Stránka 9 z 11

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 19.02.2013 22:50
od Dvorkys
Je to záhada... V tom videu na 0:32 jsem sešlápnul spojku a "protůroval" jsem auto na prázdno. Na diagnostice mi mechanik řekl, že nic divného tam nevidí. Co se týká regenerace DPF, tak jsem tam musel, jelikož krátce po dovezení z Německa mi auto ukázalo chybu motoru a diagnostika ukázala ucpaný DPF. Tak udělali regeneraci a při té příležitosti nejspíš doplnili aditiva. V první chvíli mě také napadla spojka, ale tento zvuk se ozývá dělá i na prošlápnutou spojku. Navíc tento jev se děje pouze při zahřátém motoru, a to ve chvíli, kdy auto potřebuje větší otáčky (jízda do kopce,...) Potom, cca po 10km, kdy se auto vrátí do normálu, můžu jet klidně na 3000 ot./min a vše je v pohodě. Výkon, rychlost, i spotřeba je ok - průměr mám 5.3/100km.
To škubání se mi stává zhruba jednou za 100 až 150 km.
S těmi rozvody to taky není špatný nápad, protože si myslím, že ještě měněné nebyly. Díky moc za rady! :)

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 20.02.2013 07:08
od Komi
kratko som presiel nemecke forum a tam riesia presne toto iste ale na motore 2,0 a tam to vyzera na klapky vzduchove kde casom prichadza k opotrebeniu ozubenia a nespranej cinnosti klapiek, pri tomto mensom motore to ale nebyva tak casta zavada ako je tomu u 2,0...ale skontrolovat to by asi nezaskodilo, uz som tu par krat daval obrazky ozuzlaneho ozubenia...

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 21.02.2013 08:22
od Dvorkys
Wow, no uvidíme. Právě jsem si domluvil servis, tak to tam vezu v pondělí. Jsem zvědav, co to bude. Tak zatím díky moc za rady a určitě napíšu, co tomu vlastně bylo, jestli to zjistíme. :) :)

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 06.03.2013 12:40
od Dvorkys
Ještě jednou ahoj.. Taak, po cca deseti dnech problém vyřešen, alespoň zatím. Po zjištění "škubání" mechanik připojil auto na diagnostiku a ta ukázala chybu "nestandartní tlak turba". Po hlubší analýze došel k tomuto ventilu, který reguluje vzduch pro naklánění klapek, nebo něco takového říkal. Zkrátka a dobře jsme ventil vyměnili a zatím se zdá být vše v pořádku! :)

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 06.03.2013 14:22
od Hansoff
Ten ventyl znám... taky sem ho měnil, potom ještě EGR a teď čekám, co se bude dít dál.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 07.03.2013 10:29
od vita_k
otazka je jestli je ventil ok ale jednotka ho blbe reguluje, co potom dal... kdyby to bylo permanentni a ne jen jednou za cas, tak je to ventil urcite. Ale takto to neni jiste, ze je to ventil. Nevim, ale jestli to pomuze, tak super.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 07.03.2013 11:07
od Dvorkys
Snad to bude ok, když ne, tak budem pátrat dál... Navíc mi tedy na diagnostice našel chyby ohledně dpf - nedokončené regenerace, takže ten půjde pryč hned jak začne dělat problémy... S tou frekvencí cukání to údajně bylo vždy, když auto potřebovalo výkon - jezdil s tim cca 10min po zahřátí na 4. rychlostní stupeň, a pak to začalo, když jel do kopce... Mechanik se zdá být v celku šikovnej - od r.1996 servisuje jen Fordy, tak snad. Každopádně mě to vyjde levněji než autorizovanej servis... :bebng: :)

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 02.04.2013 22:21
od vita_k
ted o vikendu, pokud to vyjde zkusim novou upravu jednotky a pak poreferuji. Hlavni cil: zrusit kompletne regenerace DPF a tim cukani pri regeneraci. DPF odstranen, ale ne zrovna dobre softwarove... Jsou tu uz takovi, ktere by to zajimalo?

Uz vim cca o dvou lidech, co potrebovali vicekrat upravit jednotku, protoze se to na poprve nepodarilo.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 02.04.2013 23:41
od foki
jeste jeden poznatek , dneska tu byl dalsi clovek s DPF , zablokovane , tak pres nalehani jsme zkusily nahrat data z auta bez dpf , po nahrani zustavaly 2 chyby a to IAT senzor a MAF . najednou se auto rozjelo ale po cca 3-4 startech motorstorung . tak jsme to zkusily nahrat zpet a bez chyb , po cca 12km zase ucpany DPF . ted je otazka , jestli nekdo dokaze odstranit regenerovani , protoze informace do PCM stale prichazeji (teplota DPF , nastaveni prepousteci klapky ) . podle me jsou jinak zapojene konektory a jsou jine pokyny pro PCM .

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 03.04.2013 07:12
od vita_k
Toto je zrejme duvod proc lidi, co odstranuji DPF, jdou cestou upravy tech dat, co uz v PCM jsou.

Docela me mrzi, ze nejsem low-level programator, abych si dokazal porovnat, co tam zmenili a co zustalo.
Vstupy se zrejme dale ctou, ale program je nepouzije. Verim tomu, ze puvodni program je udelany tak, ze monitoruje chovani napr. diff tlaku a jeho zmeny v case popripade s udajem najetych km. Takze pokud se diff tlak - postupne nezvysuje nebo je nula bere to jako chybu a zapina MIL a pak treba nouzak. S timto musi neco udelat. Pak se musi upravit procedury na aditivum, teplotu filtru a intervalovou regeneraci (bez ohledu na zaplneni filtru) atp.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 03.04.2013 10:21
od Mad Matt
Ahoj, tak jsem na to stejně jako většina z vás...mírně cuká v nepravidelných intervalech cca po ujetých 100-150km na dálnici při zvýšení zatížení motoru. Normálně jezdím na tempomat 140kou a když potřebuju předjet a šlápnu na to tak to někdy začne cukat a musím zpomalit. Po cca 5km je to už OK. Druhý případ nastává občas během jízdy po městě...to je to cukání tak silný, že mi to i chcípne. Nicméně jsem v městském provozu identifikoval sekundární (mimo standartní zvuk motoru) chrochtavý zvuk intenzitou závislý na míře sešlápnutí plynovýho pedálu. Nejhorší na tom je, že někdy tam je a někdy ne. Většinou to poznám hned po nastarování jestli je motor OK nebo chrochtá. Když ho tam slyším to je mi pak jasný, že autu se moc nechce za plynem a příjde v blízké době záškub. Když tam po nastartování nic není tak vím, že je všechno OK.

V servisu jsme zjistili, že DPF regenerace probíhala pekelně často (cca po 30km) a stoupala mi hladina oleje. DPF mi chemicky vyčistili a je již v dobrým stavu. Palivovej filtr jsem měnil na podzim, stejně jako olej a filtr. Vyndali jsme vstřiky, změřili přepad = OK, poslali vstřiky na proměření = OK, kontrolovali jsme chod aktuátoru turba (podezření na zasekávání VGT mechanismu turba vlivem depositů) = OK, dle diagnostiky EGR chodí hladce. Po všech těchto procedurách mi to škube dál. Zkusím ještě vyměnit na railu ten regulátor tlaku, jak se tu píše, a uvidíme. Domluvil jsem se mechanikem, aby mi poslal live data z jízdy s ODB na analýzu a pokusím se z průběhů křivek vyčíst anomálie, který by mi napověděli co nefunguje správně.

Mimochodem...zkoušel někdo nahrát do ECU mapu od BSR? Zajímalo by mě, jestli by tohle nemohlo pomoct a zabít tak 2 mouchy jednou ranou v případě, že soft of PSA stojí za hovno. Díky za reakce.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 03.04.2013 10:49
od majko2000
Mozno rana naslepo, ale z vlastnej skusenosti s cukanim, skusit odpojit konektor z EGR. Nastartovat, pockat ci nezasvieti kontrolka motora. Potom normalne jazdit a pozorovat ci je obmedzeny vykon motora, alebo ci turbo zabera uz z nizkych otacok. Ak je tah motora OK, EGR je v zavretej polohe. Momentalne jazdim v takomto rezime a nepozorujem problemy. V mojom pripade je to asi vadny snimac EGR, aj ked bol meneny novy asi pred 5 mes. Takisto mam ELM327 + Torque a chyby si viem hned pozriet resp. vymazat.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 03.04.2013 15:07
od vítek
neměň regulátor, ten je na railové pumpě, vyměň čidlo tlaku paliva na railové rampě...

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 03.04.2013 15:50
od majko2000
pre nazornost foto snimaca tlaku v raile (je pod EGR) od: lucky.jack
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 04.04.2013 22:36
od ica
foki píše:jeste jeden poznatek , dneska tu byl dalsi clovek s DPF , zablokovane , tak pres nalehani jsme zkusily nahrat data z auta bez dpf , po nahrani zustavaly 2 chyby a to IAT senzor a MAF . najednou se auto rozjelo ale po cca 3-4 startech motorstorung . tak jsme to zkusily nahrat zpet a bez chyb , po cca 12km zase ucpany DPF . ted je otazka , jestli nekdo dokaze odstranit regenerovani , protoze informace do PCM stale prichazeji (teplota DPF , nastaveni prepousteci klapky ) . podle me jsou jinak zapojene konektory a jsou jine pokyny pro PCM .
co to bolo za auto ? mas VIN alebo ake bolo povodne cislo kalibracie pcm ?