Ostřikovače předního skla (vč. US)

Odpovědět
lukas1986
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 29.11.2010 17:36
Bydliště: Protivín

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od lukas1986 » 29.01.2013 16:41

nevim jak jinej focus ale ten muj focus mk1 r.v.2001 hatchback ten má celkem dobrej roztřik po skle (má tvar kuželu cca 16cm na šířku a cca 20cm na výšku)
Ford Focud mk1 1.8tddi r.v.2001 před FL

Uživatelský avatar
ondraZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 13.05.2008 13:56
Bydliště: Praha

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od ondraZ » 31.01.2013 11:09

Zdar chlapi, tohle téma má skoro 80 stran a nedaří se mi v něm najít odpověď na otázky:
1. JAK dodělat vyhřívání do ostřikovačů předního skla? Už pár zim se trápím s jakoukoli kapalinou, od nejlevnějších z Kauflandu přes Autokelly až Sheron-30, a jak je pod nulou ostřikovače zamrzají. Do kapoty mi nevedou žádné dráty, jen hadička, ani v mototu není v těch místech žádný "plonkovní" drát s konektorem. Trysky nejsou "vyhřívací" - nemají žádné konektory pro el. a podle toho jaký dělají hrozný bordel z kapaliny na kapotě, tak je tipuju na původní originál Ford.
2. Jak v praxi funguje to vyhřívání trysek, je na to nějde nějaký spínač, tlačítko, nebo se to aktivuje nějak samočinně?
Nemám vyhřívané čelní sklo, ale mám vyhř. zadní sklo + zrcátka (na jednom tlačítku na palubce, což je asi standard). Nemám palubní PC. Jo, zamrzá mi to i vzadu (jak je pod nulou tak ani zadní ostřikovač ani ťuk, čerpalo hučí ale neteče to), ale na to kašlu, důležité je pro mně jen to čelní okno.

Díky za pomoc, případně link na něco, co jsem já neobjevil... O.

Btw jen poznámečka na okraj: Sheron rally -30 třílitrovka, úplně nová, včera otevřená a změřená, výsledek: do -20:)
ford focus II turnier 1.6 16V 74kW rv 2005, najeto cca 100tkm

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od Nepér » 31.01.2013 15:10

Já to dodělával. Originální trysky v sobě mají nejspíš PTC - teplotně závislé odpory. Za studena mají menší odpor, za tepla větší. Napájení je podle schémat trvalé po zapnutí zapalování. I v létě. Já do trysek zasunul normální výkonové odpory na 2W s odporem 180 Ohmů, trochu jsem to namazal teplovodivou vazelínou a zalepil silikonem. Ztrátový výkon vychází přibližně 1W a to je asi málo. Drát jsem si natáhnul podél hadičky, pak průchodkou do auta a pak jsem to připojil někam ke GEMu.

Strana 73.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Lukas1000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 26.10.2010 09:11

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od Lukas1000 » 31.01.2013 18:01

co jsem pochopil, tak origo vyhrivany trysky jsou spolu s vyhrivanym prednim sklem, a to ma tlacitko nad vyhrivanim zadniho skla ..... a topi nejakou dobu od zapnuti a pak se vypne. Ale mozna se pletu. Ja bych si rozhodne celorocne trysky nezapojil .... driv nebo pozdeji ti auto muze shoret, mam proste strach.
Ford

Uživatelský avatar
ondraZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 13.05.2008 13:56
Bydliště: Praha

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od ondraZ » 31.01.2013 22:30

To by ale znamenalo, že většina FOFO vyhřívané trysky nemá. Myslel jsem že to mají skoro všechny, a že jen já mám zase něco extra... Tak že by to nebylo v tryskách ale jinde? Ale kde, krucipísek? Zkusím mrknout na vedení kapaliny až to zase zamrzne. Právě je divné, že mi vždy současně "zamrzne" i ostřik zadního okna - a tam tuším vůbec žádné vyhřívání trysky nebývá (nebo ano?).
ford focus II turnier 1.6 16V 74kW rv 2005, najeto cca 100tkm

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od Nepér » 01.02.2013 00:05

Ale prd vyhoří. Normálně, pokud jsou trysky z výroby, jsou napájeny trvale po zapnutí zapalování. Maximálně tak díky PTC hřejí za studena vyšším výkonem, než za tepla. Koukni se na tu stránku 73, kde jsem při 15°C venku měřiil, na kolik se to při 1W ohřeje.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Lukas1000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 26.10.2010 09:11

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od Lukas1000 » 01.02.2013 06:39

to uz si musi kazdy rozhodnout sam :wink: jinak, ja si loni koupil kapalinu do -60° C abych na podzim dolil do z vetsi casti vystrikane nedobky ... dlouho bylo nad nulou a tak jsem hodne vystrikal, rekl bych, ze do dna ... pak jsem nalil smes do -20 a tam mi uz pri -4 zamrzne, uspech je, ze se toci alespon motorek, proste FOFO ma nadobku naprosto spatne umistenou a nevim, snad jen tam lit vostrou smes do -60 a doufat, ze to nerozezere lak, a ze mi nedaji policajti dejchnout, protoze to uz je fakt sila :D
Ford

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6802
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od Adow » 01.02.2013 07:23

Že by ten výhřev ostřiků přecejen na něco byl?? Já tam mám nějakou noname -20 z kanystru a nikdy se mi nestalo, že by mi něco zamrzlo.. Nezamrzne mi teda ani zadní, kterej výhřev nemá...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od stano. » 01.02.2013 08:56

Ak ti ta kvapalina zamrzne pri -4, je chyba inde ako v aute. Umiestnenie nadrzky na to nema vplyv. Taky Favorit ju ma v motore. A ked zamrzne, tak roztopit sa da iba odstavenim v teplej garazi.

Uživatelský avatar
insomnia
Nováček
Nováček
Příspěvky: 184
Registrován: 02.01.2013 09:16
Bydliště: Praha

Ostřikovače př.skla

Příspěvek od insomnia » 01.02.2013 09:20

A nemate tu zimni smes namichanou jeste s letni?!

lukas1986
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 29.11.2010 17:36
Bydliště: Protivín

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od lukas1986 » 01.02.2013 11:32

dneska mi od lucky.jacka přišly US rozprašovací trysky ostřikovačů a hned jsem ty moje původní rozkuchal a vyndal vyhřívání a dal je do nových trysek a dal je hned na auto a jsou super stříkaj jak maj i když podržim tlačítko tak stříkaj na celé okno
Ford Focud mk1 1.8tddi r.v.2001 před FL

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8449
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od lucky.jack » 01.02.2013 21:01

Jj, USka jsou opravdu nejlepší z těch možností co jsem měl(klasika a rozprašovače z FFIII).
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
mouse
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3033
Registrován: 18.03.2011 14:37
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od mouse » 01.02.2013 22:12

vždyť jsem ti to říkal, že budeš spokojenej :ble2: :mrgreen:
Obrázek
Ford Grand C-Max 1.6 TI-VCT 92kw rv.2012 GRANDÍK
Obrázek

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8449
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od lucky.jack » 02.02.2013 19:04

Nj říkej to někomu kdo to ještě nemá(neměl) :wink: :mrgreen:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Ostřikovače př.skla

Příspěvek od Bullitt » 03.02.2013 12:19

Já jsem už před časem namontoval ty rozprašující trysky, ale stříkají hrozně nízko i u stojícího auta. Takže horní část skla je stabilně trochu špinavá, protože stěrač po vykonání toho posledního kyvu(ten po prodlevě) už jde nasucho a rozmázne tam špínu a to hlavně v horní části skla, kam ostřikovače nedostříknou(kdyby aspoň šel ten poslední kyv stěrače zrušit). Je možné, že by čerpadlo nedávalo dostatečný tlak(zdá se mi teď hlučnější)? Zpětné ventilky nemám.
Budu muset vrátit ty původní trysky, protože tyhle mi nevyhovujou.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host