Stránka 10 z 12

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 29.10.2018 13:27
od vladko
Tak jsem dal na tvou radu a auto šlo k mechanikovi. (Promiň za můj předešlý příspěvek - jsem z toho rozladěný, když nemůžu přijít na závadu)
Info mám od ženy. Než k němu dojela klasicky hlášení odpadlo. Opravář ji řekl, že si prý volant nerozuměl s posilovačem a tak to přeprogramoval.
(Co a jak netuším). Měl to za 20 minut. Takže dle mého jen připojil diagnostiku a něco provedl. K samotnému posilovači a kontrole např. kabeláže a konektorů se určitě za ten čas nedostal.
Jestli se to objeví znovu tak vyměnit posilovač.
Něco o programování vím, takže spíš to vidím na elektrický problém než problém SW.
Moc tedy této opravě nedávám a mám neblahé tušení, že se chyba zítra objeví zas.
Když se objeví, zkusím zkontrolovat a vyčistit konektory co vedou do posilovače. Údajně tam bývá problém se zatečením. Rovněž jsem se na nějakých zahraničních fórech dočetl, že může blbnout snímač otáčení volantu.
Posilovač je celkem pálka, takže představa že koupím nový a tím to nebude mě děsí.

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 29.10.2018 14:33
od ZaQik
uvidis, snimac polohy volantu tohle nedela

nepisti hlasite cerpadlo, kdyz jsou kola v krajni poloze? pak se louci

vycisteni konektoru je dobry krok

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 29.10.2018 15:29
od vladko
Ja s tim nejezdim, ale co si vybavuji tak ne. O vikendu se vrhnu na kontrolu dle tohodle:
Výstřižek.PNG
Jestli jsem to správně pochopil tak když svítí hláška trvale tak buď je problém v kostře nebo v napájení a když ani to tak na sběrnici.
Našel jsem i postup jak zkontrolovat ten CAN pro EPS, ale doufám že až tak daleko nebudu muset zajít.

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 05.11.2018 09:57
od vladko
Tak přístup k vypojení konektorů je klasicky na přesdržku.
Nějaká oxidace byla na kostře na přívodu napájení (2-pin). Ale těžko říct jestli až tak velká, aby to nějak ovlivnilo funkci EHAPS. Je pravda, že udělat napájecí konektory (kolíky) shora na EHAPSu a kolem nich ohrádku tak že tam můžete nalít vodu a ona to celé zatopí je fakt umění. No uvidíme co žena řekne až přijede z práce. Ráno bylo chladněji takže by se hláška měla objevit pokud to nebylo tou oxidací.
A pak jsem zjistil, že olej je nepatrně pod značkou MIN, odhadem do půl cm. Ale to se mi zdá málo na to aby to dělalo neplechu i tak je ho tam pořád dost. Ale rád bych ho dolil ať vyloučím i toto.
Nevíte kde sehnat ten olej v nějakém menším množství. Kupovat litr když potřebuji tak max 1 až 2 deci se mi nechce. jde i o peníze, ale tak o to co s tím zbytkem. Našel jsem jen originál litrovky DP-PS od forda.

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 03.04.2019 22:12
od vladko
Tak jsem prováděl jednotlivá měření dle servisního manuálu na kontrolu funkce EHPAS
a všechna měření napětí a odporů ok (i sběrnice CAN). Takže mě ten test dovedl až k bodu vyměnit servo. To mám tedy v plánu. Jen se chci zeptat v jiném vlákně jsem našel, že se musí měnit i matka, ale já dle mého VIN našel jen že se na vysokotlaké části dá objednat těsnění 1332661.
Ta matka která se tam řeší je předpokládám jen pro mechanické servo.
A dále jestli někdo už měnil tak jaký je postup?

1) Odpojit konektory
2) vyšroubovat vysokotlakou část a vypustit.
3) oddělat sponu (zpátečka oleje - tuším tam už není matka)
4) demontovat starý namontovat nový s novým těsněním na vysokotlaké trubce
5) Dolít olej, a tuším v popisu 5krát pomalu od do razu po doraz a dolévat.

Jen co nevím, zase tu někde foki psal že se musí nové servo nahrát. Já však v emlconfig takovou volbu nenašel a v serivisním manuálu pro montáž a odvzdušnění se nic o přehrání nepíše.
Jestli se teda musí nějak nahrát můžeš prosím foki nebo někdo kdo ví jak napsat postup?

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 08.04.2019 10:10
od vladko
Tak v sobotu vyměněno servo. Přístup celkem v pohodě. Vyndat pravé světlo, odpojit tři konektory ze serva, sundat pravé přední kolo, plastový podběh povolit vysokotlakou matku na servu a sponu na hadici co vraci olej zpet do serva. Pak tri matky co drží servo a vytáhnout. Nic jiného jsem odstrojovat nemusel abych ho dostal ven. Dokonce ani spodní kryt pod autem. Pak nastala drobná komplikace, servo co jsem sehnal na vrakáči mělo jiný středový konektor (napájení servomotoru). Naštěstí borec co mi to prodával, říkal, že se dělají dvě verze a tak mi k tomu dal i ten protikus, že když tak si to budu muset předělat. No to se taky stalo. Hlavolam byl jak rozebrat ty plastové koncovky na těch kabelech a dostat ven fastony, ale tak nějak povedlo se. Musí se rozebrat a předělat i ty fastony, jelikož i ty jsou jiné a nevejdou pak do toho plastu.
Pak už jsem jen vyměnil gumové těsnění na vysokotlaké trubce a opačným postupem namontoval nové (staré :-) ) servo do auta. Dolil olej cca pul litru a otocil klickem a hlaseni chyby fuč. Volantem slo tocit jak po masle i bez nastartovani. Tak jsem nekolikrat projel od dorazu k dorazu abych to odvzdusnil. Original servo melo cislo 4m51 3k514 bf a to co jsem montoval ma 4m51 3k514 ad.
No snad tam nebude jiny rozdil nez v tom konektoru.
Pak jen ze srandy jsem dal vycist pres elmconfig jednotku ehpas a vse ok. Jen je v ni ulozene jine cislo vin. Zkusil jsem tedy zapsat moje skutecne vin, ale nepovedlo se. Netusim proc, mam elm pres bluetooth tak mozna proto. Nikdy jsem nic nezapisoval tak mozna spatny elm nebo co ja vim.
Ale tak snad jine vin v ehpas nicemu nevadi. Zena zatim chrochta blahem. Na vrakáči mi u toho nechal připojené i trubky. Ty jsem však neměnil. Vypadají, že jsou ok, tak kdyby měl někdo zájem, klidně za symbolickou cenu přenechám. (Samozřejmě nějakou korunu si vezmu až když si je někdo ověří že jsou ok). A pak mi ještě zůstal originál zavřený litr oleje do serva. Přibral jsem raději více, nevěděl jsem kolik tam vleze. Tak taky není problém, poslat do světa ;-)
tady foto pro případ zájmu:
trubky.jpg
olej.jpg
Jo a koukal jsem a možná to nefunkční nakonec půjde rozebrat. Nádobka drží pomocí spony. A po vylití oleje jsou uvnitř vidět torxy. ŘJ je taky na torxech tak možná půjde taky vytáhnout. Až bude čas zkusím to ze zevědavosti kuchnout. Jelikož když jsem koukal na nové tak chtějí starý jako vratný díl, tak předpokládám, že je k něčemu používají. Bylo by fajn opravit ten původní, jelikož netuším jak dlouho bude žít ten z vrakáče :-)

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 08.04.2019 13:19
od TomFocus
Dobrá prace i popis montáže :palec_nahoru:
Dej pak fotky rozborky, rád se podívám :wink:

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 08.04.2019 14:52
od ScorpionSX
Len k tomu VINku v EHPAS, áno, bude to na 99% tou bluetooth verziou, asi nebude vedieť zápis. Ale na funkci to nemá vlyv :wink:

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 17.05.2019 15:09
od vladko
Zdravím pánové, tak jsem se dostal k rozebraní serva, tak vám tu hodím nějaký postup s obrázky:

1. Vylijeme olej.
2. Sundáme sponu, která drží zásobník na olej na servu
1.jpg
3. Stáhneme zásobník, který drží už jen gumový okroužek takže to jde celkem lehce.
4. Nyní vidíme čerpadlo. To jako celek demontujeme pomocí dvou šroubů na horní části (jen ty torxy).
Je třeba větší síla je to dost dotažené.
2.jpg
5. Nyní sundáme ze středu unašeč (spojuje čerpadlo a rotor) a krycí plech ve kterém je černé plastové těsnění (kroužek) tak ten neztratit :-)
3.jpg
6. Sundáme segerovku včetně podložky pod ní. Tady vidíme ložisko a pod ním je gufero, které však není vidět a slouží k zamezení vniknutí oleje do části, kde je motor.
4.jpg
7. Otočíme servo vzhůru nohama a nožem (já použil ten lámací) zajedeme do silikonu, který je v drážce mezi tím víkem a samotným tělem serva. Projedeme to několikrát dokola.
A budeme zkoušet, jestli už nejde víko sundat. Opravdu to drží jen ten tmel. Takže pořád vyřezávat tmel a zkoušet páčit. Drážka je hluboká odhaduji tak 3-4 mm.
5.jpg
8. Jestliže jste nezapomněli sundat segerovku(krok 6) měl by vám jít nyní rotor stáhnout dolů.
(pozor uvnitř na tyči je taky podložka tak neztratit)
Je třeba se nebát potáhnout, působí na něj totiž stále magnet ;-)
(Červeně jsem tady označil spoje třech konektorů k desce)
( žlutě jsou označené unipolární tranzistory, které údajně rády odcházejí. Na každé straně jsou dva)
6.jpg
9. Tady vidíte jak to vypadá rozebrané a dokola pohozené jednotlivé díly.
Pokud by jste chtěli sundat i stator a dostat se k samotné desce je třeba povolit 4 šrouby viz červené kolečka a šipka rozdělat ty spoje těch konektorů a ještě je na statoru plechová pojistka.
7.jpg
Tady ukázka jak vypadá ta pojistka sundaná a je zde vidět i druhé ložisko.
8.jpg
Na závadu v mém servu jsem zatím nepřišel.
Čerpadlo jde rukou točit, takže bude ok, ložiska se taky zdají být v pohodě. Jen jsem měl nějaký sulc na dně toho víka a i stopy po oleji kde je tišťák, což by nemělo být. Ale to bude asi že už gufero po té době není ve 100% kondici. Bohužel nevím jak rozdělat ty svařené kontakty abych mohl sundat stator a dostat ke guferu a k samotné desce. Takže rozměry ložisek ani gufera vám nesdělím. Tranzistory mají označení BUK9E06-55A. Ale nejsem elektrikář, takže netuším jak proměřit. Mám známého, ale jsem s ním občas tak snad se mi na to někdy koukne.

Možná někomu, kdo se více vyzná v elektronice ten návod na rozborku pomůže ;-)

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 15.06.2019 09:55
od jill
Ahoj, sice nemam diesel, nicmene take mam po vymene posilovace rizeni. Provedeno servisem. Co se mi ted stava je, pri toceni volantem hapruje napeti - videt v noci na poblikavajicich svetlech. Ne v krajni poloze volantu, ale i kdyz se pohne mirne do strany.
Rikal jsem si, ze rizeni je ... jine nez pred vymenou. Ty svetla muj dojem jen potvrzuji. Jakoby posilovac menil behem otaceni svou intenzitu.

Nejake napady?

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 15.06.2019 10:07
od ZaQik
posilovac se louci ... nebo altik

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 15.06.2019 18:24
od jill
ZaQik píše:posilovac se louci ... nebo altik
Posilovac je tyden po vymene. Blbne to od vymeny. Altik dosud bez problemu(meneny pred 80K Km). No nic budu to sledovat, uvidime co a jak ...

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 05.11.2020 08:24
od martin1404
Ahoj,

tahle otázka je cílená nejspíše na uživatele vladko, ale kdo ví, prosím poraďte. Kolik kapaliny potřebuji při výměně servopumpy EHPAS? Všude (příručka k autu, Haynes, různé weby) jsem se dočetl pouze specifikaci kapaliny (WSS-M2C204-A2 - zelená), ale nikde se mi nedaří najít množství. Mám doma cca 800 ml a nevím, jestli je to dostatečné nebo mám přikoupit ještě litrovku.

Díky!

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 15.11.2020 18:39
od martin1404
Třeba to někomu pomůže, stačilo mi asi 600 ml. Nedělal jsem kompletní proplach. Takže litrovka, co jsem pro jistotu přikoupil mi zbyla. Ale co už. Do Mondea patří stejná kapalina, tak třeba to jednou přijde vhod tam :mrgreen:

Re: Steering assist failure + power steering malfunction

Napsal: 16.11.2020 17:55
od kPetr
vladko píše: 17.05.2019 15:09 Zdravím pánové, tak jsem se dostal k rozebraní serva, tak vám tu hodím nějaký postup s obrázky:
......................................
Super popis Vladko, moc díky :palec_nahoru: