Stránka 10 z 19
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 05.01.2009 20:17
od bewc
Opět zimní starty... Dnes ráno bylo -2°C a FoFo chytnul napoprvé bez plynu. Nevím, buď ty žhaviče jdou nebo ne, není možný aby jeden den šli a druhý ne.Už se v tom neorientuju a u Forda taky ne (telefonicky mi sdělili že neví, že to chce diagnostiku atd. atd. - takže chtějí vydělat na ptákovinách a netuší jak to doopravdy opravit, nebo co by to mohlo být).
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 05.01.2009 21:59
od Vewehr
To bewc:
Po 6 letech bych ty žhaviče nechal vážně zkouknout. BTW, když otočíš klíčkem a pustíš elektriku (rozsvítí se kontrolky) počkej tak 6 sekund (při teplotě kolem nuly - při mrazech dýl - pelen tu psal časy a teploty) a měl by jsi slyšet cvaknutí relé žhavení. Při tom by se mělo rozjasnit podsvětlení počítadla km. Žhaviče, když fungujou, žerou myslím kolem 60 A a na osvětlení je to slušně vidět. Mě to svítilo při tom cvaknutí pořád stejně a všechny 4 byly kaput.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 05.01.2009 22:10
od bewc
Tak to ještě jednou zkusim podle času žhavení (až cvakne relé - snad to bude slyšet a vidět) a uvidíme. Zítra má být až -14°C, tak snad nebudu volat žluté anděly.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 07:59
od tašun
včera jsem cely den dobijel baterku ,dneska rano-10 a focusek chytnul na poprve a žhavil jsem dvakra.A to jsem spolihal na to že mam 2 měsice starou baterku ,kdybych ji nedobil tak nevim nevim.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 08:04
od zewl
tašun: psal jsi, ze mas 74 Ah baterku, dva mesice starou. Kde jsi ji kupoval? Neni kupovana nekde, kde treba stala rok? Na kontaktech baterky by mel byt vyrazen rok vyroby + tyden vyroby

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 08:36
od tašun
Kupoval jsem ji v autodilech je to BLACK DOT 74ah 640A ,na baterce je vyražen rok 08 ,ale byla za dvojku to se mi moc nezda ta cena. Altik mi dobiji dobře nemam snim žadny broblem,takže ještě jeden broblem s kapacitou baterky tak ji vratim.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 08:49
od Forny
Tak moje zkusenosti se zimnimi starty:
pred 14 dny prisly prvni mrazy - cca -9, auto mi nechytlo driv nezli na 3 ci 4 startovani, vyjmecne na podruhe. A to jsem i nekolikrate zhavil, nemelo to skoro zadny vliv. Vetsinou pri prvnim startu se motor tocil uplne naprazdno bez nejakeho naznaku zapaleni smesi. Nekdy mi spatne nastartovalo i pri ohratem motoru.
Minuly tyden jsem POPRVE pridal aditiva do nafty - Zimni aditiva od Sheronu. (najeto cca 400 km)
Dneska -8, motor chytnul snad okamzite, mozna se tak 2x otocil a pak bezel jak hodinky, sice hlucneji, ale to je u studeneho dieslu normalni. Takze treba v mem pripade to mozna bylo zanesenym palivovym potrubim ci vstrikovaci (nemohu tvrdit, bohuzel do vnitrku motoru nevidim

)
No a jsem zvedav az tam zacu davat aditiva od VIFu, ktere jsem vcera konecne sehnal, to pak auto nastartuje samo jen co me uvidi

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 09:01
od alexino
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 10:08
od jxmthp
Me zatim auto stoji, kde ho necham

pouzivam VIF a auto startuje suprove

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 10:11
od Vewehr
To Forny:
hluk na studeno je normální. Přijde mi, že si stačí poslechnout i jiný nafťáky a dělají to taky. Někde tady se objevilo, že studený motor navíc změní trežim vstřikování - vypne předvstřik a díky tomu zřejmě víc rachotí.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 11:19
od Forny
Vewehr píše:To Forny:
hluk na studeno je normální. Přijde mi, že si stačí poslechnout i jiný nafťáky a dělají to taky. Někde tady se objevilo, že studený motor navíc změní trežim vstřikování - vypne předvstřik a díky tomu zřejmě víc rachotí.
no ja do ted mel pouze benzinaky a tohle je moje prvni zima s dieslem, ale bratr ma sluzebni jen diesel a tak vim jak to rachoti pri studenem motoru (Octavia 1.9 TDi). Ale mohu rict, ze tak po 2 - 3 km o motoru uz nevim, je vice slyset aerodynamicky hluk a od kol.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 11:32
od jxmthp
Vewehr píše:To Forny:
hluk na studeno je normální. Přijde mi, že si stačí poslechnout i jiný nafťáky a dělají to taky. Někde tady se objevilo, že studený motor navíc změní trežim vstřikování - vypne předvstřik a díky tomu zřejmě víc rachotí.
Ja si myslim, ze prave by to melo zapnout "predvstrik" nebo neco na podobnem principu. Myslim si, ze je potreba dopravit palivo o neco drive do horkeho vzduchu, aby motor lepe chytil. A az motor dosahne urcite provozni teploty, tak by se mel vstrik ustalit do klasikeho rezimu.

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 11:34
od tino3
Ked sa zacali postupne znižovat denne teploty,tak pri nule to začalo byt citit na startovani.Chytil az na druhý krát,aj to som musel držat dlhsie klučik.Tak som premeral žhaviče a vsetky štyri boli KO.Namontoval som nove NGKčky a je to v poriadku.Tento týžden som ho nechal celý den vonku(asi 18 hodin),teplomer ukazoval -11 a chytil hned.Len som nažhavil,tak 3-4sekundy a startoval.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 18:34
od bewc
To Forny: Co stojí ty aditiva a kde je kupuješ? Vím že kolega to přidává do dieslu u renaultu (výrobce je snad Slovnaft) a chválí si to. Já mám trochu strach, jelikož mi u Forda říkali, že do TDci tankovat jen perfektní naftu a nic nedomýchávat (a teď myslím Forda v Belgii, Německu i u nás).
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 06.01.2009 19:03
od tašun
CHtěl bych dodat kte kvalitě nafty a jeji ceně,zvlašt u značkovych stanic že je skoro uplně na stejne urovni jako u běžnych benzinek.jedině trošku drachši .To dokazuje i nedavny pruskum,ale je to jenom muj nazor.Mate někdo nějake skušenosti z naftou a vlivem na startovani v zimě?