Stránka 2 z 3

Re: Geometrie náprav

Napsal: 25.11.2009 11:36
od Boban
dotaz, proč to řešíte v geometrii :idea: :|

Re: Geometrie náprav

Napsal: 25.11.2009 17:05
od v.marty
Omlouvam se, ale myslel sem ze krivej volant s geometrii souvisi.. :oops:

Re: Geometrie náprav

Napsal: 25.11.2009 17:11
od ZonixX
souvisi, poznamka o OT patrila k tem mlhovkam nahore...

..chce to nejdriv poradne skontrolovat cely predek, to natoceni volantu muze byt klidne jinak nastavenymi tyckami rizeni, nebo klidne i "prdlou" pruzinou na predni naprave - takze zvednout, skontrolovat vule v ulozeni napravy, coz se stejne dela pred jakoukoliv geometrii, btw neni to o "nastaveni" volantu, ale o tom, ze ti pri jeho srovnani vuz tahne na stranu a musis to korigovat... => okamzite resit, necekat

Re: Geometrie náprav

Napsal: 25.11.2009 19:24
od Boban
v.marty píše:Omlouvam se, ale myslel sem ze krivej volant s geometrii souvisi.. :oops:
to nebylo na tebe nýbrž na řešení svícení do zatáčky :idea: :wink:

geometrie

Napsal: 29.11.2009 09:51
od prastil
Z duvodu sjíždění vnitřku pneu na zadní nápravě jsem byl na geomet. A při seřizovaní zjištěno že nejde seřídit zadek šrouby povolit jdou ale pravá strana už je vytočená na doraz, co s tím? přikladám foto.

Re: geometrie

Napsal: 03.12.2009 08:25
od Kóťa
Když mi auto lehce táhne do strany a já při přímé jízdě po dálnici musím "bojovat" s volantem a tahat ho proti...může to být špatné vyvážení nebo je to rovnou geometrie?

Re: Geometrie náprav

Napsal: 03.12.2009 10:12
od m.a.x.i.m.u.s
Toto by měla být geometrie.
Špatné vyvážení "jen" rozvibruje kolo a pokud je na přední nápravě tak to poznáš na třesoucím volantu.

Re: Geometrie náprav

Napsal: 03.12.2009 11:41
od ZonixX
nejenom geometrie - nejdriv ze vseho si skontroluj pneu - muze byt oslabena nebo dokonce zborena bocnice na pneu.. a nejzakladnejsi vec, skontroluj jestli mas rovnaky tlak v obou pneu na dane naprave

Re: Geometrie náprav

Napsal: 08.08.2010 22:04
od tomik...
Nevíte někdo jaká má být sbíhavost nebo rozbíhavost na přední nápravě? A dá se nějak seštelovat odklon kola? Díky za info

Re: Geometrie náprav

Napsal: 14.08.2010 16:31
od stafo
Ma.rt píše:Chlapi, jak často chodíte na geometrii? Já jsem byl v zimě, když jsem kupoval nové zimní gumy a dělali mi to 3x, poprvé byl volant snad o 20 stupnu sejdrem, kdyz jsem jel rovne. Od ty doby to strasne hlidam, kam ten volant ukazuje pri prime jizde a zacina me to znervoznovat. Je mi jasne, ze to hodne ovlivni pricny sklon vozovky, ale malokdy zaregistruju, ze pri prime jizde mam volant presne na prostredku. Jak jste na tom vy?


na GO by si mal chodit vzdy ked prezuvas gumy ..to je 2x za rok ...divil by si sa co ti pol roka dokaze urobit s napravou...

takze raz za rok zadok a 2x za rok predok

Re: Geometrie náprav

Napsal: 29.11.2010 21:32
od borekb
Dá se nějak laicky ověřit, že je geometrie v nepořádku? Táhnutí ke straně mi připadá hodně subjektivní, hodně záleží na sklonu silnice atd. Napadlo mě třeba něco jako prodký rozjezd na rovince bez držení volantu...

Re: Geometrie náprav

Napsal: 29.11.2010 22:06
od HmerX
Můžou to zkreslovat i špatně dofouklé nebo nerovnoměrně sjeté pneumatiky :idea:

Re: Geometrie náprav

Napsal: 29.11.2010 22:20
od borekb
Pneu mám úplně nové, dofouknuté přesně podle tabulky a dokonce jsem byl asi před 3 týdny na laserové geometrii, jen jsem 200km na to vlítnul do brutální díry při předjíždění :)

Re: Geometrie náprav

Napsal: 30.11.2010 03:48
od goro
borekb
Nic jinýho, než zkusit jestli ti auto na rovině netáhne na stranu, doma nevymyslíš. A než zlikvidovat nový gumy, tak bych radši co nejdřív obětoval pár stovek za tu kontrolu.

Re: Geometrie náprav

Napsal: 05.12.2010 12:30
od borekb
Geometrie stála přes litr, to bych každý měsíc absolvovat nechtěl :)