Stránka 9 z 12

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.08.2009 13:45
od alexino
osobně si myslím, že vzhledem k tomu že u ropáka se doporučuje nenechávat auto zahřát na volnoběh, nýbrž jízdou, tak bych to viděl tak že za studena bys tam tu rychlost asi měl mít zařazenou...U benzínu nevím... Já teda z kopců rozhodně rychlost nevyhazuju, přijde mě to nebezpečné, jediný kdy jezdím na neutrál je když popojíždím v nějaký koloně...

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.08.2009 14:17
od Vewehr
Za tepla určitě, ale za studena, kdy je olej hustší, motor není v optimu, etc. si právě nejsem jistý. I když se tu objevila i myšlenka, že motor pod 60 °C stejně frká trochu paliva i při vyšších otáčkách, takže bude možná jedno, jestli je na volnoběhu nebo jako brzda. Zase pak tlačí víc oleje, dobíjí (hlavně v zimě po delším stání), etc. Předpokládám, že palivo dává, aby se alespoň trochu zahřál. To, co píše madbugie, mi přijde asi nejlepší. Po zahřátí motoru taky nevyřazuju. Držím otáčky tak kolem 2000 rpm a brzdím motorem. Teprve, když to nestačí, brnknu o brzdu.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.08.2009 16:25
od pbjun
No na vyhazovani neutralu musim po posledni zkusenosti upozornit ze to uz nikdy za jizdy neudelam... Mati jela zkopce a vyradila - zlozvyk ze 120... Jenze ji pri tom chcipl motor - vadna civka a bez motoru neni ani posilovac brzd ani rizeni a malem skoncila v baraku... Takze radej budu auto drzet se zarazenou rychlosti nez abych pri pripadne poruse mel pruser...

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.08.2009 19:44
od C-Maxis
Ale posilovac brzd nejaky 3 zabrzdeni zvladne i s vypnutym motorem, ne? Tlak hned neklesne.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 05.08.2009 17:11
od pbjun
To jo, ale ne kdyz Ti pri tom pred zatackou vypadne i posilovac rizeni :D To ses pak pekne v p***li :D Proste se dostala do potizi jen kvuli zlozvyku vyhazovani kvaltu... Ta kombinace kdy Ti vypadne posilovac rizeni i brzd je proste prusvih, pak si myslim nevis co driv a pedal brzdy zmacknes nepocitane krat :D

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 05.08.2009 18:41
od C-Maxis
To je jasny. Staci trochu stresu a cokoli clovek umel, muze byt uplne pryc. Pak se klidne stane i "usmevna" zamena brzda x plyn.
Na druhou stranu, ten motor mohl chcipnout i treba na kolejich, v krizovatce... Treba bylo jeste "vyhodne", ze se to stalo cestou dolu.
Teoreticky, samozrejme.
Osobne nemyslim, ze je takova hrozna vec vyradit z kopce. I kdyz vetsinou jedu s rychlosti, ale na delsich (hl. dalnicnich) kopcich taky nekdy vyradim... tak do 10% bych to videl. Kdyz bude pozvolny kopec dolu, a rychlost me bude brzdit, asi vyradim. Zalezi proste na okolnostech. Ale na brzdu se snazim slapat malo.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 19.08.2009 14:25
od ballu
Naše káry, jako ostatní moderní vozy jsou již stavěny na zařazený rychlostní stupeň. Jen záleží na řidiči, na jaký kvalt a v jakých točkách chce kopec sjet, respektivně, jakou rychlostí. Jen zásadně nedoporučuji dojíždět k železničnímu přejezdu na neutrál, stále musí být zařazeno. Ono kvedlat šajtrpákou na přejezdu je akorát na průser.
Co se týče spotřeby jizdy z kopce, je odzkoušeno. Zkuste na kopci vynulovat PP a sjet kopec bez kvaltu. To samé udělat s kvaltem. Zaručuji vám, že s kvaltem poleze průměrná spotřeba dvakrát tak rychleji dolů. Co ušetříte na volnoběh větším dojezdem / velký rozdíl to nebude/ ale s volnoběžnou spotřebou /ta je při pohybu vozu ještě o něco vyšší, než při stání/, prodrbete větším sešlápnutím plynu na dosáhnutí požadované rychlosti pod kopcem. Co se týče většího ochlazení motoru z kopce, zanedbatelné , při zařazeném kvaltu stejnoměrně a rychleji , ale jen na min. pracovní teplotu otevírání a zavírání termostatu. Níže to nepůjde jen v případě jeho špatné funkce. To stlačování vzduchu ve válci i bez směsy/ jako u kompresoru/ vytváří teplo, menší ale i to stačí. :mrgreen:
A i s 2,0 L motorem mezi dědinama s využitím tíhy mondea se dá do rychlosti 100km/hod jet za 7 L/100 km, a přitom se nemusím šinout jako hlemížď. :mrgreen: :mrgreen:

Re:

Napsal: 21.04.2012 18:55
od Endura
Jiri02 píše:
RopakKota píše:.....A dotaz.Je pravda,že u tddi a tdci motrů když klesnou otáčky pod 1500 už auto zase samo přidává????
To, co popisujes je dusledek regulace otacek motoru ridici jednotkou. Aby motor bez plynu nezhasl, RJ mu pri poklesu pod urcite otacky zacne dodavat palivo. Tedy: kdybys jel z kopce tak, ze bys mel i se zarazenym kvaltem otacky motoru treba pod 900 (presneji: pod tou definovanou hranici, kdy RJ zacne pridavat, tedy pod volnobezne otacky Tveho motoru), tak nebudes mit nulovou spotrebu!
Příklad: Jedu z kopce se zařazenou 3-kou, rychlost mám 60km/h, otáčky cca 2200, rychlost se snižuje na 30km/h a otáčky na cca1200. Chtěl bych vědet, jaké jsou přesně otáčky při kterých 1,8TDDi (C9DC) začne motoru dodávat palivo při jízdě z kopce se zařazeným kvaltem. Nejspíš by to vědeli majitelé TDDi s palubním počítačem, který já i navzdory výbavě Ghia postrádám.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.11.2013 20:42
od stanodemo
Dochadzam denne 30km do prace a 30 km spat.Viac mene rovina,okresna cesta,zopar dedin.Dva tyzdne spomalovanie s kvaltom,vynulovany palubak a dva tyzdme na volnobeh,samozrejme vyradzovanie ovela skor.Rovnaky benzin,rovnake zatazenie auta.Na volnobeh spotreba nizsia o 0.5 litra.Takze vtomto mam jasno.Ine je to z opotrebenim motora,brzd atd.Chyba nejaky seriozny clanok (vyskum).Takze tak :nazdravi:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 16.12.2013 11:08
od ladis248
Taky se snažim brzdit motorem z kopce i dojížděním do křížovatky

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 16.12.2013 13:12
od Nepér
Z kopce motor vypínám a zhasínám obrysovky. (Zvyk ze Š120).
Je to tzv. Klíčovský kopec v Praze, ve všední den ráno mezi 7:20-7:45.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 16.12.2013 13:43
od smoula
A co klíček, ten nevyndáváš? :D

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 16.12.2013 13:49
od ballu
stanodemo píše:Dochadzam denne 30km do prace a 30 km spat.Viac mene rovina,okresna cesta,zopar dedin.Dva tyzdne spomalovanie s kvaltom,vynulovany palubak a dva tyzdme na volnobeh,samozrejme vyradzovanie ovela skor.Rovnaky benzin,rovnake zatazenie auta.Na volnobeh spotreba nizsia o 0.5 litra.Takze vtomto mam jasno.Ine je to z opotrebenim motora,brzd atd.Chyba nejaky seriozny clanok (vyskum).Takze tak :nazdravi:
Ty dojíždíš na neutrál rovinky, tam to znát bude, ale sjezdy z táhlých kopců, to by jsi se divil, o kolik to vezme méně. :wink:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 16.12.2013 16:19
od Nepér
smoula píše:A co klíček, ten nevyndáváš? :D
Nn, nechávám si puštěný aspoň rádio.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 01.02.2014 22:05
od t.dudis
Nepér píše:Z kopce motor vypínám a zhasínám obrysovky. (Zvyk ze Š120).
To jsem zažil naposled před 20 lety s dědovou škodárnou :dih: