče víc než by měl a za jízdy by se to víc chladilo než má. :cry:
Mrtvy termostat se pozna take podle toho, ze nema co udrzovat konstantni teplotu (mi rucicka teplomeru vyjede do pulky a tam se drzi a nekolisa). Jezek ti radi dobre - zkontrolovat teplotu hadic kratce po nastartovani.
Termostat pousti vodu do chladice a neuzavira vodu do topeni, proto, kdyz rucne zavres vodu do topeni, tak teplota termostatem uzavrene vody v motoru vystoupi rychleji - neni ochlazovana ohratim vody v topeni. :wink:

Napsal: 29.12.2006 13:47
od jenda
bofi píše:
jenda píše:Mě se taky zdá, že mám hned v autě teplo, nemůžu si stěžovat. :wink:
Ty jsi první , který chválí topení v dieslu 8O :D .
Já si fakt nemůžu stěžovat, měl jsem předtím colta v benzínu a to byla doba, tohle topí minimálně o polovinu rychlejc :!:

Napsal: 29.12.2006 18:34
od Hurvajs
Díky za rady, zkusím osahat ty hadice. Jinak Pelene, jseš si jistej, že ovladačem teploty zavíráš vodu do topení? Myslím si že ne, podle mne jen uzavíráš klapku, která ti pouští vzduch z výměníku topení do kabiny, takhle už to bylo i na Jette. Vodu si zavíral jen u starších aut...Golf1, Škodovka apod.

Napsal: 29.12.2006 20:19
od pelen
Hurvajs píše:Díky za rady, zkusím osahat ty hadice. Jinak Pelene, jseš si jistej, že ovladačem teploty zavíráš vodu do topení? Myslím si že ne, podle mne jen uzavíráš klapku, která ti pouští vzduch z výměníku topení do kabiny, takhle už to bylo i na Jette. Vodu si zavíral jen u starších aut...Golf1, Škodovka apod.
Mas pravdu. Vymenikem proteka trvale chladici kapalina. :oops:
Neotevrenim klapky topeni se nebude akorat vymenik ochlazovat.

Napsal: 29.12.2006 22:50
od Ahmed
Rekl bych, ze nizsi obsahy zatopi rychleji. Ovlivni to taky styl jizdy. Kdyz jedu rano do prace mojim souravym tempem, tak mi to trva dost dlouho, nez zatopi. Pokud nastartuju studene auto a vyjedu nejaky prudsi a delsi kopec, tak nahore uz mam teplotu na care (za prvni bilou kostkou) na ukazateli teploty. Ale topi mi to nejak divne, zacatkem roku ten bufik pekl vice. Dneska jsem na neho cubrnel a tusim, ze tam pisou cosi o 12V 43W spotreba a vykon 5000W 8O :lol: (aby se toho nekdo nechytnul - spaluje naftu, takze ten 100 nasobny vykon to nevykouzli jen tak :D )
Rychlejsi jizdou mimo dosah mesta se to taky hure ohriva, protoze ten napor ledoveho vzduchu taky dela sve - kdyz je trosku pod nulou a pri rychle jizde primrzaji sterace k oknu.

Pelene: po tech 10km se ti rucicka odlepi od kraje stupnice nebo uz si hezky stepuje na polovine stupnice? 8O

Napsal: 29.12.2006 23:30
od romanm
Rekl bych, ze nizsi obsahy zatopi rychleji.
tak, tak, Fiesta 1.1 mě zatopí o 2 km rychleji :wink: :D

Napsal: 30.12.2006 02:25
od hihi
Když jsem měl eskorta, nevěděl jsem, co je to problém s raním chladem. Dneska se celkem děsím - je zcela normální, že mi vzdušná vlhkost (moje přítomnost v autě + puštěný větráky) přimrzá na čelním skle zevnitř, rozhodně se tam sráží. A protože to topí po cca 10km, tak na cestu do práce je to velký problém. "kombi a dýzl k tomu" je prostě nějaký prochlazenější. Těším se, až se mi potká kamínek s čelním sklem - vyměním to za vyhřívané...

Napsal: 30.12.2006 09:16
od pelen
to hihi:
Docela dost tomu pomuzes, kdyz prijdes rano k autu, nastartujes a teprve potom zacnes ometat snih a skrabat okna. Kdyz auto stoji, tak se dost rychle prohreje. Pamatuji minulou zimu, kdyz jsem chtel odjet z prace domu, tak jsem mel pulcentimetrovou vrstvu ledu na oknech. Nastartoval jsem, pustil topeni naplno a na predni sklo a nez jsem ometl a oskrabnul boky, tak se led na prednim okne uvolnil a dal se lehce z okna stahnout. :wink:

Napsal: 30.12.2006 09:38
od libe
Hurvajs píše:Před FOFO jsem měl Jettu a ta topila o dost líp. A ještě jsem si všiml jedné věci: předevčírem jsem jel trasu asi 25km a ani po těch 25km jsem neměl ručičku teploměru v půlce, čili to nebylo zahřátý na provozní teplotu a nemohlo to ani tak dobře topit. Venku mohlo být tak cca -3. Je to normální, nebo mám něco s termostatem? Když stojím delší dobu na místě s puštěným motorem, tak se motor zahřeje na provozní teplotu bez problémů. Napište vaše zkušenosti :wink:
Ja mivam rucicku na pulce tj. provozni teplota asi po 3 km, takze pokud po 25 km tam nebyla, tak je nekde zrada, muj tip - termostat! :!:

Napsal: 30.12.2006 09:45
od pelen
Ahmed píše:....
Pelene: po tech 10km se ti rucicka odlepi od kraje stupnice nebo uz si hezky stepuje na polovine stupnice? 8O
Hezky stepuje v polovine.
Prvnich 10km po ceste do prace jezdim pres dediny, takze 50satkou a na 3jku. Nejdu rychle a otacky motoru jsou vyssi - lepe se zahriva. :wink:

Napsal: 30.12.2006 12:02
od petulka
Musím říct, že mně focus co se týče topení trochu zklamal. Felda topí dřív a intenzivněji.Skoro to až opaluje obočí a řasy :lol: U fofa to nastupuje tak jako vlažnějc a příval teplého vzduchu se nekoná.Co ale musím ocenit, tak skutečnost, že Fofo má perfektně zvládnutý rozvedení dle poloh ovladače.Krásně to hřeje na nohy, což u feldy ani omylem. Při delší cestě nad 30 km je ve fofu jak v pokojíčku. :D

Napsal: 30.12.2006 12:30
od Stenly
petulka píše:Musím říct, že mně focus co se týče topení trochu zklamal. Felda topí dřív a intenzivněji.Skoro to až opaluje obočí a řasy :lol: U fofa to nastupuje tak jako vlažnějc a příval teplého vzduchu se nekoná.Co ale musím ocenit, tak skutečnost, že Fofo má perfektně zvládnutý rozvedení dle poloh ovladače.Krásně to hřeje na nohy, což u feldy ani omylem. Při delší cestě nad 30 km je ve fofu jak v pokojíčku. :D
Jojo, už kdysi v recenzích topení u feldy chválili. Na nohy mi topila dobře, ale jen vpředu, vzadu nohy mrzly.
U Fofo se topení nechá pomoci zapnutím vnitřního oběhu, teda až po ofouknutí skla :wink:
Když ale topí pomalu jít na termostat - u feldy jsem ho také měnil a poznal jsem to až při celodenních mrazech