Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od Noah » 09.04.2008 12:41

No je videt ze ma Ford vymakany startery :))Ja ho repasoval presne z tech stejnych duvodu,vymlaceny pouzdra.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od Noah » 09.04.2008 12:44

powermax píše:zdravim vsetkych.

Za posledne dva ranne starty som si dal pozor na to ako dlho trva zhavenie, myslim konkretne fazu dozhavenia po zhasnuti kontrolky, do odpadnutia rele zhavenia. pri teplote +3 stupne to bolo cca 6 sec. z coho mi vychadza podla grafov od pelena ze cidlo teploty motora vykazuje asi o 30 stupnov vyssiu teplotu motora ako v skutocnosti je. Za predpokladu ze od daneho cidla je odvedena doba zhavenia.

Je zaujimave ze po ohriati na pracovnu teplotu ukazuje dobre, rucicka presne v strede pola. A miera blbeho startovania dost presne kopiruje rannu teplotu.

Takze asi urobim pokus a vymenim cidlo teploty motora za nove. Nic mudrejsie ma nenapada, kedze cidlo ma vyjde okolo 600 a zacata hodina na diagnostike cca 700 a to by tam auto muselo stat cez noc aby vychladlo.

Ak som v mojej uvahe pochybil opravte ma kym vyhodim 600sk za to cidlo.

Hodnotu odporu toho cidla nemozem momentalne zmerat bo mam vybitu baterku v meraku , torjrocne sidlo nastarosti a zenu v porodnici :lol:

No mam to stejny jak popisujes,v tech teplotach a cidlech aby se prase vyznalo,me to prozmenu ukazuje teplotu nasavaneho vzduchu 14 stupnu za jakehokoliv pocasi.Uz jsem na to rezignoval,juknu na to az bude teplo ted se v tom neda venku hrabat.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

powermax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krompachy

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od powermax » 26.08.2008 08:33

Ahoj, sice nie je zima ale neda mi nenapisat nove zistenie.
Vcera rano som pred startom spustil diagnosticky mod palubnej dosky a natukal teplotu motora, ukazovalo 5 stupnov podla BC bolo vonku 9 stupnov, zanedbatelny rozdiel.
Kontrolka zhavenia len kratucko blikla a faza dozhavovania trvala cca 6 sec. aj ked podla Pelenovej tabulky mala trvat 1 min.
Prekvapenie vsak nastalo ked po prichode z prace som zopakoval test a zhavenie pri teplom motore trvalo presne tak ako rano, pritom by nemalo zhavit vobec!

Takze mam problem s riadenim casu zhavenia a to predpokladam riadi priamo riadiaca jednotka motora. :evil:

Za napad ako to opravit vopred dakujem :cry:
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002

Uživatelský avatar
Jairo
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 734
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od Jairo » 17.09.2008 15:37

Pridam sa do diskusie s podobnym problemom. Prvy start motora pri teplotach pod cca 7stupnov je akoby startoval traktor :| Toci toci,focus sa trasie ale zdochne. Start cca po 2-3 sekundach je uplne! v pohode :roll:
Starty v lete boli tiez OK (...zeby nejake cidlo teploty...).
V com by mohol byt problem. Cital som tuto celu diskusiu,ale stale so to tu toci okolo naftakov. A co my, 'benzinaci' ? :wink:
Bol - Ford Focus 1.6 16V HB 1999 Zelena metaliza
Obrázek

Uživatelský avatar
andre22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 06.04.2008 20:48
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od andre22 » 11.11.2008 19:03

tak jsem měl stejný problém se startováním pod +10C, včera jsem byl v servise na zimní prohlídku, tak jsem jim to tam říkal, že asi potřebujou vyměnit žhavicí svíčky... prohlídka měla trvat dvě hodiny, ale trvala šest hodin, a když jsem se pak ptal na to žhavení,jesi mi vyměnili, tak řekli že ne, že mi přehráli software, a že to startování bude určitě softwarem... jsem koukal jak puk 8O dneska jsem s tím ještě nikam nejel, tak zítra ráno uvidím (jestli bude samozřejmě kosa)
Ford Focus Combi Ghia * 1,8 TDCI * 74 kW * stříbrná metalíza * provoz: 30.05.2003 Spain, 30.05.2008 Czech rep.
Obrázek Obrázek

xmarm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19.11.2008 19:35

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od xmarm » 17.12.2008 13:33

Chlapi, mel jsem stejny problem, auto v chladu startovalo s obtizema.
Mel jsem pritom nove svicky. Tak mi to nedalo vymenil jsem palivak, baterku, pojistky, rele a furt stejny problem. Tak jedu do servisu, ze pry zhaveni je ok, ale budou v cudu vstriky. Coz me dozralo a zacal jsem hledat problem jinde. Zavolal jsem si autoelektrikarovi a on rekl, ze to muze byt starter, ze je to u tehle aut normalni, ze pry se tam prasi od spojky. Taky ze jo, vymenil mi pouzdra, vycistil ho, vyndal z nej nejaky plisek co tam nemel co delat.
Od te doby startuje tise a rychle jak benos a je klid.

Mejte se Mirek
fofo kombi 04/2003 1.8 tdci, 74 kw

Uživatelský avatar
bluetoooth
Junior
Junior
Příspěvky: 274
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA, DK

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od bluetoooth » 09.01.2009 14:10

Tak ja som vymenil:

1. bateriu
2. Zhavice - 2 rocne za funglace - vsetky fungovali

takze skusim vstreky :((
Kde mi ich zmeraju/ viem to nejak pozriet na diagnostike?
Sobi20 > BMX20 > MHD > Ford Focus Combi, 2002, TDCi 115k, cervena
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
marek3008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od marek3008 » 10.01.2009 17:01

Jo jo dnes ten samý problém. První start snad na pátý protočení motoru . Po nastartování to jde na okamžik na tři válce. Zítra mrknu na žhavící svíčky.
FORD FOCUS COMBI 1,8 TDDI , 66kw , 12/2003

Uživatelský avatar
CODY
Junior
Junior
Příspěvky: 364
Registrován: 24.08.2008 19:58
Bydliště: Prostějov

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od CODY » 10.01.2009 21:32

Taky jsem dnes nastartoval az asi na pátý pokus. Ale pak to šlape jako hodinky. Tak nevím.
Ford Focus 1.8 TDCI Combi 74kW, vyr. 10/2004 prov. 1/2005, modrá-metal
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od focusik » 10.01.2009 21:45

Chlapi, nebudte az tak narocny, diesel je diesel ! V manuale sa pise o toceni dieslu pri mrazoch az 30 sec (treba aj manual citat), tak ked sa motor pretoci 5x nez naskoci, tak je to uplne v pohode, urcite neodpali tak ako v lete, alebo tak ako benzin, ktoremu hodi iskru sviecka. Ked je nafta stuhnuta a blok ma teplotu napr. -15°C, tak po prvom pretoceni stlaceny vzduch nedosiahne potrebnu teplotu vo valci ( 600°C ) na vznietenie zmesy. Pretocenie motora viacej krat je uplne normalne, to ste asi nemali Taliansky diesel, pod -10°C ma problem kazdy !
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od Ahmed » 11.01.2009 11:06

To co říkáš je sice pravda, ale když je na tom motoru všechno ok, tak to startuje na cuknutí i při -15°C. Bez problému mi tak startovalo 6 let staré TDDI i teď to nové co mám. U tddi mi to akorát asi 2x škytalo, než to chytlo, když jsem měl všechny 4 svíčky ko a venku bylo -10, ale vždycky to chytlo při prvním startu. Ale pokud je něco v bordelu - svíčka, filtr, nafta, startér, baterka, tak už to startuje déle. Když to chytne za 5s, tak je to ok, startování na 2x a více už asi neznamená, že je všechno v pohodě :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od focusik » 11.01.2009 11:47

Mne to zatial chyta do 5 sec, ale necakam ze to bude chytat tak ako pri +15°C. Treba klucik podrzat, aj ked sa mi osobne tych 30 sec. zda dost vela.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

jkbn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11.11.2008 20:42
Bydliště: Bánovce n.B.

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od jkbn » 11.01.2009 13:52

Mne aj pri týchto teplotách okolo -15°C chytí vždy na prvýkrát. Minulý rok vymenené žhaviče (BERU), palivový filter, baterka je rok stará, dobitá pred zimou, začal som dávať aditívum do nafty (Castrol TDA). Kým som mal staré žhaviče, mal som problémy aj ja, pretože auto je dovezené z Talianska, tak predpokladám, že žhaviče boli ešte pôvodné.
FF 1.8 TDDi, 1999, 5 dv. hatchback. tmavomodrá met.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od jamaka » 11.01.2009 14:04

je obrovsky rozdiel v startovani medzi TDDI a TDCI. TDCI nikdy nebude startovat tak ako stare TDDI.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Příspěvek od zewl » 11.01.2009 15:10

jamaka: to rad slysim :wink: A muzes mi prosim vysvetlit proc? Jaky je rozdil ve startovani mezi TDDi a TDCi?
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů