Stránka 9 z 9

Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 13.09.2016 11:08
od Fofan
Jo ale ne u 1.6 ktera ma 74kw :D

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 13.09.2016 12:02
od Karel2
A proc ne u 74kW verze? Osobne bych 6 na 3000ot/130 a 5 na 4000/130. Vse ostatni stejne.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 13.09.2016 14:56
od finsa
U 74 kw verze bych si to uměl představit pouze s automatem kterej by šestku používal čistě na rovinách a dálnicích a při zrychlení ihned podřazoval, a manuálem by se to auto utrápilo.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 13.09.2016 17:31
od Kombík
Ve 3000 ot je pokles mk to by1.6 neutáhla snad 2.0i, ale 3500 by hodně pomohlo při 130 km/hod u 1.6 jak spotřeba, tak hluk.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 13.09.2016 17:37
od Karel2
Taky ted premyslim nad tema 3000ot. Tech 3500 by asi bylo optimalnejsi na "volnobezku" na dalnici.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 15.09.2016 09:07
od PE68
Fofan píše:Husty poctenicko :D precetl sem to skoro cely a prijde mi to jako tlachani o nicem ale i tak si rejpnu: kazdej s tema 1.6tkama proste jezdit neumi :P
:bravo22:

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 16.03.2017 10:55
od LeonardoTM
PE68 píše:
Fofan píše:Husty poctenicko :D precetl sem to skoro cely a prijde mi to jako tlachani o nicem ale i tak si rejpnu: kazdej s tema 1.6tkama proste jezdit neumi :P
:bravo22:
Taky mě to pobavili se po čase podívat na tohle téma s odstupem. U mne osobně se to vyřešilo tím, že jsem přestal jezdit dlouhé trasy přes Německo a v ČR mi těch 120-130 jako běžná rychlost stačí (kompromis mezi rychlostí a spotřebou). Oceňuji spíše živější chování na okreskách, kde je FFII s 1,6i lepší, než FFI s delšími převody.

Jinak to téma stále žije, před pár dny vyšel článek v SM:
http://www.auto.cz/prodlouzili-jsme-pre ... ika-104320
Závěr z jejich testu je stejný, tj. prodloužení převodů pomůže jen tomu, kdo jezdí převážně ustálenou rychlostí po dálnicích. Tam dosáhli úspory paliva o 0,3 l/100km (cca 4%). To je mimochodem podobný efekt, kterého se dá dosáhnout např. nasazením větších pneu (např. 205/55/16 za 205/60/16 dělá rozdíl 3%, ověřeno funguje)

Zaujala mne spíš informace o tom, že alternativně se dá k tomu přistoupit i posunem stálého převodu v diferenciálu. Tam se také jedná o 2 ozubená kolečka. Tím by se prodloužily všechny převody. Takže zbývá jen otázka, jak snadno je to přístupné a jestli existují u FF také různé varianty stálého převodu. Tuším, že FFI to v různých výbavách měl...

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 16.03.2017 12:16
od stano.
U FF1 boli dve verzie prevodovky iB5, s rozdielnym stalym prevodom. A bolo to myslim iba pri 1.6 benzine. Sa mi zda, ze 1.8 ma tu "dlhsiu" uz od vyroby tak ci tak.
Uz mam "noveho" naftaka. "Stary" 1.8 benzin dojazdim na kratke trasy. Na hluk na dialnici uz kaslem :D

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 30.03.2017 07:34
od Jurawood
To, ze dosahli zmenou prevodu jine spotrby a to o 4%, neznamena prece vubec, ze prevody zmenily o 4 procenta. Ta poznamka o pneumatukach je trosku zavadejici blbost, alespon tak jak si ji podal.
Kdyz zmenis obvod kola o 3%, klesne spotreba o 3% :totlsmile:

Napsal: 30.03.2017 10:32
od Nonid
Snizi se valivej odpor o 3%, timpadem spotreba o asi 0,3% :D

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 30.03.2017 16:09
od memento
Prave ma napadlo zvacsit obvod kolesa o 10 ... nie 20 ... nie 50%! To bude uspora! :)

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 07.04.2017 16:49
od LeonardoTM
Jurawood píše:To, ze dosahli zmenou prevodu jine spotrby a to o 4%, neznamena prece vubec, ze prevody zmenily o 4 procenta. Ta poznamka o pneumatukach je trosku zavadejici blbost, alespon tak jak si ji podal.
Kdyz zmenis obvod kola o 3%, klesne spotreba o 3% :totlsmile:
No, řekl jsem to opravdu stručně, takže to doplním, jak jsem to myslel.
Mám dlouhodobě vypočítanou spotřebu kolem 7,5l (naježděno cca 60tkm z 2/3 po dálnici, zbytek okresky a něco málo po městě). Když jsem dal větší pneu o cca 3% (srovnání obvodů zde: http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=16), tak jsem na stejné trase naměřil stejnou spotřebu (naježděno asi 15 tkm). Protože jsem však nic nepřenastavoval v palubním počítači (u FF to možná ani nejde), znamená to, že jsem najezdil o 3% více kilometrů na stejné množství benzinu. Jinými slovy, na ujetí stejné absolutní vzdálenosti jsem spotřeboval o 3% méně paliva (v mém případě 7,28 místo 7,5 l/100km).

Jako hlavní efekt, který přispěl k nižší spotřebě vidím snížení otáček na dálnici při 130 km (skutečných dle GPS) z původních cca 4000 na cca 3870, což je očekávatelné.

Připouštím, že tento efekt (snížení spotřeby při použití větších pneu) nemusí být pozorovatelný pro každého, což byl stejný závěr, jaký udělali v SM při testování té prodloužené 5-ky. Závisí to na typické trase a způsobu jízdy (ustálená rychlost na dálnici tomu pomáhá, zatímco dynamická jízda po okreskách nikoliv). Do diskuze o valivém odporu bych se raději nepouštěl, protože to závisí na více faktorech jako dezén pneu, výrobce, zimní vs letní atd.

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Napsal: 07.04.2017 21:10
od TomFocus
Souhlasím s tebou, že většíma kolama si pomůžeš k nišším otáčkám a poklesu spotřeby. Ale taky si zhoršíš dynamiku od 0km a ještě více zatížíš spojku díky většímu odporu.

Než větší kola je vhodnější delší pětka nebo ta šestka, kdy dynamika na nižší rychlosti je stejná a šetří se na poslední rychlost. V tom SM je dobrej článek s těma prodlouženýma rychlostma...ale úspora phm je téměř nicotná vs náklady na upgrade.

Můj postřeh je takovej, že benzíny 1,6l jsou moc slabý (Nm), aby snesly výrazně delší poslední rychlost při které mohou klesnout otáčky o 700-1100ot a tím i šetřit phm. Takovou dlouhou pětku neutáhne (1,6) do kopce a v protivětru a tím spotřeba naopak roste.