
Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 327
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
No je videt ze ma Ford vymakany startery
)Ja ho repasoval presne z tech stejnych duvodu,vymlaceny pouzdra.

Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 327
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
powermax píše:zdravim vsetkych.
Za posledne dva ranne starty som si dal pozor na to ako dlho trva zhavenie, myslim konkretne fazu dozhavenia po zhasnuti kontrolky, do odpadnutia rele zhavenia. pri teplote +3 stupne to bolo cca 6 sec. z coho mi vychadza podla grafov od pelena ze cidlo teploty motora vykazuje asi o 30 stupnov vyssiu teplotu motora ako v skutocnosti je. Za predpokladu ze od daneho cidla je odvedena doba zhavenia.
Je zaujimave ze po ohriati na pracovnu teplotu ukazuje dobre, rucicka presne v strede pola. A miera blbeho startovania dost presne kopiruje rannu teplotu.
Takze asi urobim pokus a vymenim cidlo teploty motora za nove. Nic mudrejsie ma nenapada, kedze cidlo ma vyjde okolo 600 a zacata hodina na diagnostike cca 700 a to by tam auto muselo stat cez noc aby vychladlo.
Ak som v mojej uvahe pochybil opravte ma kym vyhodim 600sk za to cidlo.
Hodnotu odporu toho cidla nemozem momentalne zmerat bo mam vybitu baterku v meraku , torjrocne sidlo nastarosti a zenu v porodnici
No mam to stejny jak popisujes,v tech teplotach a cidlech aby se prase vyznalo,me to prozmenu ukazuje teplotu nasavaneho vzduchu 14 stupnu za jakehokoliv pocasi.Uz jsem na to rezignoval,juknu na to az bude teplo ted se v tom neda venku hrabat.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
-
- Nováček
- Příspěvky: 99
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Krompachy
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Ahoj, sice nie je zima ale neda mi nenapisat nove zistenie.
Vcera rano som pred startom spustil diagnosticky mod palubnej dosky a natukal teplotu motora, ukazovalo 5 stupnov podla BC bolo vonku 9 stupnov, zanedbatelny rozdiel.
Kontrolka zhavenia len kratucko blikla a faza dozhavovania trvala cca 6 sec. aj ked podla Pelenovej tabulky mala trvat 1 min.
Prekvapenie vsak nastalo ked po prichode z prace som zopakoval test a zhavenie pri teplom motore trvalo presne tak ako rano, pritom by nemalo zhavit vobec!
Takze mam problem s riadenim casu zhavenia a to predpokladam riadi priamo riadiaca jednotka motora.
Za napad ako to opravit vopred dakujem
Vcera rano som pred startom spustil diagnosticky mod palubnej dosky a natukal teplotu motora, ukazovalo 5 stupnov podla BC bolo vonku 9 stupnov, zanedbatelny rozdiel.
Kontrolka zhavenia len kratucko blikla a faza dozhavovania trvala cca 6 sec. aj ked podla Pelenovej tabulky mala trvat 1 min.
Prekvapenie vsak nastalo ked po prichode z prace som zopakoval test a zhavenie pri teplom motore trvalo presne tak ako rano, pritom by nemalo zhavit vobec!
Takze mam problem s riadenim casu zhavenia a to predpokladam riadi priamo riadiaca jednotka motora.

Za napad ako to opravit vopred dakujem

bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002
- Jairo
- Pokročilý
- Příspěvky: 734
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Pridam sa do diskusie s podobnym problemom. Prvy start motora pri teplotach pod cca 7stupnov je akoby startoval traktor
Toci toci,focus sa trasie ale zdochne. Start cca po 2-3 sekundach je uplne! v pohode
Starty v lete boli tiez OK (...zeby nejake cidlo teploty...).
V com by mohol byt problem. Cital som tuto celu diskusiu,ale stale so to tu toci okolo naftakov. A co my, 'benzinaci' ?


Starty v lete boli tiez OK (...zeby nejake cidlo teploty...).
V com by mohol byt problem. Cital som tuto celu diskusiu,ale stale so to tu toci okolo naftakov. A co my, 'benzinaci' ?

Bol - Ford Focus 1.6 16V HB 1999 Zelena metaliza


- andre22
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 06.04.2008 20:48
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
tak jsem měl stejný problém se startováním pod +10C, včera jsem byl v servise na zimní prohlídku, tak jsem jim to tam říkal, že asi potřebujou vyměnit žhavicí svíčky... prohlídka měla trvat dvě hodiny, ale trvala šest hodin, a když jsem se pak ptal na to žhavení,jesi mi vyměnili, tak řekli že ne, že mi přehráli software, a že to startování bude určitě softwarem... jsem koukal jak puk
dneska jsem s tím ještě nikam nejel, tak zítra ráno uvidím (jestli bude samozřejmě kosa)

-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 19.11.2008 19:35
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Chlapi, mel jsem stejny problem, auto v chladu startovalo s obtizema.
Mel jsem pritom nove svicky. Tak mi to nedalo vymenil jsem palivak, baterku, pojistky, rele a furt stejny problem. Tak jedu do servisu, ze pry zhaveni je ok, ale budou v cudu vstriky. Coz me dozralo a zacal jsem hledat problem jinde. Zavolal jsem si autoelektrikarovi a on rekl, ze to muze byt starter, ze je to u tehle aut normalni, ze pry se tam prasi od spojky. Taky ze jo, vymenil mi pouzdra, vycistil ho, vyndal z nej nejaky plisek co tam nemel co delat.
Od te doby startuje tise a rychle jak benos a je klid.
Mejte se Mirek
Mel jsem pritom nove svicky. Tak mi to nedalo vymenil jsem palivak, baterku, pojistky, rele a furt stejny problem. Tak jedu do servisu, ze pry zhaveni je ok, ale budou v cudu vstriky. Coz me dozralo a zacal jsem hledat problem jinde. Zavolal jsem si autoelektrikarovi a on rekl, ze to muze byt starter, ze je to u tehle aut normalni, ze pry se tam prasi od spojky. Taky ze jo, vymenil mi pouzdra, vycistil ho, vyndal z nej nejaky plisek co tam nemel co delat.
Od te doby startuje tise a rychle jak benos a je klid.
Mejte se Mirek
fofo kombi 04/2003 1.8 tdci, 74 kw
- bluetoooth
- Junior
- Příspěvky: 274
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BA, DK
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Tak ja som vymenil:
1. bateriu
2. Zhavice - 2 rocne za funglace - vsetky fungovali
takze skusim vstreky
(
Kde mi ich zmeraju/ viem to nejak pozriet na diagnostike?
1. bateriu
2. Zhavice - 2 rocne za funglace - vsetky fungovali
takze skusim vstreky

Kde mi ich zmeraju/ viem to nejak pozriet na diagnostike?
- marek3008
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Jo jo dnes ten samý problém. První start snad na pátý protočení motoru . Po nastartování to jde na okamžik na tři válce. Zítra mrknu na žhavící svíčky.
FORD FOCUS COMBI 1,8 TDDI , 66kw , 12/2003
- CODY
- Junior
- Příspěvky: 364
- Registrován: 24.08.2008 19:58
- Bydliště: Prostějov
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Taky jsem dnes nastartoval az asi na pátý pokus. Ale pak to šlape jako hodinky. Tak nevím.
- focusik
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 09.12.2008 18:49
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Chlapi, nebudte az tak narocny, diesel je diesel ! V manuale sa pise o toceni dieslu pri mrazoch az 30 sec (treba aj manual citat), tak ked sa motor pretoci 5x nez naskoci, tak je to uplne v pohode, urcite neodpali tak ako v lete, alebo tak ako benzin, ktoremu hodi iskru sviecka. Ked je nafta stuhnuta a blok ma teplotu napr. -15°C, tak po prvom pretoceni stlaceny vzduch nedosiahne potrebnu teplotu vo valci ( 600°C ) na vznietenie zmesy. Pretocenie motora viacej krat je uplne normalne, to ste asi nemali Taliansky diesel, pod -10°C ma problem kazdy !
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
To co říkáš je sice pravda, ale když je na tom motoru všechno ok, tak to startuje na cuknutí i při -15°C. Bez problému mi tak startovalo 6 let staré TDDI i teď to nové co mám. U tddi mi to akorát asi 2x škytalo, než to chytlo, když jsem měl všechny 4 svíčky ko a venku bylo -10, ale vždycky to chytlo při prvním startu. Ale pokud je něco v bordelu - svíčka, filtr, nafta, startér, baterka, tak už to startuje déle. Když to chytne za 5s, tak je to ok, startování na 2x a více už asi neznamená, že je všechno v pohodě 

- focusik
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 09.12.2008 18:49
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Mne to zatial chyta do 5 sec, ale necakam ze to bude chytat tak ako pri +15°C. Treba klucik podrzat, aj ked sa mi osobne tych 30 sec. zda dost vela.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 11.11.2008 20:42
- Bydliště: Bánovce n.B.
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
Mne aj pri týchto teplotách okolo -15°C chytí vždy na prvýkrát. Minulý rok vymenené žhaviče (BERU), palivový filter, baterka je rok stará, dobitá pred zimou, začal som dávať aditívum do nafty (Castrol TDA). Kým som mal staré žhaviče, mal som problémy aj ja, pretože auto je dovezené z Talianska, tak predpokladám, že žhaviče boli ešte pôvodné.
FF 1.8 TDDi, 1999, 5 dv. hatchback. tmavomodrá met.
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
je obrovsky rozdiel v startovani medzi TDDI a TDCI. TDCI nikdy nebude startovat tak ako stare TDDI.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru
jamaka: to rad slysim
A muzes mi prosim vysvetlit proc? Jaky je rozdil ve startovani mezi TDDi a TDCi?

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů