Stránka 10 z 33
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 02.03.2009 23:12
od bee
No myslim ze lacnejsie by ta vysla vymena motora za (najblizsi) vacsi ako ladit 1.6ku.. (ide mi na jazyk stare "objem nicim nenahradis")
Ide to aj zlegalizoavat, riesilo sa to tu niekde na fore...
priklad vymeny motora, zial nutenej tu:
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &start=135
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 02.03.2009 23:18
od TripleJay
To je tak, upravy maloobjemovej atmosfery su v pomere cena/ziskany vykon velmi velmi drahe. Preto prva otazka by vzdy mala byt, co chces dosiahnut, ci sa to vobec da, za kolko a ci sa to oplati. Bo ak tam prekrocis urcitu hranicu, oplati sa predat auto, kupit seriovo vykonnejsie a budes za rovnake prachy tam kde chces byt teraz s tym, ze do buducna mas stale priestor na ladenie...
Tipujem ale, ze si na tom ako vacsina z nas, proste ide s tym co mas, a chces si to upravit. Bo sa to upravuje postupne, aj financie sa do toho tlacia postupne, nebolí to tak, ako ked musis naraz vysolit za novsie auto, aj ked v konecnom dosledku ak si zratas cenu uprav ti padne sanka (netreba to ratat, racio je tu daleko za radostou a vzrusenim

)
Ak chces mat za relativne malo penazi ziadnu muziku navyse, okrem decibelov a subjektivneho pocitu a radosti (mozno minimalnu zmenu charakteru), ber cat-back. Ak to myslis seriozne a auto si nejaky ten rok planujes nechat a postupne sa dopracujes k vymene dalsich a dalsich casti, ber kompletku sanie+zvody+sport/de-cat+back cat. Nasledne mozno odlahcit zotrvacnik, dat tensie tesnenie pod hlavu na zvysenie kompresneho pomeru, prelestit sacie a vyfukove kanaly a dalsie pripadne upravy su uz vazne nerentabilne si myslim...
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 02.03.2009 23:33
od Tonda-B
S výfukem je to takhle:
Všechno, co se dá naladit je vpředu - cca 10 cm od ventilů v hlavě a výfukový svod, tj. všechno než se ze 4 děr a trubek stane jedna - délky, průměry, to jestli za 4 trubek udělám 2 a ze 2 pak jednu, nebo ze 4 trubek rovnou jednu.
To, co je za tím, to může jen pokazit, ale ne jinak naladit nebo zlepšit.
Výfukový svod, který je velmi krátký a na něj navazující katalyzátor (série), je nevhodný pro výkon a jeho průběh.
Jednak jsou nestejně dlouhé krajní a prostřední větve, což je podstatná chyba a jednak je vůbec příliš krátký - motor by musel točit 11 000 otáček, aby to aspoň trochu pomohlo vyplachování.
Doporučeníhodný je svod z tenkostěnných trubek z ST170 - má skvělou cenu a aspoň takovou délku, že už jakž takž funguje.
Ve srovnání se sériovým velmi příjemně.
Problém k vyřešení je, čím navázat.
Ten kdo má jen jednu lambdu to řešit nemusí - napojí se bez katalyzátoru - pokud na něm vysloveně netrvá a emise si vyřídí "po sousedsku" - a má hotovo.
Ten kdo má lambdy 2, musí pokračovat vč. katalyzátoru a má tedy práce víc - pokud nechce mít pořád rozsvícenou žlutou kontrolku na palubě a chybu v paměti závad.
Z cenových důvodů nezmiňuji možnost pokračovat ST-čkovým katalyzátorem atd.
Ten ST-čkový katalyzátor je totiž kovový (ne keramický) a díky tomu i nijak zvlášť pěkně zaplatitelný.
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 02.03.2009 23:41
od bee
suhlas, to ST-cko vyzera na celkom good value

Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 02.03.2009 23:45
od MarcusZ24
STčkový svody možná jsou "good-value", ale asi jste pozapomněli, že je na 1.6 Zetec SE nedám ani kdybych napsal ježíškovi

Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 02.03.2009 23:50
od MarcusZ24
Bee: Ford homologuje swap motoru nahoru a dolů max. o jednu objemovou kategorii, tzn. že můžu jít do 1.8 a Ford mi na to vystaví homologaci...

a na 1.8 jsou cca stejný díly jako na 2.0, a na 2.0 jsou stejný díly jako na ST170

Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 02.03.2009 23:50
od bee
myslel som to tak, ze to ma vychytavky v serii..
no to by bola lepsia cesta ako zacat s 1.6

Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 02.03.2009 23:51
od Tonda-B
To je faktická připomínka (ten motor 1,6 SE).
Jsem nějak lehkooký čtenář, promiň.
Já ho dával známému na 2,0l 96kW.
Bylo to velmi příjemné už dole a pochopitelně i v horním režimu otáček.
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 03.03.2009 00:07
od MarcusZ24
Však v pohodě, já pochopil jak to myslítě

no uvidím, každopádně kvalitním výfukem a sáním si myslím, že ikdybych nechtěl v úpravách pokračovat, nic nezkazím

Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 03.03.2009 00:12
od Tonda-B
Pamatuj na to, že u výfuku je podstatný svod, ne středový a koncový tlumič.
Pokud vyndáš katalyzátor, nahraď ho trubkou.
Pokud tam necháš vykuchané těleso katalyzátoru, pohoršíš si tím dole a bude to mít ošklivý zvuk.
U sáni zachovej airbox.
To uklidnění vzduchu před vstupem do sání motorům prospívá.
Nenech motor nasávat ohřátý vzduch pod kapotou - stojí to výkon - vždycky!
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 03.03.2009 00:13
od jamaka
MarcusZ24 píše:2.0 jsou stejný díly jako na ST170

no nie celkom.
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 03.03.2009 00:19
od MarcusZ24
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 03.03.2009 00:24
od MarcusZ24
Tonda-B: když budou penízky, věř mi, že si rád koupím i svody

když se budu zbavovat origo katu, tak ho vyměním za sportovní, né že ho vykuchám. nejsem prase...

a nad sáním přemýšlím, nejradší bych kónusovej filtr K&N s náporovou trubicí, která by mě k filtru vedla chladnej vzduch a samozřejmě co nejlépe odstíněno od zbylého motorového prostoru... pokud nebude možno tohle s tím filtrem provést koupím K&N vložku do origo air boxu

Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 06.03.2009 18:46
od sedlo
Mám nový laděný výfuk Ulter, dnes montovaný... Jsem zklamaný ze zvuku... Čekal jsem větší kravál... Nemám Kat a je to docela tiché :-/ Myslíte že se ten zvuk vylepší až se to opálí? Je z toho cítit smádek jak se to vypaluje, tak tajně doufám
Re: Vyfuk ladeny
Napsal: 06.03.2009 20:27
od bee
pochybuje za sa zvuk zmeni, to je fyzika, tam uz je vsecko dane... nejake mikronove vrstvy na povrchu nic nezmenia