Stránka 76 z 88
Napsal: 27.07.2016 13:56
od djdekl
Proc si dal naky noname desticky ? :-O
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 27.07.2016 17:28
od Bullitt
LeonardoTM: Tu barvu na ATE kotoučích nechej, destičky si funkční plochu obrousí rychle samy a jinde ta barva působí jeko antikorozní vrstva (i když tam nevydrží věky). Jenom kotouče po montáži odmastit.
Ze své zkušenosti:
- přední drážkované kotouče ATE Powerdisc+ATE destičky: brzdí dobře a nevadnou, ovšem malá výdrž kotoučů (ani ne 50t km), přitom destičky sjeté ani ne z půlky. Chtělo by to k těmto kotoučům měkčí destičky.
- Brembo Max kotouče (drážkované) + destičky Textar - tuhle kombinaci nedporučuji, ač je často používaná (diskuze různých značek aut). Problém je zanášení drážek, časem se doslova zabetonují tvrdou hmotou a kotouče jsou na odpis ještě než se sjedou (odhadem tak v 2/3 životnosti) kvůli hukotu při brzdění a tehdy doslova žerou destičky. Možná jiné (tvrdší) destičky.
Osobně už bych žádné drážkované kotouče nedával.
- osvědčily se mi standardní ATE kotouče + ATE destičky (i na jiných autech než Focus).
Také mám dojem, že Focus 1.generace má prostě poddimenzované brzdy - malé kotouče (už je divné, že jsou stejné brzdy od 1.4 do 2.0, tj. 55kW až 96kW), takže při ostřejší jízdě (můj případ) se rychle opotřebují.
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 27.07.2016 18:56
od stano.
ATE powerdisc nie u makke. To ATE dosticky su tvrde. Zeru vsetky kotuce.
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 27.07.2016 19:37
od miki21
Můžu jen potvrdit. Kotouče a desky ATE a kotouče těsně nad hranicí a desky v půlce.

Re:
Napsal: 28.07.2016 14:22
od LeonardoTM
djdekl píše:Proc si dal naky noname desticky ? :-O
No protože jezdím relativně málo (~10tkm ročně) a dřív, než ty destičky ojedu, tak je budu muset 1-2x rozebírat a rozhýbávat kvůli přireznutí, abych prošel v klidu na technické. Při té příležitosti je podle stavu možná rovnou vyměním za jiné...
Bullitt: díky za postřehy o té barvě, myslel jsem si to samé, že se to obrousí. Jako ochranná vrstva to vzadu vydrželo jen 1 zimu (viz moje foto v předchozím příspěvku), prostě na kombinaci slané břečky a horkého kotouče asi nic nepomůže

Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 28.07.2016 14:51
od pkadecka
Podle mě to chrání proti korozi jen do té doby, než se to dostane k zákazníkovi - kdyby ty kotouče chytily rez někde ve skladu, nikdo by je nechtěl. Cokoliv na podvozku rezne a pokud to pracuje s teplotou, rezne to víc (výfuk, brzdy).
Rez na aktivní ploše kotoučů se průběžně obrušuje, ale jinde zůstává, s tím se nedá nic dělat a na funkci to nemá vliv. Kotouč se dřív opotřebuje, než by se rozpadl korozí. Teda pokud se s autem jezdí - na některých autech v bazarech je vidět, že rez vykvetla na brzdách natolik, že se auto už ani nerozjede. (A ono se nerozjede i z jiných důvodů...)
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 28.07.2016 17:07
od stano.
pkadecka píše: a na funkci to nemá vliv.
Jako na funkcii rostlinare?

Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 17.08.2016 13:50
od LeonardoTM
LeonardoTM píše:
Brzdí dobře (dost dobře na to co potřebuji, na STK bez problémů), jen mě trochu štve, že pískají. Možná je to tím, že jsem tam nedal tu pastu proti pískání (světle modrá od LiquiMoly), takže to zkusím doplnit a případně je také natřít jako vepředu.
Máte někdo zkušenosti s pískáním (krátce při začátku brždění), jestli je to tou chybějící pastou nebo je to vlastnost destiček ?
No tak jsem se v dalším týdnu dostal i na ten zadek. Udělal jsem tam to samé - nástřik třmenu a okolí tepelně odolnou antikorozní barvou a hlavně promazání posuvných ploch pastou LiquiMoly proti pískání. Po zajetí asi 300km (kdy se občas pískání ještě ozvalo) je teď už klid (od zásahu najeto cca 1500km - dovolená v Alpách a zpět, takže brzdy dostaly slušný záhul).
Jako pravděpodobné místo pískání bych subjektivně označil vnitřní zadní destičku, kde se váleček při přitlačování otáčí (kvůli mechanizmu ruční brzdy). Bylo to tam orezlé a tak jsem to hodně promazal a je klid.
Všiml jsem si při pozorování ostatních aut, že u zadních destiček se někdy dává taková plastová nebo gumová vrstva na vnější destičku (měl to myslím i Focus I nebo jsem to viděl na Octavii III). Máte to někdo na destičkách jiných značek ? (Na originálech Motorcraft ani na MaxGear to nebylo.)
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 17.08.2016 13:58
od stano.
Ano byva to. Zalezi od vyrobcu. Vtedy sa nemusi mazat stycna plocha.
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 17.08.2016 20:54
od Amarask
Bullitt píše:
Ze své zkušenosti:
- přední drážkované kotouče ATE Powerdisc+ATE destičky: brzdí dobře a nevadnou, ovšem malá výdrž kotoučů (ani ne 50t km), přitom destičky sjeté ani ne z půlky. Chtělo by to k těmto kotoučům měkčí destičky.
- Brembo Max kotouče (drážkované) + destičky Textar - tuhle kombinaci nedporučuji, ač je často používaná (diskuze různých značek aut). Problém je zanášení drážek, časem se doslova zabetonují tvrdou hmotou a kotouče jsou na odpis ještě než se sjedou (odhadem tak v 2/3 životnosti) kvůli hukotu při brzdění a tehdy doslova žerou destičky. Možná jiné (tvrdší) destičky.
Osobně už bych žádné drážkované kotouče nedával.
- osvědčily se mi standardní ATE kotouče + ATE destičky (i na jiných autech než Focus).
Také mám dojem, že Focus 1.generace má prostě poddimenzované brzdy - malé kotouče (už je divné, že jsou stejné brzdy od 1.4 do 2.0, tj. 55kW až 96kW), takže při ostřejší jízdě (můj případ) se rychle opotřebují.
Plánoval jsem na příští výměnu předních dát Brembo max (nebo Powerdisc) a textary (focus mk1), jako se tady (i jinde) osvědčilo spoustě lidí, ale zase nerad bych po každý jízdě chodil se zubním kartáčkem a čistil drážky kotoučů od prachu. Tak teď nevím jestli teda zas nezůstat u klasických kotoučů.
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 17.08.2016 21:50
od spooon
To zanášení není zas tak hrozný, mě stačilo jednou za 10 000km(při výměně kol zimní <-> letní) projet drážky šroubovákem a bylo to.
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 18.08.2016 17:36
od LeonardoTM
spooon píše:To zanášení není zas tak hrozný, mě stačilo jednou za 10 000km(při výměně kol zimní <-> letní) projet drážky šroubovákem a bylo to.
Aha, tak mě to třeba ani nedošlo, že bych to měl čistit, protože na zadních za 20000km jsem zatím žádné zanášení nepozoroval. Možná je to tím, že občas (1x za 2 měsíce) zajedu do ruční myčky a když mám vychladlé brzdy, tak je hezky prostříkám kola i podběhy. Dělám to spíš kvůli estetice, aby se nezadělávaly poklice. Takže v zanášení bych problém neviděl.
Mne na těch drážkovaných zamrzelo, když jsem po první delší jízdě po prosolené dálnici viděl, jak ty drážky chytly rez, ale na to asi neexistuje žádná pomoc

Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 18.08.2016 22:04
od jarod72pm
Nemá někdo odzkoušené které kotouče jsou nejtvrdší nebo je to nastejno?
Plánuji časem na předek koupit keramické ATE destičky určené pro běžný provoz takže vydrží víc , ale co to tady čtu mám obavy jestli jsou i "lepší" kotouče . Nechci drážkované (power a jim podobné) sice prej to nevadí ale nejsou vhodné pro keramiku...
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 20.08.2016 19:04
od Bullitt
Amarask píše:Plánoval jsem na příští výměnu předních dát Brembo max (nebo Powerdisc) a textary (focus mk1), jako se tady (i jinde) osvědčilo spoustě lidí, ale zase nerad bych po každý jízdě chodil se zubním kartáčkem a čistil drážky kotoučů od prachu. Tak teď nevím jestli teda zas nezůstat u klasických kotoučů.
Je možné, že se drážky u Brembo Max zanášely právě použitím Textar destiček (jsou měkčí), já bych se této kombinaci vyhnul, neosvědčila se ani vzadu ani vpředu. Ale jako příčina zanášení mi připadalo rychlé vytvoření koroze ze vzdušné vlhkosti na hranách drážek a na to se chytal materiál destiček. Drážky u Powerdisc se vůbec nezanášely, ale právě možná kvůli Ate destičkám, které se zdají tvrdé (kotouče se sjely rychleji než destičky), každopádně tam nevznikala koroze na hranách drážek.
Už bych volil klasické kotouče - větší jistota bez experimentování.
Re: Brzdové destičky a kotouče
Napsal: 21.08.2016 12:02
od petr ST200
Sice sem je měl na mé Alfa 156 ale podělím se tady třeba někomu pomuže ..Takhle vypadají zadní kotouče Brembo Max v kombinaci s destičkama FRITECH po 45 000KM. Dával sem je stejně s předkama tam sice už drážky taky místy vůbec nejsou,ale destičky zatím eště trochu ano,tam jsou Bremba desky. Kotouče teda měli stejnou životnost jako jedna sada destiček

pozn. ty destičky Fritech sem bral protože Bremba v tu dobu neměli skladem a já to potřeboval nutně,předek budu dávat do měsíce takže v té životnosti to takovej rozdíl není. Jinak si nestěžuju brzdilo to celkem dobře,špinilo to celkem dost. Někdy se stalo že se v drážkách na kotouči chytil třeba kamínek a udělal rýhu po celém kotouči . Svoji práci udělali nejezdím zrovna na klobouka.. Drážky nebylo potřeba nějak dukladně čistit při přezouvání sem je jen vyfoukaval vzduchem. Znovu bych je už nedal stejnou práci udělá normální hladkej kotouč já místo toho ted dávam komplet TRW.