Stránka 10 z 14

Re: diagnostika

Napsal: 07.02.2011 18:20
od ZonixX
Tomin123 - mym cilem bylo ukazat, ze se da ELM plnohodnotne vyuzivat na ucel, pro ktery se kupuje - spravnost cesty k softu at uz si resi kazdy sam

Re: diagnostika

Napsal: 07.02.2011 22:46
od Standa.64
Už jsem "správnou cestu k softu"našel.

Re: diagnostika

Napsal: 14.02.2011 13:02
od honza85
Ahoj, chci se vas zeptat jestli jste nekdo kupoval kabel ELM 327 v bluetooth verzi pres Ebay. Chtěl bych to taky koupit pres Ebay, ale nemam s tim zkusenosti. Kolik vas to stalo i s dopravou, nebo kdybyste mi dali odkaz od koho jste to koupili. Nerad bych platil za doparvu vice nez je cena te diagnostiky. diky za info

Re: diagnostika

Napsal: 14.02.2011 16:26
od Standa.64
Mrkni na tyhle stránky:http://www.dealextreme.com/c/obd-obd2-c ... =relevence
Poštovný se neplatí,podmínka je registrace a Pay Pal účet.Většinou do 14 dnů je zboží doma.

Re: diagnostika

Napsal: 15.02.2011 08:37
od honza85
Diky mrknu na to, PayPal mam, takze to snad nebude problem.

Re: diagnostika

Napsal: 22.02.2011 18:10
od Bullitt
Měl jsem půjčenou diagnostiku s ELM327(z DX, sku16923), protože jsem potřeboval vyčíst kód chyby na Peugeotu rodičů, kde občas svítila kontrolka motoru.
A když už jsem tu dagnostiku měl v ruce, zkusil jsem to napojit na moje auto, chyby žádný, zkusil jsem koukat na "živý" data("Sensor data" v sw ScanTool.net 1.13), což fungovalo, akorát mě zarazila hned první položka "Absolute throttle position", protože minimální hodnota bez plynu byla 16,9%, neměnila se s ohříváním motoru, akorát samozřejmě pokaždý vzrostla s přidáním plynu. Někde jsem na netu četl, že to vždy ukazuje víc než nula bez plynu(dáno dorazovým šroubem klapky), ale obecně by neměla být větší jak asi 5-10%(podle auta). Jenom připomenu, od začátku co mám auto, řeším problémy s pomalým padáním otáček při řazení, tak jestli by to nemohlo mít souvislost. Také jsem si vzpomněl, když jsem se ptal ve Fordu na můj problém s otáčkami, tak říkal něco o kalibraci TPS(snímač polohy škrtící klapky) na koncové body(rozsah plynu).
Nemá s tím někdo zkušenosti, jaká by tahle hodnota měla být?

Re: diagnostika

Napsal: 24.02.2011 10:18
od zbyndatvrd
Ja mam Absolute throttle position hodnotu na rovnych 20% a otacky mi padaji pekne.

Re: diagnostika

Napsal: 24.02.2011 19:20
od Bullitt
Díky za odpověď, aspoň tedy vím, že tohle asi vliv nemá. Škoda, třeba už jsem mohl ty debilní otáčky vyřešit.

Re: diagnostika

Napsal: 09.06.2011 11:29
od Tom787252
jarous350 píše:Prosim o radu k nasledujicimu:

Soft - ScanMaster-ELM, verze 1.6.0.0

1. Funguje vam test Lambda sondy? Mne to nic nenacita.
2. Dale zalozka 'Vysledky monitorovaciho testu' uplne spodni radek s oznacenim $56 mam nekdy nad povolenou maximalni hodnotou - co to znamena? Nikde nevidim vysvetlivky.
3. Pokud zkusim v menu Spotrebu paliva, vyskoci hlaska, ze vaha vzduchu neni podporovana. Mam neco s vahou vzduchu nebo jenom software tu moji neumi? Mel jsem za to, ze nekdo tady psal, ze mu to spotrebu meri.

Jinak zalozku s Chybovymi kody mam prazdnou, coz je na jednu stranu dobre, na druhou stranu to nepomaha resit nektere problemy, ktere s autem jsou.

Edit:
k bodu 2. - Nasel jsem toto http://www.autoservicetech.com/fordmode6misfire.html
uplne dole se neco o $56 hovori, ale prestoze nejake zaklady anglictiny zvladam, tak jsem to z toho nepochopil. Muzete na to nekdo mrknout? Dik
Tak jsem si také koupil kabel ELM327, připojil svýho focuse se softem Scanmaster a zjistil v podstatě stejné problémy.

K bodu 1. ukazuje mi to že nejsou žádné udaje z testů (proč nevím)

K bodu 2. je zajímavé že, když jsem načetl data data bez běžícího motoru, tak všechny testy byly v pořádku, ale po opětovném načtení dat se spuštěným motorem mi to ukazuje hodnotu 20235 a chybu. Taky nějak nechápu oč jde.

K bodu 3. taky mi to bylo divný a tak jsem trochu hledal a zjistil, že focus po FL již nemá váhu vzduchu MAF ale snímač absolutního tlaku na sání MAP. Takže proto to zobrazuje, že není MAF podporován. Bohužel asi nejde nastavit výpočet spotřeby bez použití MAF takže máme smůlu.

Jinak jsem měl uloženou závadu P0171 - směs příliš chudá
P0171 - Ford Type Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE Controlled
Description Fuel System Too Lean Conditions
Cause Engine running at Cruise speed for 3-4 minutes, then the PCM detected that the Adaptive Fuel Control System was at its rich correction limit (due to a lean A/F ratio)

Bohužel z toho překladu tomu nějak nerozumim, jak je to myšleno. Neuměl byste se k tomu někdo zkušený vyjádřit, kde může být problém?

Re: diagnostika

Napsal: 10.06.2011 11:16
od zbyndatvrd
Mas s autem nejake problemy? Malo vykonu, detonace, zpozdena akcelerace?

Re: diagnostika

Napsal: 10.06.2011 12:56
od Tom787252
Myslím že moc netáhne, sice nemám porovnání, ale kamarád v něm jel a říkal, že se mu zdá línější. Při studeným startu se mi občas stává, že když šlápnu prudce na plyn tak se nejdřív jakoby zadusí a pak teprve natáhne do otáček. Zvýšená spotřeba cca 8,5l při hodně klidné jízdě. A jinak problémy s kolísáním volnoběžných otáček viz. můj příspěvek http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 90#p632690.

Re: diagnostika

Napsal: 10.06.2011 13:21
od zbyndatvrd
Pokud je tomu jak pises, pak na 90% to ukazuje na spatne hodnoty z MAF senzoru. Podle tveho podpisu (FF rv.2002) jej mas pod sacim potrubim vedle alternatoru. Sujdej PP kolo, umelohmotnou krytku kl.remene, klinovy remen, alternator a vysrubuj MAF senzor. Pokud to pujde, procisti jej (napr.cisticem brzd) a dej to znovu vsechno do kopy.
Pokud se ani presto akcelerace a ot.motoru nezlepsi, uvazoval bych o koupi noveho senzoru.

Re: diagnostika

Napsal: 10.06.2011 13:37
od mouse
a co když tam má MAP a né MAF

Re: diagnostika

Napsal: 10.06.2011 14:07
od zbyndatvrd
Je tam MAP. V druhe polovine roku 2001 byl MAF z FF odstranen a nahrazen zminenym MAP.
Tom787252: Timto se nic nemeni (pouze slovni zamena), vycisti jej a dej vedet jak jsi dopadl.

edit: Mel bys tam najit neco >>> takoveho <<<, akorat ne tak zasrane :)

Re: diagnostika

Napsal: 10.06.2011 14:18
od Tom787252
Víte někdo v jakých hodnotách kPa by se měl senzor MAP pohybovat při volnověhu a při zatížení? Třeba bych mohl jeho správnou funkci vyčíst z hodnot při napojení na diagnostiku Scan Master, ať to nerozebírám zbytečně. Nějak jsem k MAP senzoru nic moc info nenašel.
Jestli tomu tedy dobře rozumim tak to u mě vypadá, že MAP senzor dává špatnou informaci říd.jednotce o množství vzduchu, říká jí, že je ho méně než ve skutečnosti, podle toho dává řídící jednotka méně paliva, ale lambda vyhodnotí chudou směs a začne přidávat palivo a když se dostane s přidáváním nad nějakou max.hodnotu po určitou dobu tak to vyhodnotí jako chudou směs. Je to tak nějak nebo mám špatnou představu.