Stránka 88 z 97
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 19.05.2012 12:21
od miki21
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 19.05.2012 21:05
od Nicco
lalinek píše:Tak to si na stejné čáře jako já

Předevčírem jsem přijel ze servisu Ford. Svítila mi kontrolka diag. a chybová hláška P0420 - účinnost katu je pod prahem

Řekli mi, že jeden z katu je K.O. Novej origo kat. 30t

Pořád si to nechci připustit a myslím si, že bude třeba špatná jedná lambda za katem ale dle jejich tvrzení by to ukázalo zřejmě jinou chybovou hlášku kdyby nešla lambda.
Nechám to proměřit u elektrikáře, udělat emise a uvidím

Každopádně už se raději poptávám po nějakým katu. Na novej rozhodně nenám

Sakra, to je hrozne. Asi bude problem to zohnat. Tipujem ze druhovyroba neexistuje, pretoze sa to davalo iba asi 1-2 roky, potom presli na jeden kat a z toho dovodu bude aj malo buraciek na vrakaci

Co ak by si privaril trubku z vadneho katu na ten dobry? Je ale dost maly, takze asi nebude stihat.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 19.05.2012 21:46
od V12
Isiel by som inou cestou - z buracky zobrat zvody aj s katom z klasickej 1.6i 74kW, pouzit iba 2 lambdy a do RJ nahrat software z novsieho 1 - katalyzatoroveho vozu. To by mohlo zafungovat.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 19.05.2012 23:24
od Nicco
To skor soft aj trubky z jednokatoveho tivct.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 20.05.2012 12:41
od V12
Jednotrubkovych TiVCT je malo a na vrakacoch este menej. Obavam sa, ze tadial cesta nevedie.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 03.06.2012 21:15
od jarod72pm
Mám doma ještě Opel astra kombi rv.2001 1.4 16V a co jsem koupil Forda to je prostě luxus,ani se mi nechce věřit že obě auta spadají do stejné kategorie,Fordík má užasný zvuk motoru a dobrý zátah z 2 na 3 a 4 je živý i při 4000rpm a spotřeba je minimálně o litr lepší! lepší se v něm sedí a do zatáčky sedí jako přibitý ani se tak nenaklání ,už umím i předjíždět autobus což s Oplem nešlo.
rozhodně bych VCT neměnil za klasickou 1.6 .

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.06.2012 09:53
od Cowley
nechci ti brat radost, ale rozdil mezi klasickym 16V a Ti-VCT je az za 4000 otackama, tzn. pri beznych jizdnich rezimech neznatelny
Kazdopadne at slouzi

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.06.2012 13:35
od V12
jarod72pm píše:...už umím i předjíždět autobus což s Oplem nešlo.
Slava kosackam 1.4 a mensim
Cowley píše:nechci ti brat radost, ale rozdil mezi klasickym 16V a Ti-VCT je az za 4000 otackama, tzn. pri beznych jizdnich rezimech neznatelny :
Jj, a ked k tomu pripocitam problemy s TiVCT uz po 100k km, dakujem, neprosim si.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.06.2012 18:51
od jarod72pm
Cowley píše:nechci ti brat radost, ale rozdil mezi klasickym 16V a Ti-VCT je az za 4000 otackama, tzn. pri beznych jizdnich rezimech neznatelny
Kazdopadne at slouzi

Natolik to znám ty dvě auta že 1.4 byť v 16V prostě nemá takový tah už od 2500rpm !
v 1.6 16V by snad už porovnání bylo .Prostě na 1200kg těžkého 66KW výkoného Opla je 1.4 16V motor dost kruté vystřízlivění, hlavně moje použití na město bez problémů 9,5l spotřeba ani na to nešlapu !

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 05.06.2012 07:14
od V12
Cowley porovnaval
fordacke motory 1.6i 74kW a 1.6 TiVCT 85kW. Tie su naozaj do 4000 otacok rovnake, rozdiel je citelny az potom a to tym vacsi, cim vyssie otacky. Klasika 74kW s pevnym rozvodom umiera po 4000, TiVCT ochotne taha az niekde k 5500 az 5700. Co je ale zaujimave, prakticki vsetci, co boli s TiVCT na brzde zistili, ze ten motor v serii dava cca 90 az 95 kW
K tomu Oplu :
Akokolvek vykonna 1.4-ka bez turba bude v nizkych otackach leniva, az mrtva, pretoze tam ma maly krutiaci moment. Prave preto sa nehodi do tazkych aut. Krasnym prikladom je na papieri super, v reale crep korejsky 1.4CVVT 80kW s maximom krutiaku 137Nm pri 5000 rpm. Ked som skusal i30 s tymto motorom, nerobil som nic ine, len radil, aby to malo aspon 3500 otacok, inak to stracalo rychlost aj v protivetre ci miernom kopceku. Po vytoceni nad 4500 otacok to ale bolo uplne ine auto, tahal do zblbu az k obmedzovacu. Samozrejme vdaka variabilu. Takyto motor sa hodi do vozov s hmotnostou okolo 1 tony. Soferi jazdiaci na spotrebu ho budu tocit do dva a pol tisica, no spotreba nizsia nebude, pretoze tych 2500 rpm bude s plynom na podlahe. Netreba spekulovat, ako dobre bude robit takemu malemu motoru bud podtacanie, alebo tocenie az k cervenemu.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 05.06.2012 12:02
od Nicco
No pozor, teraz porovnavas 2 rozne svety - Aziu a Europu. Azijci typicky ladia motor na vysoky vykon - teda do vysokych otacok a obetuju tocivvy moment - Honda, Mitsubishy alebo H/K, s tym suvisi aj rozvoj roznych variabilov a ostrych vacie mivec, vvti, ... Europa to robi opacne, radsej obetuje vykon, ale nalozene auto ma este stale nejaku silu, napriklad klasicke 1.4ky a 1.6ky - VW, Ford, Opel.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 05.06.2012 12:29
od V12
No, toto je debata do ineho vlakna. Ale nevadi, snad ma admin nepicne :
Rozdiel medzi 1.4 16V 66kW v Opli a 1.4CVVT 80kW od Hyu/Kia je v tom, ze ten Oplacky motor vyslovene umiera po prekroceni 4000 otacok. To iste sa z principu tyka vsetkych EU motorov. Azijske motory maju vdaka variabilu takmer konstantny krutiak od 1500 do 6000 otacok. A co je najpodstatnejsie, ten krutiak je v celom rozsahu otacok vyssi ako v pripade EU motorov. Cize aj tvrdenia, ze Azia vyhana vykon otackami nie su pravdive - vacsina ich motorov ma do 6500 rpm rovnako ako EU. Z toho vyplyva, ze sa jedna o technicky pokrok pred europskymi motormi. Preto sa aj v Europe zacali robit motory s variabilnym casovanim. Robi ich kdekto - PSA ich oznacuju VTi, Ford TiVCT, svoj nazov ma aj Renault (Denso system ako modry TiVCT so vsetkymi jeho chybami).
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 05.06.2012 13:23
od Nicco
Trochu to upresnim:
Nově má základní čtrnáctistovka jen 90 koní, což je o celých 19 koní méně, než před faceliftem (66 kW oproti 80 kW). Nejvyššího výkonu ale dosáhne o 200 otáček níž, v rovných 6000 ot./min. Zlepšil se i průběh točivého momentu, jehož maximálních 137 Nm nyní dostanete už ve 4000 ot./min (ve starším motoru to bylo o tisíc otáček výš) a lehce se snížila spotřeba (o 0,3 litru v kombinovaném cyklu). Přitom jsem nějaké zásadní změny v projevu nezaznamenal, naopak mi subjektivně připadala jízda svižnější, díky níž položenému točivému momentu.
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/kia- ... ici-zaklad
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 05.06.2012 15:34
od Cowley
Nicco píše:No pozor, teraz porovnavas 2 rozne svety - Aziu a Europu. Azijci typicky ladia motor na vysoky vykon - teda do vysokych otacok a obetuju tocivvy moment - Honda, Mitsubishy alebo H/K, s tym suvisi aj rozvoj roznych variabilov a ostrych vacie mivec, vvti, ... Europa to robi opacne, radsej obetuje vykon, ale nalozene auto ma este stale nejaku silu, napriklad klasicke 1.4ky a 1.6ky - VW, Ford, Opel.
to jsi uplne netrefil - zrovna klasicka 1.6 ve Focusu je od Yamahy
jinak ta zmena naladeni u Kia/Hyu je udajne kvuli Nemecku a jejich systemu placeni POV podle vykonu
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 05.06.2012 15:43
od Klvys
Mě fascinuje jak všichni říkaji TI-VCT na hovno nějake kolečka ja to nikdy neslyšel auto ma ted najeto 112000 a buhvi jestli nema 170000 a nic neslyším atd.. to spíše vy se zabyvate každou hloučkem co kde šustne jinak zatím žádny problem za 20000km co jsem najezdil stím ja krom problemu s plynem
