Stránka 2 z 9

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 20:20
od V12
OK, necham sa poucit :nazdravi:

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 23.02.2013 21:59
od Pittbul
Nicméně ten elaborát o rychlostech stojí za to přečíst. V12 :palec_nahoru: (super popsané)!

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 24.02.2013 16:37
od Stenly
foki píše:mozna ze by slo dát prevodovku z noveho ecoboosta ale nevim jak poloosy atd
vyměnit převodovku mě napadlo jako relativně schůdné řešení, na vrákáčích jich asi moc nebude a pokud by to pasovalo, tak výměna laciná nebude :twisted:
Takže zamačkávám slzu a tiše trpím žravost motoru při dálničních přesunech :cry:
Jestli letos pojedeme Chorvatsko, tak mohu na průměr 6,5÷7 (dle zapnutí klimy) zapomenout :?

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 24.02.2013 17:59
od Nicco
LeonardoTM píše:Jsou nějaké novější zkušenosti k tomuto tématu?

Focus I točil 3200 při 130 km/h, zatímco Focus II točí 4000 při 130. Na rychlejší jízdu po německých dálnicích (cca 160 km/h) mohu te'd zapomenout, protože to točí skoro 5000 a žere 9-10 litrů. Ta šestka tam opravdu citelně schází.

Nebo z jiného soudku - nezkusil někdo třeba větší kola - např. 195/70/R15 místo standardních 195/65R15 ?
A co prevodovka z MK1, mimo verzie Trend? Bude 3x lacnejsia a 100x dostupnejsia na vrakovisku. Nie je to nahodou ta ista prevodovka, len ma ine kolieska v MK2?

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 24.02.2013 19:05
od V12
Ano, malo by to byt to iste. Len bacha na diferencial - bol dlhy a kratky. Keby sa skombinoval FFII 1.6i s prevodovkou a dlhym diferakom z FFI, dopadlo by to tak, ze by si pozeral na chrbat aj HTP. Predpokladam, ze to by si asi neprezil.

Zazil som ale opacnu kombinaciu - FFI 1.6i a prevodovka aj s diferakom z FFII. To auto slo ako raketa, minimalne rovnako, ako 2.0i, mozno aj o cosi lepsie. Proste raketa. Rucicka tachometra sla hore akoby ju cosi tlacilo. Problem bol v 4000 rpm pri 130 (GPS). Maximalku som neskusal, nebolo kde, je ale mozne, ze by preliezol cez 200 podla GPS. To auto bolo zrejme po tazkej buracke, lebo http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 65#p820265

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 25.02.2013 13:24
od PeS
Stenly píše:Takže zamačkávám slzu a tiše trpím žravost motoru při dálničních přesunech :cry:
Jestli letos pojedeme Chorvatsko, tak mohu na průměr 6,5÷7 (dle zapnutí klimy) zapomenout :?
Neplač a jezdi 80 za kamionem - budeš mít spotřebu lepší než diesel :-)

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 25.02.2013 14:09
od ballu
To je vše hezký, jak to mají na 5 kvalt nebo 6 kvalt na stolici motoráři spočítané, ale, ale, ale, :lol: Praxe je jinde, zacpané dálnice, sem tam se zakvedlá a dá za 6 , tempomat nemá cenu ani zapínat, to zrychlení na plný plyn do nastavené rychlosti vezme nějaké to deci na pár metrech navíc. Jedině si užívat v noci, kdy jsou dálnice prázdné. To však ještě urážím "dálnice" ty naše spíše tankodromy. Trend sice má snahu co největší rychlost a nejnižší otáčky motoru, ale vždy je něco za něco. Stačí trochu auto naložit a najednou zjistíte, že 6 - ka netáhne, 5 -ka řve jak tatra v kopci. Proto je vždy převodovka skládaná k parametrům motoru a ne naopak motor laděn na převodovku. Dávám za pravdu, že když člověk jezdí sám , tak ten další kvalt navíc se jeví jako OK, ale vše je stavěno a laděno na řidiče a taky na 5 lidí s plným kufrem. Slabý motor - předělávka převodovky 6 kvalt , plně ložený auto směr chorvatsko na dovolenou = prodrbaný benzín navíc, co za celý rok ušetříte 6 tým kvaltem. Jednoduché počty , na rovném úseku akcelerujte z 80 na 130 na 5 kvalt s pedálem na podlaze a pak na 6 kvalt s tím , že v obou případech sledujte max okamžitou spotřebu a potřebný čas. Zaručuji, že na 6 kvalt projedete gatě. :mrgreen: Tuto rychlost beru jako ještě schopnou plynule akcelerovat na nejvyšší kvalt ale taky určitou rezervu proti nárazovému větru , aby rychlost fouknutím nepadala o 20km/hod. :mrgreen:

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 25.02.2013 20:08
od stano.
Ved nech 5-ka zostane sprevodovana ako je. V pripade nalozeneho auta alebo stupania na dialnici nebude zrat ako kamion a nebude motor v otackach. A este tam supnut sestku, aby pri 130km/h tocilo o nejakych 400-600 otacok menej.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 25.02.2013 20:44
od Nicco
:perfect:
kto chce predbiehat bez podradovania, nech jazdi na 5ke, kto chce ticho v kabine, zaradi 6ku

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 26.02.2013 08:51
od ballu
Máte oba dva pravdu, každý si může volit způsob jízdy, problém je však ten , že je třeba brát v potaz křivku krouťáku a o těch 600 ot méně při 6 stupni jste tak v začátku nástupu krouťáku. Což deklarovanou jeho výši nedosahujete a tím pádem má motor i dost problému tento těžký kvalt utáhnout. To by musela být povolená rychlost na dálnici 170km/hod aby motor na 6 -ku brumlal na 4000 otáčkách. Základ - maximální kroutící moment je- nejenom že maximální ale také v těchto otáčkách nejoptimálnější poměr maximální krouťák versus nejoptimálnější spotřeba k výkonu. Vím , kam je mířeno ale vidím že zde na foře jsou stále míchány jablka a hrušky . Motor 1,6 16v není to samé, jako 1,6 s turbem, kde když tam je 6 st. převodovka tak může být i u mne. Ta oturbovaná má již maximální krouťák od 1700 otáček , tak jako nafťáky, tam ten 6 -ti kvalt sedí. U té klasiky se musí motor dostat přes 4000 ot. a to je ten základní rozdíl. :? Nemohu od stolu posoudit jak se přesně bude klasika s 6 stupněm chovat, ale ze zkušenosti mohu potvrdit, že spotřeba zůstane stejná spíše při více používaného 6 kvaltu o něco naroste. :wink:

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 26.02.2013 09:19
od Nicco
Ja vychadzam z toho, ze bezne radim vyssi stupen 2 -2500otacok a 90kmh tiez nejazdim na 4000otacok, aby som bol na vrchole momentu.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 26.02.2013 12:22
od stano.
Ballu: ano. Preto patka aby zostala ako je. A ked mam rovnu dialnicu a nemam silny protivietor, tak motor to utiahne aj pri 2500 otackach. Hovorim teraz o 1.8. Samozrejme na 1.4 to zmysel nema.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 26.02.2013 12:26
od ballu
Nějak se nemůžem shodnout :lol: , musíš počítat s tím, že při těch 2000 - 2500 ot řazení, stále ikdyž nahoru, dáváš kvalt, který je pro motor reletivně lehoučký. Když vezmu variantu, že se po kvalt 5 nic nemění a jen se přidá 6 kvalt, tak výsledek bude takový, spotřeba se nijak hnout nebude, jen pocitově bude v autě větší klid ve větší rychlosti a v nižších otáčkách. A jak jsem již psal ,aby při 6- tce bylo i nějaké minimální zrychlení, musel by být motor držen na 4000 ot. Já osobně když předjíždím, jsem i trochu naložený a potřebuji rychlejí předjet, tak točím trojku ke 5500ot a vynechávám čtverku a řadím přímo za pět. Těch 15 sekund přišlápnuté trojky a pak za pět vezme méně, než delší roztahování auta přes čtverku. Každou nádrž nuluji průměrnou spotřebu, tak mohu potvrdit, že tento způsob předjetí zvýší okamžitě průměr o 0,1 - 0,2L ,který mám za 2 km stahnutý zpět ale předjížděné auto půl km za sebou. :lol:

Ps: někde jsem zde dával před pár lety tabulku s vzorci, jen se dosazují otáčky, krouťák v daných točkách a převodový poměr, tabulka sama vyhodnotí. Pokusím se ji vyhrabat.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 26.02.2013 12:45
od ballu
Je to vypsaný pro benzín a druhý pro naftu, jinak jsou oba stejný, libovolně se mohou měnit obvody pneu, převody, motory. :mrgreen:
Hodnoty se mění jen v zeleném !!!!

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 26.02.2013 13:51
od V12
Pokial nepozadujes zrychlenie, tak je to OK. Skus ale s 1.6i na patke zrychlovat z 80 na 110 pri predbiehani kamiona. Bude to trvat hodne dlho, dlhsie nez je na nasich prepchatych cestach bezpecne.
Jazda ustalenou 90-tkou na 2700 rpm znamena potrebu cca 10kW vykonu, motor (1.6i) ma v tychto otackach 35 - 38kW vykonu. Keby bola sestka naprevodovana na 3200 rpm / 130 a zaradil by si ju, otacky by padli na 2200, vykon motora na 22 - 25 kW, akceleracia by padla na bod mrazu.

Preto som uz pisal, ze dlhsi prevod pre 1.6i NEMA ZMYSEL a to ani na udrziavanie rychlosti, pretoze pri 130 by bolo potrebne velmi dupat na plyn, co poriadne zvysi spotrebu. Pre dalsie studium, preco je to tak odporucam nastudovat problematiku BSFC.

Kdesi sa tu uz preberalo nieco podobne - ci po meste jazdit s autom 50 na patke, alebo stvorke. Pisal som tam osobnu skusenost, ze s 2.0i je to na patke vyhodnejsie ako na stvorke, ale s maloobjemovym motorom, malym krutiakom s jeho maximom posadenym do vysokych otacok je lepsia ta stvorka. A presne toto plati aj o tej stotridsiatke na dialnici aj v pripade 1.6i / TiVCT. Predpokladam, ze pre 1.8i by to na patke bolo rovnake, ako na sestke pri 3200 otackach, 2.0i by uz zo sestky/3200 mal profitovat. Za tuto moju teoriu hovori aj Mondeo 1.8i SCi 96kW so sestkvaltom, kde to funguje dobre. Nasledkom je ale neschopnost udrzat 130 a nutnost podradit do najstrmsich dialnicnych stupani.

Ballu :
Pekny XLS elaborat, ani ja by som nedal lepsi :palec_nahoru: