Stránka 8 z 19
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 29.12.2008 22:26
od Forny
No kolega asi mysli ten vyssi zvuk, za ktery urcite muze to "T" co mame v nazvu motoru

- TDCi, protoze to "T"urbo se toci o trochu vic nezli jsou otacky motoru (nektera turba toci od 70 - 140 000 otacek/min) a nema takove treni jako ma motor a pri vypnuti ma jeste docela velkou setrvacnost a proto ten zvuk - proste a jednoduse, musi se dotocit.
Doporuceni z manualu: okamzite po dojeti (mysli tim na silnici/dalnici kdy dlouho drzite motor ve vyssich otackach a zastavite na benzince) nevypinat motor, protoze je potreba aby se turbo ochladilo nebot hrozi po vypnuti delsi dobeh a to vse bez privodu oleje tj. chlazeni turba a mazani, ale kdo na to ma prachy tak jej klidne muze vypinat kdy chce, jen mu drive odejde a bude mit po zvuku
tomason píše:dělá to všem asi hledej zvuk po vypnutí motoru je tam toho mraky
t.dudis píše:Zdravím, tak zimní starty zatím pořád ok. Akorát jsem si všimnul, že po vypnutí motoru mi tam něco asi po třech vteřinách začne jakoby chrastit, je to takovej zvuk, jako když je něco roztočenýho a postupně se to zpomaluje než se to zastaví. Že by nějaký větrák? Myslím, že se to tu taky řešilo. Dělá to tu někomu taky a berete na to nějaký ohled?
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 30.12.2008 06:29
od Noah
Vodik píše:Včera jsem při teplotě -2°C nastartoval asi na podesáté, tak jsem dnes zkoušel ten servisní mód palubní desky. Čidlo teploty chladící kapaliny ukazovalo -7°C a čidlo nasávaného vzduchu 3°C. Nevím zda jsou tyto hodnoty v toleranci. Udivilo mě, že údaj o napětí v palubní síti mi ukazovalo 0,00.?? Jinak už mě to auto pěkně sere, nedávno jsem dal 10tis za vyčištění a opravu trysek, které byly údajně špatné, ale žádné zlepšení teda moc nepozoruju. Už nevím fakt co s tím, a to mám jet na hory.
Mam podobny problem ale uz to neresim,jak pises dal sem ranec za kalibraci a vycisteni vstriku asi pred rokem.Auto se chova naprosto stejne ne-li hur.Cas od casu zbuchne do nouzaku,staci vypnout a zapnout klicek a jedu treba 3000km a bez problemu.Zimni starty o tom radsi mluvit nebudu,jakmile auto stoji 2 dny a je mraz tak start katastrofalni.Vcera sem jel do prace dorazil tam v 10 vecer a dneska rano podle teplomeru -9 a auto chytlo na cvrknuti.Zhavice mam v poradku,baterka je sice jeste puvodni ale tam bych problem nevidel.Mel jsem pujcenou loni od kamose novou a chovalo se to naprosto stejne.Obrazil jsem uz nespocitane servisu a nikdo nedokaze zavadu odstranit,tak jsem na to uz rezignoval protoze cpat prachy do hubeny kozy a problem porad stejny se mi nechce.Jo a oblibena veta v nasich servisech...Jooo vime co to je, jsou to vstriky na to tyhle auta trpej,pripravte si tak 30K a budete zase jezdit bez problemu

))))))Je to banda nenazranejch smejdu jinak to nemuzu ani nazvat.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 30.12.2008 13:02
od kurtak
Vodik píše:Včera jsem při teplotě -2°C nastartoval asi na podesáté, tak jsem dnes zkoušel ten servisní mód palubní desky. Čidlo teploty chladící kapaliny ukazovalo -7°C a čidlo nasávaného vzduchu 3°C. Nevím zda jsou tyto hodnoty v toleranci. Udivilo mě, že údaj o napětí v palubní síti mi ukazovalo 0,00.?? Jinak už mě to auto pěkně sere, nedávno jsem dal 10tis za vyčištění a opravu trysek, které byly údajně špatné, ale žádné zlepšení teda moc nepozoruju. Už nevím fakt co s tím, a to mám jet na hory.
Fakt, bych to tipoval na baterku, pokud jsou v cajku zhavici svicky. A co aditiva pridavas do nafty a jake??? Mel jsem ty same problemy jak sem jiz vyse zminoval - pomohla mi vymena baterie. Dnes -7 a start na poprve, ale bezne pri nizsich teplotach startuju az na podruhe. Se startem na podruhe jsem se smiril. To neni uz tak hrozne. Proste tomu memu motoru to jedno protoceny na prazdno pomaha vice nez treba na trikrat zhavit.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 31.12.2008 00:39
od Vodik
kurtak píše:
Fakt, bych to tipoval na baterku, pokud jsou v cajku zhavici svicky. A co aditiva pridavas do nafty a jake??? Mel jsem ty same problemy jak sem jiz vyse zminoval - pomohla mi vymena baterie. Dnes -7 a start na poprve, ale bezne pri nizsich teplotach startuju az na podruhe. Se startem na podruhe jsem se smiril. To neni uz tak hrozne. Proste tomu memu motoru to jedno protoceny na prazdno pomaha vice nez treba na trikrat zhavit.
Baterka by měla být OK. Loni jsem kupoval novou, a dokonce možná zbytečně. Mám tam teď 74 nebo 75Ah. Před měsícem jsem siji i nechal v servisu baterií nabít, protože mi bylo řečeno, že při pojíždění krátkých tras se baterka pořádně nedobije, a ani ty nabíječky z Baumaxu nedávají potřebný proud. V pátek mám jít měnit čidlo teploty chladící kapaliny, což se mi ale nezdá, že by to byla ta příčina. Dle testu palubky funguje. Spíš se mi nezdá čidlo nasávaného vzduchu. Mechanik ale tvrdí, že je to tím čidlem teploty kapaliny. Tak uvidíme. Dám vědět.

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 31.12.2008 10:01
od doncamillo
Aj ja sa podelim o svoje skusenosti. Focusa som kupil zhruba takto pred rokom, prave zacinala zima. Ked som videl ako to startuje pri nizsich teplotach, nebol som nijak nadseny. Sice to vzdy (okrem 1 pripadu) bolo na 1. krat, ale chvilku to trvalo aj s celkom slusnou davkou rachotu. Tuto sezonu sa mi blby start ohlasil uz v septermbri, ked som bol s autom na horach a do rana mohla teplota padnut na 5 stupnov. Zacal som to riesit: zacal som davat VIF a zhruba pred 3 tyzdnami som nechal skontrolovat starter. VIF do urcitej miery pomohol, ale stale to nebolo ono. Majster co mi kontoloval starter povedal, ze puzdra su OK, len ho bolo treba precistit a premazat (citujem - bol suchy jak martini). Ked bol starter hotovy, klesol odber a stupli otacky. A musim povedat, ze hned to bolo na startovani poznat. Napr. vcera - auto odstate vonku 2 dni pri celodennych mrazoch, ked som k nemu isiel, bolo -5. Chytil hned, mozno pol az sekundu trosku zarachotil. V kazdom pribade velikansky rozdiel oproti strartovaniu za rovnakych podmienok zpred roka. Preto ja by som osobne riesil problem so zimnym startom v nasledovnom poradi: zhavice, starter, baterka. Aj ked som zvedavy, ci na to naozaj nemaju zly vplyv aj tie cidla teploty vzduchu a kvaplaliny...
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 31.12.2008 18:58
od jxmthp
Zdravím pánové, měl jsem podobné problémy ohledně startu v zimně. Auto mam cca od května (1.8TDCi 85kw) a jak začínal podzim a teploty klesaly tak mi foci hůře startovat. Starterém jsem musel čím dál více točit. Myslel jsem si, že slabší baterie. Ale ta byla OK, tak jsem to nějak neřešil. Bral jsem to tak , že to prostě jenom hůře startuje

. Jenže ouha, 27.prosince jsem se chtěl vydat na nákup a autí s velkýma obtížema nastartoval, nejprve rachot jak ve starém zetoru, dosti nepravidelný chod motoru. Po cca 15 sec. se vše ustálilo. Pak mi to nedalo a odpoledne jsem vyndal žhaviče a bohužel všechny 4 žhaviče kaput. Hned jsem nechal si dovez nové champion a čekal na druhý den na ráno, abych mohl otestovat jak to vlastně startuje. Při teplotě -9,5 °C foci chytil na 1. pokus a motor bežel hezky klidně. Jak tak o tom asi přemýšlím ty žhaviče je lepší fakt hlídat a pravidelně kontrolovat. Možná se pak člověk vyhne zbytečnému ničení motoru a jeho příslušenství

Tak zdar kucííí.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 31.12.2008 19:04
od Boban
hm, když to pročítám a částečně se mě týká i provoz FoFo s 85kW TDCi tak a teď špatně chytá, tak prvně kouknu na žhaviče

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 31.12.2008 19:41
od jxmthp
Pokud můžu mluvit za sebe, tak jenom doporučuji raději se na ně mrknout

ale jestli si je budeš měnit doporučuji si sundat chlazení turba, jinak je tam mizernej přístup a vem si pinzetu

ja jsem se docela u toho vyradil

a dost casto jsem me tepovou frekvenci na dvoustech

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 31.12.2008 20:37
od pelen
Bobane, prodlouzeny orech 10 + kardan + mala racna. Pokud mozno, tak vse privazat na spagatek. Lepe se to vytahuje pri pripadnem vypadnuti. PedroH ti muze potvrdit, tahali jsme pomoci magnetu na tycce.

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 31.12.2008 20:49
od Boban
dobrá rada díky moc asi na to kouknu hnedle v pátek aby byl klid, budem ještě hodně jezdit a nechtěl bych se dočkat toho, že vedoucí zavolá, že mu to nenaskočilo

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 01.01.2009 10:11
od jxmthp
Ahoj Pelen, mas pravdu s kardankou to slo. Mam ji doma, nejsem zase takovej "vorech" hehe

, ale byl k tomu lepsi pristup a to chlazeni bylo za 4 minuty dole, hodne jsem se vztekal, kdyz jsem tam mel prave to chlazeni.

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 01.01.2009 10:28
od Kiposek
Nazdarek, taky nastartuju a jedu, ale jsem taky garažovaný když parkuju doma, když jsem u mladé tak stojím venku (samozřejmě autem) a rozdíl je v samotném nastartování. Venku vždy dvakrát žhavím, pak startuju.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 01.01.2009 11:27
od hihi
Sice mam TDDI, ale prave jsem dal nove zhavice Bosch. Stare byly totalne mrtve (zkouseno na primo po vytazeni). Auto se starymi startovalo po cca 5s toceni starterem, skubalo, melo chvilku nepravedielny chod, strasne moc to do zahrati kourilo. Ale vzdy chytilo (max -8°C). S novymi zhavici chyta okamzite, nekouri... A teploty stale kolem -5°C. Takze zhavice delaji sve.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 01.01.2009 19:24
od martyG
ja mám novú baterku, kupovanú v novembri, vyčistený a namazaný štartér, skontrolované a vymenené žhaviče a predsa fofo pri každom štarte pri mínusových teplotách zarachotí, zakašle a zatrasie, ako sa spieva v jednej pesničke - "asi to tak byť musí"

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 01.01.2009 19:40
od EL
hihi píše:Sice mam TDDI, ale prave jsem dal nove zhavice Bosch. Stare byly totalne mrtve (zkouseno na primo po vytazeni). Auto se starymi startovalo po cca 5s toceni starterem, skubalo, melo chvilku nepravedielny chod, strasne moc to do zahrati kourilo. Ale vzdy chytilo (max -8°C). S novymi zhavici chyta okamzite, nekouri... A teploty stale kolem -5°C. Takze zhavice delaji sve.
To hihi: můžeš upřesnit typ žhavičů BOSCH? Byly to žhaviče z řady DURATERM?