Zapalovaci svicky - Mondeo
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Odtrh je to hlavní, což se v pohodě dá seřídit spárovou měrkou, další věci je použití titanu a iridia při výrobě elektrod, pokusím se vyšťourat nějaký objektivní test, pokud byste něco taky našli, budu rád, když to sem dáte. Koukal jsem např. na autokelly, kde od BOSCHe jsou pro duratec s LPG svíčky za cca 100,-/ks a nebo 400,-/ks. Je na finální kvalitě zapalování směsi opravdu znát čtyřnásobný rozdíl? Asi ne. A čtyřnásobná výdrž? Ta je podle mě daná hlavně správným nastavením směsi, ale ty ušlechtilý kovy na tom asi taky budou mít zásluhu. Jak říkám, chtělo by to nějaký věrohodný srovnávací test...

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Zapalovací svíčky NGK
Vysokonapěťová zapalovací svíčka NGK je velmi náročnou částí zapalovací soustavy. Zasahuje do spalovacího prostoru motoru a pracuje ve velmi náročných podmínkách, při rychlém střídání teplot od 60 do 2000 až 2500 °C a tlacích až 5900 kPa. Zapalovací svíčky NGK snáší velké teplotní spády, odolávají chemicky agresivnímu prostředí a izolátor snáší bez poškození napěťové rázy až 25 kV. Elektrody se vyrábějí ze slitin niklu, kreré jsou legovány přísadami manganu, křemíku, chromu, titanu a hliníku. NGk svíčky mají jadřinec elektrody z vysoce kvalitní mědi. Pro namáhavé podmínky provozu se místo slitin niklu používá wolfram, platina a slitin iridia. Střední elektroda obsahuje často stříbro. Elektrody a poloha jiskřiště jsou různě uspořádany. svicky Izolátor je nejdůležitější a nejnáročnější částí zapalovací svíčky. Izolátor NGK zaručuje vysokou pevnost, vzhledem k jeho namáhání i bezpečného utěsnění v pouzdře svíčky. Izolátor má velice dobré izolační vlastnosti, které se nezhoršují ani při vysokých teplotách. Chemicky odolává proti působení látek obsažených v palivu a proti látkám vznikajícím při spalování. Velký význam u zapalovacích svíček je tepelná vodivost materiálu a její závislost na teplotě. Provozní teplota špičky izolátoru se má pohybovat v rozmezí 400 až 800°C. Teplota se musí pohybovat nad 400°C, aby docházelo k dokonalému shoření úsady na izolátoru. Teplota 800°C je spodní mez teplot, při níž se palivová směs již vznítí, příjde-li do styku s teplým povrchem. Pro běžná paliva je tato hodnota v rozmezí 820 až 1 000°C. Schopnost zapalovací svíčky snášet určité tepelné zatížení bez samozápalů vyjadřuje tepelná hodnota zapalovací svíčky. Tepelná hodnota je vyjádřena číslem od 0 do 9. Proto je důležité dodržovat vhodný typ zapalovací svíčky pro určitý motor předpisem výrobce (automobilu nebo zapalovacích svíček).
http://www.brisk.cz/upload/fckedit/file ... 150DPI.pdf
Vysokonapěťová zapalovací svíčka NGK je velmi náročnou částí zapalovací soustavy. Zasahuje do spalovacího prostoru motoru a pracuje ve velmi náročných podmínkách, při rychlém střídání teplot od 60 do 2000 až 2500 °C a tlacích až 5900 kPa. Zapalovací svíčky NGK snáší velké teplotní spády, odolávají chemicky agresivnímu prostředí a izolátor snáší bez poškození napěťové rázy až 25 kV. Elektrody se vyrábějí ze slitin niklu, kreré jsou legovány přísadami manganu, křemíku, chromu, titanu a hliníku. NGk svíčky mají jadřinec elektrody z vysoce kvalitní mědi. Pro namáhavé podmínky provozu se místo slitin niklu používá wolfram, platina a slitin iridia. Střední elektroda obsahuje často stříbro. Elektrody a poloha jiskřiště jsou různě uspořádany. svicky Izolátor je nejdůležitější a nejnáročnější částí zapalovací svíčky. Izolátor NGK zaručuje vysokou pevnost, vzhledem k jeho namáhání i bezpečného utěsnění v pouzdře svíčky. Izolátor má velice dobré izolační vlastnosti, které se nezhoršují ani při vysokých teplotách. Chemicky odolává proti působení látek obsažených v palivu a proti látkám vznikajícím při spalování. Velký význam u zapalovacích svíček je tepelná vodivost materiálu a její závislost na teplotě. Provozní teplota špičky izolátoru se má pohybovat v rozmezí 400 až 800°C. Teplota se musí pohybovat nad 400°C, aby docházelo k dokonalému shoření úsady na izolátoru. Teplota 800°C je spodní mez teplot, při níž se palivová směs již vznítí, příjde-li do styku s teplým povrchem. Pro běžná paliva je tato hodnota v rozmezí 820 až 1 000°C. Schopnost zapalovací svíčky snášet určité tepelné zatížení bez samozápalů vyjadřuje tepelná hodnota zapalovací svíčky. Tepelná hodnota je vyjádřena číslem od 0 do 9. Proto je důležité dodržovat vhodný typ zapalovací svíčky pro určitý motor předpisem výrobce (automobilu nebo zapalovacích svíček).
http://www.brisk.cz/upload/fckedit/file ... 150DPI.pdf
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
to Yeshterr: Najezdil jsem s escortem na LPG (podtlak) 100 tis. km s originál svíčkami Motorcraft. Jednou mi tam v servisu dali NGK (přesně typ pro můj motor!!!) a byly problémy se střílením do sání. Tak tam šly zase Motorcraft a byl klid. Žádné plynové, normální typ předepsaný pro benzín, vydržely tam přes 50 tis. km. I když vím, že NGK vlastně ty Motorcrafty vyrábí, tak to tak prostě tenkrát bylo... více jsem o tom psal na fordfans.cz.
Teď na Duratecu mám také originál Motorcraft, naježděno mám 25 tis. , z toho na LPG 22 tis. Ty svíčky už tam byly, když jsem auto loni kupoval, takže nové nebyly. Jsou to AGSF 22FE13J. I když už jsem si z Polska koupil tytéž nové, ještě jsem je nevyměnil. Fungují bez problému, ani odrtrh 1,3 mm jsem zatím neměnil. S nějakými speciálními pro LPG bych nelaboroval, je to zbytečné, riskantní a jak je vidět, i drahé.
Teď na Duratecu mám také originál Motorcraft, naježděno mám 25 tis. , z toho na LPG 22 tis. Ty svíčky už tam byly, když jsem auto loni kupoval, takže nové nebyly. Jsou to AGSF 22FE13J. I když už jsem si z Polska koupil tytéž nové, ještě jsem je nevyměnil. Fungují bez problému, ani odrtrh 1,3 mm jsem zatím neměnil. S nějakými speciálními pro LPG bych nelaboroval, je to zbytečné, riskantní a jak je vidět, i drahé.
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Hm, asi na tom něco bude, když už to psal Jimmi a teď Ty...měl jsem akorát strach o tu cívku. Jinak mě na lpg svíčky nechali původní s tím, že jsou dobrý. Byly měněný u Frolíka a Rataje, takže počítám, že Motorcraft. Najeto na nich je cca 15tis. Jestli je plynaři sklepávali nevím, každopádně se uvidí až je budu měnit. A ještě se zkusím zeptat na garančce lpg.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Co se týče těch svíček tak jsem to řešil stejně jako mh30-mám klasiku motocraft od runcajse za dobrou cenu a najeto 12000km a nou problém 

ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Kdyby jste si přečetli pořádně článek a hlavně odkaz co jsem zde dal, tak by jste odpověď našli.
Jako každý výrobek , tak i výroba svíček má určitou toleranci při výrobě. Hlavní díl a to izolátor dává hlavní vlastnost zapalovací svíčky, to znamená studená a teplá svíčka jejiž hodnotu má výrobce motoru odzkoušenou. Tato hodnota má pak vliv na výkon , startovatelnost a spotřebu. Ikdyž svíčka u různých výrobců má stejnou tepelnou hodnotu značením, ve zkutečnosti při výrobní toleranci může nastat ta věc, že se třeba o 50st.C mezi 500 - 800 st. C posune nahoru nebo dolů /450 -750, 550-850 st.C/ nebo se může rozšířit /450-800, 500-850st.C/ to jsou hodnoty funkčnosti svíčky pro výkon , spotřebu a samočistící efekt. Proto jiná značka nemusí motoru sednout, nebo je posun udělán záměrně pro benzín/LPG a hlavně pro motory FORD. Proto speciální svíčky jen pro něj, protože přesná jejich hodnota nikde udávaná není. Jen náhrady, které se jen částečně dostanou do tepelného pole svíčky ford .V jiném případě záleží i na opotřebení motoru, kdy někomu na stejném motoru bude šlapat a druhému ne. Proto má každý jiný zkušenosti se stejnou svíčkou.
Jak je známo, tak i směs nasávaná do motoru nejen že je zapálená a předává tepelnou energii na mechanickou, ale táké svou teplotou při nasávání chladí tuto směs pro větší účinnost množství nasání. Jelikož je plyn zkapalněn 1:260, tak při jeho zkapalnění dochází k uvolnění tepla. V opačném případě ve zplynovači na motoru v přechodu zpětně na plyn zase ochlazuje. Jelikož je spotřeba o 20% plynu více než benzínu, tak si dovedete představit, v jaké teplotě jde směs na svíčku, která je na určitou tepelnou hodnotu. Proto jsou na LPG speciální svíčky, nebo odzkoušené s rozšířeným/posunutým/ tepelným polem výrobcem svíček, Stačí jen změna venkovní teploty a je vymalováno.
Jako každý výrobek , tak i výroba svíček má určitou toleranci při výrobě. Hlavní díl a to izolátor dává hlavní vlastnost zapalovací svíčky, to znamená studená a teplá svíčka jejiž hodnotu má výrobce motoru odzkoušenou. Tato hodnota má pak vliv na výkon , startovatelnost a spotřebu. Ikdyž svíčka u různých výrobců má stejnou tepelnou hodnotu značením, ve zkutečnosti při výrobní toleranci může nastat ta věc, že se třeba o 50st.C mezi 500 - 800 st. C posune nahoru nebo dolů /450 -750, 550-850 st.C/ nebo se může rozšířit /450-800, 500-850st.C/ to jsou hodnoty funkčnosti svíčky pro výkon , spotřebu a samočistící efekt. Proto jiná značka nemusí motoru sednout, nebo je posun udělán záměrně pro benzín/LPG a hlavně pro motory FORD. Proto speciální svíčky jen pro něj, protože přesná jejich hodnota nikde udávaná není. Jen náhrady, které se jen částečně dostanou do tepelného pole svíčky ford .V jiném případě záleží i na opotřebení motoru, kdy někomu na stejném motoru bude šlapat a druhému ne. Proto má každý jiný zkušenosti se stejnou svíčkou.
Jak je známo, tak i směs nasávaná do motoru nejen že je zapálená a předává tepelnou energii na mechanickou, ale táké svou teplotou při nasávání chladí tuto směs pro větší účinnost množství nasání. Jelikož je plyn zkapalněn 1:260, tak při jeho zkapalnění dochází k uvolnění tepla. V opačném případě ve zplynovači na motoru v přechodu zpětně na plyn zase ochlazuje. Jelikož je spotřeba o 20% plynu více než benzínu, tak si dovedete představit, v jaké teplotě jde směs na svíčku, která je na určitou tepelnou hodnotu. Proto jsou na LPG speciální svíčky, nebo odzkoušené s rozšířeným/posunutým/ tepelným polem výrobcem svíček, Stačí jen změna venkovní teploty a je vymalováno.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24.06.2009 18:55
- Bydliště: Příbram
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Tak originály mi odešli po 25.000 KM - kde může být problém ? máte někdo zkušenosti s tímto obchodem http://www.mdily.cz/ford/ford-1307093-o ... ily_pohled
Focus, 1,6 benzín, 74 kw, stříbrná MOONDUST
Mondeo, 1,8 16V, 92kw,combi, 2001, ghia

umřel dne 8.7.2015 ( motor)
Mondeo, 1,8 16V, 92kw,combi, 2001, ghia
umřel dne 8.7.2015 ( motor)
- Systemofamondeo
- Junior
- Příspěvky: 442
- Registrován: 06.05.2011 08:10
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Po kolika km měníte svíčky 30000 nebo 60000?
Ford Mondeo 2001 1,8 Duratec 92kW GHIA Liftback
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
- Systemofamondeo
- Junior
- Příspěvky: 442
- Registrován: 06.05.2011 08:10
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
až tolik jo a pořád bez problému???
Ford Mondeo 2001 1,8 Duratec 92kW GHIA Liftback
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Pokud je směs v pohodě, tak bude maximálně trochu větší vzdálenost mezi elektrodami. Víc bych se ale bál prasknutí izolátoru středové elektrody a následného poškození vnitřní stěny válce, ventilového sedla...podle toho, jestli by se seknul nebo vylétnul bez problému do výfuku.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
Já mám svíčky ještě origo od výroby, najeto 170 tis. km.
Jen očistěny, seřízen odtrh, izolátor bez prasklin , tak šlapou v motoru dále. V plánu jsou nové, ale kdy, to ještě nevím. 


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Systemofamondeo
- Junior
- Příspěvky: 442
- Registrován: 06.05.2011 08:10
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
ballu píše:Já mám svíčky ještě origo od výroby, najeto 170 tis. km.Jen očistěny, seřízen odtrh, izolátor bez prasklin , tak šlapou v motoru dále. V plánu jsou nové, ale kdy, to ještě nevím.
TOlik km to už bych se bál že se něco stane při mém štěstí

Ford Mondeo 2001 1,8 Duratec 92kW GHIA Liftback
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
mám svíce NKG naj.20tis a ok 

ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Zapalovaci svicky - Mondeo
mám taky origo Ngk/Motorcraft už asi 45 000 k a v pohodě 

Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host