Stránka 70 z 79
Re: Pneu,disky...
Napsal: 31.07.2014 09:48
od Slid
Otazka je taky cim to meri

A zda tam je vazne 2.4 a ne 2.8 na benzinkove meraky se spolehat neda

A ja tipuju ze proste na 99% to prehustene je, kdyz to zere jen prostredek, tak stejne geometrie ho nijak nezachrani, neni ani jak. Proste bych ubral tlak a pozoroval. 2.5 bude pri plnem zatizeni vozu, coz bude 5 dospelejch lidi a narvanej kufr vecma.
Re: Pneu,disky...
Napsal: 31.07.2014 09:52
od Peeter1077
Při plném je 2,5 předek a 2,9 zadek.
Na benzině bych teda asi ale fakt neměřil.....

Re: Pneu,disky...
Napsal: 31.07.2014 10:14
od ballu
No a nastává další fáze ohledně pneumatik. V několika tématech se řeší, která guma od kterého výrobce je nejlepší

Nýní jsme před otázkou / při stejném rozměru pneumatiky/, jakým tlakem plnit

Tabulka huštění v manuálu je jen orientační a nikdy nepasuje na všechny výrobce. Sledováním pohodlnosti a opotřebení zjistíte, že rozdíl může byt dle výrobce i 0,3 atm, aby byla guma stejnoměrně sjetá. Já taky nejezdím na předepsaný tlak manuálem, 2,1. Dunlop jem měl předek a zadek 2,3 , nynější Membat mám 2,4. Contíky, které byly obuty když jsem auto kupoval tak 2,2 . V jeho případě bych šel na tlak 2,3

Re: Pneu,disky...
Napsal: 31.07.2014 10:27
od Slid
Je to tak, ja taky dam na vse co foukam nejdrive predepsany tlak a pak pozoruji zda se sjizdi rovnomerne, bud pridam nebo uberu, ale vetsinou je to tech 2.3 - 2.4. a mam to na celem aute

Napsal: 31.07.2014 10:50
od grycatko11
No prohodim tedy zadní za predni a upravím hodnoty na 2,3 a uvidíme. Jinak pouzivam conti sport 5...
Napsal: 31.07.2014 10:52
od grycatko11
No prohodim tedy zadní za predni a upravím hodnoty na 2,3 a uvidíme. Jinak pouzivam conti sport 5...
Re: Pneu,disky...
Napsal: 31.07.2014 11:17
od enjoy
Ty máš s tím větším motorem možná doporučený tlak 2,3, to nevím.. já mám 2,2. Tlakuju ale víc.
U druhého auta, kde mám profil 40 mi bylo v pneuservisu doporučeno nejít pod 2,8.
Re: Pneu,disky...
Napsal: 01.08.2014 09:13
od ballu
Těch 2,8 i při profilu "40" je pro zadní nápravu v plném zatížení / nebo u obou náprav při jízdě na okruhu/. Tlak v pneumatikách by měl být dle jejího zatížení. Když bude stejná váha auta, tak při změně gumy a jejího profilu by měl tlak zůstat přibližně stejný, ikdyž se změní pocitové vlastnosti jízdy. Guma s větším profilem obsahuje při stejném tlaku větší objem, tím pádem lépe propružuje /stlačování vzduchu deformací gumy/ a jízda je pohodlnější. U nízkého profilu při stejném tlaku zase nastává, že toho místa na stlačení objemově není a narůstá deformací tlak v pneu, proto tyto gumy s nižším profilem se zdají být tvrdší. Při přejetí určité nerovnosti obouma gumama pak nastává, že u nízkého profilu se deformací zvýší tlak v gumě dvakrát tolik jako u profilu většího a při překonání určité hodnoty, může nastat proražení pneumatiky.
Pak nastává to, že když chci, aby guma s větším profilem pocitově lépe seděla, tak přihustím, ale guma se mě odvděčí nestejnoměrným ojetím, které se eliminuje na přední nápravě častým řezáním zatáček, kdy přehuštěnou gumu a její více sjetý střed doženu hoblováním krajů a tím sjetí srovnám.
Nebo další možností je časté ostré brzdění, kdy se přenáší větší váha na předek a tím se srovná váha na gumu a její výše natlakování.
Opačně pak, když jezdím na správném tlaku a řežu zatáčky, nebo često brzdím ostře, dochází k nadměrnému opotřebení krajů pneumatik. Proto je volba tlaku pro každého jiná, dle způsobu jízdy.
To to se dá obejít tím, že guma zůstane pohodlná a pocitově lépe sedí, že použiji širší povolený ráfek na danou gumu.

Napsal: 01.08.2014 15:41
od grycatko11
Ubíjející čtení, ale poučné diky. A jak jsem psal prohodim predni a zadní snížím tlak a bude. Jen otázka cim meříte tlak vy? Btw na Shellce mají ten tlakomer u ventilku ne na stojanu...
Re: Pneu,disky...
Napsal: 01.08.2014 18:10
od ballu
Já koupil v Tescu digitalní měřák, je jedno jestli proměřuje, ale je třeba kontrolovat tlak jen tímto. Když použiji u pumpy, budou rozdíly. V pneuservisu na nafouknuté gumě jsem vyzkoušel , kolik proměřuje, kupodivu jen + 0,05. Jinak kontrolu provedu tak, že u stojanu přehustím, zajedu bokem a digitálem a cigárkem v ruce, tlak upravím.

Re: Pneu,disky...
Napsal: 02.08.2014 14:33
od tomv
já teda osobně dávám o 0,1 - 0,2 míň, protože se mě to na těch 17" zdá tvrdý (hlavně zadek)
ale jak jsem už řešil v předchozích příspěvcích , myslím si, že to bude tím že je guma už stará. Když byla nová ,dodržoval jsem hodnoty od výrobce a zdálo se mě to ok.
takhle je to podle fordu, kromě motoru záleží na rozměru pneu a zatížení.
Re: Pneu,disky...
Napsal: 06.10.2014 13:09
od Dr.Romca
Hoši, dotaz na Pražáky a okolňáky!
Neíte o firmě nebo člověku, která/který by byl schopný opravit drobné škrábance od parkování u obrubníku?
Nemluvím o celolaku, dvě kola jsou dobrá 100%, ale dvě kola mám škrábnutá...
Díky!
Re: Pneu,disky...
Napsal: 26.10.2014 10:48
od x.line
Ahoj,
tak mě letos čekají nové zimáky

Někdo nějaké doporučení?
rozměr 235/45 R17
Díky za názory

Re: Pneu,disky...
Napsal: 26.10.2014 11:09
od enjoy
Nemá někdo tip na alu disky, které by byly i pro zimní provoz a v designu jako MOMO Corse? Tzn. černo-stříbrné?
Na 16" 6.5J ET50
Re: Pneu,disky...
Napsal: 28.10.2014 22:44
od P2M
Dr.Romca píše:Hoši, dotaz na Pražáky a okolňáky!
Neíte o firmě nebo člověku, která/který by byl schopný opravit drobné škrábance od parkování u obrubníku?
Nemluvím o celolaku, dvě kola jsou dobrá 100%, ale dvě kola mám škrábnutá...
Díky!
Pneu Mráček - zkušenost osobní a ok.