Předváděcí / referentské vozy

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od killerhammer » 24.05.2009 17:05

ak budes chodit na spotrebu tak aj na benzine aj dizli budes mat spotrebu nizsiu ako ostatni. tiez si uvedom, ze na studenom dizli asi tiez nebudes chodit za 5.5 l :mrgreen:
rozdiel v spotrebe si pozri statisticky napr. na spritmonitor.de
1.6 duratec 74 kW, 139 vozidiel, statisticky priemer 7.87 l / 100km
1.6 duratorq tdci 80 kW, 238 vozidiel, statisticky priemer 5.92 l / 100km
rozdiel su tie necele 2l/100 km :idea:

k cene benzinu a nafty: spotrebna dan na naftu je nizsia ako na benzin vo vsetkych krajinach EU (EU proste preferovala dizel v hospodarstve) ale do roku 2012 sa ma vyrovnat, teda nafta by mala pomaly draziet. tento trend uz bol jasne viditelny v poslednych rokoch, kedy lacna nafta isla o dost hore :idea: ale v kratkej minulosti sa to zasa zastavilo, neviem preco 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Kofi » 24.05.2009 17:48

No po naftě byla velká poptávka (velky rozvoj kamionove dopravy atd.) tak šla nahoru. Teďka po naftě "neštěkne ani pes", protože kamiony jezdí cca 65% míň!!! = výrazný pokles poptávky po naftě = snížená cena. Klasický vývoj jako u všeho. Se stoupajicí poptávkou stoupá cena - to se bere v prvních lekcích ekonomie :lol:
No, pořád je tam rozdíl cca 1,5 litru. Nepředpokládám, že bych kupoval turbo každý rok :wink:
Hlavne mi prijde ze 1,6 neni zadny brko, ale spotrebu ma jako sportak :lol:
FF II má narozdíl od I již trochu upravená zpřevodování a proto na dálnici točí o dost víc než tomu bylo u I = vyšší spotřeba. To je teďka trend u všech motorů - nevím proč. Kdyby k tomu byla 6°převodovka tak asi OK, ale na pětku ve 120 točit přes 3500 ot. je doooost :(
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od killerhammer » 24.05.2009 18:08

to su proste atmosfericke benziny, ich vykon sa odvija od otacok :idea:

6MT je problem fordu ze nema. VW ma (napr. 1.6 fsi) 8)

dnesny trend je preplnovanie benzinov, benzinove motory tym ziskavaju vlastnosti ako dizlove (velky krutiak od spodu atd) ale aj vsetky ich nevyhody (vymena turba) :wink:
je to len otazka rozhodnutia, co kupit. myslim, ze je jedno ci kupis benzin alebo dizel vzdy nieco ziskas a nieco stratis :wink:

kazdopadne cim konstrukcne jednoduchsi motor, ktory pracuje s nizsimi tlakmi, tym vydrzi horsie zaobchadzanie (studene starty, kratke studene trasy atd)
a to je jednoznacne stary atmosfericky benzin :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

qwertr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 11.12.2008 07:46
Bydliště: Slovensko

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od qwertr » 24.05.2009 19:43

No zober si, ze na Slovensku je nafta o par centov drahsia ako benzim. Mozno to vyde ty 60, 70 ceskych halierov drahsia ako benzin. A tej spotrebe. Fofo nemam dlho, takze nemam odsledovanu spotrebu ale zatial co pozorujem, tak tuto nadrz budem mat spotrebu tak medzi 6.5 az 7 l benzinu. Po dialnici som nesiel, vetsinou to boli trasy po okreskach. V meste tak 10 percent kilometrov. Viac menej jazdim na spotrebu. Pri 3000 otackach uz radim na vyssi prevodovy stupen. Moj rocny nabeh na nom bude tak 17 000 - 20 000 km a o nafte som viac menej ani neuvazoval. Dialnica na trase, kde bude denno denne jazdit na dochadzani do prace este par rokov nebude, takze otacky na dialnici ma netrapili.
Ford Focus Combi 2003 1.6 74 kw benzin
Skoda Forman 1993 1.3 43kw LPG

Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Kofi » 25.05.2009 18:22

Chtěl bych se ještě zeptat jestli mi někdo můžete napsat jakej je rozdíl cen (cca) v servisních nákladech na pravidelné práce mezi benzínem 1,6 a dieselem 1,6 TDCi - myslím tím pravidlené výměny filtrů, oleje, atd. Nezapočítávám do toho náklady na případné poruchy.
Jak je to se zajížděním motoru? Dá se nějak vyloženě špatně zajet naftový motor a co to má za následky příp. i jak se to projevuje.
Díky za rady
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od killerhammer » 25.05.2009 18:27

myslim, ze nove motory sa nedaju zle alebo dobre zajazdit :idea:
to bol vyraz ktory sa mohol pouzivat tak pred 15-20 rokmi ked uroven materialov a techniky opracovania kovov boli na uplne nizsej urovni ako dnes :wink:
skorej by som sa bal pri kupe jazdeneho auta, ci bol motor spravne pouzivany a aku naftu papal, lebo to urcuje ako dlho vydrzi v dobrej kondicii :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Radegast » 25.05.2009 20:38

[quote="Kofi"]Chtěl bych se ještě zeptat jestli mi někdo můžete napsat jakej je rozdíl cen (cca) v servisních nákladech na pravidelné práce mezi benzínem 1,6 a dieselem 1,6 TDCi - myslím tím pravidlené výměny filtrů, oleje, atd. Nezapočítávám do toho náklady na případné poruchy.

Myslím, že velké rozdíly nebudou. Typ oleje a interval výměny oleje a olejového filtru je stejný ( takže může být rozdíl ve velikosti olejové náplně - 1,6 TDCi má 3,4/3,8L u benzínu nevím).
Vzduchový filtr bude na zhruba stejné ceně a jen palivový filtr bude o nějakou stokorunu dražší u nafty. Myslím že i náklady na svíčky nebo žhaviče budou zhruba stejné.Takže zbývají u 1,6 TDCI jen náklady na filtr DPF pokud ho budeš mít a tam ty náklady budou dosti značné ( ale bude záležet jakým způsobem to budeš řešit)
Ale tohle přesně budou schopni říct FOKI nebo ten kdo to mění.
Mě vyšly při 80000,-km všechny filtry a olej (vše origo díly) na 2600,-Kč + 200,-Kč za práci u mého mechanika :mrgreen:
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od kaminek » 25.05.2009 20:41

Mám druhýho nafťaka v řadě za sebou a případný další ,bude zase nafťák :lol: Před nima jsem měl jenom benzíny a byly v pohodě,nikdy větší problémy s nimi nebyly , ale to samé musím říci i o naftě.Možná jsem měl šťastnou ruku při koupi,(kupoval jsem jeté), ale na druhou stranu se o auto taky velmi dobře starám a údržbu i menší opravy si dělám sám.Denně jezdím do práce a i v zimě při velkých mrazech ,vždy chytne na první start, sice začne topit později,ale člověk nezmrzne a zima netrvá věčně.Můj poslední benzíňák byl 2 litr a když jsem si spočítal o kolik jsem šel dolů- povinný ručení+pohonné hmoty, tak mi to vyšlo za rok asi 15 tisíc kč, při nájezdu 20 tis. km a to jezdím s naftou od roku 2004, takže já mám jasno, jestli naftu nebo benzín. :lol:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od martasak » 26.05.2009 12:01

pbjun píše:akorat se priprav ze se moc neohrejes :D Mi treba benzin topi uz po 1 - 2 km jizdy ale co vim tak tatikova octava v nafte topi az po nejakych 15 - 18km...
Jenze 1.6 TDCI je schopen topit za chvíli, alespoň můj 80kW, pohledej na fóru.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od martasak » 26.05.2009 12:08

pbjun píše:Ja umim s 1,6 dalnice kolem 7, mesto kolem 8 kdyz jezdim fakt rychle tak vetsinou do 9 ale to motor tocim kolem 5 - 6 tis... Za tech usetrenych 10tis kc si nekoupis ani to turbo :D
7 l dálnice ano, pokud se bavíme o Focusu I. Ale to s F II dosáhneš stěží, počítej určitě další litr navíc, o tom se tady diskutovalo mnohokrát. Ale drahé díly na diesel nepopírám...
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
P2M
Junior
Junior
Příspěvky: 478
Registrován: 16.05.2008 14:11
Bydliště: Praha

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od P2M » 26.05.2009 13:22

servisní náklady najdeš v sekci Servisy, konkrétně na 1.6TDCi 80kW v Praha/Valoušek jsem dával svoji fakturu za pravidelný servis ;)
je: 2010 Mondeo MKIV Hatch Titanium X 2.0 EcoBoost 149kW PowerShift Black Panter bez podložek
bylo: 2007 FFII Combi Style 1.6TDCi 80kW DPF Aquamarine bez podložek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od pbjun » 26.05.2009 16:04

martasak: pozor porovnavam fofo 1 kombi a fofo 2 kratke a ty by mely byt spotrebou cca podobne... Jinak dneska sem tankoval a spotreba po prejezdu vsetin-jesenik-krnov-ostrava 6,85 na 100 :)

Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Kofi » 27.05.2009 13:35

Já právě myslím, že spotřeba mezi FoFo I a II bude rozdílná kvůli jinému zpřevodování v neprospěch FoFo II :-( - při stejné rychlosti např. na dálnici točí víc :(
To je teď všeobecný trend téměř u všech "benzínů" asi kvůli lepší dynamice (papírově to vypadá líp) v neprospěch dálnice (papírově se to nepozná) :wink:
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od killerhammer » 27.05.2009 14:31

skorej si myslim, ze je to kvoli hmotnosti. aby udrzali dynamiku z povodneho modelu, kedze motor je skoro stale vykonom rovnaky (+par kW navyse pri kazdej novej generacii) a auta su stale tazsie :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
KubaU
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 19.10.2008 13:21

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od KubaU » 27.05.2009 22:44

V tom má trochu výhodu diesel, i bez šestky má pětku fakt dlouhou, takže na běžných dálničních rychlostech to tolik nevadí. Já točím při tachometrových 140 nějakých 2700 otáček (a přitom to - zdůrazňuju že při téhle rychlosti a na dálnici - žere cca 5,9-6 na 100).
FoFo II Trend 5dv. hatchback, 1,6 TDCi 80kW, 2005, stříbrná

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti