Stránka 10 z 21

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 12.03.2009 12:32
od kutil
Pokud jde o benzín bez turba, tak samotný chiptuning nestačí, je nutná i úprava sání, vačky atd. A většinou není nářůst výkonu takový. Zkoušel jsem čip od BitPoweru na Mondeu 1.8 benzín a bylo to o malinko lepší, ale nakonec jsem se vrátil zpět k původnímu.

Řeknu to jinak, pokud chceš vyšší výkon u benzínu, kup si větší motor nebo motor s turbem.

On ten chiptuning je tak trochu podvod. Sice trochu zvýší výkon motoru, ale spíše zlepší reakci na plyn a dodá řidiči subjektivní pocit, že to jede i při menším sešlápnutí plynu. Je to asi jako rozdíl mezi mým bývalým Mondeem a Focusem. Mondeo zrychlovalo podle sešlápnutí plynu v celém rozsahu. Focus i při lehkém sešlápnutí vyrazil jak šílený, ale při dalším přidáváním plynu již auto nedělá nic. A tak se chová chiptuning. Občas je nevýhodou zvýšená spotřeba.

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 12.03.2009 18:55
od MobyDick
flipísek máš pravdu, spletl jsem si název, tímto se omlouvám f. Bitpower. a haním f.ABC tuning

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 31.03.2009 11:32
od maverick
neviete ako sa da zistit typ riadiacej jednotky (ci je to EDC15 alebo EDC16) Mam FOFOII 1.8TDCI r.v. 2005

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 31.03.2009 13:47
od fplisek
Vymontovat přihrádku, vycvaknout ŘJ centrálu a mrknout na ŘJ, bude to na ni napsaný :wink:

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 04.05.2009 18:31
od LukasBlack
Zdravím, taky dlouho přemejšlím o chipu na 2.0 16V od Bitpoweru. Vlákno chiptuning benzín tady chybí :(
Jo je jasný že atmosféra se s turbem nedá srovnat, že tam je nárůst daleko menší, ale co ty jejich hodnoty teda, těch 143Hp A 197Nm? To vypadá hodně dobře a muselo by to bejt dost znát, a Bitpower je v těhle úpravách myslím si hodně zběhlá firma, tak by to tak mělo bejt ne? 8)
A to přece uvádí na sériovym motoru, a ne ještě nějak více upravenym :?:
Chtělo by to ňákou zkušenost :)

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 04.05.2009 22:16
od kutil
LukasBlack: Měl jsem od BitPower čiptuning Mondea 1.8 benzín a rozdíl je minimální. Já jsem to po testnutí po cca 14dnech vzdal.

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 05.05.2009 15:32
od LukasBlack
A proč že jsi to vzdal? Jestli to přidá aspoň těch 10koní, což doufam by mělo, když píšou 13, tak to význam mít musí, když to neni teda u auta kde se výkon počítá na stovky:-) Jak velkej je rozdíl mezi fokusem 1.6 a 2.0 a dělá to koní 30.
A co sem třeba jezdil sprinty s astrou 2.0 100kW, tak i kdybych se přetrh sem mu jezdil pořád za zadkem a rozdíl koní 6.

Jo a ještě si pamatuju jak před lety firemní alfa bitpoweru bourala na jednom tuning srazu, ta byla tak načipovaná že ani nestačila dát při výjezdu z letiště přednost v jízdě :mrgreen: :lol:

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 05.05.2009 16:49
od kutil
LukasBlack: moje mondeo mělo 85kW (naměřených skutečných 92kW). Po čipu více dunělo, více reagovalo na plyn, ale celkově se chovalo stejně. Sami hoši od BitPower říkali, že tobude maximálně do 10% výkonu. Problém je v tom, že skoro vůbec nezvednou moment, ale jen zvýší maximální výkon, respaktive ho jen posunou k vyšším otáčkám. Ale pokud nejezdíš s motorem v oblasti otáček maximálního výkonu, tak čip nepoznáš. U turbomotorů je to jiné, tam ti zvednou moment tak o 25% a to je znát. Myslím, že ty jejich Alfy mají turba.

A pamatuj!!!! Objem ničím nenahradíš, ani turbem ne. Jedině kdyby jsi měl biturbo. :D

Jestli si chceš užít, kup si nějaký 6ti válec....

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 05.05.2009 18:52
od fplisek
kutil píše:Jestli si chceš užít, kup si nějaký 6ti válec....
No 6ti válec, od Fordu teda žádná sláva, jel jsem s Mondeem 2003 6ti válcem a moc mě to teda nenadchlo :roll:

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 05.05.2009 19:16
od Marťas
A kdo mluvi o Fordu?? :mrgreen: Treba panove v Bavorsku by pomohli :wink: ......
Tak....a ted si koleduju o BAN :mrgreen:

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 05.05.2009 20:09
od LukasBlack
kutil: Ale tak nárůst momentu tam píšou ze 174 na 197, to taky jde u tohohle motoru. No a však mi jde o ten maximální výkon, třeba při sprintu, nebo prostě náký to krátkodobý využití maximálního výkonu.. Ne o silnější motor pro ježdění na zahrádku :mrgreen:
Jo jo, objem ničím nenahradíš a americký svaly 8) s tim bych si dovolil tak trochu nesouhlasit, něco na tom je, to je jasný, ale třeba postarší lehká honda civic 1.8/169PS a to bez turba, nevim až s jakym objemem bez turba u fordu bys jí předjel :roll:
Jak píšeš kdybych si chtěl užít, tak to je jasný, že na to je plno jinejch aut, ale za prvý to jsou prachy a za druhý hledam jak pomoct trošku tomu mýmu, jinak bych sem nepsal :)
Jo jinak ňáký to turbo by mi úplně stačilo, prozatím :mrgreen:

Marťas: Jo jo, bejt to tak, tak jsem na ňákym M3 fóru, ale to sem nebudeme tahat :mrgreen:

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 06.05.2009 10:07
od kutil
LukasBlack: Musíš porovnávat auta se stejným objemem a stejnou hmotností a stejným odporem vzduchu.

A pokud jde o údaje BitPoweru, tak je ber z rezervou. Věřil bych jen tomu, co před čipem a po čipu ukáže motorová brzda. Uváděné hodnoty jsou teoreticky dosažitelné, ale sám čipař neví na kolik se mu to povede čipnout. Jedinný čipař, který se tomu věnuje víc je Cimbu. BitPower většinou stáhne data z ŘJ, pak to strčí do notebooku, upraví mapy a kanstanty a zkusí to znovu nahrát do auta. A nechá tě projet. Ty nepoznáš jestli ti to zvednul o 23Nm. jediná možnost je to dát na brzdu. Čipař totiž udělá jednu změnu, která tě zmate, zvýší citlivost plynu a tak při malém sešlápnutí plynu si ŘJ myslí, že jsi šlápnul víc a ty máš pocit, že to víc jede.

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 06.05.2009 18:25
od LukasBlack
kutil píše:LukasBlack: Musíš porovnávat auta se stejným objemem a stejnou hmotností a stejným odporem vzduchu.
No však o tom to je, výkon/váha + přihlédnutí k momentu a trochu k tomu koeficientu odporu a taky převody, tak je jen o tom obsahu :)

A k tomu čipu, s rezervou to je jasný, jedině změřit před a po na stejný brzdě. Ale že by to bylo jen zvýšení odezvy na plyn, tomu neveřim, to by se nic nezměnilo, ani výkon ani moment přece.
A jít to musí, jinak by žádnej chiptuning přece nebyl, a když se tomu někdo věnuje a rozumí, nedělá nic jinýho, účtuje si za hodinu práce 12tisíc, tak tam přece musí něco bejt :)

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 07.05.2009 08:33
od kutil
:lol: Věř tomu, že čiptuning je hodně o tom majitele zblbnout a víra majitele, že se výkon zvýšil, když za to dá 12000,-Kč. U turbomotorů máš moznost laborovat s tlakem turba, ale u atmosférického motoru bez změny časování vačky a leštění sání a změny filtru sání možností moc nemáš. Pokud je už z výroby motor nastaven někam k maximálním hodnotám, tak z motoru moc víc nedostaneš.

Jen si ověř, kolik čipařů ti nabídne změření motoru před a po čipu!!! Nenabízí to, protože by museli vracet peníze. Ale zažil jsme třeba čip u TDI nebo dCi a tam to bylo brutální. Mám kolegu s Fabií 1.9TDI PD 77kW, která měla před čipem z továrny 88kW a on to čipnul na 120kW. A to je letadlo.

Odobně si myslím, že čipování atmosférického motoru bez výměny vačky a sání nemá cenu.

Re: Chiptuning TDCi

Napsal: 07.05.2009 22:48
od LukasBlack
Ale tak máš pravdu že takhle musíš mít spíš "hardware", ale ten software musí taky něco udělat přeci. To když jsme u toho, jak se propaguje, sportovní filtr dá výkonu navíc až 8%, svíčky 3%, svody 10%, rezonátor taky 10% a tak dál a dál a je z toho raketa :mrgreen: Jo a pak se natankuje u shellky v-power racing a ferrari nemá šanci :mrgreen: Jasně že blbost.

A to jako fábce BLS, BSW 77kW naměřili 88kW, to je taky náký divný ne, někomu na brzdě naměřej klidně o 10kW míň (což to by šlo) a někomu zase na starym motoru o 10kW víc, to už mi je divný. A jesti se to brzdí dobře,a ne tak jako se dělá chip, jak říkáš, ví někdo??