Stránka 10 z 33

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 23:12
od bee
No myslim ze lacnejsie by ta vysla vymena motora za (najblizsi) vacsi ako ladit 1.6ku.. (ide mi na jazyk stare "objem nicim nenahradis") :idea:
Ide to aj zlegalizoavat, riesilo sa to tu niekde na fore...
priklad vymeny motora, zial nutenej tu: http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &start=135

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 23:18
od TripleJay
To je tak, upravy maloobjemovej atmosfery su v pomere cena/ziskany vykon velmi velmi drahe. Preto prva otazka by vzdy mala byt, co chces dosiahnut, ci sa to vobec da, za kolko a ci sa to oplati. Bo ak tam prekrocis urcitu hranicu, oplati sa predat auto, kupit seriovo vykonnejsie a budes za rovnake prachy tam kde chces byt teraz s tym, ze do buducna mas stale priestor na ladenie...
Tipujem ale, ze si na tom ako vacsina z nas, proste ide s tym co mas, a chces si to upravit. Bo sa to upravuje postupne, aj financie sa do toho tlacia postupne, nebolí to tak, ako ked musis naraz vysolit za novsie auto, aj ked v konecnom dosledku ak si zratas cenu uprav ti padne sanka (netreba to ratat, racio je tu daleko za radostou a vzrusenim :mrgreen: )

Ak chces mat za relativne malo penazi ziadnu muziku navyse, okrem decibelov a subjektivneho pocitu a radosti (mozno minimalnu zmenu charakteru), ber cat-back. Ak to myslis seriozne a auto si nejaky ten rok planujes nechat a postupne sa dopracujes k vymene dalsich a dalsich casti, ber kompletku sanie+zvody+sport/de-cat+back cat. Nasledne mozno odlahcit zotrvacnik, dat tensie tesnenie pod hlavu na zvysenie kompresneho pomeru, prelestit sacie a vyfukove kanaly a dalsie pripadne upravy su uz vazne nerentabilne si myslim...

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 23:33
od Tonda-B
S výfukem je to takhle:

Všechno, co se dá naladit je vpředu - cca 10 cm od ventilů v hlavě a výfukový svod, tj. všechno než se ze 4 děr a trubek stane jedna - délky, průměry, to jestli za 4 trubek udělám 2 a ze 2 pak jednu, nebo ze 4 trubek rovnou jednu.

To, co je za tím, to může jen pokazit, ale ne jinak naladit nebo zlepšit.

Výfukový svod, který je velmi krátký a na něj navazující katalyzátor (série), je nevhodný pro výkon a jeho průběh.
Jednak jsou nestejně dlouhé krajní a prostřední větve, což je podstatná chyba a jednak je vůbec příliš krátký - motor by musel točit 11 000 otáček, aby to aspoň trochu pomohlo vyplachování.

Doporučeníhodný je svod z tenkostěnných trubek z ST170 - má skvělou cenu a aspoň takovou délku, že už jakž takž funguje.

Ve srovnání se sériovým velmi příjemně.

Problém k vyřešení je, čím navázat.

Ten kdo má jen jednu lambdu to řešit nemusí - napojí se bez katalyzátoru - pokud na něm vysloveně netrvá a emise si vyřídí "po sousedsku" - a má hotovo.

Ten kdo má lambdy 2, musí pokračovat vč. katalyzátoru a má tedy práce víc - pokud nechce mít pořád rozsvícenou žlutou kontrolku na palubě a chybu v paměti závad.

Z cenových důvodů nezmiňuji možnost pokračovat ST-čkovým katalyzátorem atd.

Ten ST-čkový katalyzátor je totiž kovový (ne keramický) a díky tomu i nijak zvlášť pěkně zaplatitelný.

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 23:41
od bee
suhlas, to ST-cko vyzera na celkom good value :idea:

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 23:45
od MarcusZ24
STčkový svody možná jsou "good-value", ale asi jste pozapomněli, že je na 1.6 Zetec SE nedám ani kdybych napsal ježíškovi :wink:

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 23:50
od MarcusZ24
Bee: Ford homologuje swap motoru nahoru a dolů max. o jednu objemovou kategorii, tzn. že můžu jít do 1.8 a Ford mi na to vystaví homologaci... :wink: a na 1.8 jsou cca stejný díly jako na 2.0, a na 2.0 jsou stejný díly jako na ST170 :twisted: :mrgreen:

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 23:50
od bee
myslel som to tak, ze to ma vychytavky v serii..
no to by bola lepsia cesta ako zacat s 1.6 :wink:

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 02.03.2009 23:51
od Tonda-B
To je faktická připomínka (ten motor 1,6 SE).
Jsem nějak lehkooký čtenář, promiň.
Já ho dával známému na 2,0l 96kW.

Bylo to velmi příjemné už dole a pochopitelně i v horním režimu otáček.

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 03.03.2009 00:07
od MarcusZ24
Však v pohodě, já pochopil jak to myslítě :) no uvidím, každopádně kvalitním výfukem a sáním si myslím, že ikdybych nechtěl v úpravách pokračovat, nic nezkazím :)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 03.03.2009 00:12
od Tonda-B
Pamatuj na to, že u výfuku je podstatný svod, ne středový a koncový tlumič.

Pokud vyndáš katalyzátor, nahraď ho trubkou.
Pokud tam necháš vykuchané těleso katalyzátoru, pohoršíš si tím dole a bude to mít ošklivý zvuk.

U sáni zachovej airbox.
To uklidnění vzduchu před vstupem do sání motorům prospívá.

Nenech motor nasávat ohřátý vzduch pod kapotou - stojí to výkon - vždycky!

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 03.03.2009 00:13
od jamaka
MarcusZ24 píše:2.0 jsou stejný díly jako na ST170 :twisted: :mrgreen:
no nie celkom.

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 03.03.2009 00:19
od MarcusZ24
:idea: edit chmelko:zmazaná zbytočná citacia :idea:

psal jsem, že "cca stejné"... :wink:

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 03.03.2009 00:24
od MarcusZ24
Tonda-B: když budou penízky, věř mi, že si rád koupím i svody :wink: když se budu zbavovat origo katu, tak ho vyměním za sportovní, né že ho vykuchám. nejsem prase... :wink: a nad sáním přemýšlím, nejradší bych kónusovej filtr K&N s náporovou trubicí, která by mě k filtru vedla chladnej vzduch a samozřejmě co nejlépe odstíněno od zbylého motorového prostoru... pokud nebude možno tohle s tím filtrem provést koupím K&N vložku do origo air boxu :)

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 06.03.2009 18:46
od sedlo
Mám nový laděný výfuk Ulter, dnes montovaný... Jsem zklamaný ze zvuku... Čekal jsem větší kravál... Nemám Kat a je to docela tiché :-/ Myslíte že se ten zvuk vylepší až se to opálí? Je z toho cítit smádek jak se to vypaluje, tak tajně doufám

Re: Vyfuk ladeny

Napsal: 06.03.2009 20:27
od bee
pochybuje za sa zvuk zmeni, to je fyzika, tam uz je vsecko dane... nejake mikronove vrstvy na povrchu nic nezmenia