Stránka 10 z 10
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 23:06
od jimm
Chtěl bych se jenom zeptat ovlivňuje chlazení motoru-činost termostatu teplotní čidlo motoru?Mám na mysli motor-benzín.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 23:16
od Yeshterr
Jestli jsem to Jimmi nepochopil v opačnym gardu tak ne, čidlo teploty ovlivnit termostat nemůže, čidlo je pouze termistor (el. součástka), ze které se pouze vyhodnocuje, kdežto termostat je buď čistě mechanická záležitost, kde ho může ovlivnit jen okolní teplota (vody v okruhu) a nebo vyhřívaný, kde jeho otevírání může urychlovat řídící jednotka, vyhodnocující okamžitou zátěž motoru. Takže čidlo ho neovlivní. Jedině, že by ho ovlivnilo pasivně, tzn. předalo by špatnou informaci ŘJ, ta by ji vyhodnotila a díky této zanesené chybě by nesprávně spínala topné tělísko ve vyhřívaném termostatu, který by pak v nesprávný okamžik otevíral a zavíral. To už je pak ale spíš na diagnostiku. Furt se Ti to naprd ohřejvá? Máš termostat vyhřívaný?
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 23:41
od jimm
ále, vohřejvá normál ale když nastartuju studený motor tak lítají otáčky a při rozjezdu to kucká a v motoru něco plive pak slyším jak něco jako-by natekla někde voda a najednou to vystřelí a jede normal,já musím na parkovišti nastartovat a tak 2.Min počkat a potom se rozjedu.Proto se ptám na to teplotní čidlo jestli je v hajzlu tak dává řídící jednotce špatný signál v řízení směsi do motororu při studeném motoru

Termostat mám rok starej a chlazení motoru je ok.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 23:46
od Yeshterr
To by asi nebylo tak markantní, jestli Ti to po nastartování "houpe", tzn lítají otáčky nahoru a dolů, tak to je špatnou zpětnou vazbou a dělá to znečištěná váha vzduchu. Můžeš to natočit a vrznout na Tytrubko (Youtube)?
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 06.12.2011 23:50
od jimm
ok zítra to natočím a hodím to sem a uvidíme

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 07.12.2011 09:28
od ballu
Čidlo teploty nemusí být špatné, stačí ho vyndat a očistit. Stává se , že se na něm usazuje povlak/ špatný poměr chladící kapaliny/, který vlastně udělá tepelnou izolaci a přes ní má signál na budík opožděnou raakci.

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 07.12.2011 15:45
od Brehowicz
Povlak to dělá taky když už je chladící kapalina stará a místo aby chránila začíná rozežírat .