K tomuto řeknu jen jedno, u tohoto motoru je velmi důležité dávat olej takový jaký je předepsaný, tím jsou myšleny specifikace který udává výrobce a to včetně dodržování intervalů pro výměnu, ostatní je o laborování a pocitech každého motorysty eventuelně jeho "známého mechanika"
To auto co nám stojí na dvoře si kupoval nové člověk co dnes už díky svému zdravotnímu stavu nemůže za volant tak dal auto svému synovi a ten zajel za svojim "známým" co se mu stará i o Land Rovera a ten mu tam dal dvakrát olej Castrol TXT Softec 5W40 s tím, že výměnu prováděl po 20 000km.
Výsledek je ten, že motor má díru v bloku a když se bavíš s kýmkoliv kdo se kolem toho motoru kdy motal, tak ti řeknou všichni je to olejem a výměnou

, na vrakovišti mají i 1.8 DuratecHE který je stejně poškozen na klice. Tak mi potom vykládejte, že je to o OT.
Pokud napíšu, že daný olej někam nepatří a on tam patří tak je to trochu matoucí. Já jsem si procedůrou zhánění motoru prošel a ty informace jsem dostával poměrně často, tak proč budu laborovat a dělat ze sebe skušebního králíka. Možná někdo když mu motor začne klepat dám něco jako 5W40 aby to stichlo a šup s ním pryč, pak když se dá to co tam má být tak to udělá popisovaný efekt
a u oleje který byl v mondeu byla specifikace oleje takováto : API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 505.01, 502.00, 505.00, Ford WSS-M2C917
a Ford k tomuto motoru má pro olej takovouto specifikaci: WSS-M2C913-A (WSS-M2C912-A1).
Také jste nenašli nic zhodného ? já také ne .
Tímto chci poukázat na složitost a nejde paušalizovat, jelikož to může mít patřičný efekt pro peněženku
