dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
osobně si myslím, že vzhledem k tomu že u ropáka se doporučuje nenechávat auto zahřát na volnoběh, nýbrž jízdou, tak bych to viděl tak že za studena bys tam tu rychlost asi měl mít zařazenou...U benzínu nevím... Já teda z kopců rozhodně rychlost nevyhazuju, přijde mě to nebezpečné, jediný kdy jezdím na neutrál je když popojíždím v nějaký koloně...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
-
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 27.04.2008 17:17
- Bydliště: Hradec Králové
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Za tepla určitě, ale za studena, kdy je olej hustší, motor není v optimu, etc. si právě nejsem jistý. I když se tu objevila i myšlenka, že motor pod 60 °C stejně frká trochu paliva i při vyšších otáčkách, takže bude možná jedno, jestli je na volnoběhu nebo jako brzda. Zase pak tlačí víc oleje, dobíjí (hlavně v zimě po delším stání), etc. Předpokládám, že palivo dává, aby se alespoň trochu zahřál. To, co píše madbugie, mi přijde asi nejlepší. Po zahřátí motoru taky nevyřazuju. Držím otáčky tak kolem 2000 rpm a brzdím motorem. Teprve, když to nestačí, brnknu o brzdu.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
No na vyhazovani neutralu musim po posledni zkusenosti upozornit ze to uz nikdy za jizdy neudelam... Mati jela zkopce a vyradila - zlozvyk ze 120... Jenze ji pri tom chcipl motor - vadna civka a bez motoru neni ani posilovac brzd ani rizeni a malem skoncila v baraku... Takze radej budu auto drzet se zarazenou rychlosti nez abych pri pripadne poruse mel pruser...
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Ale posilovac brzd nejaky 3 zabrzdeni zvladne i s vypnutym motorem, ne? Tlak hned neklesne.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
To jo, ale ne kdyz Ti pri tom pred zatackou vypadne i posilovac rizeni
To ses pak pekne v p***li
Proste se dostala do potizi jen kvuli zlozvyku vyhazovani kvaltu... Ta kombinace kdy Ti vypadne posilovac rizeni i brzd je proste prusvih, pak si myslim nevis co driv a pedal brzdy zmacknes nepocitane krat 



- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
To je jasny. Staci trochu stresu a cokoli clovek umel, muze byt uplne pryc. Pak se klidne stane i "usmevna" zamena brzda x plyn.
Na druhou stranu, ten motor mohl chcipnout i treba na kolejich, v krizovatce... Treba bylo jeste "vyhodne", ze se to stalo cestou dolu.
Teoreticky, samozrejme.
Osobne nemyslim, ze je takova hrozna vec vyradit z kopce. I kdyz vetsinou jedu s rychlosti, ale na delsich (hl. dalnicnich) kopcich taky nekdy vyradim... tak do 10% bych to videl. Kdyz bude pozvolny kopec dolu, a rychlost me bude brzdit, asi vyradim. Zalezi proste na okolnostech. Ale na brzdu se snazim slapat malo.
Na druhou stranu, ten motor mohl chcipnout i treba na kolejich, v krizovatce... Treba bylo jeste "vyhodne", ze se to stalo cestou dolu.
Teoreticky, samozrejme.
Osobne nemyslim, ze je takova hrozna vec vyradit z kopce. I kdyz vetsinou jedu s rychlosti, ale na delsich (hl. dalnicnich) kopcich taky nekdy vyradim... tak do 10% bych to videl. Kdyz bude pozvolny kopec dolu, a rychlost me bude brzdit, asi vyradim. Zalezi proste na okolnostech. Ale na brzdu se snazim slapat malo.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Naše káry, jako ostatní moderní vozy jsou již stavěny na zařazený rychlostní stupeň. Jen záleží na řidiči, na jaký kvalt a v jakých točkách chce kopec sjet, respektivně, jakou rychlostí. Jen zásadně nedoporučuji dojíždět k železničnímu přejezdu na neutrál, stále musí být zařazeno. Ono kvedlat šajtrpákou na přejezdu je akorát na průser.
Co se týče spotřeby jizdy z kopce, je odzkoušeno. Zkuste na kopci vynulovat PP a sjet kopec bez kvaltu. To samé udělat s kvaltem. Zaručuji vám, že s kvaltem poleze průměrná spotřeba dvakrát tak rychleji dolů. Co ušetříte na volnoběh větším dojezdem / velký rozdíl to nebude/ ale s volnoběžnou spotřebou /ta je při pohybu vozu ještě o něco vyšší, než při stání/, prodrbete větším sešlápnutím plynu na dosáhnutí požadované rychlosti pod kopcem. Co se týče většího ochlazení motoru z kopce, zanedbatelné , při zařazeném kvaltu stejnoměrně a rychleji , ale jen na min. pracovní teplotu otevírání a zavírání termostatu. Níže to nepůjde jen v případě jeho špatné funkce. To stlačování vzduchu ve válci i bez směsy/ jako u kompresoru/ vytváří teplo, menší ale i to stačí.
A i s 2,0 L motorem mezi dědinama s využitím tíhy mondea se dá do rychlosti 100km/hod jet za 7 L/100 km, a přitom se nemusím šinout jako hlemížď.

Co se týče spotřeby jizdy z kopce, je odzkoušeno. Zkuste na kopci vynulovat PP a sjet kopec bez kvaltu. To samé udělat s kvaltem. Zaručuji vám, že s kvaltem poleze průměrná spotřeba dvakrát tak rychleji dolů. Co ušetříte na volnoběh větším dojezdem / velký rozdíl to nebude/ ale s volnoběžnou spotřebou /ta je při pohybu vozu ještě o něco vyšší, než při stání/, prodrbete větším sešlápnutím plynu na dosáhnutí požadované rychlosti pod kopcem. Co se týče většího ochlazení motoru z kopce, zanedbatelné , při zařazeném kvaltu stejnoměrně a rychleji , ale jen na min. pracovní teplotu otevírání a zavírání termostatu. Níže to nepůjde jen v případě jeho špatné funkce. To stlačování vzduchu ve válci i bez směsy/ jako u kompresoru/ vytváří teplo, menší ale i to stačí.

A i s 2,0 L motorem mezi dědinama s využitím tíhy mondea se dá do rychlosti 100km/hod jet za 7 L/100 km, a přitom se nemusím šinout jako hlemížď.


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Endura
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SR
Re:
Příklad: Jedu z kopce se zařazenou 3-kou, rychlost mám 60km/h, otáčky cca 2200, rychlost se snižuje na 30km/h a otáčky na cca1200. Chtěl bych vědet, jaké jsou přesně otáčky při kterých 1,8TDDi (C9DC) začne motoru dodávat palivo při jízdě z kopce se zařazeným kvaltem. Nejspíš by to vědeli majitelé TDDi s palubním počítačem, který já i navzdory výbavě Ghia postrádám.Jiri02 píše:To, co popisujes je dusledek regulace otacek motoru ridici jednotkou. Aby motor bez plynu nezhasl, RJ mu pri poklesu pod urcite otacky zacne dodavat palivo. Tedy: kdybys jel z kopce tak, ze bys mel i se zarazenym kvaltem otacky motoru treba pod 900 (presneji: pod tou definovanou hranici, kdy RJ zacne pridavat, tedy pod volnobezne otacky Tveho motoru), tak nebudes mit nulovou spotrebu!RopakKota píše:.....A dotaz.Je pravda,že u tddi a tdci motrů když klesnou otáčky pod 1500 už auto zase samo přidává????

Focus sedan 1,8TDdi (90k); red pepper, 2/99
-
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 01.07.2013 20:30
- Bydliště: Humenne
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Dochadzam denne 30km do prace a 30 km spat.Viac mene rovina,okresna cesta,zopar dedin.Dva tyzdne spomalovanie s kvaltom,vynulovany palubak a dva tyzdme na volnobeh,samozrejme vyradzovanie ovela skor.Rovnaky benzin,rovnake zatazenie auta.Na volnobeh spotreba nizsia o 0.5 litra.Takze vtomto mam jasno.Ine je to z opotrebenim motora,brzd atd.Chyba nejaky seriozny clanok (vyskum).Takze tak 

FOFO II PO FL/1,6 16V/TREND X/TANGO RED MET/Hatchback

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=37784

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=37784
- ladis248
- Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 17.02.2012 18:14
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Taky se snažim brzdit motorem z kopce i dojížděním do křížovatky
Ford Focus 99 HB ,1.8i 16v černá metalíza
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Z kopce motor vypínám a zhasínám obrysovky. (Zvyk ze Š120).
Je to tzv. Klíčovský kopec v Praze, ve všední den ráno mezi 7:20-7:45.
Je to tzv. Klíčovský kopec v Praze, ve všední den ráno mezi 7:20-7:45.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
A co klíček, ten nevyndáváš? 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Ty dojíždíš na neutrál rovinky, tam to znát bude, ale sjezdy z táhlých kopců, to by jsi se divil, o kolik to vezme méně.stanodemo píše:Dochadzam denne 30km do prace a 30 km spat.Viac mene rovina,okresna cesta,zopar dedin.Dva tyzdne spomalovanie s kvaltom,vynulovany palubak a dva tyzdme na volnobeh,samozrejme vyradzovanie ovela skor.Rovnaky benzin,rovnake zatazenie auta.Na volnobeh spotreba nizsia o 0.5 litra.Takze vtomto mam jasno.Ine je to z opotrebenim motora,brzd atd.Chyba nejaky seriozny clanok (vyskum).Takze tak

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Nn, nechávám si puštěný aspoň rádio.smoula píše:A co klíček, ten nevyndáváš?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- t.dudis
- Junior
- Příspěvky: 320
- Registrován: 20.11.2008 20:59
- Bydliště: Starý Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
To jsem zažil naposled před 20 lety s dědovou škodárnouNepér píše:Z kopce motor vypínám a zhasínám obrysovky. (Zvyk ze Š120).

Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů