ahoj, zajímalo by mě co přesně se ti stalo než se ti začal motor přehřívat. píšeš že ti prasklo nějaké těsnění.....které přesně myslíš?Magic píše:Identický problém, motorizace i rok výroby...
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 9567#89567
zvyšování teploty
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Magic
- Pokročilý
- Příspěvky: 620
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
No nejspíše těsnění příruby a zároveň mohla být pohlá i příruba samotná. Měnil jsem obojí viz. odkaz.maras píše:ahoj, zajímalo by mě co přesně se ti stalo než se ti začal motor přehřívat. píšeš že ti prasklo nějaké těsnění.....které přesně myslíš?Magic píše:Identický problém, motorizace i rok výroby...
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 9567#89567
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver


- rest
- Junior
- Příspěvky: 335
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Poprad
high engine temperature
Zdravím všetkých,
Dnes sa mi pri jazde na D 1 rozvietila červená kontrolka s hlásením " high engine temperature", následne "vybehla" teplota chladiacej kvapaliny na cca 110st. Tento stav trval cca 3-4 sekundy a ručička následne klesla spať na 90. V priebehu cesty sa to ešte raz zopakovalo, ručička sa plynule pohla ku 100 st. a hneď dole.
Skontroloval som hladinu, chladiacej kvapaliny - OK. Pre istotu som dolial aj olej, ktorého úroveň bola na minimálnej hranici.
Neviem, či mám ísť do servisu, poradte niekto technicky zdatnejší čo robiť. ;-\ Ďakujem.
Ford Focus II, 1.8 TDCi, 85 kW, combi, 13 000km.
Dnes sa mi pri jazde na D 1 rozvietila červená kontrolka s hlásením " high engine temperature", následne "vybehla" teplota chladiacej kvapaliny na cca 110st. Tento stav trval cca 3-4 sekundy a ručička následne klesla spať na 90. V priebehu cesty sa to ešte raz zopakovalo, ručička sa plynule pohla ku 100 st. a hneď dole.
Skontroloval som hladinu, chladiacej kvapaliny - OK. Pre istotu som dolial aj olej, ktorého úroveň bola na minimálnej hranici.
Neviem, či mám ísť do servisu, poradte niekto technicky zdatnejší čo robiť. ;-\ Ďakujem.
Ford Focus II, 1.8 TDCi, 85 kW, combi, 13 000km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
Měl sem stejný problém jako vy, jak bylo popsáno hned v prvním příspěvku.
Navštívil sem 2 autorizované servisy v Brně, vyměnili čidlo teploty, termostat a pořád nic, v jednom mě postrašili, že tlakuje hlava - originál výměna i s prací za cca 30-40 tis.
Dal jsme na doporučení známého a zajel do menšího servisu u Třebíče a tam to prohlídli a napřed mysleli, že to dělá baterka s nízkou kapacitou, to se nepotvrdilo, po další důkladné prohlídce a projížďce byla nalezena příčina:
obráceně nasazený termostat, který nepouští chladící kapalinu do velkého okruhu (nejhorší na té situaci je, že když termostat nasadili dle plánů od Fordu tak byl špatně a nefungoval a když ho dali obráceně=funkčně tak vše jde jak má), zároveň mi vyměnili i vodní pumpu, která nebyla v nejlepší kondici, ale problém nezpůsobovala, a cena? - 3.600,- i s prací
P.S.: pokud vám po otočení klíčku vyletí všechny budíky do pravých max hodnot a pak hned zpět značí to slabou baterii a řídící jednotka si kalibruje přístroje.
P.P.S.: Pokud to neporušuje pravidla můžu dodat adresu na ten servis.
Navštívil sem 2 autorizované servisy v Brně, vyměnili čidlo teploty, termostat a pořád nic, v jednom mě postrašili, že tlakuje hlava - originál výměna i s prací za cca 30-40 tis.
Dal jsme na doporučení známého a zajel do menšího servisu u Třebíče a tam to prohlídli a napřed mysleli, že to dělá baterka s nízkou kapacitou, to se nepotvrdilo, po další důkladné prohlídce a projížďce byla nalezena příčina:
obráceně nasazený termostat, který nepouští chladící kapalinu do velkého okruhu (nejhorší na té situaci je, že když termostat nasadili dle plánů od Fordu tak byl špatně a nefungoval a když ho dali obráceně=funkčně tak vše jde jak má), zároveň mi vyměnili i vodní pumpu, která nebyla v nejlepší kondici, ale problém nezpůsobovala, a cena? - 3.600,- i s prací
P.S.: pokud vám po otočení klíčku vyletí všechny budíky do pravých max hodnot a pak hned zpět značí to slabou baterii a řídící jednotka si kalibruje přístroje.
P.P.S.: Pokud to neporušuje pravidla můžu dodat adresu na ten servis.
Focus combi, 1,6 16V, 74kW, 1999, červená<br>
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
s tím termostatem to můžu potvrdit. vytiskli mi ve fordu schema a když jsem ho demontoval, zjistil jsem že už ho mám obráceně, tak jsem ho dal podle schematu a bylo to mnohem horší, mohl jsem jezdit max. 70 až 80km/h. Tak jsem koupil termo na 74C a namontoval jsem ho obráceně než je ve schematu a je to lepší, ale ne dobrý! přehřívá se mi nad 130km/h.Spit píše:Měl sem stejný problém jako vy, jak bylo popsáno hned v prvním příspěvku.
příčina:
obráceně nasazený termostat, který nepouští chladící kapalinu do velkého okruhu (nejhorší na té situaci je, že když termostat nasadili dle plánů od Fordu tak byl špatně a nefungoval a když ho dali obráceně=funkčně tak vše jde jak má),
P.P.S.: Pokud to neporušuje pravidla můžu dodat adresu na ten servis.
přidělal jsem si na hadici co vede z chladiče k termostatu teplotní čidlo a za jízdy jsem sledoval co se děje. při nízkých venkovních teplotách a jízdě nad 130km/h se mi cestou do práce auto jako vždy přehřívalo (teplota motoru lezla nahoru, ventilátor sepnul) a teplota na hadici stoupla z 10C max. na 14C. odpoledne když je tepleji asi 20C a víc, tak jde z chladiče teplejší voda, termostat začne líp otevírat a hadice se mi okamžitě prohřeje na 30 až 60C podle jízdy a vše funguje jak má.
takže si myslím, že chladič je zanesenej a má špatný průtok. otočený termostat sice pomáhá, ale myslím že jen dočasně.
Naposledy upravil(a) maras dne 23.07.2007 22:03, celkem upraveno 1 x.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
souhlasím. já taky jezdím jen díky tomu že mám otočenej termostat, ale u mojeho Fofo už je závada asi v pokročilejším stádiu, proto v chladném počasí můžu jezdit max 140km/h. když je teplo, jedu taky 180km/h a nic. tak nějak věřím a hlavně doufám, že je to ten chladič. je to taky jedna z posledních věcí co ještě nikdo z nás nevyměnil. navíc když vidím ty slabé placaté trubičky, vůbec bych se tomu nedivil.
Máme někde špatný průtok. Tohle téma začne být zase aktuální před zimou až se ochladí a všichni začnou měnit chladící kapalinu na nižší teplotu (hustější).
Něco nám prostě pomalu odchází, začíná se to projevovat u starších ročníků. Proč auto jezdí s termostatem otočeným do chladiče 7 let a pak začne být problém?[/b]
Máme někde špatný průtok. Tohle téma začne být zase aktuální před zimou až se ochladí a všichni začnou měnit chladící kapalinu na nižší teplotu (hustější).
Něco nám prostě pomalu odchází, začíná se to projevovat u starších ročníků. Proč auto jezdí s termostatem otočeným do chladiče 7 let a pak začne být problém?[/b]
FF 1,6/74kW LPG r.v.99
- Magic
- Pokročilý
- Příspěvky: 620
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
U toho termostatu nejde jen o "otočení", ale i o to aby vůbec fungoval tak jak má. Oprava provedena servisem specializujícím se na fordy nikoli ovšem prodejcem.
Co se týče netěsnosti hlavy případně těsnění pod hlavou: bylo mi několikrát z více zdrojů a nezávisle na sobě řečeno, že kdyby netěsnila hlava, tak by se ztrácela voda (a to celkem rychle), což se mě neděje a závada by se projevovala neustále a nikoli jen někdy. Uvidíme co přinese budoucnost.
Co se týče netěsnosti hlavy případně těsnění pod hlavou: bylo mi několikrát z více zdrojů a nezávisle na sobě řečeno, že kdyby netěsnila hlava, tak by se ztrácela voda (a to celkem rychle), což se mě neděje a závada by se projevovala neustále a nikoli jen někdy. Uvidíme co přinese budoucnost.
Focus combi, 1,6 16V, 74kW, 1999, červená<br>
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
já jsem měnil těsnění pod hlavou, kontroloval hlavu a nejsem jedinej. spolu s výměnou pumpy, dva termostaty, víčko expansky. s čistou destilkou mi to nedělalo, s nemrzkou ano. už jsme dva já a Spit co nám to pomohlo i když jak už jsem psal, myslím že ne napořád. a je logicky, když ho otočíš směrem do motoru, kde teče teplá voda, že bude lépe otvírat.Magic píše:To otočení termostatu se mi opravdu nezdá jako nejlepší řešení... Měnil jste někdo těsnění hlavy motoru?

FF 1,6/74kW LPG r.v.99
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti