11momo11 píše:Chcem sa Vas majitelov spytat, ake mate s týmto autom skusenosti. Plusy mínusy atd. Su tam tie iste motory ako vo FOFO 2?
Dakujem.
Koukám, že je nejvyšší čas se zapojit do diskuze. Jednak trochu upřesním zde uvedené informace na základě vlastnoručních zkušeností a jednak bych třeba mohl zase trochu poprudit Tomasona

Dobrá, teď vážně.
1) Motor 1.8tdci před a po faceliftu se
bohužel liší. Bohužel, protože podle mne k horšímu. Liší se ze servisního hlediska, pro Ford je to prý "jiný" motor, z čehož například vyplývá, že má jiný software - důsledky níže. (tyto informace mi řekli v servisu)
2) Jezdil jsem s verzemi před i po faceliftu, např. s 1.8tdci/2006/110000km a 1.8tdci/2008/25000km (na obrázku

) Rozdíl je rozhodně citelný. Starý motor je pro mne výrazně příjemnější. Když při podřazení otáčky spadnou k 1500 nebo níže, staší verze s tím nemá tak zásadní problém jako nová, přestože také naznačuje výhrady. Celkově má v nižších otáčkách prostě klidnější projev. Starší verze také ochotněji reaguje na plyn a rozhodně netrpí tak výrazným problémem "vůbec nereaguje na plyn", který jsem popisoval např. zde:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 89#p312789
3) Ve starší verzi prý došlo časem k upgradu firmware, který chování motoru vylepšil. Pro novou verzi takovýto upgrade není k dispozici. Otázka je, zda někdy bude, protože jak už bylo zmiňováno, novější motory možná plní lepší emise...
Znám bohužel pouze 1 osobu, která jezdila s 1.8tdci (před i po faceliftu) a 1.6tdci. Tato osoba výrazně preferuje 1.6tdci z hlediska příjemnosti obsluhy a jízdy, přičemž otázku DPF si neklade, protože o ní neví
K motoru 1.8tdci po faceliftu tedy nezbývá než zopakovat moje výhrady, viz:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 24#p308624
A teď mně můžete klidně kamenovat, jednaosmičkáři
P.S.: Ta spotřeba není tak špatná, ale přecijen staré tdi byla laťka hodně vysoko. Moje aktuální průměrná spotřeba 6.0l, středně dlouhé až kratší trasy, ve městě rozhodně pomalu.