Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
Octávka je u nás braná za něco čím prostě není. Hodněkrát jsem někoho slyšel říkat závistivým tónem "hmm, si může koupit novou octávku" a minimálně stejně často pohrdavým tónem " si koupil ňákej ceed nebo focus(doplń dle libosti)". přitom ty auta jsou stejná třída a v podstatě to samý... A může za to i automobilka, pamatuju různý testy kde octu srovnávali s passatem a superb třeba se 607 nebo A6.
Jinak souhlas se solfanem. Když jsem vybíral focuse, tak octa v podobný výbavě a se srovnatelným motorem minimálně o 50 dražší nebo za stejný peníze O1, takže nebylo o čem
Jinak souhlas se solfanem. Když jsem vybíral focuse, tak octa v podobný výbavě a se srovnatelným motorem minimálně o 50 dražší nebo za stejný peníze O1, takže nebylo o čem
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
andy, mame podobny vkus, mne sa scout tiez moc paci, ale zatial nesedel som v tom...
a mas uplnu pravdu, ze oktavka tiez ustoji rozne prejazdy...pre 90 percent ludi uuuplne v pohode, takze je to o osobnych preferenciach...
a tiez som si kolkokrat vsimol v roznych testoch, ze oktavia, auto strednej triedy
ale ono to v podstate velmi dobre spravila skodovka, vsetky auta robi nieco ako medzitriedu...aj fabka je o nieco malo vacsia ako ostatne male auta a minimalne predchadzajucu generaciu bolo dost tazke zaradit medzi male auta (napohlad...) a to hodne na ludi zabera...a podobne oktavka, je o nieco malo vacsia (kufor) a hned sa ludom zda ze je to nieco viacej...takze super marketingovy krok od skodovky, to sa musi uznat.
a mas uplnu pravdu, ze oktavka tiez ustoji rozne prejazdy...pre 90 percent ludi uuuplne v pohode, takze je to o osobnych preferenciach...
a tiez som si kolkokrat vsimol v roznych testoch, ze oktavia, auto strednej triedy

ale ono to v podstate velmi dobre spravila skodovka, vsetky auta robi nieco ako medzitriedu...aj fabka je o nieco malo vacsia ako ostatne male auta a minimalne predchadzajucu generaciu bolo dost tazke zaradit medzi male auta (napohlad...) a to hodne na ludi zabera...a podobne oktavka, je o nieco malo vacsia (kufor) a hned sa ludom zda ze je to nieco viacej...takze super marketingovy krok od skodovky, to sa musi uznat.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
tak scout sa na posed nelisi nicim od obyc. octavky. trosku vyssie sedis a madlo pred spolujazdcom. inak nic - treba sa povozit, anjlepsie tam, kde to poznas a nie rovny povrch
.
Mno, skodovka to robi jednoducho, proste len nafukne previsy auta a vyzera vacsie. vo vnturi priestor pre cestujucich je porovnatelne velky ako iny, dokoncna vzadu to jemne pokulhava (tym, ze ma maly razvor a najma u OI to bolo vyditelne). U oII to v porovnani s focusom nejako extra neposznas, ale focus ma miesta o nieco viac, to je bez debaty. Avsak pokial ludia maju do 180cm (mozno 185), nie je to absolutne problem pre nikoho v ziadnom aute. Akurat fofo hb bude mat problems hlavou, kombi nie.
Po pravde s tou strednou triedou je to take zmiesane. Ak zoberes premiovky strednej triedy (mb-c, bmw3, ci a4) tak oni su v segmente takmer vzdy najmensie a octavia, ci focus, megane ich vonkajsimi rozmermmi uplne atakuju, ci rozmermi pre posadku. Ved OII je takmer rovnako dlha ako mb-c - je tam rozdiel 1,2 cm v prospech MB. V sirke tychto aut (bez vonkajsich spatakov) je rozdiel iba 1mm! v neprospech OII.
Vo vnutri - vpredu lakte - ma OII o 2,5 cm navrch. Aj ked tu je to diskutabilne mb tam uvazda dva rozmery - niekde ako keby kolena a lakte a bud ma o 2,5 cm viac oII alebo v nizsej casti o 2,5 cm viac MB. Myslim si vsak, ze je to zanedbatelne.
Cize v porovnani s premiovkami o triedu vyssie, taka OII, ale ani focus nezaostavaju za nicim - rozmermi. Sice razvor ma mb vacsi az o 19cm voci OII (voci focusu to bude nieco menej), ale to ma vplyv tak max. na jazdne vlasnosti, kezde u MB je koncepiou nahonu predna naprava posunuta vyrazne dopredu pred motor. Z hladiska miesta pre posadku tam zasadny rozdiel nebude.
Ale to len tak na okraj, ze nie vsetko je hned jasne. Ale urcite OII patri do nizzsej strednej triedy a to najma motormi a vybavami (aj ked oII sa da neskutocne dovybavit - samo za neskutocne ceny).
Tak isto materialy v OII sa aspon vizualne viacej priblizuju kvalite tych v mb-c ako tym vo focuse.

Mno, skodovka to robi jednoducho, proste len nafukne previsy auta a vyzera vacsie. vo vnturi priestor pre cestujucich je porovnatelne velky ako iny, dokoncna vzadu to jemne pokulhava (tym, ze ma maly razvor a najma u OI to bolo vyditelne). U oII to v porovnani s focusom nejako extra neposznas, ale focus ma miesta o nieco viac, to je bez debaty. Avsak pokial ludia maju do 180cm (mozno 185), nie je to absolutne problem pre nikoho v ziadnom aute. Akurat fofo hb bude mat problems hlavou, kombi nie.
Po pravde s tou strednou triedou je to take zmiesane. Ak zoberes premiovky strednej triedy (mb-c, bmw3, ci a4) tak oni su v segmente takmer vzdy najmensie a octavia, ci focus, megane ich vonkajsimi rozmermmi uplne atakuju, ci rozmermi pre posadku. Ved OII je takmer rovnako dlha ako mb-c - je tam rozdiel 1,2 cm v prospech MB. V sirke tychto aut (bez vonkajsich spatakov) je rozdiel iba 1mm! v neprospech OII.
Vo vnutri - vpredu lakte - ma OII o 2,5 cm navrch. Aj ked tu je to diskutabilne mb tam uvazda dva rozmery - niekde ako keby kolena a lakte a bud ma o 2,5 cm viac oII alebo v nizsej casti o 2,5 cm viac MB. Myslim si vsak, ze je to zanedbatelne.
Cize v porovnani s premiovkami o triedu vyssie, taka OII, ale ani focus nezaostavaju za nicim - rozmermi. Sice razvor ma mb vacsi az o 19cm voci OII (voci focusu to bude nieco menej), ale to ma vplyv tak max. na jazdne vlasnosti, kezde u MB je koncepiou nahonu predna naprava posunuta vyrazne dopredu pred motor. Z hladiska miesta pre posadku tam zasadny rozdiel nebude.
Ale to len tak na okraj, ze nie vsetko je hned jasne. Ale urcite OII patri do nizzsej strednej triedy a to najma motormi a vybavami (aj ked oII sa da neskutocne dovybavit - samo za neskutocne ceny).
Tak isto materialy v OII sa aspon vizualne viacej priblizuju kvalite tych v mb-c ako tym vo focuse.
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
Ti kteri vyzdvihuji OII pred Focusem mozna nevi, ze OII je ve sve tride podprumerna v bezpecnosti posadky
( Pro info, Skoda v bezpecnosti nikdy nevinikala, viz nova Fabia
)
Pri creshtestech euroencap obdrzela jen 4hvezdicky a skore 27bodu, coz odpovida predposledni pricce, horsi uz byla jen Dacia Logan
Tady Focus II obdrzel 5hvezdicek a skore 35bodu a dosud patri k absolutni spicce, nyni ho prekonal jen novy Megan II
Viz:
http://www.auto.cz/main.php?site=crasht ... d=fofo2004
http://www.auto.cz/main.php?site=crasht ... d=sko22004
Nekdo pri rozhodovani da prednost kvalitnejsim materialum a nekdo sve bezpecnosti


Pri creshtestech euroencap obdrzela jen 4hvezdicky a skore 27bodu, coz odpovida predposledni pricce, horsi uz byla jen Dacia Logan

Tady Focus II obdrzel 5hvezdicek a skore 35bodu a dosud patri k absolutni spicce, nyni ho prekonal jen novy Megan II

Viz:
http://www.auto.cz/main.php?site=crasht ... d=fofo2004
http://www.auto.cz/main.php?site=crasht ... d=sko22004
Nekdo pri rozhodovani da prednost kvalitnejsim materialum a nekdo sve bezpecnosti

- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
Dalsi duvod, proc koupit Focus II je spolehlivost. Ve statistikych spolehlivosti dle TUV z 2009 pro 2-3lete auta je Focus na 32. miste a OII je na 59. miste
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/ind ... 09-2-3/218
Vzhledem k tomu, ze ND a servis je navic u Skody drazsi, tak nechapu, proc si ji vubec nekdo kupuje
U naftovych motoru koncern zaspal dobu, PD je tragedie, jako posledni prechazeji k technologii common rail
Takze krome kvalitnejsich materialu v interieru a vetsiho kufru je ve vsech smerech OII horsi a zastaralejsi vuz

http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/ind ... 09-2-3/218
Vzhledem k tomu, ze ND a servis je navic u Skody drazsi, tak nechapu, proc si ji vubec nekdo kupuje

U naftovych motoru koncern zaspal dobu, PD je tragedie, jako posledni prechazeji k technologii common rail

Takze krome kvalitnejsich materialu v interieru a vetsiho kufru je ve vsech smerech OII horsi a zastaralejsi vuz

- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
No je fakt, ze nova octavka je na stejne urovni bezpecnosti jako focus MK I... Spolehlivost je take horsi... Toto jsou fakta pres ktera nejede vlak... Podvozkove se tyto auta nedaji vubec srovnavat. I prvni focus kombi ma lepsi jizdni vlastnosti nez nova octavka v sedanu... Pohodli je kazdeho vec, mi vyhovuje focus vic...
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
oktavka nie je sedan 
samozrejme to nic na veci nemeni

samozrejme to nic na veci nemeni

Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
No jo, kazdy ma svoj uzky pohlad na svoje auticko
.
Ja by som len nesuhlasil, ze octavka je technicky zastarala voci fordu. Ale to to je nepodstatne. Len k motorom, ze dnes ma skoda k dispozicii aj zastarale aj moderne a vynikajuce motory (iste, neboli od zaciatku ponuky, lenze focus ich nema dodnes
).
A taka 1,9 tdi - ten motor nevynika na dnesnu dobu vykonom, ani kultivovanostou, ale v spotrebe, zivotnosti a spolahlivosti je dnes tazke vybrat lepsi motor. A oblubeny je najma kvoli svojej nizkej spotrebe, v tom sa mu dnes takmer ziaden motor nevyrovna. Ale ma aj nevyhody, to je jasne.
Pri kupe hra vzdy ulohu vzdy vela faktorov, ale u nas takmer vzdy vitazi cena. Priznajme si, vacsina z nas ma focus, iba kvoli cene. Neskor sa mozno zapacili ine veci, ale jadrom bola cena.
Co sa tyka jazdnych vlastnosti, strasne sa precenuju u focusa a podcenuju u inych aut. Niezeby ich focus nemal lepsie, ale v zasade su nepotrebne, cize ak ma ine auto nieco ine lepsie, co focus nema, nie je dovod mat focusa (a opacne, ak niekto chce najma jazdne vlastnosti a ostatne ho nezaujima).

Ja by som len nesuhlasil, ze octavka je technicky zastarala voci fordu. Ale to to je nepodstatne. Len k motorom, ze dnes ma skoda k dispozicii aj zastarale aj moderne a vynikajuce motory (iste, neboli od zaciatku ponuky, lenze focus ich nema dodnes

A taka 1,9 tdi - ten motor nevynika na dnesnu dobu vykonom, ani kultivovanostou, ale v spotrebe, zivotnosti a spolahlivosti je dnes tazke vybrat lepsi motor. A oblubeny je najma kvoli svojej nizkej spotrebe, v tom sa mu dnes takmer ziaden motor nevyrovna. Ale ma aj nevyhody, to je jasne.
Pri kupe hra vzdy ulohu vzdy vela faktorov, ale u nas takmer vzdy vitazi cena. Priznajme si, vacsina z nas ma focus, iba kvoli cene. Neskor sa mozno zapacili ine veci, ale jadrom bola cena.
Co sa tyka jazdnych vlastnosti, strasne sa precenuju u focusa a podcenuju u inych aut. Niezeby ich focus nemal lepsie, ale v zasade su nepotrebne, cize ak ma ine auto nieco ine lepsie, co focus nema, nie je dovod mat focusa (a opacne, ak niekto chce najma jazdne vlastnosti a ostatne ho nezaujima).
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
S motorom suhlas. Nebol by som proti keby som mal namiesto 1,6 tdci s dpf 1,9 tdi bez.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
Já ho vybral naopak právě podle motoru. Chtěl jsem 2.0HDI, ale v nižší třídě. 307 nic moc pežot, vysloveně špatnej podvozek ne moc spolehlivej, volvo zbytečně drahý a horší na opravovaní, takže Focus a bylo... Zrovna tenhle motor bych řekl, že patří k tomu lepšímu v kategorii. Ještě jsem koukal po Stilu JTD 110kW a astře CDTI 110kW, nic jinýho v té třídě s porovnatelným motorem asi není. jenže stilo je hnus zvenku a astra zevnitř. A octávka? Jednak ta cena a druhak jsem se v 2,0TDI vezl a je to traktor, nedá se to poslouchat.Anndy píše: Len k motorom, ze dnes ma skoda k dispozicii aj zastarale aj moderne a vynikajuce motory (iste, neboli od zaciatku ponuky, lenze focus ich nema dodnes).
Ale neberte mě vážně, já jsme zarytej antischade

FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
Ja som len reagoval na tu zastaralost. Momentalna ponuka, najma benzinov je podla mna vyborna, otazka je len casova spolahlivost motorov, kedze su pomerne nove. Ale to je jedno
.

- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
Ale jo, benziňáky asi jo. Ale naftový od VW bych neřekl, že jsou lepší. I když taky chystají nějakou zajímavou 1,6 ne?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
ak mysil 1,6 CR tak ta je uz nejaku dobu na trhu, dokonca aj v skodovke
. A v testoch si ju pochvaluju, spotreba takmer na urovni 1,9 tdi (77kw), vykon tiez a hlucnost a vibracie ovela menej

- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
Uz aby si Ford svihol s ecoboost motormi, sup sup...
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Koupě ojetiny. octavia2 vs. Focus2
anndy dobre pise, na focuse sa jazdne vlastnosti precenuju, na ostatnych podcenuju. mat ako jedinu vyhodu super jazdne vlastnosti, tak to by bolo pre 90% ludi zbytocne. na druhej strane, treba povedat, ze focus ponuka perfektny pomer vykon/cena. proste clovek dostane za danu cenu super auto (jazdne vlastnosti, priestor, bezpecnost, kvalita - to myslim za danu cenu, samozrejme su aj kvalitnejsie auta, ale aj drahsie
). samozrejme, ponuku motorov by nebolo od veci trosku ozivit 


Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host