Stránka 10 z 18
Napsal: 05.12.2007 10:03
od omik
jozkablack: tak to je zaujimave

. v kazdom pripade prajem tej oktavke dalsich vela kilometrov. mozno sa to naozaj oplati, ale skusat to radsej nebudem

Napsal: 19.12.2007 14:57
od chmelko
ake výkony by mala približne preplnovana 1.6 16V
"Opel Corsa OPC:
Přeplňovaný čtyřválec má výkon 192 koní a maximální točivý moment 230 Nm, který lze přeplňováním zvýšit až na 260 Nm. Nejvyšší rychlost je stanovena na 225 km/h."
kolko má teda 1.6 TDCi?

Napsal: 19.12.2007 15:01
od vcedula
Napsal: 19.12.2007 15:03
od chmelko
ide mi o to ukazat, že je podla mna zle interpretovana výhoda dieslu a to vo velkom Nm
všetko je to iba o turbu

Napsal: 19.12.2007 15:06
od misoka
chmelko píše:ake výkony by mala približne preplnovana 1.6 16V
"Opel Corsa OPC:
Přeplňovaný čtyřválec má výkon 192 koní a maximální točivý moment 230 Nm, který lze přeplňováním zvýšit až na 260 Nm. Nejvyšší rychlost je stanovena na 225 km/h."
kolko má teda 1.6 TDCi?

Spotreba Opel Corsa OPC Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,9 (krutiaci 230NM/260)
FOFO II 1.6TDCI Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,8 (krutiaci 240NM/260)
Kolko ma teda Opel Corsa ??

Napsal: 19.12.2007 15:12
od chmelko
ak by diesel nemal nižšiu spotrebu bol by už dávno na smetišti dejin
a s tými Nm si mi len potvrdil, že všetko je to len o turbu
1.6TDCi kone, rýchlost? prečo si to nedopísal?
Napsal: 19.12.2007 15:21
od zewl
diesel = vetsi zivotnost
a nemyslim si, ze by treba nakladaky meli benzinovy motory (kdyby diesel byl na smetisti dejin kdyby mel na fuck spotrebu), tam je pouzivaji kvuli kroutaku v nizkych otackach, ne? Ne hlavne kvuli spotrebe ci zivotnosti.
Napsal: 19.12.2007 15:22
od chmelko
zewl: riešíme tu osobne automobily, nie trucky, lode, traktory, hospodarske stroje..
čo sa týka výdrže najnovších dieslových motorv..o tom až tak presvedčený už nie som..
Napsal: 19.12.2007 15:25
od zewl
Nechapu, proc stale dokola opakujete, ze kdyby naftaci nemeli turbo, tak by byli k nicemu. Ony turba maji, proto se drzi. To je jako kdybych napsal, ze kdyby benzinaci nemeli vyssi vykon, tak by byly k nicemu. Proste je to fakt, ze tam turbo je a proto jsou v pohode

Napsal: 19.12.2007 15:29
od chmelko
nie nie, nieje to o tom, dajme tomu čisto virtualne,že bude nafta za 50kč a benzín za 30kč, uvidíte čo by sa stalo...začali by sa produkovat benzínove motory s turbom a nafta by v osobakoch skončila..
nieje to o tom, že turbo skratka k nafte patri, ale o tom, že s turbom dosahuje omnoho lepšie výkony a vyrovnava sa s nim benzinu bez turba....
u oživení tohoto vlakna mi šlo, aby som vývrytil tzv.zátah dieslu...je to ale zatah turba...
ak by sme postavili vedla seba dajme tomu prave tie dve 1.6 obe v turbu..diesel bude mat jeden jediny plus a to spotrebu...uplne nič ine (maximalka, kone, Nm)
Napsal: 19.12.2007 15:33
od zewl
no ale pak by benzinaci s turbem byli asi fest drazi, ne? Aby se zaplatil vyvoj, ktery uz je v dieslech s turbem davno zaplaceny... Jinak nechapu, proc se uz standartne turba do benzinu nedavaji, jenom do specialu.
Napsal: 19.12.2007 15:34
od chmelko
vývoj už tu je dávno a to v závodných autach...
trh určuje cena nakupu a provozu (preto aj toto vlakno sa zaobera myšlienkou,že ak zdraží nafta na tolko ,že bude nerentabilne provozovat naftový motor) moja odpoved je, že by diesel v osobakoch skončil...podla mna je benzínový motor s turbom vždy lacnejší ako naftový a to hlavne kvoli vysokotlakemu čerpadlu,ktoré benzín nepotrebuje a prave ono navyšuje cenu spolu s turbom oproti benzínu pri nakupe
Napsal: 19.12.2007 15:37
od zewl
chmelko píše:...trh určuje cena nakupu a provozu...
takze zas jsme u spotreby

Ale je pravda, ze to je smysl tohoto vlakna, jestli se vyplati diesel z hlediska ceny nafty.
Napsal: 19.12.2007 15:38
od misoka
No ked uz sa potom bavime o normalnych ludoch , tak majorite je jedno , ci ma vykon 100koni , alebo 200koni, ludi bude zaujimat spotreba a hlavne spotreba
Napsal: 19.12.2007 15:41
od chmelko
samozrejme že ano, preto sa predava tolko nových naftových motorov ako sa predava...
ale sami vidite,že trh reaguje na prudku poptavku nafty a preto ju zdražuje..
ved som to už neraz spomenul, že jedina výhoda naftoveho motoru je jeho spotreba..nič viac a nič menej..