Stránka 10 z 32

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 06.02.2009 20:06
od ybuba
Jak říkám, asi máš pěkně "těžkou nohu na plynu" :idea: :?: Kdybych měl takové gumy, jsem na tom asi podobně, ikdyž preferuji radši svižnou jízdu a na spotřebu než styl "brzda - plyn" :D :D :D Správný odhad :?: :idea:

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 06.02.2009 20:32
od KubaU
U mne je to spotřeba a následek několika let (tak trochu nedobrovolného) ježdění s Terranem a 2,7 TDI motorem; to s tou spotřebou taky souvisí, pod 10 l jsem se s tím nedostal. Prostě jsem si zvyknul na nižší otáčky a určitý způsob ježdění, sice s benzínama občas jezdím (jak už tu bylo zmíněno), ale točit motory na velké otáčky mi nevyhovuje. Speciálně trvalých 4500+ otáček na dálniční rychlosti mě skoro drásá :)

S "malým" dieselem jako je 1,6 se skoro řadí častěji, než s benzínem, alespoň to je můj dojem :) Protože využitelné pásmo otáček je menší. Například na dvojku bych to na 100 možná vytáhnul (nezkoušel jsem to), ale asi by to stálo hodně za prd.

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 06.02.2009 22:11
od Anndy
A ratali ste ci sa vam ta spotreba naozaj vrati? (len tak pre zaujimavost, nie je to rypanie)

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 06.02.2009 23:42
od KubaU
To je komplikované, těžko odhadnu, kolik najezdím - v podstatě je dost dobře možné, že s dieselem najedu víc, protože utopené náklady (pořizovací) neuvažuju a provozní náklady jsou menší.

Taky u ojetiny není cenový rozdíl tak znát, jako u nového auta, a hlavně se špatně srovnává - najít stejně staré auto se stejným nájezdem a výbavou... Dokonce bych řekl (teď jsem na to koukal), že ceny jsou v podstatě stejné, v tom případě se vrátí :) U nového auta je to jinak, tam se návratnost počítat dá.

Ale diesel jsem chtěl každopádně, spotřeba byl sice faktor, ale je to spíš plus.

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 07.02.2009 23:14
od georgi
ybuba píše:Spotřeba 6,3 - 6,6 l/100 km je na diesel celkem dost, ne :?: Asi tomu dost šlapeš na plyn, že :?: :lol:
Na 1.8 TDCi v meste celkom normalka... Po poslednych Slovenskych zmenach som vynuloval pocitadla a skusam jazdit "ako novy predpis kaze". Momentalne mam priemerku 5.8, ale je to vyslovene ohubu slimacenie (asi ako predtym na Xsare 1.4i 55kw, ked som isiel stredne svizne). Ak po plyne poslape obcas z vesela resp. postoji v zapche (=statie a pohynanie na 1nicke), tak je 6.3-6.6 taka normalna hodnota. Napr. ked som si zajazdil agresivnejsie plyn-brzda, spotreba sa mi vysplhala aj na 7.2.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 08.02.2009 11:04
od georgi
deekay píše:
Boban píše:presne vidim kde se setrilo u meho focuse r 2000 oproti mymu Escortu z r 1994 a uplne stejne vidim ted, kde se setrilo u uplne novyho focuse r 2009 co si ted koupil kamarad zase oproti mymu focusu...
Vedel by si konkretizovat miesta, kde setrili na novom focuse? Som par mesiacov stastnym majitelom FFIIFL1.8TDCi a zatial som zistil neblahe setrenie na alternatore (to vyriesili vymenou za silnejsi). Budem len rad, ak sa dozviem o dalsich potencialnych zdrojoch problemov...

Vdaka,
M.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 08.02.2009 15:31
od deekay
Jen z tech veci ktere me upoutaly na prvni pohled + z testovaci jizdy

1)tapecirungy dveri - material+design madel - jsou rovna a neprirozene se drzi, vypada to jak nake stare VW, to ma FoFo I imho mnohem ergonomictejsi a hodnotneji pusobici

2) nerovna podlaha pred ridicem a spolujezdcem - nevim z jakeho duvodu, ale proste je tam takovy hrbol, hlubsi je to vzdy bliz ke dverim, vypada to nehezky a nedodelane, jako by tam neco chybelo a s tim souvisi prostrizeni koberce aby bylo videt VIN - U escorta tam bylo pekne plastove odviraci okenko, , tady to neni ani olemovane

3)jak jsou v predu u spolujezdce v koberci diry na uchyty gumovych koberecku, tak tou dirou jde nahmatat kabelove svazky, ktere se tam placaji, uprednostnil bych kdyby byly komplet obalene omotavkou proti vibracim a nekde uklizenejsi

4)odklopny znacek na kapote, oproti jednice se brutalne vikla, ma jednodussi system kde ho clovek sam musi zahaknout za plastovou nozicku, ne jako u FoFo I kde sam zaskoci a je tuhy bez vetsich vuli

5)docela tragicke odhlucneni motoru (me osobne nevadi a vitam to ale vetsina beznych uzivatelu bude nadavat), kdyz to srovnam s pitomou fabii kde neni slyset temer nic. Muj Escort mel lepsi odhlucneni nes muj FoFo I a muj FoFo I ma lepsi odhlucneni nez nove FoFoII 2009.

no a ted k vecem co jsou zalezitosti konkretniho kusu
kamosovi jde blbe radit trojka, nekdy narazi na "zed", a kdykoliv by clovek chtel radit ve vyssich otackach rychleji, drbne si o "zuby", zatim to prikladam malo zajetemu autu.
Druha vec je, ze kdyz auto stoji v zime venku tak druhy den po nastartovani a pohybech volantu je slyset periodicky zvuk jako by neco rotacniho brinkalo o naky drat, nebo plech. Je to slyset i kdyz auto stoji a je to zavisle na otackach motoru a na pohybu volantu. Zatim nevyreseno.

Pokud beru setreni na mym FoFo I proti mymu escortu, tak escort ma 15let, najeto 240tisic a nikdy s emi u nej nestalo ze by se samy zamykaly dvere, ze by byla vule v plastovych pouzdrech tyce rizeni, ze by zacly vibrovat poloosy, ze by vzal byt jen kapku oleje...to vsechno bohuzel je vlastnostma myho Focusu pri najetych 115tisic a stari 9let. Dalsi veci ze v mrazech pri stajhovani oken jak u ridice tak spolujezdce to trochu drhne a ze klapka plynu je z plastu a casem si vychodi drazku + se tam vybuduje bordel, takze z nulove polohy je tam maly odpor.
A todle jsou vlastnosti mnoha focusu. Rozhodne to neni ojeidnele...

Jinak dle me po svezeni je furt FoFo II po FL pro ridice nejlepsi auto v tydle tride, zatimco na firemni koktu II sem si musel dlouho zvykat, rizeni je jak kdyz micham puding a auto ma jizdni valstnosti tanku, tak focus je agilni, hned jak jsem do nej sedl, pripadal jsem si ze s nim jezdim kazdy den, tuha brzda, plyn, rizeni.... hodnotim velmi kladne.

Nicmene dnes se setri vsude, kazda automobilka a na vse, sem s oboru tak o tom bohuzel vim sve. Musi se holt vybrat dneska nejmensi zlo, kvalitni vozy v bezne tride uz nejsou.

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 08.02.2009 16:06
od Boban
přesun z nevhodného vlákna Boban

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 08.02.2009 16:23
od jamaka
georgi69 - v meste ????? no to mase mini mestecko mi asi neurobi nejaku original mestsku spotrebu :)

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 08.02.2009 20:29
od PetrAT
[quote="deekay"]
S Tvým hodnocením nezbývá než plně souhlasit a našly by se i další ošizené věci.
V tuto chvíli mi nejvíce vadí bídné boční držení v sedačce řidiče u verze Trend :x
Hovořil jsem s člověkem, který má už 4 Mondeo.
Začínal hned prvním modelem. Vždy minimálně ve verzi Ghia + další příplatkové věci
Potvrdil mi, že co novější to více ošizené. Zatím ho pokaždé koupil z důvodu slevy

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 08.02.2009 20:34
od Anndy
k tomu setreniu: nedavzno som sedel v ne_ray-ovom focuse spred fl a mozem pridat - A stlpiky po FL su z tvrdeho plastu, tam boli calunenne. Tak isto v kombiku stropne calunenie - tapacirung - to je len chlpaty papier.

co sa tyka motora - tam nemam problem s odhlucnenim - nie je hlucnejsi ako vo fabii (ale to moze byt motormi - doverne poznam fabiu 1,2 a 1,4, ci cordobu 1,2 a vsetky su hlucnejsie). Tak istio cesta po dialnici je tichsia ako v uvedenych autach.

Ale napr. odhlucnenie naprav - je tragicke - nemyslim hluk od kolies - valenie - ale pri prejazde nerovnosti take buch-buch. Tu to buchne, fabia len jemne sa ozve. Toto aj georgi69 tvrdil, ze mu v servise hovorili, tato konkretna vec je horsia aj ako vo verzii pred FL.

K tym dieslom. Takze vlastne diesel mate vsetci kvoli nizsej spotrebe a nejake ine naklady k tomu neratate.

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 08.02.2009 20:42
od jamaka
Anndy píše:K tym dieslom. Takze vlastne diesel mate vsetci kvoli nizsej spotrebe a nejake ine naklady k tomu neratate.
a ake ine naklady?

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 08.02.2009 20:59
od tomason
Všichni počítaj benzín je nerozbitnej :!: a diesel se určitě rozbije :idea: jenže ten diesel ten benzín přežije :lol:

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 08.02.2009 21:30
od ybuba
Ono je také dobré se zamyslet nad tím, jak dlouho bude člověk auto používat :idea:
Čistě hypoteticky, ročně najezdím cca 25 tkm, což je za 10 let cca 250 tkm - toto by mělo auto (hlavně tedy pohonná jednotka) vydržet, pokud se o ni budu pravidelně starat. Takže při srovnání benzín vs diesel mi stále vychází příznivěji benzín a jeho vlastnosti (lehčí, tišší, pružnější, stačí nižší obsah, možná méně náročnější na opravy, nyní nižší cena benzínu, ... až po nižší sazbu pojistky - prosím příznivce dieslu, teď mě prosím neukamnujte :idea: ). Na druhou stranu tím vůbec ale neodsuzuji diesel, pokud bych ročně najezdil např. 40 - 50 tkm, asi bych nyní jezdil v dieslu :wink:
Rozhodující pro mě osobně je ale jedna věc, za 10 let už budu zcela jistě jezdit v jiném (novějším) autě :!: Troufám si říci, že to ale tutově bude FORD :!: :lol:

Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Napsal: 08.02.2009 21:49
od georgi
jamaka píše:georgi69 - v meste ????? no to mase mini mestecko mi asi neurobi nejaku original mestsku spotrebu :)
Verim, ze keby som sa casto mrckal cez centrum a postaval na semaforoch resp. v kolonach, tak by to bolo horsie - momentalne sa snazim chodit po obchvate a ked sa rano moc nebranim budiku, tak sa vyhnem aj spicke...

Najlepsia spotreba je kazdopadne pri pokludnej jazde po okrskach. Ked som isiel na malu sobotnu prehliadku hradov a zamkov v okoli BA a cely den som chodil za kamaratom, ktory ma stary opel astra 1.7 hladky diesel (= nedaval mi dovod, aby som motoru poriadne nalozil), tak som dosiahol spotrebu 4.9. Taky kludny stav mysle (a spominanu spotrebu) sa mi uz ale zrejme tak skoro dosiahnut nepodari ;).

Na dialnici ta 6ka zalostne chyba a 2.0TDCi by uz stal o dohohost viac ;(.