Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 04.03.2011 17:43
Aby sme sa vratili uplne k teme :
Zaujimavy je aj rozdiel 1.6i a TiVCT. Podla papierov by mal byt rozdiel vyraznejsi, no nie je. Dovodom je vseobecne znama (no niektorymi popierana) skutocnost, ze 1.6i a TiVCT su do 4500 rpm prakticky totozne. 4500 rpm na III zodpoveda 94 km/h, tato rychlost je dosiahnuta po 2.7 sekundach, po 3 sekundach maju oba motory 4600 rpm a tu zacne dochadzat dych 1.6i. Takze az po tychto cca 3 - 3.5 sekundach zacne mat silne navrch TiVCT. Preto je vo vysledku tak maly rozdiel. Keby sa simulacia zacala na 90 km/h, rozdiely uz budu vacsie a 1.6i asi porazi slabsieho naftoveho supera. Pre mna to nie je prekvapenim, uz som pisal, ze do 4500 su oba vozy (1.6i a TiVCT) rovnako mrtve, az potom sa zacne prejavovat vyhoda technicky vyspelejsieho motora. Preto sa moze javit zbytocnost investovat do TiVCT. Ja s tym nesuhlasim, az s tymto motorom vytocenym na 5000 rpm ziskava Focus silu adekvatnu jeho vybornemu podvozku. Nebyt v inych vlaknach opisovanych problemov s TiVCT po 100k km, bol by pre mna favorit #1 pre spotrebu nizsiu ako 1.8i a takmer porovnatelnu dynamiku a to aj napriek divokemu vytacaniu, ktore sa mi protivi.
Zaujimavy je aj rozdiel 1.6i a TiVCT. Podla papierov by mal byt rozdiel vyraznejsi, no nie je. Dovodom je vseobecne znama (no niektorymi popierana) skutocnost, ze 1.6i a TiVCT su do 4500 rpm prakticky totozne. 4500 rpm na III zodpoveda 94 km/h, tato rychlost je dosiahnuta po 2.7 sekundach, po 3 sekundach maju oba motory 4600 rpm a tu zacne dochadzat dych 1.6i. Takze az po tychto cca 3 - 3.5 sekundach zacne mat silne navrch TiVCT. Preto je vo vysledku tak maly rozdiel. Keby sa simulacia zacala na 90 km/h, rozdiely uz budu vacsie a 1.6i asi porazi slabsieho naftoveho supera. Pre mna to nie je prekvapenim, uz som pisal, ze do 4500 su oba vozy (1.6i a TiVCT) rovnako mrtve, az potom sa zacne prejavovat vyhoda technicky vyspelejsieho motora. Preto sa moze javit zbytocnost investovat do TiVCT. Ja s tym nesuhlasim, az s tymto motorom vytocenym na 5000 rpm ziskava Focus silu adekvatnu jeho vybornemu podvozku. Nebyt v inych vlaknach opisovanych problemov s TiVCT po 100k km, bol by pre mna favorit #1 pre spotrebu nizsiu ako 1.8i a takmer porovnatelnu dynamiku a to aj napriek divokemu vytacaniu, ktore sa mi protivi.