Stránka 2 z 3

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 24.05.2009 17:05
od killerhammer
ak budes chodit na spotrebu tak aj na benzine aj dizli budes mat spotrebu nizsiu ako ostatni. tiez si uvedom, ze na studenom dizli asi tiez nebudes chodit za 5.5 l :mrgreen:
rozdiel v spotrebe si pozri statisticky napr. na spritmonitor.de
1.6 duratec 74 kW, 139 vozidiel, statisticky priemer 7.87 l / 100km
1.6 duratorq tdci 80 kW, 238 vozidiel, statisticky priemer 5.92 l / 100km
rozdiel su tie necele 2l/100 km :idea:

k cene benzinu a nafty: spotrebna dan na naftu je nizsia ako na benzin vo vsetkych krajinach EU (EU proste preferovala dizel v hospodarstve) ale do roku 2012 sa ma vyrovnat, teda nafta by mala pomaly draziet. tento trend uz bol jasne viditelny v poslednych rokoch, kedy lacna nafta isla o dost hore :idea: ale v kratkej minulosti sa to zasa zastavilo, neviem preco 8)

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 24.05.2009 17:48
od Kofi
No po naftě byla velká poptávka (velky rozvoj kamionove dopravy atd.) tak šla nahoru. Teďka po naftě "neštěkne ani pes", protože kamiony jezdí cca 65% míň!!! = výrazný pokles poptávky po naftě = snížená cena. Klasický vývoj jako u všeho. Se stoupajicí poptávkou stoupá cena - to se bere v prvních lekcích ekonomie :lol:
No, pořád je tam rozdíl cca 1,5 litru. Nepředpokládám, že bych kupoval turbo každý rok :wink:
Hlavne mi prijde ze 1,6 neni zadny brko, ale spotrebu ma jako sportak :lol:
FF II má narozdíl od I již trochu upravená zpřevodování a proto na dálnici točí o dost víc než tomu bylo u I = vyšší spotřeba. To je teďka trend u všech motorů - nevím proč. Kdyby k tomu byla 6°převodovka tak asi OK, ale na pětku ve 120 točit přes 3500 ot. je doooost :(

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 24.05.2009 18:08
od killerhammer
to su proste atmosfericke benziny, ich vykon sa odvija od otacok :idea:

6MT je problem fordu ze nema. VW ma (napr. 1.6 fsi) 8)

dnesny trend je preplnovanie benzinov, benzinove motory tym ziskavaju vlastnosti ako dizlove (velky krutiak od spodu atd) ale aj vsetky ich nevyhody (vymena turba) :wink:
je to len otazka rozhodnutia, co kupit. myslim, ze je jedno ci kupis benzin alebo dizel vzdy nieco ziskas a nieco stratis :wink:

kazdopadne cim konstrukcne jednoduchsi motor, ktory pracuje s nizsimi tlakmi, tym vydrzi horsie zaobchadzanie (studene starty, kratke studene trasy atd)
a to je jednoznacne stary atmosfericky benzin :idea:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 24.05.2009 19:43
od qwertr
No zober si, ze na Slovensku je nafta o par centov drahsia ako benzim. Mozno to vyde ty 60, 70 ceskych halierov drahsia ako benzin. A tej spotrebe. Fofo nemam dlho, takze nemam odsledovanu spotrebu ale zatial co pozorujem, tak tuto nadrz budem mat spotrebu tak medzi 6.5 az 7 l benzinu. Po dialnici som nesiel, vetsinou to boli trasy po okreskach. V meste tak 10 percent kilometrov. Viac menej jazdim na spotrebu. Pri 3000 otackach uz radim na vyssi prevodovy stupen. Moj rocny nabeh na nom bude tak 17 000 - 20 000 km a o nafte som viac menej ani neuvazoval. Dialnica na trase, kde bude denno denne jazdit na dochadzani do prace este par rokov nebude, takze otacky na dialnici ma netrapili.

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 25.05.2009 18:22
od Kofi
Chtěl bych se ještě zeptat jestli mi někdo můžete napsat jakej je rozdíl cen (cca) v servisních nákladech na pravidelné práce mezi benzínem 1,6 a dieselem 1,6 TDCi - myslím tím pravidlené výměny filtrů, oleje, atd. Nezapočítávám do toho náklady na případné poruchy.
Jak je to se zajížděním motoru? Dá se nějak vyloženě špatně zajet naftový motor a co to má za následky příp. i jak se to projevuje.
Díky za rady

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 25.05.2009 18:27
od killerhammer
myslim, ze nove motory sa nedaju zle alebo dobre zajazdit :idea:
to bol vyraz ktory sa mohol pouzivat tak pred 15-20 rokmi ked uroven materialov a techniky opracovania kovov boli na uplne nizsej urovni ako dnes :wink:
skorej by som sa bal pri kupe jazdeneho auta, ci bol motor spravne pouzivany a aku naftu papal, lebo to urcuje ako dlho vydrzi v dobrej kondicii :idea:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 25.05.2009 20:38
od Radegast
[quote="Kofi"]Chtěl bych se ještě zeptat jestli mi někdo můžete napsat jakej je rozdíl cen (cca) v servisních nákladech na pravidelné práce mezi benzínem 1,6 a dieselem 1,6 TDCi - myslím tím pravidlené výměny filtrů, oleje, atd. Nezapočítávám do toho náklady na případné poruchy.

Myslím, že velké rozdíly nebudou. Typ oleje a interval výměny oleje a olejového filtru je stejný ( takže může být rozdíl ve velikosti olejové náplně - 1,6 TDCi má 3,4/3,8L u benzínu nevím).
Vzduchový filtr bude na zhruba stejné ceně a jen palivový filtr bude o nějakou stokorunu dražší u nafty. Myslím že i náklady na svíčky nebo žhaviče budou zhruba stejné.Takže zbývají u 1,6 TDCI jen náklady na filtr DPF pokud ho budeš mít a tam ty náklady budou dosti značné ( ale bude záležet jakým způsobem to budeš řešit)
Ale tohle přesně budou schopni říct FOKI nebo ten kdo to mění.
Mě vyšly při 80000,-km všechny filtry a olej (vše origo díly) na 2600,-Kč + 200,-Kč za práci u mého mechanika :mrgreen:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 25.05.2009 20:41
od kaminek
Mám druhýho nafťaka v řadě za sebou a případný další ,bude zase nafťák :lol: Před nima jsem měl jenom benzíny a byly v pohodě,nikdy větší problémy s nimi nebyly , ale to samé musím říci i o naftě.Možná jsem měl šťastnou ruku při koupi,(kupoval jsem jeté), ale na druhou stranu se o auto taky velmi dobře starám a údržbu i menší opravy si dělám sám.Denně jezdím do práce a i v zimě při velkých mrazech ,vždy chytne na první start, sice začne topit později,ale člověk nezmrzne a zima netrvá věčně.Můj poslední benzíňák byl 2 litr a když jsem si spočítal o kolik jsem šel dolů- povinný ručení+pohonné hmoty, tak mi to vyšlo za rok asi 15 tisíc kč, při nájezdu 20 tis. km a to jezdím s naftou od roku 2004, takže já mám jasno, jestli naftu nebo benzín. :lol:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 26.05.2009 12:01
od martasak
pbjun píše:akorat se priprav ze se moc neohrejes :D Mi treba benzin topi uz po 1 - 2 km jizdy ale co vim tak tatikova octava v nafte topi az po nejakych 15 - 18km...
Jenze 1.6 TDCI je schopen topit za chvíli, alespoň můj 80kW, pohledej na fóru.

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 26.05.2009 12:08
od martasak
pbjun píše:Ja umim s 1,6 dalnice kolem 7, mesto kolem 8 kdyz jezdim fakt rychle tak vetsinou do 9 ale to motor tocim kolem 5 - 6 tis... Za tech usetrenych 10tis kc si nekoupis ani to turbo :D
7 l dálnice ano, pokud se bavíme o Focusu I. Ale to s F II dosáhneš stěží, počítej určitě další litr navíc, o tom se tady diskutovalo mnohokrát. Ale drahé díly na diesel nepopírám...

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 26.05.2009 13:22
od P2M
servisní náklady najdeš v sekci Servisy, konkrétně na 1.6TDCi 80kW v Praha/Valoušek jsem dával svoji fakturu za pravidelný servis ;)

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 26.05.2009 16:04
od pbjun
martasak: pozor porovnavam fofo 1 kombi a fofo 2 kratke a ty by mely byt spotrebou cca podobne... Jinak dneska sem tankoval a spotreba po prejezdu vsetin-jesenik-krnov-ostrava 6,85 na 100 :)

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 27.05.2009 13:35
od Kofi
Já právě myslím, že spotřeba mezi FoFo I a II bude rozdílná kvůli jinému zpřevodování v neprospěch FoFo II :-( - při stejné rychlosti např. na dálnici točí víc :(
To je teď všeobecný trend téměř u všech "benzínů" asi kvůli lepší dynamice (papírově to vypadá líp) v neprospěch dálnice (papírově se to nepozná) :wink:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 27.05.2009 14:31
od killerhammer
skorej si myslim, ze je to kvoli hmotnosti. aby udrzali dynamiku z povodneho modelu, kedze motor je skoro stale vykonom rovnaky (+par kW navyse pri kazdej novej generacii) a auta su stale tazsie :idea:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Napsal: 27.05.2009 22:44
od KubaU
V tom má trochu výhodu diesel, i bez šestky má pětku fakt dlouhou, takže na běžných dálničních rychlostech to tolik nevadí. Já točím při tachometrových 140 nějakých 2700 otáček (a přitom to - zdůrazňuju že při téhle rychlosti a na dálnici - žere cca 5,9-6 na 100).