zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 26.06.2007 15:16

Magic píše:Identický problém, motorizace i rok výroby...

http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 9567#89567
ahoj, zajímalo by mě co přesně se ti stalo než se ti začal motor přehřívat. píšeš že ti prasklo nějaké těsnění.....které přesně myslíš?
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 26.06.2007 16:16

maras píše:
Magic píše:Identický problém, motorizace i rok výroby...

http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 9567#89567
ahoj, zajímalo by mě co přesně se ti stalo než se ti začal motor přehřívat. píšeš že ti prasklo nějaké těsnění.....které přesně myslíš?
No nejspíše těsnění příruby a zároveň mohla být pohlá i příruba samotná. Měnil jsem obojí viz. odkaz.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
rest
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Poprad

high engine temperature

Příspěvek od rest » 16.07.2007 19:33

Zdravím všetkých,

Dnes sa mi pri jazde na D 1 rozvietila červená kontrolka s hlásením " high engine temperature", následne "vybehla" teplota chladiacej kvapaliny na cca 110st. Tento stav trval cca 3-4 sekundy a ručička následne klesla spať na 90. V priebehu cesty sa to ešte raz zopakovalo, ručička sa plynule pohla ku 100 st. a hneď dole.
Skontroloval som hladinu, chladiacej kvapaliny - OK. Pre istotu som dolial aj olej, ktorého úroveň bola na minimálnej hranici.
Neviem, či mám ísť do servisu, poradte niekto technicky zdatnejší čo robiť. ;-\ Ďakujem.
Ford Focus II, 1.8 TDCi, 85 kW, combi, 13 000km.

Uživatelský avatar
rest
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Poprad

Příspěvek od rest » 19.07.2007 20:16

Bol som vo Forde Built Prešov, nezistili nič, vraj všetko funguje ako má. Avšak dnes sa celá situácia zopakovala... tak fakt neviem ;-\ Nemal niekto z majiteľov 1.8 TDCi podobný problém? :roll:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 19.07.2007 20:25

ako keby sa ti zasekovalo otvaranie termostatu, ale zase v tomto teple, by malo byt skoro za chvilku otvorene permanentne :idea:

Uživatelský avatar
rest
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Poprad

Příspěvek od rest » 19.07.2007 20:32

no ja fakt už neviem, asi pôjdem do Bánoviec, tam je vraj dobrý servis.

Spit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od Spit » 20.07.2007 12:12

Měl sem stejný problém jako vy, jak bylo popsáno hned v prvním příspěvku.
Navštívil sem 2 autorizované servisy v Brně, vyměnili čidlo teploty, termostat a pořád nic, v jednom mě postrašili, že tlakuje hlava - originál výměna i s prací za cca 30-40 tis.

Dal jsme na doporučení známého a zajel do menšího servisu u Třebíče a tam to prohlídli a napřed mysleli, že to dělá baterka s nízkou kapacitou, to se nepotvrdilo, po další důkladné prohlídce a projížďce byla nalezena příčina:
obráceně nasazený termostat, který nepouští chladící kapalinu do velkého okruhu (nejhorší na té situaci je, že když termostat nasadili dle plánů od Fordu tak byl špatně a nefungoval a když ho dali obráceně=funkčně tak vše jde jak má), zároveň mi vyměnili i vodní pumpu, která nebyla v nejlepší kondici, ale problém nezpůsobovala, a cena? - 3.600,- i s prací

P.S.: pokud vám po otočení klíčku vyletí všechny budíky do pravých max hodnot a pak hned zpět značí to slabou baterii a řídící jednotka si kalibruje přístroje.
P.P.S.: Pokud to neporušuje pravidla můžu dodat adresu na ten servis.
Focus combi, 1,6 16V, 74kW, 1999, červená<br>

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 20.07.2007 12:40

Hehe, další červenej. 8O Vítám tě na stránkách a jestli máš zájem, tak hybaj se přihlásit do Grupy Reds. Damon se o tebe postará, až se vrátí ze srazu :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 21.07.2007 03:30

Spit píše:Měl sem stejný problém jako vy, jak bylo popsáno hned v prvním příspěvku.
příčina:
obráceně nasazený termostat, který nepouští chladící kapalinu do velkého okruhu (nejhorší na té situaci je, že když termostat nasadili dle plánů od Fordu tak byl špatně a nefungoval a když ho dali obráceně=funkčně tak vše jde jak má),
P.P.S.: Pokud to neporušuje pravidla můžu dodat adresu na ten servis.
s tím termostatem to můžu potvrdit. vytiskli mi ve fordu schema a když jsem ho demontoval, zjistil jsem že už ho mám obráceně, tak jsem ho dal podle schematu a bylo to mnohem horší, mohl jsem jezdit max. 70 až 80km/h. Tak jsem koupil termo na 74C a namontoval jsem ho obráceně než je ve schematu a je to lepší, ale ne dobrý! přehřívá se mi nad 130km/h.
přidělal jsem si na hadici co vede z chladiče k termostatu teplotní čidlo a za jízdy jsem sledoval co se děje. při nízkých venkovních teplotách a jízdě nad 130km/h se mi cestou do práce auto jako vždy přehřívalo (teplota motoru lezla nahoru, ventilátor sepnul) a teplota na hadici stoupla z 10C max. na 14C. odpoledne když je tepleji asi 20C a víc, tak jde z chladiče teplejší voda, termostat začne líp otevírat a hadice se mi okamžitě prohřeje na 30 až 60C podle jízdy a vše funguje jak má.
takže si myslím, že chladič je zanesenej a má špatný průtok. otočený termostat sice pomáhá, ale myslím že jen dočasně.
Naposledy upravil(a) maras dne 23.07.2007 22:03, celkem upraveno 1 x.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Spit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od Spit » 23.07.2007 21:13

Právě že po otočení termostatu to jede úplně v pohodě, a to sem ujel po dálnci v kuse 70 km, průměr cca 140, krátkodobě až 180 a nic, reda úplně v poho. Zatím je to nově opravený tak uvidíme v delším období
Focus combi, 1,6 16V, 74kW, 1999, červená<br>

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 23.07.2007 21:58

souhlasím. já taky jezdím jen díky tomu že mám otočenej termostat, ale u mojeho Fofo už je závada asi v pokročilejším stádiu, proto v chladném počasí můžu jezdit max 140km/h. když je teplo, jedu taky 180km/h a nic. tak nějak věřím a hlavně doufám, že je to ten chladič. je to taky jedna z posledních věcí co ještě nikdo z nás nevyměnil. navíc když vidím ty slabé placaté trubičky, vůbec bych se tomu nedivil.
Máme někde špatný průtok. Tohle téma začne být zase aktuální před zimou až se ochladí a všichni začnou měnit chladící kapalinu na nižší teplotu (hustější).
Něco nám prostě pomalu odchází, začíná se to projevovat u starších ročníků. Proč auto jezdí s termostatem otočeným do chladiče 7 let a pak začne být problém?[/b]
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 24.07.2007 15:57

To otočení termostatu se mi opravdu nezdá jako nejlepší řešení... Měnil jste někdo těsnění hlavy motoru?
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Spit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od Spit » 24.07.2007 16:04

U toho termostatu nejde jen o "otočení", ale i o to aby vůbec fungoval tak jak má. Oprava provedena servisem specializujícím se na fordy nikoli ovšem prodejcem.

Co se týče netěsnosti hlavy případně těsnění pod hlavou: bylo mi několikrát z více zdrojů a nezávisle na sobě řečeno, že kdyby netěsnila hlava, tak by se ztrácela voda (a to celkem rychle), což se mě neděje a závada by se projevovala neustále a nikoli jen někdy. Uvidíme co přinese budoucnost.
Focus combi, 1,6 16V, 74kW, 1999, červená<br>

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 24.07.2007 19:24

Magic píše:To otočení termostatu se mi opravdu nezdá jako nejlepší řešení... Měnil jste někdo těsnění hlavy motoru?
já jsem měnil těsnění pod hlavou, kontroloval hlavu a nejsem jedinej. spolu s výměnou pumpy, dva termostaty, víčko expansky. s čistou destilkou mi to nedělalo, s nemrzkou ano. už jsme dva já a Spit co nám to pomohlo i když jak už jsem psal, myslím že ne napořád. a je logicky, když ho otočíš směrem do motoru, kde teče teplá voda, že bude lépe otvírat. :wink:
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 24.07.2007 19:27

teď by to chtělo nějakyho obětavce, kterej zkusí vyměnit ten chladič. Třeba Magic, toho to ještě nic nestálo :wink: :wink: :wink:
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti