Stránka 10 z 11

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 01.07.2009 22:13
od misoka
Jasne , ze diesel ma neskutocnu silu napr 1,6 benzin (85kw) a diesel 1.8tdci (85kw) , ale jeden ma 150 nm a druhy 260nm krutiaci moment , cize dokaze utiahnut viac ako henta vrtacka, to dieslu nikto neberie.....

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 01.07.2009 23:02
od misoo
jj 260Nm, ale ako dlho ? :mrgreen:
ja som to vravel hned od zaciatku ako to treba odmerat, ziadne kruhace, ziadne karavany ! priviazat obe auta o seba a pretahovat sa lanom ! :lol:
PS: niesom predajca spojok !! :idea: :twisted:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 07:32
od vcedula
misoka píše:Jasne , ze diesel ma neskutocnu silu napr 1,6 benzin (85kw) a diesel 1.8tdci (85kw) , ale jeden ma 150 nm a druhy 260nm krutiaci moment , cize dokaze utiahnut viac ako henta vrtacka, to dieslu nikto neberie.....
dalsi mytus. Sprevodovanie prevodovky spravi z dieseloveho krutiaceho momentu taky isty ako ma benzin. Ked neveris, dones otcov diesel, zozenieme 8 ludi (na plne 2 auta) a mozte si to s misoom rozdat na sprinte. Ja len mam obavy, aby to nakoniec benzin nevyhral.

Cely ten pocit "dokaze utiahnut viac" je o tom, ze na dosiahnutie vysokeho vykonu nemusis diesel tocit, ale stacia ti nizke otacky. Clovek zvyknuty, ze vsetky vykonne auta su benzinove a tam vykon so svysujucimi sa otackami neuastale narasta, podvedome vnima, ze kurna, to ked sa dostane do otacok, to musi tahat jak svina. Ale realita je opacna, tak ako to vsetci pozname.

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 07:53
od killerhammer
presne tak, tie auta utiahnu rovnaky naklad, pretoze vykonom su rovnake :idea:
benzin ale bude mat problem, ze bude musiet stale tocit vysoke otacky a bude mat sialenu spotrebu :wink:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 07:57
od Anndy
Vcedula. Presne tak! Problém je v tom, že pri plnom zaťažení sa u benzínu musíš dostať cez veľké pásmo otáčok, kde nemáš vykon ani mk a pociťujes to že to akože nejde. Akonáhle si (v focusa) za 4 tis. ot. tak už to ťahá a nemáš problém :-).
Ale treba uznať, že v praxi je príjemnejšie ísť naložený sdieselom , ako s benzínom. Ale len kvôli tomu rozsahu otáčok, ktorý je u nafty vyrazne menší.

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 07:59
od Culex42
misoka píše:cize dokaze utiahnut viac ako henta vrtacka, to dieslu nikto neberie.....
to je super prirovnanie :o)))

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 08:06
od misoka
vcedula píše:
misoka píše:Jasne , ze diesel ma neskutocnu silu napr 1,6 benzin (85kw) a diesel 1.8tdci (85kw) , ale jeden ma 150 nm a druhy 260nm krutiaci moment , cize dokaze utiahnut viac ako henta vrtacka, to dieslu nikto neberie.....
dalsi mytus. Sprevodovanie prevodovky spravi z dieseloveho krutiaceho momentu taky isty ako ma benzin. Ked neveris, dones otcov diesel, zozenieme 8 ludi (na plne 2 auta) a mozte si to s misoom rozdat na sprinte. Ja len mam obavy, aby to nakoniec benzin nevyhral.

Cely ten pocit "dokaze utiahnut viac" je o tom, ze na dosiahnutie vysokeho vykonu nemusis diesel tocit, ale stacia ti nizke otacky. Clovek zvyknuty, ze vsetky vykonne auta su benzinove a tam vykon so svysujucimi sa otackami neuastale narasta, podvedome vnima, ze kurna, to ked sa dostane do otacok, to musi tahat jak svina. Ale realita je opacna, tak ako to vsetci pozname.
V nedelu doobeda mam cas, zozen 8ludi a mozeme to vyskusat , osobne by ma to zaujimalo.....cize , kto sa hlasi ?

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 08:10
od killerhammer
hlavne pohynanie sa s tazkym nakladom na benzine a na dizly je velmi odlisne.
vela ludi totiz hovori, ze benzin sa ani nepohne s tazkym nakladom :wink:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 08:30
od TripleJay
no hej, sak diesel ma tazky naklad aj ked v nom nikto nesedi :mrgreen:
1257kg vs. 1374kg pohotovostnej. (zdroj http://www.carfolio.com). Ked sa nato clovek pozre aj s vahou, tak fakt, ze oba maju papierovo 115k a idu narovnako, vychadza mi ze diesel je "vykonnejsi", kedze ma rovnake casy a ma vyse 120kg :lol:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 08:50
od Culex42
jasne ze je silnejsi. lebo "ma turbo a 2 deci navyse" :o) potrebuje ich, aby utiahol sam seba :o)

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 08:53
od vcedula
Anndy píše:Ale treba uznať, že v praxi je príjemnejšie ísť naložený sdieselom , ako s benzínom.
Toto je pravda, ale plati to aj pre prazdne auto, nemusi byt zatazene. Jednoducho diesel je komfortny v tom, ze v podtate ti moze byt jedno, co tam mas hodene (myslim teraz mimo mesta), slapnes na to a ide to. U benzinu musis rozmyslat (teda ak sa bavime o normalnych objemoch do 2 litrov).

Misoka: ja ti asi nepomozem, musime hlavne zohnat benzinove auto. Ale vidim to na kamenolom pod Babou, tam sa snad stretneme viaceri a nebude problem to vyskusat. Ale este pred tym by som spravil najprv porovnanie prazdnych aut a az potom porovnanie tych istych plnych aut. Ale vopred varujem, ze cas sa v tomto pripade predlzi a preto priebeh krutiaceho momentu bude hrat vacsiu rolu. Preto len upozornujem, aby vytoceny benzin nebol na tom lepsie....

Ale aspon mame program :)

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 08:57
od vcedula
TripleJay píše:no hej, sak diesel ma tazky naklad aj ked v nom nikto nesedi :mrgreen:
1257kg vs. 1374kg pohotovostnej. (zdroj http://www.carfolio.com). Ked sa nato clovek pozre aj s vahou, tak fakt, ze oba maju papierovo 115k a idu narovnako, vychadza mi ze diesel je "vykonnejsi", kedze ma rovnake casy a ma vyse 120kg :lol:
toto ja osobne chapem tak, ze benzin najlepsie taha nad 4000 ot, diesel uz od 1500 (cca, neviem to). Takze aby od zaciatku benzin tahal naplno, musel by si ho vytocit cez 4000 ot/min a nechat pracovat spojku = odrovnat spojku. Diesel to tam prdne, pusti a neserie sa. Ale to je zasa len problem toho, ze do benzinov sa davaju menej odolne spojky. Pretoze ak by to nebolo tak, tak tam prdnes to spojku aj pri 5000 :) jednodcho prvych x desatin sekundy ma desel vyhodu, ale akonahle sa spojka zopne, tak skoncil, moj osobny nazor.

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 08:58
od misoka
No aj v cunove je dostatocna rovinka ...... a myslim , ze aj ked bude benzin vyhoneny do vysokych otacok , tak diesel bude mat stale kusok navrh , ale to len pri plne nalozenych autach , ked su auta prazdne , tak tam sme videli , ze je to vyrovnane

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 09:09
od Anndy
Vcedula, hej prijemnjsi je naftak na jazdenie. Ale pri normalne zatazenom aute (a ak zrovna nemas mikro objem 1,0l benzin) sa prijemne jazdi aj benzinom (aj ked ako ktorym, tiez zalezi od priebehu Mk a vykonu). Ale uznavam, ze musis trosku uvazovat, ze ak chces ist dynamickejsie ako len normal, treaba ist o stupen menej a tocit. Ale aj pri naftakoch musis ist tam kde sa turbo uz toci, inak si na tom rovnako. Inymi slovami - musis vzdy brat ohlad na to co mas pod kapotou a podla toho sa prisposobit.

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Napsal: 02.07.2009 10:18
od vcedula
misoka píše:No aj v cunove je dostatocna rovinka ...... a myslim , ze aj ked bude benzin vyhoneny do vysokych otacok , tak diesel bude mat stale kusok navrh , ale to len pri plne nalozenych autach , ked su auta prazdne , tak tam sme videli , ze je to vyrovnane
vaha to nezmeni, to je ten omyl. Ked chapes fyziku, tak to pochopis: vykon je vlastne sila posobiaca v case. Tzn. ked chcem 1500 kg premiestnit z bodu A do bodu B v case X, tak na to potrebujem urcity vykon. Ked zabudnem na prevodvku, preradovanie a pod, tak je jedno, ci ten vykon bude generovany naftou, benzinom, elektromotorom, konmi ci mysami. Potrebujes v tom case dosiahnut nejaky vykon. A o tom to je.
Potom samozrejme vplyvaju vsetky tie ostatne bocne veliciny ako hustota pneumatik (valivy odpor), auerodynamika, cas na preradovanie, ale asi najvacsi vplyv bude mat PRIEBEH VYKONU, kedze auto sa bude rozbiehat. No a preto si myslim, ze sa moze lahko stat, ze benzin bude mat este aj navrch. Ale rozdiel moze byt tak zanedbatelny, ze to tu cele zbytocne rozpisujem :)