Stránka 2 z 5

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 28.09.2010 09:23
od ballu
enviro: Měl jsem Escorta 1,6 , se kterým jsem jezdil za 7,6L /100 km. Když se pohonil, tak se spotřeba plácala kolem 9,2L/ 100km, v pohodě na delší štreky /Chorvatsko/ za 6,4 L/100km tak se dá říci, že jsem byl na stejné spotřebě jako ty. :lol:
Nebudu psát o 2,5L , jelikož nemám zkušenosti, ale určitě se nějdo najde, kdo ti to popíše stejným způsobem, jako já.
2,0L Mondeo MKIII :průměrná spotřeba u tohoto motoru mě dělá 8,3 L/100 km . Když auto pohoním tak se spotřeba pohybuje okolo 9,5 L +- 0,5L a nemusíš mít obavy , že ti koncernové auta budou lízat kufr , a i za stejnou mě to jezdí po městě Brně. Dálniční spotřeba = městské spotřebě. A to že ikdyž je mondeo těžší , tak nějaký 80 kw motor tě némůže ohrozit i při rozjezdech v lehčí kastli. A jak jsi zkoušel jezdit týden za 7L , tak to dovede i ten dvoulitr, tam však záleží na tom jestli takovou dobu dovedeš držet nohu na plynu na uzdě. :mrgreen:
Tyto spotřeby by měly být podobné ale 0,5 L vyšší u 2,5 L . Tak oproti Meganu ti přijde 100 km v mondeu o 30 - 60 Kč dráž , ale to svezení je někde jinde. :mrgreen:

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 29.09.2010 09:25
od enviro
Budu si to muset ještě pořádně propočítat...teď platím měsíčně kolem dvou tisíc za benzín a ročně něco přes 4.700 Kč na povinným ručení...co jsem se díval na výpočet pojistky ohledně Mondea, tak bych u Triglavu zaplatil za 2,0 i 2,5 V6 stejnou částku, tzn. přes 7.500 Kč, což je celkem bolístka, ale ať tak nebo tak, asi se jí nevyhnu...

Ročně najezdím cca 11.000 km, ve všední dny 12,5 km do práce a stejnou štreku z práce, z toho asi 11 km po okreskách...

2,5 V6 má kámoš, takže už jsem měl možnost se párkrát svýzt a poslechnout si orchestr pod kapotou, ale on do toho taky vrazil spoustu peněz...to, co ušetřil při koupi, pak vrazil do oprav :/ údajně s tím počítal, a já i nadále věřím, že tenhle motor vydrží hodně...

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 29.09.2010 21:48
od v.marty
Do oprav motoru?

Ja muzu za sebe sestivalec jen doporucit.. Mel sem moznost jet i s 2 litrem a oproti V6 je to trosku plachetnice.. Zvlast kdyz chces predjizdet ve vysoky rychlosti.. Myslim, ze nejvic rozhodujici je tvuj jizdni styl... Kdyz pojedes s V6 jako bys jel s 2 litrem, pojedes za relativne dobrou spotrebu. V opacnym pripade budes honit dvoulitr a bude ti to zrat i travu kolem silnice a stejne nebudes tak rychlej.. Spotreba, co ti sem kluci budou psat je trosku zavadejici, protoze nejspis nejezdej stejne. Kazdopadne se pridam: predpisova jizda (tacho 50/100/140) 8-9 litru. Dlouhodobej prumer kolem 10. Tak ctvrtka je Praha, zbytek rychlejsi presuny.


Nic ti nepomuze lip, nez kdyz si obe projedes.. :) Bud ti padne spotreba 2litru a bude ti stacit, nebo budes rad, kdyz bude motor plnej sily a kultivovanosti zaroven a obetujes ten litr benzinu navic... :) Pak budes mit radost pri kazdym seslapnuti plynu.. :)

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 30.09.2010 21:15
od enviro
v.marty: ta spotřeba, kterou jsi uvedl, se vztahuje na třílitr, jestli to chápu správně ;) dvaapůlku mám možnost vyzkoušet, dvoulitr ne...důvod, proč to tak řeším je ten, že nechci po pár měsících Mondeo (2,5 V6) prodávat jen kvůli tomu, že na jeho provoz zkrátka nemám...pro mě pojede i dvoulitr líp než současná jedna-šestka, ale V6 je trochu jiná liga, prostě když už tak už :twisted: je to holt boj mezi rozumem a srdcem...a věřím, že spousta místních "šestiválečníků" si tímhle prošla...

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 30.09.2010 21:49
od v.marty
Jj chapes spravne.. 2,5 mel ale tata a myslim ze i kluci tady ti potvrdej priblizne stejnou spotrebu jako u myho 3litru.. :) je to asi spolu s povinnym jedinej duvod, proc jit do 2 litru.. :) je ale dost mozny, ze se ti ten sestival podari sehnat levnejc nez dvoulitr tak jako mne, nebot se lidi v tyhle dobe bojej velkejch objemu.. :) v jaky cene hledas auto?

na druhou stranu, jestli budes jezdit hlavne do prace a takhle kratky vzdalenosti bez velkyho predjizdeni, mozna ti bude ten dvoulitr stacit.. :) auto je to taky paradni.. :)

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 01.10.2010 13:00
od m.a.x.i.m.u.s
ST220 převažující cesty do a z práce což udělá denně 2 x 13km. Cesta je převážně po rovině a městě (1,3km je z toho kopec, 2km je rovinka mimo obec). Městské rychlostní limity většinou dodržuji, ale místama kolem 80 km/hod. Občas předjíždění naplno přes odbočovací pruhy když někdo dlouhodobě blokuje levý pruh pomalou jízdou. Mimo obec na 2km čtyřproudé rovince od 100km/hod většinou tak do 140km/hod, ale někdy i víc...
Spotřeba se pohybuje kolem 11-13 l/100km kdy se spotřeba zvedala v létě díky klimatizaci. Na klimatizaci mám neustále nastavenu volbu AUTO.
Pokud jsem se na jaro držel a testoval nízkou spotřebu, tak se to za 10l/100km dalo jezdit.
Víc rozepsat styl a mou spotřebu asi nedokážu :D

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 01.10.2010 15:28
od koSTa
Musim se tady ozvat. Pred dvema lety jsem se taky rozmyslel jestli jit do toho rozumem nebo srdcem. A nelitoval jsem ani vterinu. Pokazde kdyz do toho auto sednu mam radost jak malej kluk. Je to trosku narocnejsi na provoz nez moje puvodni HDi, ale nemenil bych ani za nic. Zkratka je potreba delat si radost !!! Ale na druhou stranu na to musis mit :-( Takze kup ten sestival a nestvi se s tim...... :huraa:

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 01.10.2010 16:55
od enviro
v.marty: záleží kolik příští rok vyjde peněz ze spoření, ale předpokládám tak 100.000 - 150.000 Kč...jak jsem psal, podle výpočtu budu mít u Triglavu u dvoulitru i u dvapětky stejnou pojistku, takže zbejvá jen ta spotřeba a případný další náklady na ND a údržbu...a s tím dvoulitrem je to rozumnej názor a budu ho taky brát v úvahu :idea:
m.a.x.i.m.u.s: i těch deset litrů u eSTéčka je pro mě už moc velkej "strašák", takže tohle bohužel neklapne...věřím, že za to svezení to stojí, ale musel bych se živit listím a kořínkama :/ ale časem se ta situace třeba změní a možná i tohle mně jednou zaparkuje v garáži, třeba jako veterán :D
koSTa: tomu říkám názor chlapa (tím teda neříkám, že ostatní nejsou), dobře jsi to uzavřel :lol:

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 01.10.2010 17:01
od HmerX
Ale reálně pod 10 litrů se spotřebou u V6 nepočítej ... To se dá podle mě jen s hodně lehkou nohou ... :idea:

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 01.10.2010 20:06
od Kóťa
A ta baví málo koho... :blee: :mrgreen:

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 01.10.2010 20:59
od enviro
Proklatě, tak teď jste ty misky vah řádně naklonili směrem ke dvoulitru :nixw: ale asi to tak má být, vždyť proto jsem se ptal...

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 01.10.2010 21:42
od Kóťa
I ten dvoulitr pojede... :wink:

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 02.10.2010 12:18
od buceek07
Jede dobře...96 Kw tdci nemá šanci... :cooler:

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 02.10.2010 12:46
od Brehowicz
No smym TDCi 2.0 bys nespíš viděl pořad zadek auta :ble2: při poloviční spotřěbě v takovém závodu.

Re: 2,5 nebo 2,0i

Napsal: 02.10.2010 14:14
od enviro
Brehowicz: Takovejch bude víc, ale co nadělám :? nejsem ten, kterej musí za každou cenu někoho předjíždět, spíš nemám rád, když se na mě někdo lepí...což jsou většinou právě koncerňáci ;)