Stránka 78 z 91

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 29.01.2013 16:41
od lukas1986
nevim jak jinej focus ale ten muj focus mk1 r.v.2001 hatchback ten má celkem dobrej roztřik po skle (má tvar kuželu cca 16cm na šířku a cca 20cm na výšku)

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 31.01.2013 11:09
od ondraZ
Zdar chlapi, tohle téma má skoro 80 stran a nedaří se mi v něm najít odpověď na otázky:
1. JAK dodělat vyhřívání do ostřikovačů předního skla? Už pár zim se trápím s jakoukoli kapalinou, od nejlevnějších z Kauflandu přes Autokelly až Sheron-30, a jak je pod nulou ostřikovače zamrzají. Do kapoty mi nevedou žádné dráty, jen hadička, ani v mototu není v těch místech žádný "plonkovní" drát s konektorem. Trysky nejsou "vyhřívací" - nemají žádné konektory pro el. a podle toho jaký dělají hrozný bordel z kapaliny na kapotě, tak je tipuju na původní originál Ford.
2. Jak v praxi funguje to vyhřívání trysek, je na to nějde nějaký spínač, tlačítko, nebo se to aktivuje nějak samočinně?
Nemám vyhřívané čelní sklo, ale mám vyhř. zadní sklo + zrcátka (na jednom tlačítku na palubce, což je asi standard). Nemám palubní PC. Jo, zamrzá mi to i vzadu (jak je pod nulou tak ani zadní ostřikovač ani ťuk, čerpalo hučí ale neteče to), ale na to kašlu, důležité je pro mně jen to čelní okno.

Díky za pomoc, případně link na něco, co jsem já neobjevil... O.

Btw jen poznámečka na okraj: Sheron rally -30 třílitrovka, úplně nová, včera otevřená a změřená, výsledek: do -20:)

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 31.01.2013 15:10
od Nepér
Já to dodělával. Originální trysky v sobě mají nejspíš PTC - teplotně závislé odpory. Za studena mají menší odpor, za tepla větší. Napájení je podle schémat trvalé po zapnutí zapalování. I v létě. Já do trysek zasunul normální výkonové odpory na 2W s odporem 180 Ohmů, trochu jsem to namazal teplovodivou vazelínou a zalepil silikonem. Ztrátový výkon vychází přibližně 1W a to je asi málo. Drát jsem si natáhnul podél hadičky, pak průchodkou do auta a pak jsem to připojil někam ke GEMu.

Strana 73.

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 31.01.2013 18:01
od Lukas1000
co jsem pochopil, tak origo vyhrivany trysky jsou spolu s vyhrivanym prednim sklem, a to ma tlacitko nad vyhrivanim zadniho skla ..... a topi nejakou dobu od zapnuti a pak se vypne. Ale mozna se pletu. Ja bych si rozhodne celorocne trysky nezapojil .... driv nebo pozdeji ti auto muze shoret, mam proste strach.

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 31.01.2013 22:30
od ondraZ
To by ale znamenalo, že většina FOFO vyhřívané trysky nemá. Myslel jsem že to mají skoro všechny, a že jen já mám zase něco extra... Tak že by to nebylo v tryskách ale jinde? Ale kde, krucipísek? Zkusím mrknout na vedení kapaliny až to zase zamrzne. Právě je divné, že mi vždy současně "zamrzne" i ostřik zadního okna - a tam tuším vůbec žádné vyhřívání trysky nebývá (nebo ano?).

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 01.02.2013 00:05
od Nepér
Ale prd vyhoří. Normálně, pokud jsou trysky z výroby, jsou napájeny trvale po zapnutí zapalování. Maximálně tak díky PTC hřejí za studena vyšším výkonem, než za tepla. Koukni se na tu stránku 73, kde jsem při 15°C venku měřiil, na kolik se to při 1W ohřeje.

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 01.02.2013 06:39
od Lukas1000
to uz si musi kazdy rozhodnout sam :wink: jinak, ja si loni koupil kapalinu do -60° C abych na podzim dolil do z vetsi casti vystrikane nedobky ... dlouho bylo nad nulou a tak jsem hodne vystrikal, rekl bych, ze do dna ... pak jsem nalil smes do -20 a tam mi uz pri -4 zamrzne, uspech je, ze se toci alespon motorek, proste FOFO ma nadobku naprosto spatne umistenou a nevim, snad jen tam lit vostrou smes do -60 a doufat, ze to nerozezere lak, a ze mi nedaji policajti dejchnout, protoze to uz je fakt sila :D

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 01.02.2013 07:23
od Adow
Že by ten výhřev ostřiků přecejen na něco byl?? Já tam mám nějakou noname -20 z kanystru a nikdy se mi nestalo, že by mi něco zamrzlo.. Nezamrzne mi teda ani zadní, kterej výhřev nemá...

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 01.02.2013 08:56
od stano.
Ak ti ta kvapalina zamrzne pri -4, je chyba inde ako v aute. Umiestnenie nadrzky na to nema vplyv. Taky Favorit ju ma v motore. A ked zamrzne, tak roztopit sa da iba odstavenim v teplej garazi.

Ostřikovače př.skla

Napsal: 01.02.2013 09:20
od insomnia
A nemate tu zimni smes namichanou jeste s letni?!

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 01.02.2013 11:32
od lukas1986
dneska mi od lucky.jacka přišly US rozprašovací trysky ostřikovačů a hned jsem ty moje původní rozkuchal a vyndal vyhřívání a dal je do nových trysek a dal je hned na auto a jsou super stříkaj jak maj i když podržim tlačítko tak stříkaj na celé okno

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 01.02.2013 21:01
od lucky.jack
Jj, USka jsou opravdu nejlepší z těch možností co jsem měl(klasika a rozprašovače z FFIII).

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 01.02.2013 22:12
od mouse
vždyť jsem ti to říkal, že budeš spokojenej :ble2: :mrgreen:

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 02.02.2013 19:04
od lucky.jack
Nj říkej to někomu kdo to ještě nemá(neměl) :wink: :mrgreen:

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 03.02.2013 12:19
od Bullitt
Já jsem už před časem namontoval ty rozprašující trysky, ale stříkají hrozně nízko i u stojícího auta. Takže horní část skla je stabilně trochu špinavá, protože stěrač po vykonání toho posledního kyvu(ten po prodlevě) už jde nasucho a rozmázne tam špínu a to hlavně v horní části skla, kam ostřikovače nedostříknou(kdyby aspoň šel ten poslední kyv stěrače zrušit). Je možné, že by čerpadlo nedávalo dostatečný tlak(zdá se mi teď hlučnější)? Zpětné ventilky nemám.
Budu muset vrátit ty původní trysky, protože tyhle mi nevyhovujou.