Stránka 9 z 14

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.10.2012 19:58
od Jardak
U š octavia r.v. 1962 je ovzdušnění karteru taky vyvedeno do sání a pochybuju,že v tý době to bylo kvůli emisím....

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.10.2012 20:09
od Yeshterr
Spodní nebo horní?

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.10.2012 20:18
od Jardak
Z víka ventilů. Spodek snad nemusí a taky není ovzdušněnej zvlášť,jsou to přece spojený nádoby.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.10.2012 20:27
od Yeshterr
Mě se právě jedná pouze o to spodní.
Tady je celkem pěkně popsáno, kdy a proč se začalo odvětrání klikové skříně používat a kdy bylo zjištěno, že tímto systémem vybavený motor je vůči životnímu prostředí ohleduplnější (rok 1952).
Google to překládá sice komicky, nicméně fakta tam jsou. Nerad se odkazuji na wikipedii, neboť jsou tam dost často bludy, avšak relevantnější informace jsem nenašel a pokud jsou, rád si je prostuduju.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ ... ion_system

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.10.2012 20:38
od Jardak
No,já to psal spíš kvůli tomu,protože si myslím,že v určitým provozním režimu kdy je v sání velký podtlak (třeba při brzdění motorem) může v klikový skříni vznikat podtlak a pokud ovzdušnení vyvedeš ven,tak ti bude motor nasávat nefiltrovaný vzduch a tím se zvýší opotřebení motoru. Týká se to samo jen benzinů,starší diesly mají ovzdušnění bežně řešený trubkou pod motor,taky ale u nich nevzniká podtlak v sání.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.10.2012 21:02
od Yeshterr
Dnešní PCV ventily jsou proti tomuto jevu konstruovány tak, aby zároveň fungovaly jako zpětné ventily a nenasávaly vlhkost z atmosféry. To jsem si i osobně vyzkoušel, neboj, taky mě to napadlo a nechtěl jsem nic opomenout....

EDIT: Napsal jsem to blbě...jsou konstruovány tak, aby si v případě podtlaku necucly ze sání za klapkou. To já jsem si to převedl na vzdušnou vlhkost z atmosféry, když mám hadici odpojenou, sory :mrgreen:
Takto "omezen" se motor v případě podtlaku zřejmě nadechne skrz vratný mazací kanál nahoru nad palici k vačkám :arrow: trubkou horního odvětrání :arrow: před klapkou z airboxu. Toť moje vize, ono moc možností není, resp. jiná mě nenapadá.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 02.11.2012 10:34
od MH30
Ahoj, Ještěre, co tvoje pokusy s Bishops, dekarbonizace motoru a snižování spotřeby oleje? Máš už nějaké výsledky? Pokud jsi to někde psal a jen jsem to nenašel, hoď prosím link. Díky.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 02.11.2012 10:43
od Yeshterr
Jasan, je to na předchozí stránce, když začneš číst tady :arrow: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 87#p823087
a dočteš to až sem, tak uvidíš, jak se to vyvíjí a co momentálně zkouším s odvětráním klikovky.
Což je sice zásah, který dost smázne jakékoliv výsledky druhé aplikace receptury 560, nicméně na té první jsem si ověřil, že to má něco do sebe.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 09:55
od Martin762@seznam.cz
Chtěl bych se zeptat ohledně GO motoru Duratec HE 2.0 CJBA. Zdůvodu špatného startování za studena a "cvakání (jakoby špatně seřízené ventily)" motoru za tepla jsem dnes s bratrancem (automechanikem) meřil tlaky motoru. Za studena tlaky v rozmezí 9-10 a za tepla tlaky v rozmezí 7-7,5 na všech válcích. Vždycky sem si myslel, že zahřátím dojde ke snížení vůlí a zvýšením tlaků, bohužel u mě to je opačně. Zatím to vypadá, že v dohledné době mě čeká sundání hlavy a pak se uvidí co dál. Vzhledem k nájezdu téměř 290000 km a navíc už 5 let na LPG má nárok, předchozí majitel Flash lube neměl, to jsem tam dal při koupi před cca 10000 km.
A proto se chci zeptat, máte zkušenosti s nějakým servisem /motorárnou v okolí Pardubic? Zatím jsem koukal jen na http://www.ahra.cz/, tak mne zajímají vaše zkušenosti. Do GO motoru se mi moc nechce, ale vzhledem k šanci sehnat nepoškozený a perspektivní motor mne nejspíš nemine.
Jinak poznamenám, že do teď krom cvakání problémy s motorem žádné nebyly a i to cvakání nebylo nijak zvlát slyšiltelné, za studena bezprostředně po nastartování není slyšet žádné.A ani teď neberemoc oleje, připližně 1-2 dcl oleje na 1000 km, dle stylu jízdy což vzhledem k nájezdu beru jako velmi dobrý výsledek. Případně sem prosím napište kde jste kupovali díly (zdvihátka, ventily, rozvodovou sadu, tesnění ) a za jaké ceny. Všem děkuji za ochotu a za zkušenosti.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 10:33
od Yeshterr
V okolí Pardubic nikoho bohužel neznám, nicméně dobré reference/vědí, co dělají a dobře se s nimi jedná po telefonu/dobré ceny mají zde http://www.brusirna-pokorny.cz/, je to sice na severu od Prahy, nicméně kdybys někoho nesehnal tam u Vás, tak by se asi vyplatiloto tam hlavu odvést. Jestli je v háji jen hlava.
Jinak ten pokles tlaků za tepla je dán právě ventilovými vůlemi. Pokud má motor malou nebo dokonce žádnou vůli za studena, tak po ohřátí motoru vlivem tepelné roztažnosti materiálu se "natáhnou" dříky ventilů (více výfukové, proto mají předepsanou větší vůli) a po natočení vačkového hřídele, kdy by měly v normální situaci uzavírat, prostě nedovřou. Proto za tepla ještě spadne komprese. U motoru, který má např. přilepené kompresní kroužky, se (jak jsi psal) po ohřátí pístu více vytěsní válec (zmenší s vůle) a motor má větší kompresi.
Z toho důvodu bych to také u Tebe viděl na problém s ventilovými vůlemi.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 10:50
od Martin762@seznam.cz
Díky moc za bleskovou odpověď. Snad to bude jen hlava. Jen mě zajímá kde sehnat rozvodovou sadu? Při 290000 už by to možná chtělo výměnu. Na internetu u nás je to jak hledání v kupce sena, jedinou sadu sem našel na ebay v anglii a cena 115 liber mi nepřijde tak hrozná, ale neposílají do CZ. A už sem napsal pár prodejcům na ebay, co prodávají i Tesnění pod hlavu, tak sem zvědav co odpoví, nejraději bych objednaj vše co budu potřebovat najednou kvůli poštovnému.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 11:07
od Yeshterr
Zkus mrknout do Elit.cz, jsou ceklem zásobení, mají např. i pístní kroužky do Duratecu, což autokelly. a podobné nemají...

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 17:00
od ballu
Martin762@seznam.cz píše:Díky moc za bleskovou odpověď. Snad to bude jen hlava. Jen mě zajímá kde sehnat rozvodovou sadu? Při 290000 už by to možná chtělo výměnu. Na internetu u nás je to jak hledání v kupce sena, jedinou sadu sem našel na ebay v anglii a cena 115 liber mi nepřijde tak hrozná, ale neposílají do CZ. A už sem napsal pár prodejcům na ebay, co prodávají i Tesnění pod hlavu, tak sem zvědav co odpoví, nejraději bych objednaj vše co budu potřebovat najednou kvůli poštovnému.
Moc tě nepotěším, ale hlavou to dle napsaných poznatků stoprocentně nebude. :( To jsou válce a písty s pístníma kruhama. :cry:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 17:25
od Martin762@seznam.cz
Díky za poznatky a opravdu jsi mne nepotěšil, no uvidí se po rozebrání. Kde přesně bude vidět nejlépe poškození pístů /kruhů? Abych si po rozebrání motoru udělal obrázek o stavu motoru? Případně na co se ještě zaměřit? Ono když nebude poškozená stěna válce a honování, tak asi na motoru po počátečním sundání hlavy moc nevykoumám.Ale nerad bych sháněl jiný motor, protože to by mohlo být z bláta do louže.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 18.11.2012 18:28
od Yeshterr
A už jste měřili ventilové vůle? Abyste zbytečně nerozebírali motor a neměl jen podpálené ventily.. kolik Ti to chlastá oleje? jestli je motor přidřenej, tak budou zapečený všechnny kruhy a bude to chlastat olej. A výkonově taky nic moc. Hulí to na volnoběh z trubičky měrky oleje, když jí vytáhneš?