zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
bobcibo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bobcibo » 29.03.2007 21:52

Kolegové Focusáři tak jsem to celé přečetl a chtěl jsem se jen zeptat
(mám totiž ten samý problém) zkoušeli jste spodní hadici od chladiče ?
Je alespoň trochu teplá nebo je studená ? Já jsem zkoušel bez termostatu a chladí perfektně , motor se pomalu není schopen zahřít.Když nasadím termostat a to jsem koupil už druhý originál objednaný od forda tak se neotevře místo kapaliny čistá voda a pořád téměř stejné může to někdo vysvětlit ? Všechno je tam OK . Zkoušel jsem už všechno možné a furt je to to samé. Myslíte že pomůže vyměnit celý motor protože já už opravdu nevím. Soucítím s Vámi co mají stejné potíže.

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 30.03.2007 21:39

ahoj, jsem rád že jsi to vyzkoušel bez termostatu, protože já už na to neměl sílu, jen jsem ho vyměnil a bez výsledku. tu hadici za chladičem mívám taky studenou, podařilo se mi ji prohřát jen když jsem stál na místě a měl auto dlouho v otáčkách, takže ten chladič opravdu tak dokonale chladí.......zkoušeno v lednu. Ještě mě napadlo, že když jsem kupoval ten termostat, tak mi nabízeli na nižší, anebo vyšší teplotu. já jsem koupil samozřejmě na vyšší, aby to v zimě líp topilo, tak nevím jestli to nebyla chyba. chci vyzkoušet jak už jsem psal dříve, zvýšit průtok převrtáním toho škrcení, protože když jsem průtok přiškrtil, tak se to přehřívalo ještě víc, takže když ho zvýším bude se líp otvírat termostat.

Uživatelský avatar
bobcibo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bobcibo » 31.03.2007 12:16

Teď posledně jsem zkoušel zapojit do toho mého problému co nejvíc lidí
i majitelů jiných značek vozů. A myslím si že je to opravdu jen špatně vyřešené to samoodvzdušňování.Co jsem to tak porovnával s jinými auty
tak se mi zdá že u Forda se dá najít dost míst kde se ta bublina udrží a nechce ven. Zkoušel jsem a zdá se že to pomáhá postavit auto zadkem co nejvíc nahoru a při zahřátém motoru a po odšroubování zátky pořádně promačkat ty hadice. Jak jsem to udělal okamžitě se začala ta spodní hadice zahřívat ,z toho jsem usoudil že jsem tu bublinu někam vymáčkl a termostat okamžitě začal otvírat. Zatím to jěště nemám otestováno na jak dlouho to pomohlo nebo jestli se to spravilo ale doufám. Dám vědet jak to dopadlo.
Focus Combi 1,6 zetec 74kW benzin r.v.99

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 31.03.2007 19:06

Pri vymene chladici kapaliny by to mozna chtelo pomaleji nalevat novou kapalinu a treba i s prestavkami. Az jsem mel vodu ve vyrovnavaci nadrzce, tak jsem nastartoval s neuzavrenou zatkou a vznikle ubytky kapaliny v nadrzce jsem prubezne doplnoval.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ruddie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Ruddie » 03.04.2007 20:39

Tak jsem se ve finale na to prehrivani vykaslal, ve Fordu me strasili, ze muze byt pumpa v tahu, cemuz jsem od zacatku neveril, protoze mi prijde malo pravdepodobny, ze bezi jako hodinky, nacez po vymene kapaliny prestane fungovat... Vykaslal jsem se na to s vedomim, ze musim motor pri zaprahu do kopce proste drzet na 3 tis. otackami a jsem v pohode. S touhle filozofiii jsem dal i Italii (cca 2 tis. km). V klidu. Kazdopadne vnitrne jsem se s tim nemohl smirit. Ted o vikendu jsme na zavadu vlitli znovu s asistenci borce, co dela pro znackovy servis Ford. Kapalinu jsme vypustili ven, naredili (nyni mam -18°C), odzvdusnovali. System bezi, vetraky vypinaji. Modlim se, aby to vydrzelo. Fordacky servismen rikal, ze budu-li chtit hustsi smes, mam tam dat original doporucovanou napln od Forda. Cele je to pry o vazkosti vysledne smesi a s fridexem pry ten system spatne beha, snizuje se prutok a kapalina se prehriva. Myslim, ze nejakou logiku to ma, alespon u me, protoze kdyz jsem motor protocil, chlazeni bylo normalni, nicmene mezi 1-3tis. otackami ta smes proste neprojela celou soustavu... Poznamka k tem zminovanym hadicim - spodni hadice od chladice byla vzdy jako led, vetraky bezely, palubka ukazovala 90°C. Pokud mate stejny problem jako ja, zkuste se zamyslet nad tim, jaka chladici smes vam v obehu koluje. Ja tam mel puvodne original napln od Forda, nicmene jsem chtel kapalinu s nizsim bodem mrazu a ejhle - s novou naplni zacaly vsechny peripetie...

------
Focus 1,6, 16V, kombo, Ghia, 2000

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 03.04.2007 21:47

To, ze chladici obvod spolupracuje jen s original chladici kapalinou od Forda, to se mi nezda. Nechce se mi hledat neco na netu, ale myslim, ze chladici kapaliny z chemickeho hlediska jsou jen 2 typy, take podle hustomeru pro chladici kapaliny.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
bobcibo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bobcibo » 04.04.2007 16:57

Myslím si že to s tou kapalinou není úplná blbost, protože já jsem měl v
autě taky kdoví co. Když jsem po různých pokusech o opravu zakoupil originál termostat a kapalinu situace se trochu zlepšila.Přišel jsem na to že doma v garáži přes vypouštěcí šroub na chladiči nikdy nedostanete kapalinu všechnu ven.Když jsem dolil originál tak se to samozřejmě smíchalo takže i zlepšilo.Ale hlavní problém byl s tím odvzdušněním. Myslím si že se mně to nakonec povedlo. Udělal jsem to tak že při otevřeném víčku jsem na místě zahříval motor 5000-6000 otáčkami,jakmile dostoupila teplota podle přístrojovky cca 90 stupňů zmáčkl jsem hadici topení a vymačkal hadici od chladiče tím jsem docílil toho že termostat otevřel to poznáte podle toho že se teplota těch dvou
hlavních hadic začne vyrovnávat a okamžitě začaly s té odvzdušňovací
hadičky u vrchu nádržky letět bubliny tak jsem to ještě protočil a vyletěla
mě s toho obrovská bublina i s kapalinou ven z nádrže. Sice jsem jak se
říká vyvřel, ale nechal jsem to trochu schládnout a znovu při spuštěném
motoru opatrně dolíval kapalinu. Bublinky běžely ještě chvilku a pak
světe div se dobrý. Jo zapomněl jsem tu nádržku jsem po dolití
zavřel hned nečekal jsem na vychladnutí. Protože když je to teplé tak se tam vytvoří tlak a líp to koluje. Ještě jsem byl zvědavý co to udělá po úplném vychladnutí, ale na druhý den po zahřátí dobrý a čím víc jsem jezdil tím lepší. Nakonec ten vzduch vyletěl úplně a zatím musím zaklepat.
Teď na chlazení nešáhnu pokud to nebude nezbytně nutné. Věřím že se Vám to všem nakonec podaří spravit. ČAU A DÍK ZA PŘÍSPĚVKY
Focus Combi 1,6 zetec 74kW benzin r.v.99

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.04.2007 17:18

Zajimavy navod a zda se, ze je funkcni.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

zahada

Příspěvek od hiposek » 16.04.2007 09:37

takže ,ja už to tu někde psal.mam fofo 1.6 16v rok1999 combi.mam uplně stejny problem.před zimou jsem si vyměnil kapalinu poněvadž byla na nizký bod mrznutí.a začaly problemy uplně stejne tak jak všichni popisujete.nahle přehřivani.při puštěni plynu klesala teplota.bylo to v servisu tam my vyměnil asi 5 termostatu.delalo to same.obědnal se original fofo termo a zavada pokračovala.pak nechal změřit tlaky v hlavě ,v pořadku akorad že byla prohla,takže ji narovnal,čerpadlo bzlo v pořadku ale pro jistotu tam skusil dat na zkoušku jine.vysledek.ten sam co před opravou.samozřejmě daval i nove těsněni.byly jsme ve fordu tam maji nějakou novinku ktera se našroubuje misto vička na exspance a je tam nejake barevne označeni aměři se s tim jestli tam nejdou tlaky z hlavy.vše v pořadku.je vyčištěny cely chladici system asi 5krat.mam tam cistou vodu protože jsem to chtěl taky vyskoušet .pořad stejne.nakonec jsme provrtaly termo a bylo vše v pořadku akorad že to bylo pořad podchlazene.koupil jsem nove vičko exspansky znovu novej termo na 82stupnu tedkom je to mnohem lepši do červeneho to nejde zastavuje se to asi pri 90stupnu a po chvily to klesne.i pri vysoke rychlosti.takže nevim co s toho plyne. ale vyzkoušim ještě termo na 75 a nebo otocim ten termo tim prutokem nahoru,takze oprava hlavy,nove tesněni,asi 10 termostatu,nove vičko,vyčištěny chladici system asi 5krat,davany čistej fridex,ředený,čista voda a děla to pořad .takže jak to tu už bylo řečeno otočim termo prutokem nahoru ,odvzdušnim to tak jak někdo tady radil a neni boha.tak hoj

Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

asi vyhra

Příspěvek od hiposek » 16.04.2007 20:59

:D :D :D tak nemněl jsem čas si hrat s autem dneska,ale mnel jsem hodně vyřizovani a po každe když jsem zastavil tak jsem šel povolit vičko exspansky .udělal jsem to několikrat ,motor už se nepřehřiva a už nestoupa ani ručička na ukazateli a neni takovy tlak v nadobce.akorat nechapu jakto že pokud to bylo zavzdušněne tak jakto že neubejva voda.no ale to je jedno.hlavně že nevařim,neteče nikde voda,neubejva a jezdi to.takže čus musim jit do prace

Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

Příspěvek od hiposek » 23.04.2007 22:15

moji zlati dnes my po několika dni začalo znovu lest teplota do červeneho .zjistil jsem že v hadici z hlavy motoru do ekspansky je regulator tlaku ,dal jsem ho pryč a zatim dobre. tak nevim .vičko nove termostat 15krat novej ,hlava srovnana,hadice protlačene,chladič čištěnej,čerpadlo měněne a pořad to někdy děla . tak nevim.

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 24.04.2007 06:46

To jsem jelen. Já bych vsadil na to, že tam pořád někde zůstal nějaký maras. :wink:
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 25.04.2007 19:29

Dany píše:To jsem jelen. Já bych vsadil na to, že tam pořád někde zůstal nějaký maras. :wink:
maras? jak to myslíš??? :D
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

Příspěvek od hiposek » 07.05.2007 12:45

tak a uz mam tu zavadu znovu,akorat že my neleze teplota nahoru ponevadž jsem vytahl přetlakovej ventil .ale všimnul jsem si že my ,jak už to tu bylo řečeno,že nespina pokažde termospinač pro ventilator.mohlo by to byt asi ono,protože opravdu už je vše vyměněne,ale tohle ne.a nevěnoval jsem tomu pozornost protože někdy seplo .akorat nevim kde to čidlo pro ventož je .nevite někdo?hoj 1.6 16v 99

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 07.05.2007 15:26

ventilátor by to nemělo za normálního provozu spínat. sepnout by měl třeba když budeš stát dlouho někde v zácpě, nebo dlouho pomalu popojíždět v koloně a to ještě v letním období. já jsem si taky všimnul, že mi někdy ještě dobíhal, když jsem sjel z dálnice. tak jsem si od něj přivedl do kabiny žárovku a viděl jsem že se mi sepnul při rychlosti nad 120km/h a když jsem pak sundal nohu z plynu tak mi vypnul ještě než jsem stačil zastavit.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host