dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od alexino » 04.08.2009 13:45

osobně si myslím, že vzhledem k tomu že u ropáka se doporučuje nenechávat auto zahřát na volnoběh, nýbrž jízdou, tak bych to viděl tak že za studena bys tam tu rychlost asi měl mít zařazenou...U benzínu nevím... Já teda z kopců rozhodně rychlost nevyhazuju, přijde mě to nebezpečné, jediný kdy jezdím na neutrál je když popojíždím v nějaký koloně...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od Vewehr » 04.08.2009 14:17

Za tepla určitě, ale za studena, kdy je olej hustší, motor není v optimu, etc. si právě nejsem jistý. I když se tu objevila i myšlenka, že motor pod 60 °C stejně frká trochu paliva i při vyšších otáčkách, takže bude možná jedno, jestli je na volnoběhu nebo jako brzda. Zase pak tlačí víc oleje, dobíjí (hlavně v zimě po delším stání), etc. Předpokládám, že palivo dává, aby se alespoň trochu zahřál. To, co píše madbugie, mi přijde asi nejlepší. Po zahřátí motoru taky nevyřazuju. Držím otáčky tak kolem 2000 rpm a brzdím motorem. Teprve, když to nestačí, brnknu o brzdu.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od pbjun » 04.08.2009 16:25

No na vyhazovani neutralu musim po posledni zkusenosti upozornit ze to uz nikdy za jizdy neudelam... Mati jela zkopce a vyradila - zlozvyk ze 120... Jenze ji pri tom chcipl motor - vadna civka a bez motoru neni ani posilovac brzd ani rizeni a malem skoncila v baraku... Takze radej budu auto drzet se zarazenou rychlosti nez abych pri pripadne poruse mel pruser...

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od C-Maxis » 04.08.2009 19:44

Ale posilovac brzd nejaky 3 zabrzdeni zvladne i s vypnutym motorem, ne? Tlak hned neklesne.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od pbjun » 05.08.2009 17:11

To jo, ale ne kdyz Ti pri tom pred zatackou vypadne i posilovac rizeni :D To ses pak pekne v p***li :D Proste se dostala do potizi jen kvuli zlozvyku vyhazovani kvaltu... Ta kombinace kdy Ti vypadne posilovac rizeni i brzd je proste prusvih, pak si myslim nevis co driv a pedal brzdy zmacknes nepocitane krat :D

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od C-Maxis » 05.08.2009 18:41

To je jasny. Staci trochu stresu a cokoli clovek umel, muze byt uplne pryc. Pak se klidne stane i "usmevna" zamena brzda x plyn.
Na druhou stranu, ten motor mohl chcipnout i treba na kolejich, v krizovatce... Treba bylo jeste "vyhodne", ze se to stalo cestou dolu.
Teoreticky, samozrejme.
Osobne nemyslim, ze je takova hrozna vec vyradit z kopce. I kdyz vetsinou jedu s rychlosti, ale na delsich (hl. dalnicnich) kopcich taky nekdy vyradim... tak do 10% bych to videl. Kdyz bude pozvolny kopec dolu, a rychlost me bude brzdit, asi vyradim. Zalezi proste na okolnostech. Ale na brzdu se snazim slapat malo.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od ballu » 19.08.2009 14:25

Naše káry, jako ostatní moderní vozy jsou již stavěny na zařazený rychlostní stupeň. Jen záleží na řidiči, na jaký kvalt a v jakých točkách chce kopec sjet, respektivně, jakou rychlostí. Jen zásadně nedoporučuji dojíždět k železničnímu přejezdu na neutrál, stále musí být zařazeno. Ono kvedlat šajtrpákou na přejezdu je akorát na průser.
Co se týče spotřeby jizdy z kopce, je odzkoušeno. Zkuste na kopci vynulovat PP a sjet kopec bez kvaltu. To samé udělat s kvaltem. Zaručuji vám, že s kvaltem poleze průměrná spotřeba dvakrát tak rychleji dolů. Co ušetříte na volnoběh větším dojezdem / velký rozdíl to nebude/ ale s volnoběžnou spotřebou /ta je při pohybu vozu ještě o něco vyšší, než při stání/, prodrbete větším sešlápnutím plynu na dosáhnutí požadované rychlosti pod kopcem. Co se týče většího ochlazení motoru z kopce, zanedbatelné , při zařazeném kvaltu stejnoměrně a rychleji , ale jen na min. pracovní teplotu otevírání a zavírání termostatu. Níže to nepůjde jen v případě jeho špatné funkce. To stlačování vzduchu ve válci i bez směsy/ jako u kompresoru/ vytváří teplo, menší ale i to stačí. :mrgreen:
A i s 2,0 L motorem mezi dědinama s využitím tíhy mondea se dá do rychlosti 100km/hod jet za 7 L/100 km, a přitom se nemusím šinout jako hlemížď. :mrgreen: :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Endura
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SR

Re:

Příspěvek od Endura » 21.04.2012 18:55

Jiri02 píše:
RopakKota píše:.....A dotaz.Je pravda,že u tddi a tdci motrů když klesnou otáčky pod 1500 už auto zase samo přidává????
To, co popisujes je dusledek regulace otacek motoru ridici jednotkou. Aby motor bez plynu nezhasl, RJ mu pri poklesu pod urcite otacky zacne dodavat palivo. Tedy: kdybys jel z kopce tak, ze bys mel i se zarazenym kvaltem otacky motoru treba pod 900 (presneji: pod tou definovanou hranici, kdy RJ zacne pridavat, tedy pod volnobezne otacky Tveho motoru), tak nebudes mit nulovou spotrebu!
Příklad: Jedu z kopce se zařazenou 3-kou, rychlost mám 60km/h, otáčky cca 2200, rychlost se snižuje na 30km/h a otáčky na cca1200. Chtěl bych vědet, jaké jsou přesně otáčky při kterých 1,8TDDi (C9DC) začne motoru dodávat palivo při jízdě z kopce se zařazeným kvaltem. Nejspíš by to vědeli majitelé TDDi s palubním počítačem, který já i navzdory výbavě Ghia postrádám.
Obrázek
Focus sedan 1,8TDdi (90k); red pepper, 2/99

stanodemo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 100
Registrován: 01.07.2013 20:30
Bydliště: Humenne

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od stanodemo » 04.11.2013 20:42

Dochadzam denne 30km do prace a 30 km spat.Viac mene rovina,okresna cesta,zopar dedin.Dva tyzdne spomalovanie s kvaltom,vynulovany palubak a dva tyzdme na volnobeh,samozrejme vyradzovanie ovela skor.Rovnaky benzin,rovnake zatazenie auta.Na volnobeh spotreba nizsia o 0.5 litra.Takze vtomto mam jasno.Ine je to z opotrebenim motora,brzd atd.Chyba nejaky seriozny clanok (vyskum).Takze tak :nazdravi:
FOFO II PO FL/1,6 16V/TREND X/TANGO RED MET/Hatchback
Obrázek
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=37784

Uživatelský avatar
ladis248
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 17.02.2012 18:14
Bydliště: Frýdek Místek

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od ladis248 » 16.12.2013 11:08

Taky se snažim brzdit motorem z kopce i dojížděním do křížovatky
Ford Focus 99 HB ,1.8i 16v černá metalíza

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od Nepér » 16.12.2013 13:12

Z kopce motor vypínám a zhasínám obrysovky. (Zvyk ze Š120).
Je to tzv. Klíčovský kopec v Praze, ve všední den ráno mezi 7:20-7:45.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od smoula » 16.12.2013 13:43

A co klíček, ten nevyndáváš? :D

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od ballu » 16.12.2013 13:49

stanodemo píše:Dochadzam denne 30km do prace a 30 km spat.Viac mene rovina,okresna cesta,zopar dedin.Dva tyzdne spomalovanie s kvaltom,vynulovany palubak a dva tyzdme na volnobeh,samozrejme vyradzovanie ovela skor.Rovnaky benzin,rovnake zatazenie auta.Na volnobeh spotreba nizsia o 0.5 litra.Takze vtomto mam jasno.Ine je to z opotrebenim motora,brzd atd.Chyba nejaky seriozny clanok (vyskum).Takze tak :nazdravi:
Ty dojíždíš na neutrál rovinky, tam to znát bude, ale sjezdy z táhlých kopců, to by jsi se divil, o kolik to vezme méně. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od Nepér » 16.12.2013 16:19

smoula píše:A co klíček, ten nevyndáváš? :D
Nn, nechávám si puštěný aspoň rádio.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
t.dudis
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 20.11.2008 20:59
Bydliště: Starý Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od t.dudis » 01.02.2014 22:05

Nepér píše:Z kopce motor vypínám a zhasínám obrysovky. (Zvyk ze Š120).
To jsem zažil naposled před 20 lety s dědovou škodárnou :dih:
Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů