ale ja jsem spis pro oficialni, tovarni a civilni provedeni, tohle je "jen" na hrani, kde jsi to videl, neni u vas v CB ted nejaka rally?
mm. tohle je zajimava uprava, hlavne v zadu a v tom dilu byl i tvurce originalu
YouTube Video
Re: OUT
Napsal: 16.11.2021 09:36
od Sentik
Jojo, o víkendu se jelo Rallye Krumlov...
Escort bejval super, v rodině jsme ho kdysi měli a rád na něj vzpomínám
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 12:40
od ZAHRY
A hele Cossa Mě byla vždy bližší Sierra Cosworth, ale tohle je taky legenda!
S náma na vrchách lítá tenhle ->
YouTube Video
šílenost, prostě i po těch letech to za sebou drží kolikrát i silnější Eva, nebo Subaru.
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 13:02
od pkadecka
Kdysi dávno jsem nějakýho takovýho escorta viděl parkovat na ulici a to křídlo mi přišlo strašně kravský, až jsem to považoval za tuzing... až pozdějc jsem zjistil, co to znamená "cosworth". Fakt je, že u auta s pohonem zadních kol má snad i nějakej funkční význam, to na mazdě mám křídlo jen na parádu a to je tam přímo z továrny.
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 13:16
od ZAHRY
Tak escort cosworth je hlavně 4x4 a ta ploutev je legendární už od Sierry Ono to křídlo má význam i u aut co nemají jen zadní náhon. I u předokolky má význam, obvzlášť, když máš lehkej zadek, tak moc nechceš,aby odskakoval a tancoval Když to řeknu blbě na seriových autech bez nějakýho výrazného sportovního zaměření a výkonu, jde spíš o dekoraci
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 13:55
od Karel2
ta kridla puvodne mela byt 2 nad sebou, ale i tehdy se setrilo, neco o tom vykladal ten manik co to auto konstruoval, oni to pak i testovali v tunelu a to pridelany 2 melo vyznam, neco namerili , myslim v tom serialu obchodnici
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 13:58
od ZAHRY
Takový dvojkřídlo měla XRT4i, respektive to bylo taky 2v1 a pak RS500 - ten krásnej ploutevní dekl a na kufrovejch vratech malinké křidélko
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 14:23
od petulak
ZAHRY píše: 18.11.2021 13:16
Tak escort cosworth je hlavně 4x4 a ta ploutev je legendární už od Sierry Ono to křídlo má význam i u aut co nemají jen zadní náhon. I u předokolky má význam, obvzlášť, když máš lehkej zadek, tak moc nechceš,aby odskakoval a tancoval Když to řeknu blbě na seriových autech bez nějakýho výrazného sportovního zaměření a výkonu, jde spíš o dekoraci
escort měl i troj křídlo,, 48 kg při 126km/h.
Na Kopeckýho " fabku ", křídlo stálo milion.
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 14:32
od pkadecka
Když už jsme u toho, tady je celá hitparáda divnejch křídel, ten escort je tam samozřejmě taky:
ZAHRY píše: 18.11.2021 13:16
Když to řeknu blbě na seriových autech bez nějakýho výrazného sportovního zaměření a výkonu, jde spíš o dekoraci
Nie vzdy. Ak je dobre spravene, dost obmedzuje spinenie zadku od bordelu z cesty
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 14:50
od ZAHRY
To slyším prvně a věřím.že je to možné. Spíš jsem to myslel skrze jízdní vlastnosti
Re: OUT
Napsal: 18.11.2021 15:05
od stano.
Jasne, na cosworthe by to malo byt o pritlaku. Na 1.4 focuse alebo cmaxe o cistom zadnom veku. Su auta kde viac ocenim to, ze si vzdy nezadrbem prsty pri otvarani kufra a vidim dozadu bez casteho zapinania stieraca ako imaginarny pritlak v zakrute
To iste zadne zasterky. Nie je to stylove a elegantne, ale prakticke (a ciastocne maju aj bezpecnostnu funkciu).
Re: OUT
Napsal: 19.11.2021 09:58
od Sentik
Křídla jsou věda
Divočina je to třeba na Fordu GT, kde je to vše aktivní a v závislosti na rychlosti/jízdě upravuje přítlak v kombinaci s jinýma prvkama...
Cenu jsem taky někde zahlídl, už si nevzpomenu, ale byl to masakr
Ale i u okruhový verze GTčka, která měla pevný křídlo, jsem četl, že ten přítlak je celkově takovej (komplet na autě), že auto by při rychlostech nad 150mph "mělo bejt" schopný jet "hlavou dolu", asi to počítám ale netestovali
No a u normálních aut jako jako je ST/RS Focus to v těch rychlostech přes 200kmh taky nějakej význam mít bude, prostě při vejletu do němec nemusim vozit dva pytle cementu v kufru